Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Intelligente verkoopster bij Zeeman

Geplaatst door: hfpk op: 05-05-2010 07:58
Intelligente verkoopster bij Zeeman Je kan tegenwoordig wel merken dat verkoopster zo goedkoop mogelijk moet en niet meer op kwaliteit. Ik ging samen met me kinderen gister na zwemles met ze naar Zeeman omdat ik waterschoenen voor ze nodig hebt. Nu was in de bak de grootste maat 24/25. Me jongste heeft maat 27 dus dat is te klein. Vraag ik aan die verkoopster; Heb je ook grotere waterschoenen voor hun (wijs me kinderen aan). Haar antwoord is; We hebben alleen kindermaten daar in. Oke mijn kinderen zijn zeker volwassenen. Dus vroeg ik me vraag anders. Me jongste heeft maat 27 de grootste maat in de bak is 24/25 . Antwoord; Nee dan hebben het het niet. Ik vroeg of de nog waterschoenen krijgen aangeleverd in wat grotere maten. Antwoord van de verkoopster; Dat weet ik niet!! Echt de intelligente straalde er vanaf.
Reactie door dirk2 op 05-05-2010 08:12
Ja, vroeger was alles beter! Hopelijk gaat U met de kinderen vandaag iets leerzaams doen anders eindigen ze ook bij zo`n winkel. Als U een verkoopster wenst met een betere opleiding dan worden de schoenen ook duurder, dan is er ook weer iets om over te klagen.
Reactie door hfpk op 05-05-2010 08:25
@Dirk Me oudste heeft een IQ van 128 en maakt op ze zevende jaar al bouwtekeningen van Knexx die voor 14 a 16 jarige zijn bedoeld. We proberen de kinderen onwijs te stimuleren met alles. Dus ik ben niet bang dat ze zo ook eindigen. Ik vindt het ook erg kinderachtig om me kinderen aan te vallen als ik het over de kwaliteit over een verkoopster heb. Zeer laag bij de grond.
Reactie door dirk2 op 05-05-2010 08:35
Denkt U dat dames die bij de Zeeman werken geen dromen hadden? Die werkten ook liever ergens anders. Het is bevrijdingsdag vandaag, dan zijn er genoeg andere dingen te doen dan te klagen over een verkoopster van de Zeeman. Als de Zeeman beter personeel in dienst zou nemen dan worden de spullen duurder, en iedereen gaat naar Zeeman voor de lage prijzen. Je kan niet alles hebben. Als de verkoopster niet onbeleefd was dan is er geen probleem. Overigens val ik Uw kinderen niet aan, alleen kan je je dag zoveel beter besteden.
Reactie door tdehond op 05-05-2010 08:39
U had ook kunnen vragen wie in dit bedrijf de bestellingen doet. Dat lijkt mij de aangewezen persoon om te weten of en wanneer waterschoenen weer verkrijgbaar zijn. De verkoopsters bij Zeeman zijn voornamelijk bezig met de vakken te vullen en klanten te wijzen waar iets ligt. Daar is m.i. geen hoog I.Q voor nodig en krijgen ze dus ook een lager salaris als uw hoger begaafde kind hopelijk ooit zal verdienen.
Reactie door isidor op 05-05-2010 09:50
Quote: hfpk schreef op woensdag 5 mei 2010, 08:25: @Dirk Ik vindt het ......einde Quote Over intelligentie gesproken..!!! Voorts vind ik de aanval op het personeel van Zeeman beneden alle peil en getuigen van ongelooflijke domheid.
Reactie door vladja op 05-05-2010 10:18
hfpk, Intelligente verkoopster bij Zeeman Ja, zeer intelligente verkoopster. Iedereen weet dat Zeeman een zelfbedieningszaak is, waar je kan kopen wat er in de winkel ligt. Als de maximale maat in de bak/op het schap loopt tot 24/25 dan zijn er geen grotere. Het is geen schoenenwinkel met een voorraadmagazijn met dozen vol schoenen in diverse maten. Beetje vreemd om te verwachten dat een (parttime) verkoopster weet wat er ingekocht wordt/is en aangeleverd wordt. Verwacht je van een telefoniste/receptioniste in een bedrijf, dat die ook precies weet wat de baas inkoopt en wanneer dat in de verkoop gaat? Quote: Echt de intelligente straalde er vanaf. Unquote Vladja
Reactie door frau_antje op 05-05-2010 10:35
Quote: hfpk schreef op woensdag 5 mei 2010, 07:58: Intelligente verkoopster bij Zeeman Je kan tegenwoordig wel merken dat verkoopster zo goedkoop mogelijk moet en niet meer op kwaliteit. Ik ging samen met me kinderen gister na zwemles met ze naar Zeeman omdat ik waterschoenen voor ze nodig hebt. Nu was in de bak de grootste maat 24/25. Me jongste heeft maat 27 dus dat is te klein. Vraag ik aan die verkoopster; Heb je ook grotere waterschoenen voor hun (wijs me kinderen aan). Haar antwoord is; We hebben alleen kindermaten daar in. Oke mijn kinderen zijn zeker volwassenen. Dus vroeg ik me vraag anders. Me jongste heeft maat 27 de grootste maat in de bak is 24/25 . Antwoord; Nee dan hebben het het niet. Ik vroeg of de nog waterschoenen krijgen aangeleverd in wat grotere maten. Antwoord van de verkoopster; Dat weet ik niet!! Echt de intelligente straalde er vanaf.einde Quote Je kwam een Kelly Bundy tegen!
