iPhone levering na 1,5 maand nog steeds niet
Geplaatst door: whitemoor op: 15-12-2009 19:33
Zo'n anderhalve maand geleden heb ik via de website van t-mobile een iPhone besteld inclusief een nieuw abonnement.
Hierop zat destijds een levertijd van 2 weken, zoals vermeld op hun website. Het toestel heb ik direct via iDeal betaald, wat een grote fout is geweest achteraf.
Na anderhalve week ben ik benaderd door de bezorger van t-mobile namelijk AMP logistics dat mijn bestelling klaar lag voor levering. Al goed eind goed zou je zeggen. Maar niets is minder waar.
Het contract bleek niet bij de bestelling te zijn bijgevoegd en sinds die tijd doe ik niet anders dan heen en weer bellen en mailen met zogenaamde "helpdesken" die van alles beloven maar niets naleven.
Tussentijds is mijn oude abonnement ook afgelopen en ben ik genoodzaakt geweest een pre-paid kaart en toestel in gebruik te nemen met alle nadelen van dien.
De stappen waar ik mij nu in bevindt is aangetekende post en juridische stappen want dit is gewoon niets anders dan oplichting en misleiding.
Zijn er personen die dit meegemaakt hebben en mij kunnen informeren of tips geven.
Andere mensen kan ik alleen vertellen. Mocht je een iphone willen, betaal niets tot aan levering! Of zoek een alternatief toestel elders.
Reactie door sonjaatje op 15-12-2009 21:57
Ik snap het ff niet. Je hebt wel de telefoon maar geen contract. Dus geen abo bedoel je. Wel een simkaart maar die doet het niet?
En je moet wel betalen voor het abo?
Mss kun je iets duidelijker zijn.
Reactie door whitemoor op 15-12-2009 22:13
Ik heb geen toestel nog abonnement. Alleen betaald en verder blijft levering nog een concreet antwoord uit tot dusver.
Meerdere malen zijn er beloftes gemaakt, maar ook deze worden niet nageleefd.
Regelmatig bestel ik via internet spullen zowel in Nederland als buitenland, maar zo'n slecht service heb ik nog nooit eerder meegemaakt bij een bedrijf.
Reactie door whitemoor op 16-12-2009 11:28
Ik zal hier nog even aan toevoegen hoe lang het duurt voor de mensen bij t-mobile om een schriftelijke klacht in behandeling te nemen.
Quote
'Deze brief zal door de afdeling Geschreven Klachten in behandeling worden genomen. Een medewerker van T-Mobile neemt hierover contact met u op. Houdt u alstublieft rekening met een verwerkingstijd van tien dagen.'
Het lijkt er op dat ik er niet op hoef te rekenen dit jaar nog antwoord te krijgen, laat staan een passende oplossing. Echt onacceptabel dit.
Reactie door T-MobileWebcare op 16-12-2009 14:22
Beste Whitemoor,
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via webcare@t-mobile.nl, zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?
- je naam;
- je adres;
- je 06-nummer;
- het forum waarop je gepost hebt;
- je gebruikersnaam van dit forum;
Met vriendelijke groet,
Harvey
T-Mobile Webcare
Reactie door whitemoor op 16-12-2009 17:34
Beste Harvey,
Ik zal de informatie toesturen per email. Wel verbaasd het mij dat jullie zo alert zijn op dergelijke berichten op consumenten website's.
Aandacht die wat mij betreft beter gestoken kan worden in correspondentie die direct gericht naar jullie klantenservice wordt toegestuurd.
Niet nagekomen beloftes heb ik al genoeg gekregen de afgelopen 6 weken. Ik verwacht van jullie een concreet antwoord en gemaakte afspraken na te leven. T-mobile was verplicht om dit met een levertijd van 2 weken te doen. Deze tekortkoming is jullie toe te rekenen.
Lossen jullie dit binnen aanzienlijke tijd op dan zal ik ook dit hier vermelden.
Reactie door sonjaatje op 16-12-2009 19:33
Verbaasd mij ook dat ze er hier ineens als de kippen bijzijn..........
Reactie door whitemoor op 18-12-2009 17:21
Vandaag heb ik een antwoord ontvangen van de mensen van t-mobile afdeling webcare.
Er is mij toegezegd dat er een nieuwe order zal worden geplaatst met een levertijd van 4 weken en een vergoeding voor de gelopen schade. Het toestel dient echter wel opnieuw betaald te worden, maar zal op de eerste factuur ook vergoed worden.
Ik ben er dus nog niet, maar hopelijk zullen deze afspraken goed verlopen.
Word vervolgt...
Reactie door tdehond op 20-12-2009 14:59
Quote:
[ "Het toestel dient echter wel opnieuw betaald te worden, maar zal op de eerste factuur ook vergoed worden.":
Wat een bizar voorstel. Als ik u goed begrepen heb, heeft u dit toestel al betaald. Dit lijkt mij een lucratieve manier van zaken doen. ( rente v.d. 1ste betaling gevolgd door rente van de 2de betaling tot de verrekening plaats vindt.
Ik zou deze gang van zaken voorleggen aan
consuwijzer
consuwijzer
Reactie door sonjaatje op 20-12-2009 15:32
Dus zij hebben nog steeds je eerste betaling en dan moet je nu ook nog opnieuw betalen.
Volgens mij sporen ze niet, daar zou ik echt niet mee akkoord gaan.
Reactie door whitemoor op 21-12-2009 13:35
Het is inderdaad een vreemde bedrijfsvoering die t-mobile er op na houdt. Echter ik denk dat dit voor mij nu de beste en snelste optie is.
De betaling voor deze 'nieuwe' order zal pas voldaan worden bij de daadwerkelijke levering aan de deur.
Reactie door tdehond op 21-12-2009 16:27
Wat dacht u van de optie:
u toont bankafschrift waaruit blijkt dat u deze levering reeds betaald heeft?
Dit lijkt mij een eerlijker manier van zaken doen naar de klant toe. Ik vind het wat anders als er een foutieve factuur is geweest waarbij u teveel betaald heeft.
Ik zou deze optie toch nog even voorleggen aan t-mobile. Gaan zij hier niet mee akkoord, dan toch even een klacht indienen bij consuwijzer.
Reactie door whitemoor op 11-01-2010 23:16
Afgelopen weekend is de iPhone eindelijk door mij in gebruik genomen en is beloofd dat de toegekende schadevergoedingen nu worden doorgevoerd.
Hopelijk zal dit voorspoedig verlopen en kan dit hoofdstuk worden afgesloten.
Wordt vervolgt...
Reactie door whitemoor op 12-02-2010 23:01
Deze week is het abonnement binnen het systeem van t-mobile eindelijk 'officieel' geactiveerd en is de vergoeding voor gelopen schade doorgevoerd.
Dit met hulp van de afdeling webcare van t-mobile. Ik kan mensen dus aanraden het hier of op vergelijkende website te plaatsen. Als je het alleen met de klantenservice moet doen dan kan ik u melden; ONBEGONNEN WERK! Zowel per e-mail, telefoon als per aangetekende post.
p.s. iPhone werkt prachtig!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!