Interactieve televisie Ziggo,films betalen die wij niet bestellen
Geplaatst door: liek1970 op: 30-05-2011 21:13
Hierbij wilde ik alweer klagen over het feit dat wij weer een hoge rekening moeten betalen voor de bestelde films,die wij dus NIET zelf bestellen. Dit klinkt natuurlijk gek,maar het is echt waar. Je besteld toch geen film om bijvoorbeeld 03:25 en om 03:26 en om 03:27 en om 03:29 zoals op 21-04-2011 als je weet dat die films 5 euro per stuk kosten. De eerste rekening die we kregen met een hoog bedrag was 148,75 extra voor de 25 bestellingen en nu kreeg ik hem van de week met het bedrag van 177,50 extra voor 30 bestelde films. Nou daar schrok ik echt wel van,zeker omdat wij dit ECHT niet besteld hebben. Alleen mn man en ik weten de pincode van het apparaat en mijn man en ikzelf gaan ook zeker niet ons bed uit om een film te kijken. Ik ben wel benieuwd wat de volgende rekening ons brengt want we hebben vanaf de vorige rekening de smartcard elke avond uit de digitale ontvanger gehaald(belachelijk natuurlijk). Ik heb pas ook al met 1 van de serviceafdeling dat ding helemaal naar fabrieksherstel gedaan,maar dat heeft dus ook niet geholpen. Wat ik gevraagd heb aan Ziggo,is een nieuwe ontvanger omdat ik het idee heb dat er een fout in zit.En weet je wat ze zeggen,dat dat onmogelijk is en dat mijn man s'nachts naar beneden gaat om die films te kijken,wat dus ECHT niet waar is,ik BAAL hier dus verschrikkelijk van!!!!!
Wie herkent dit?????
Reactie door gijsvogel op 31-05-2011 00:37
Ik verwacht dat een nieuwe ontvanger ook niet veel zal verbeteren.
Het lijkt er meer op dat er bij ziggo wat accountgegevens per ongeluk door elkaar zijn gehaald en dat zodoende de kosten van een andere gebruiker mogelijk op uw factuur verschijnen.
Neem (nogmaals) contact op met hun helpdesk hiervoor, en vraag hen uit te zoeken welke smartcards er aan uw gegevens zijn gekoppeld.
Of het nummer van uw smartcard laten zoeken in hun database, wellicht komt hij dan 2 keer naar voren... 1x van u en 1x van iemand anders.
En zijn de kosten van de vorige rekening betaald eigenlijk?
Reactie door birdies op 31-05-2011 02:08
E.e.a. lijkt mij zeker niet kloppen. Stel je vraag eens op Ziggogebruikers forum. Daar zijn webcare medewerkers actief die dit zo voor je na kunnen kijken.Ziggogebruikers forum
Reactie door börgemeister op 31-05-2011 03:39
Laat het eens uitzoeken - als hij nog niet opvakantie is - door (onze) Superziggoman Alex.Brontsema@Office.Ziggo.nl e/o. Webteam@Office.Ziggo.nl.
Het lijkt mij ook onmogelijk dat je om de minuut, de laatste zelfs na 2 minuten, kunt zien. Kannie waar zijn!
Eigenlijk zou dit niet bij discussies thuis horen, eerder bij rubriek 'Vraag en beantwoord'.
Reactie door liek1970 op 31-05-2011 07:58
Hallo Gijsvogel,
Ja de facturen heb ik gewoon moeten betalen en er is al uitgezocht van welke smartcard de films besteld zijn en dat is dus het nummer van onze smartcard!!!
Ik zal het ook even op ziggogebruikersforum plaatsen,bedankt voor de tip.
Ik hoopte ook dat het niet waar kon wezen,maar kreeg toch echt de rekening,beetje jammer,en zoveel geld!!!
Groetjes Liek
Reactie door birdies op 31-05-2011 08:01
Als je ten onrechte hebt moeten betalen, dan wordt dit echt terug gestort. Dit duurt dan wel 4 - 8 weken. Verstandig om je klacht ook even op betreffend forum te plaatsen, ik weet dat klachten daar adequaat worden opgepakt door Ziggo webcare medewerkers.
Reactie door ziggo_alex op 31-05-2011 14:45
Hallo Liek1970,
Stuur mij je klantgegevens maar even toe. Deze kan je sturen naar ziggowebteam_helpt@ziggo.nl.
Dan ga ik even kijken wat ik voor je kan betekenen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Reactie door redacteur op 31-05-2011 15:41
Onze rubriek [url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/: Vraag & Beantwoord[/url: is bedoeld voor consumentenvragen. Wilt u uw vraag in die rubriek stellen? Discussies willen wij alleen voorbehouden voor consumentendiscussies. Alvast bedankt.
De redactie
Reactie door börgemeister op 31-05-2011 23:36
Quote: ziggo_alex schreef op dinsdag 31 mei 2011, 14:45: Hallo Liek1970,
Stuur mij je klantgegevens maar even toe. Deze kan je sturen naar ziggowebteam_helpt@ziggo.nl.
Dan ga ik even kijken wat ik voor je kan betekenen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alexeinde Quote
Ik krijg de indruk dat genoemd e-mailadres 'fake' is, want een medewerker van Ziggo gebruikt een een e-maiadres met na het @Office.Ziggo.nl !!
Ik kan een e-mail(alias) aannmaken met met wat voor benaming dan ook als abonnee van Ziggo dit aanmaken.
U riskeert de (persoonlijke) gegevens aan een niet-medewerker van Ziggo te leveren, cybercriminaliteit!
Neem de eerder door mij genoemde e-mailadres Alex.Brontsema@Office.Ziggo.nl dan is dit veiliger dan de genoemde ziggowebteam_helpt@ziggo.nl, die helpt u waarschijnlijk in een desillussie!
Reactie door birdies op 01-06-2011 07:27
........Ik krijg de indruk dat genoemd e-mailadres 'fake' is, want een medewerker van Ziggo gebruikt een een e-maiadres met na het @Office.Ziggo.nl !!..........
Behoorlijk paranoïa ben je wel! Het is een officieel webcare adres en Alex is een officiële, bekende webcare medewerker.
Reactie door freya op 01-06-2011 10:32
"Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten...."
Bovendien, ziggo_alex loopt hier al zeker een jaar rond, dus als er al iets 'verdachts' zou zijn aan dat account, dan hadden we dat allang gemerkt.
Freya
Reactie door pa0wgk op 01-06-2011 12:33
Ik zou het zeker voorleggen aan Ziggo_Alex ,ik heb er goede
ervaring mee .
Mij hebben ze de laatste keer goed geholpen.
Groeten Willem.
Reactie door gerbia op 20-12-2011 13:53
Hallo
Ik weet dat het alweer even geleden is, maar wij hebben precies hetzelfde geval. Tot nu toe 3 facturen achter elkaar aan.
Films inderdaad midden in de nacht 3 keer in 5 minuten tijd, op tijden dat we aan het werk waren of dat mn vriend aan het trainen was en ik zeker weten GTST aan het kijken was (mis ik namelijk nooit). En we wisten de code niet eens die blijkbaar ingevuld moet worden.
Ook werd er gezegd dat onze dochter van 2 dit misschien wel deed(snachts?overdag terwijl wij bij haar in de kamer zijn?) en dat we er maar even een kinderslot op moesten zetten.
Nu was ik wel benieuwd hoe dit bij jullie is opgelost, ik ben namelijk niet van plan om die films te betalen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!