Reactie door ikbenik op 05-05-2010 10:39
Ik moet toch even wat kwijt: Men zeurt en klaagt wel dat de kwaliteit van de verkopers, de kwaliteit van de producten, de kwaliteit en de service van de winkels naar beneden is gegaan. Echter is dit wel de schuld van de kopers zelf. Zij eisen toch dat het steeds goedkoper moet? Zij vinden toch alles veel te duur? De winkels die wel deskundige personeel in dienst hebben, die alles zoveel mogelijk zelf oplossen, waarbij de kwaliteit van het personeel, de producten en van de winkel zelf wel goed is, klaagt men steen en been dat zij veel te duur zijn. Ik bedoel maar......
Reactie door marnix1 op 05-05-2010 10:46
Beste hfpk, wat is er zo ontzettend dom aan een antwoord als "Ik weet het niet"? Uw klacht, want dat is het, schoot bij mij nogal in het verkeerde keelgat. Over niet intelligent gesproken! Verder zal ik nooit iemand aanspreken over zijn beheersing van onze geliefde taal maar u klaagt over het IQ van de winkeljuffrouw terwijl uzelf geen enkele behoorlijke zin schrijft.
Reactie door hfpk op 05-05-2010 11:54
Gaat goed hier mensen. Merk al dat ieder ze eigen interpretatie van neemt. Eerste plaats was het niet op Bevrijdingsdag maar gister zoals in het verhaal staat. Misschien een bijpassende lees bril erbij hallen. (hihi). Het was trouwens ook niet als klagen bedoeld maar meer dat ik het een grappig verhaal vindt. En wat is er mis om in een winkel te werken met die meid heeft ook dromen. Ik heb zelf ook dat werk gedaan. Vond het gewoon grappig hoe de verkoopster reageerde met we hebben alleen kindermaten terwijl ik me kinderen aanwijs. Zoiets zou ook echt iets voor mij ook zijn wat ik ben ook zon heerlijke flapuit. Bedankt allemaal voor alle heerlijke reacties. Fijne dag nog allemaal.
Reactie door discojohn op 05-05-2010 12:25
Klagen over de intelligentie van winkelmeisjes en dan zelf nauwelijks fatsoenlijke zinnen kunnen produceren vind ik zeer tegenstrijdig. Wellicht dat u er verstandiger aan doet om uw slimme kindje deze berichten te laten schrijven. Probeer het eens bij de Bristol, daar verkopen ze waterschoentjes in grotere maten.
Reactie door stacey op 05-05-2010 12:49
@hfpk Ik heb anders ook wel een beetje mijn twijfels over jou intelligentie, werkte je wellicht zelf ook bij Zeeman voor je ging huismoederen ? --Merk al dat ieder ze eigen interpretatie van neemt-- --maakt op ze zevende, Me kinderen -- Ze eige, me oudste -- --Interpretatie van neemt ? -- Dus andere afzeiken op een forum moet je maar ergens anders gaan doen, en zet dan de spellingscontrole aan........... Nogal stimulerend voor kinderen ook, ouders die anderen te min vinden en zo afzeiken........Bah
Reactie door hfpk op 05-05-2010 12:52
Laat me kinderen er a.u.b. Buiten. Ik wist niet dat als ik hier zon grapje begon mensen zo crue kan reageren. Het was bij wijze van zelf spot ben zelf ook verkoopster geweest. Noem mij maar dom ,stom. Dat ik rare zinnen schrijf. Of noem maar op. Zou zeggen gooi nog met grotere hardere beledigende woorden maar hou me kinderen er buiten. Het kan al soms zwaar genoeg zijn dat je kind gehandicapt is dus hou me kinderen er buiten.
