Internet via Ziggo Wifispots valt steeds uit. Problemen verbinding.
Geplaatst door: hakkelaar op: 03-04-2015 01:02
Bericht door Hakkelaar » 02 apr 2015 23:59
Sinds een maand heb ik ineens behoorlijke problemen met Ziggo Wifispots.
Ik kan een sterke verbinding maken met 'Ziggo'.
(modem buurman staat kennelijk dichtbij)
Na het tot stand brengen krijg ik een paar minuten internet.
Daarna schiet de verbinding ineens naar 'geen internet'.
(De wifi verbinding met modem blijft goed)
Als ik deze verbinding 20 minuten met rust laat, komt er soms weer even wat internet door.
Als ik handmatig de verbinding (met het modem) verbreek, en opnieuw verbind met 'Ziggo', krijg ik direct weer even een paar minuten internet.
--
Voor de goede orde, ik heb geen administratieve problemen bij Ziggo.
Ik ben ook niet aan het downloaden.
Dit gebeurt gewoon tijdens licht surf-gedrag.
Mensen met soortgelijke problemen?
Oplossingen?
Reactie door edrick3 op 03-04-2015 10:23
.....DUBBELPOST.....
Klik[url=http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/internet-via-ziggo-wifispots-valt-steeds-uit-problemen-verbinding-1/?vHash=c749c73j&cHash=976e1202e65fbafb941e3595b7088b78: hier.[/url:
Reactie door janjannes op 29-04-2015 10:09
Ik heb hier ook last van door de sterkere wifi signalen in de buurt wordt die van mijn originele Ziggo modem weg gedrukt.
Ik heb Nedflix en geregeld zit ik een film te kijken wanneer hij geen data meer kan laden, het laad symbooltje blijft dan op 25% hangen en ik kan dan wel stoppen met Nedflix.
Nu heb ik al twee maal een monteur thuis gehad om het probleem op te lossen van de slechte verbinding, via mijn laptop die op 3 mtr afstand van mijn modem staat krijg ik een snelheid van 25mb gemeten met de speedtest van Ziggo, kabel erin en de snelheid is 95mb terwijl ik met mijn abonnement ( 4 in 1 Plus ) 120mb zou moeten krijgen.waarmee Ziggo ook adverteerd
Vorige week is de eerste monteur van Ziggo geweest en heeft de inbouw wanddoos vervangen, hierna had ik een snelheid van 93mb bekabeld, de monteur haalde met zijn eigen laptop en een andere kabel (cat 7) 125mb, ik kreeg het advies mijn kabel te vervangen voor een nieuwe dit heb ik gedaan maar de snelheid bleef 93mb.
Na heen en weer gebeld te hebben met Ziggo is er gisteren weer een monteur geweest die een nieuwe modem heeft geplaatst, helaas kwam de speedtest nu op beide laptops uit op 95MB dus nog steeds ruim onder de 120mb, nadat de monteur vertrokken was heb ik weer met Ziggo gebeld maar zo groot als Ziggo is ze schijnen dit probleem niet te kunnen oplossen, hun advies is een externe router aan te schaffen, maar volgens mij heeft dat geen invloed op de bekabelde snelheid?
Het komt er gewoon op neer dat Ziggo je in de kou laat staan, en zijn belofte niet na komt voor wat de snelheid die ze beloven in hun advertenties.
Wel gaan de prijzen omhoog terwijl de service sterk afneemt.
Reactie door 1953 op 30-04-2015 01:08
Wi-Fi-spots is een zwakke schakel. Heb het zelf uitgeschakeld.
Wi-Fi-spots heeft slechts 3 Mbps download en vanaf een Wi-Fi vanuit een modem in een huis of appartement wordt vanwege afstand onmogelijk beschouwd.
Maak niet te veel illusies met Wi-Fi-spots.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!