Reactie door stacey op 05-05-2010 13:06
Quote: hfpk schreef op woensdag 5 mei 2010, 12:52: . Het kan al soms zwaar genoeg zijn dat je kind gehandicapt is dus hou me kinderen er buiten.einde Quote Zie niet in wat dat er mee te maken heeft, er wordt niets gezegd over jouw kinderen maar over jouw intelligentie. Als je een gehandicapt kind hebt moet je je nog dieper gaan schamen, jij van alle mensen zou dan moeten weten dat een ander ook een beperking of gebrek kan hebben waardoor ze wellicht niet zoals jij het noemt `de intelligentste` zijn........... en dat je hier dan niet de draak mee zou moeten steken............
Reactie door hfpk op 05-05-2010 13:29
Helemaal niks Stacey vandaar ook me dringende verzoek om me kinderen daar buiten te laten omdat het helemaal niks met de discussie te maken heeft. Ik denk dat jij en vele andere zich beter kunnen schamen hoe idioot mensen op een grapje kunnen reageren. Echt wat een nivo hier. Lijkt eerder hoe hard kan kan je iemand beledigen. Dit zal gelijk me laatste reactie zijn wat ik zal niet meer kijken of lezen wat mensen op deze discussie schrijven. Ik ga wel op andere reageren. Vriendelijke Groeten allemaal.
Reactie door birdies op 05-05-2010 13:53
@stacey: verspil je energie niet. Sommige mensen hebben geen bord voor hun k*p, maar een spaanplaat van 2 x 2mtr. En daar is ts er één van, dus niets van wat je schrijft, komt binnen. Advies: lekker links laten liggen.
Reactie door sonjaatje op 05-05-2010 14:09
Eerste plaats was het niet op Bevrijdingsdag maar gister zoals in het verhaal staat. Misschien een bijpassende lees bril erbij hallen Hij zegt dat het vandaag bevrijdingsdag is.
Reactie door marianneve op 11-05-2010 11:46
Ik denk dat discussies betekent dat mensen over een bepaald iets discussieren. Maar het lijkt meer op elkaar aftroeven,belachelijk maken en afzeiken. En dat zijn volwassen mensen???????? Hmmmm.
Reactie door tdehond op 11-05-2010 13:08
@ marianneve Dit draadje gaat over een verkoopster die onterecht beschuldigd wordt op een openbaar forum van een laag I.Q. Dit is bij een aantal deelnemers aan de discussie in het verkeerde keelgat geschoten. De aangewezen persoon om te vragen of een product besteld wordt is degene die de bestellingen doet of de bedrijfsleider. Hopelijk zijn in het vervolg de bijdragen meer naar uw zin.
Reactie door isidor op 11-05-2010 15:11
Het grappige is dat topicstarter hfpk - die commentaar heeft op de intelligentie van de verkoopster bij Zeeman - inmiddels de foto van haarzelf heeft vervangen door een foto van iemand op wie zij heel erg graag zou willen lijken.
Reactie door marnix1 op 12-05-2010 10:25
@isidor, u nadert het niveau van de topicstarter aardig met deze opmerking, beetje onder de gordel,niet?
Reactie door tvdeem op 12-05-2010 11:20
Je kunt het ook anders bekijken: kleine prijzen, dan mag je niet de volledige service verwachten die je bijv. krijgt als je een pak gaat kopen. Ik ben blij dat er bij de goedkopen winkels ook "goedkopen" krachten neer worden gezet. Ik kom er voor low-budget shoppen, en ja dan moet je misschien wel eens een keer zelf wat langer de handen uit de mouwen stropen. Blij te lezen dat uw kinderen een goed iq hebben, maar een iq heb je niet altijd zelf in de hand. Hoop dat je je kinderen ook meegeeft een ander te waarderen, zoals het is.
Reactie door mhofman op 12-05-2010 17:47
Wie kaatst kan de bal verwachten hfpk.Groet mhofman
Reactie door gallito op 12-05-2010 18:56
Quote: hfpk schreef op woensdag 5 mei 2010, 07:58: Intelligente verkoopster bij Zeeman Je kan tegenwoordig wel merken dat verkoopster zo goedkoop mogelijk moet en niet meer op kwaliteit. Echt de intelligente straalde er vanaf.einde Quote Nu u geen bijval vindt, gooit u het op een grapje. Bovenstaande quote van u vind ik helemaal niet grappig overkomen. Het is een regel dat wij posters niet op hun taal- en schrijffouten (mogen) wijzen. Maar door uw uitspraken over andermans intelligentie, vraagt u hier zelf wel om.
Reactie door robert11 op 12-05-2010 19:20
Vraag: Heb je ook grotere waterschoenen voor hun ..... antwoord: We hebben alleen kindermaten daar in = correcte antwoord, de verkoopster kan niet "ruiken" welke schoenmaat uw kinderen hebben. vraag: Me jongste heeft maat 27 de grootste maat in de bak is 24/25.... antwoord: Nee dan hebben het het niet... = correcte antwoord, het gaat alleen tot 24/25 schoenmaat! vraag: Ik vroeg of de nog waterschoenen krijgen aangeleverd in wat grotere maten antwoord: Dat weet ik niet!... = correcte antwoord, zou zij het weten dan had zij het gezegt doch? punten: 3 - 0 voor de verkoopster versus :hfpk...qua intelligentie....
Reactie door stofzuigers op 12-05-2010 20:33
Snap niet dat hfpk hier nog op in gaat, wees slim en laat deze discussie links liggen.
Reactie door moeder56 op 12-05-2010 23:12
"@Dirk Me oudste heeft een IQ van 128 en maakt op ze zevende jaar al bouwtekeningen van Knexx die voor 14 a 16 jarige zijn bedoeld. We proberen de kinderen onwijs te stimuleren met alles". Beste hfpk, mijn oudste heeft een IQ van 146, hem heb ik enorm gestimuleerd om iedereen in zijn/haar waarde te laten en nooit op niemand neer te kijken. En dat is uitstekend gelukt en maakt hem waarschijnlijk een gelukkiger mens dan een zeer volle portemonnee.
Reactie door tdehond op 13-05-2010 08:08
M.i. is het I.Q. een gave, wat aangeboren is. Moeder 56 heeft m.n. gelet dat ook het E.Q. goed ontwikkeld werd bij haar hoog begaafde zoon. Bron M.i. is ieder mens waardevol op wat voor werkplek dan ook. De verkoopster bij Zeeman dient dan ook in haar waarde gelaten te worden. Alleen zal het salaris van iemand die bij Zeeman werkt beduidend lager zijn dan die van de minister president. Bron
Reactie door read op 13-05-2010 14:50
hfpk Achteraf gezien had je dit discussiepunt wellicht hier niet zo moeten plaatsen. Mijn mening is, dat je niet helemaal de plank mis slaat. Het is inderdaad zo, dat personeel in winkels tegenwoordig niks meer mogen kosten en dus ook extreem jong moeten zijn. Ervaren personeel ontbreekt dan ook nog eens, zodat jong personeel niet opgeleid wordt. Dat dat soort grut dan vaak dom overkomt is niet te vermijden en hen ook vaak niet te verwijten, gezien het diploma wat ze op zak hebben. Als je dan ook nog het IQ ter sprake brengt, dan sta je in onze maatschappelijke arena gewoon met een rode lap te zwaaien en roep je reacties op die weinig meer te maken hebben met het voeren van een gezonde discussie. Pedro.
Reactie door druifje01 op 13-05-2010 15:47
@hfpk U kunt er in het vervolg beter bij zetten als een vraag geestig bedoeld is. De humor hier helt niet over. Men zit bij wijze van spreken met een lasso of geweer achter de bosjes om te kunnen schieten. Het is een soort ontladingssite, maar werkt niet efficient moet ik zeggen. Als het wel is staat hier dus zo meteen een cijfer bij de rode duim. Let maar eens op.
Reactie door lapto op 13-05-2010 18:08
Wat maken sommige mensen toch belachelijke reacties op iets wat eigenlijk niet zo heel erg nieuw nieuws is. Iedereen weet dat je bij goedkopere winkels minder deskundig personeel aan zal treffen ( uitzonderingen daar gelaten ). Maar ik moet zeggen dat het verkondigen op een forum over een bepaalde winkel ook niet erg netjes is. Zoals sommige ook zeggen is dat niet iedereen ook alles kan weten wat er omgaat in de winkel. Misschien is ze nieuw of nog niet zo lang aanwezig of had ze toevallig iets anders aan haar hoofd. Ook snap ik in het algemeen niet echt waarom een IQ erbij gehaald wordt. Maar misschien komt dat omdat mijne niet zo hoog is al ben ik er wel van overtuigt dat ik slimmer ben dan een aap. ;-) Daarbij komt dat ik genoeg mensen in mijn kennisenkring heb die een behoorlijk hoog IQ hebben alleen een aantal doen daar niets mee. ( kunnen geen werk vinden want ze zijn te duur en ze overschatten daardoor zichzelf ) Ik heb geen topfunctie in een bedrijf of wat dan ook en ik krijg niet zoveel als de minister president maar ik doe wel werk dat ik leuk vind en heb genoeg tijd om leuke dingen te doen enz. Al zou ik een hoog IQ willen dan nog is dat niet mogelijk maar daarom ben ik nog niet minder dan een ander. Respecteer elkaar. Greetings Lapto
Reactie door lapto op 13-05-2010 19:07
Quote: druifje01 schreef op donderdag 13 mei 2010, 15:47: Men zit bij wijze van spreken met een lasso of geweer achter de bosjes om te kunnen schieten. Het is een soort ontladingssite, maar werkt niet efficient moet ik zeggen. Als het wel is staat hier dus zo meteen een cijfer bij de rode duim. Let maar eens op. einde Quote Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Maar blijkbaar is dat het doel van deze site. Mensen hebben nog maar net een bericht getypt en andere ploffen ZONDER DE REDEN BEKENT TE MAKEN meteen een rode duim ofzo. Vanaf deze vernieuwde site zijn er 2 dingen die mij erg storen. De EDIT-KNOP die een hoop nutteloze reacties kan schelen aangezien mensen zichzelf dan kunnen verbeteren als ze iets verkeerts of onduidelijks hebben neer gezet. En die behoorlijk stomme duimpjes die voor irritaties zorgt omdat iedereen zonder rede op die duimpjes kan drukken. Ik zou zeggen wees een vent of iemand dan met respect voor een ander en vertel in iedergeval waarom je zoiets doe. Ik snap de redactie trouwens ook niet waarom ze zoiets nutteloos toevoegen aan een forum en geen edit knop die heel ergenissen kan tegen gaan. Greetings Lapto
Reactie door lapto op 13-05-2010 19:10
Aangezien dat ik me bericht niet aan kan passen zet ik nog maar een bericht neer om verwarring te voorkomen. Het maakt mij echt niet uit al heb ik 100 keer een rode duim maar wees dan in iedergeval een vent en verklaar je rode duim. Die onbekende rode duimen irriteren mij behoorlijk als ik niet weet waarom ik die gehad heb. Greetings Lapto
Reactie door tdehond op 13-05-2010 19:11
@ Lapto Bij Vraag en Beantwoord is nu een Preview functie. Dat kunt u gebruiken als hulpmiddel i.p.v. een edit knop. De rode duimen kunt u negeren. Dat doe ik, alhoewel ik het nu op mijn lachspieren begint te werken, als ik het rode duimen festival zie. Lachen is gezonder als negeren, dus ik vind dat goed voor mijn gezondheid. :)
Reactie door birdies op 13-05-2010 19:16
..........Bij Vraag en Beantwoord is nu een Preview functie. Dat kunt u gebruiken als hulpmiddel i.p.v. een edit knop........... Met die previewknop bereik je niet dat je 10 minuten later nog iets kunt wijzigen/toevoegen in/aan een bericht. Zie nu vaak 3 tot 4 aanvullingen voorbij komen.
Reactie door lapto op 13-05-2010 19:20
Quote: tdehond schreef op donderdag 13 mei 2010, 19:11: @ Lapto Bij Vraag en Beantwoord is nu een Preview functie. Dat kunt u gebruiken als hulpmiddel i.p.v. een edit knop. einde Quote Maar misschien klinkt het dom maar die hebben we nu toch ook >? Greetings Lapto
Reactie door tdehond op 13-05-2010 19:23
Quote: birdies schreef op donderdag 13 mei 2010, 19:16: ..........Bij Vraag en Beantwoord is nu een Preview functie. Dat kunt u gebruiken als hulpmiddel i.p.v. een edit knop........... Met die previewknop bereik je niet dat je 10 minuten later nog iets kunt wijzigen/toevoegen in/aan een bericht. Zie nu vaak 3 tot 4 aanvullingen voorbij komen.einde Quote Klopt. Ik ben al blij met de verbetering die er nu is. Dankzij de Preview kan ik controleren of mijn links werken.
Reactie door tdehond op 13-05-2010 19:30
Quote: lapto schreef op donderdag 13 mei 2010, 19:10: Aangezien dat ik me bericht niet aan kan passen zet ik nog maar een bericht neer om verwarring te voorkomen. Het maakt mij echt niet uit al heb ik 100 keer een rode duim maar wees dan in iedergeval een vent en verklaar je rode duim. Die onbekende rode duimen irriteren mij behoorlijk als ik niet weet waarom ik die gehad heb. Greetings Laptoeinde Quote U kunt er een positieve draai aangeven. De rode duimen scheelt een hoop gekrakeel. Nu kan de liefhebber van de rode duim zich naar hartelust een RSI drukken, simpel omdat men degene die het bericht schrijft, niet mag. U kunt het negeren, er om lachen, denken: vast mijn fan weer. Het beste lijkt mij toch: er om lachen. Er zijn belangrijker dingen dan anonieme kritiek: Pay no attention to what the critics say... Remember, a statue has never been set up in honor of a critic! Jean Sibelius (1865 - 1957), quoted in Bengt de Torne "Sibelius: A Close-Up" 1937
Reactie door stacey op 05-05-2010 13:36
Quote: hfpk schreef op woensdag 5 mei 2010, 13:29: Helemaal niks Stacey vandaar ook me dringende verzoek om me kinderen daar buiten te laten omdat het helemaal niks met de discussie te maken heeft. Ik denk dat jij en vele andere zich beter kunnen schamen hoe idioot mensen op een grapje kunnen reageren. Echt wat een nivo hier. Lijkt eerder hoe hard kan kan je iemand beledigen. Dit zal gelijk me laatste reactie zijn wat ik zal niet meer kijken of lezen wat mensen op deze discussie schrijven. Ik ga wel op andere reageren. Vriendelijke Groeten allemaal.einde Quote Dat is dus jouw nivo..................Niemand heeft het hier ooit over je kinderen gehad behalve jij............. Het ging over je spelling.......... Maar zoals ik al zei, niemand hier die zich hoeft te schamen voor het verdedigen van de zwakkeren in deze maatschappij die door jouw onder het mom van grappig te kakken worden gezet hier. Je gilt zelf wel moord en brand dat niemand wat mag zeggen over je kinderen, wat helemaal niemand heeft gedaan overigens, maar de kinderen van anderen maak je zonder mankeren voor dombo`s uit hier......... [edit - redactie:
Reactie door arla10 op 29-08-2010 18:00
Heeft u enig idee wat voor een werkdruk er bij bijvoorbeeld een zeeman komt kijken....... Daar moet je namelijk ook bepaalde kwaliteiten voor hebben.....stress bestendigheid. Ook moet je een heeeeeel lang lontje hebben om klanten zoals u niet aan te vliegen, want ik zie u al precies staan daar in de zeeman..... voor een dubbeltje op de eerste rij...... U bent in een discount winkel!!!!! waarom verwacht u dan de zelfde service als bij een hoogsegment schoenen winkel? Kwaliteit moet nu eenmaal betaald worden, dat was 50 jaar terug zo en dat is nu nog steeds.
Reactie door botje op 28-10-2010 16:46
Jeetje wat een gezeik hier zeg...Dacht namelijk dat Nederland een vrij land was waar je, je mening kwijt kon...Maar blijkbaar kan dit niet... Het is niet omdat het bij Zeeman goedkoop is dat je geen service moet verwachten..Slaat helemaal nergens op..Bij Aldi is het ook goedkoop daar krijg je ook hulp als je er om vraagt...weten ze het niet dan gaan ze het aan een collega vragen... Zo heb je nog wel meer winkels die goedkoop zijn waar je toch op een nette manier geholpen wordt!!! Waarom zou een verkoopster niet weten of er nog een levering van iets binnenkomt? Dat weten ze anders bij Wibra wel...Ze laden het toch uit en als ze het niet weten is het maar een kleine moeite om het te vragen aan iemand die het wel weet. Dat er gezegd wordt dat het niet netjes is om iemand die bij Zeeman werkt aan te vallen vind ik een beetje erover...Ze heeft noch plaats of straat vermeld en denk niet dat dit de enige Zeeman in Nederland zal zijn...dus.... Het is idd zo dat de verkoopsters tegenwoordig heel weinig interesse hebben in wat ze doen en dat zou best wat beter kunnen..Als het de bedoeling is dat je alles zelf moet doen of moet uitzoeken...nou dan kunnen ze die verkoopsters ook beter niet meer in dienst nemen..Zet er dan een scanner zoals ze bij Appie hebben en dan hoeft er ook niemand meer achter de kassa te zitten... Dus mensen andere mogen gerust hun mening zeggen zonder dat ze gelijk worden afgeschoten... Deze zal ook heel wat rode duimen krijgen...maar zal het nu al even zeggen het maakt mij geen enkele malle moer uit... Fijne dag en avond nog. Botje
Reactie door evil essie op 28-10-2010 22:07
Ik vind het persoonlijk geen probleem dat het personeel in goedkopere winkels vaak ook minder vakkundig is. Zolang men beleefd reageert, maar dat was in deze situatie mijn inziens ook wel het geval. Het zou best kunnen dat deze dame hier parttime werkt en zich niet bezighoudt met de bestellingen. Ik zou mij er persoonlijk niet zo druk om maken, of zelf even vragen wie over de bestellingen gaat. Ik weet niet of deze verkoopster echt ongeïnteresseerd heeft gereageerd. Dat kan ik niet uit de tekst opmaken, daar komt ook enige intonatie en lichaamstaal bij kijken. Mocht dit zo zijn, dan mag daar best over geklaagd worden. Wat intelligentie betreft vind ik niet dat elke verkoopster een hoog IQ hoeft te hebben. Zolang ze haar werk verder goed uitvoert en beleefd is, mag ze van mij best eens een foutje maken. Het zou voor de economie echt niet zo gunstig zijn als alleen gemiddeld of hoger intelligente mensen aan het werk zouden kunnen. Om deze vrouw echt goed te kunnen beoordelen op haar werkhouding, zou je eigenlijk een onderscheid moeten maken tussen: - Is het een vrouw die niet gemotiveerd is, niet kijkt naar de schoenmaat of de klant (en daarom verteld dat dit alleen kindermaten zijn) en geen zin heeft om uit te zoeken of deze nog binnen zullen komen in een grotere maat? OF - Is het een vrouw die gemotiveerd is, maar een foutje maakte wat betreft de maten, en ook eigenlijk niet goed weet hoe het met de bestelling gaat (en wie dat regelt)?
Reactie door sonjaatje op 28-10-2010 22:24
Ik was net bij de Action en daar hingen allemaal grote affiches dat je, als je in een bepaalde periode daar zou pinnen (vanaf 1 nov), kans zou maken op een auto. Dus ik vraag aan die dame achter de kassa, hoe werkt dat precies dat winnen van die auto. Ze keek me aan alsof ik chinees sprak en had werkelijk geen idee waar ik het over had. Toen wees ik haar op die borden, maar ze wist niet eens dat ze er hingen (waren toch wel heel opvallend) en zei dat ze geen idee had waar het over ging en ging ondertussen verder met afrekenen. Dat vond ik toch wel frappant.
Reactie door evil essie op 28-10-2010 22:49
@sonjaatje Dat is idd niet echt zoals het hoort. Bij nieuwe acties hoort het personeel te worden ingelicht, en uitleg te krijgen over hoe het werkt. Blijkbaar heeft zij hier niets over te horen gekregen, gezien haar reactie.
Reactie door sonjaatje op 28-10-2010 22:58
Ja ik vind ook dat ze het personeel daarover moeten inlichten. Nu krijg je een heel raar beeld van zo`n cassiere die er misschien niks aan kan doen. En zo lang duurt het nou ook weer niet voordat het 1 november is. Maar goed, ik zal de auto toch niet winnen :-)
Reactie door abcdefe op 28-10-2010 23:00
Bij een prijsvechter zal je ook weinig echt opgeleid personeel tegenkomen deze moet men dan ook niet veroordelen, schuldig daar aan zijn de consumenten zelf die alles voor een appel en en ei willen kopen en ook nog 100% service verwachten..
Reactie door ikbenik op 29-10-2010 09:32
Met alle respect, maar wat ik dus zie is dat die prijsvechters de totale prijs bepalen, en dat de bedrijven die wel service verlenen nu in de grootste problemen komen. Kijk naar TNT, een schitterend voorbeeld. TNT doet het goed, de concurrentie maken er een zooitje van. Doordat ze dat doen, komt TNT nu in de grootste problemen, omdat de concurrentie veel goedkoper is.
Reactie door marcel75 op 29-10-2010 12:12
Ikbenik, TNT doet het goed???? Daar verdwijnen zoveel belangrijke poststukken (zoals rouw- en trouwberichten) dat je iedereen een paar dagen later nog moet bellen met de vraag of ze ook post hebben gehad. En dat was ook voor de vrijgeving van de markt al het geval. Ook komen pakketjes vaak beschadigt aan. Juist bij die andere bezorgers heb ik geen klachten.
Reactie door omaloes op 29-10-2010 14:32
Quote: ikbenik schreef op vrijdag 29 okt 2010, 09:32: Met alle respect, maar wat ik dus zie is dat die prijsvechters de totale prijs bepalen, en dat de bedrijven die wel service verlenen nu in de grootste problemen komen. Kijk naar TNT, een schitterend voorbeeld. TNT doet het goed, de concurrentie maken er een zooitje van. Doordat ze dat doen, komt TNT nu in de grootste problemen, omdat de concurrentie veel goedkoper is.einde Quote TNT doet het goed???? Nee TNT doet het NIET goed. Ze maken fout op fout, bezorgente laat o helemaal niet en doen hier niks aan. Vreemd dat ik bij bijv.Sandd nooit een verkeerd bezorgd stuk heb gekregen. Verkeerd bezorgen is bij ons in de buurt bijna "dagelijks werk"
Reactie door ikbenik op 29-10-2010 14:55
Ik had het over de arbeidsvoorwaarden. TNT moet nu zeer veel mensen ontslaan omdat het systeem van in loondienst zijn te duur is en dat men moet overstappen naar andere systemen, dit omdat de concurrentie geen loondienst kent, maar per stuk betaald, wat veel negatievere arbeidsomstandigheden oplevert.
Reactie door omaloes op 29-10-2010 15:01
verkeerd bezorgen heeft niks met arbeidsomstanigheden te maken. het gaat er mij om dat ik bijna dagelijks verkeerde post in mijn bus krijg. Terwijl ik dit intik hang ik weer aan de lijn met de klanten"service" van TNT. SERVICE?? niks geen service.ik hang alleen alweer 5 minuten aan de lijn in de wacht.
Reactie door jent op 19-10-2011 21:19
even een reactie aan hfpk, (en sommige anderen): ten eerste heeft de 'verkoopster' gelijk, zij weet inderdaad niet wat er binnenkomt. Bij zeeman valt maar een klein gedeelte van het assortiment te bestellen en de rest van het assortiment word verdeeld onder de winkels. Ze had dus naar een collega kunnen gaan, maar ook die zou het dus niet weten. ten tweede had u ook zelf kunnen kijken op het kaartje, (een advies voor een volgende keer), er staat namelijk overal op in welke maten het verkrijgbaar is. Ligt deze maat dan niet meer in de bak is deze niet meer aanwezig. Zeeman heeft inderdaad zoals sommigen al zeiden, geen magazijn waar een voorraad ligt. Er zijn toch zeker wel mensen die bewust bij Zeeman zijn gaan werken, en dit hun ' droom' is geweest. Mocht het meisje inderdaad niet zo ' intelligent' zijn, zoals uw woorden zijn, zou het dan niet zo kunnen zijn dat we als bedrijf iedereen een kans willen geven? groeten, een Filiaalbeheerder van Zeeman.
Reactie door abcdefe op 19-10-2011 21:40
Is wel erg laat om te reageren .
Reactie door cococat op 19-10-2011 21:58
Was ze niet intelligent of was ze niet geinteresseerd, dat kan natuurlijk ook.
Reactie door jent op 19-10-2011 22:12
te laat om te reageren, ben van mening dat het nooit te laat is. daarbij ben ik eigenlijk pas voor het eerst op deze site gaan lezen, waardoor ik dus ook hier op kwam. En ik ken het meisje niet, dus het zou allebei kunnen. Niet iedereen is even enthousiast in/over zijn of haar werk helaas.
Reactie door abcdefe op 19-10-2011 22:27
Jent, Dat niet iedereen enthousiast is kan ook wel een oorzaak hebben, werkgevers gaan soms ook niet netjes met personeel om. Misschien dat je als filiaalhouder ook misschien nog wel eens anders gaat denken
Reactie door valerius-2 op 20-10-2011 11:59
Quote: jent schreef op woensdag 19 okt 2011, 21:19: even een reactie aan hfpk, (en sommige anderen): ten eerste heeft de 'verkoopster' gelijk, zij weet inderdaad niet wat er binnenkomt. Bij zeeman valt maar een klein gedeelte van het assortiment te bestellen en de rest van het assortiment word verdeeld onder de winkels. Ze had dus naar een collega kunnen gaan, maar ook die zou het dus niet weten. ten tweede had u ook zelf kunnen kijken op het kaartje, (een advies voor een volgende keer), er staat namelijk overal op in welke maten het verkrijgbaar is. Ligt deze maat dan niet meer in de bak is deze niet meer aanwezig. Zeeman heeft inderdaad zoals sommigen al zeiden, geen magazijn waar een voorraad ligt. Er zijn toch zeker wel mensen die bewust bij Zeeman zijn gaan werken, en dit hun ' droom' is geweest. Mocht het meisje inderdaad niet zo ' intelligent' zijn, zoals uw woorden zijn, zou het dan niet zo kunnen zijn dat we als bedrijf iedereen een kans willen geven? groeten, een Filiaalbeheerder van Zeeman. einde Quote Ben het helemaal met u eens.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor