ING BETAALPAS/CREDITCARD
Geplaatst door: kroonmeester op: 27-03-2009 18:44
Onlangs verkreeg ik een e-mail van de ING omtrent de chip op de nieuwe betaalpas mogelijk een afbeelding doorkruiste. ING gaf aan in die e-mail dat de houders van de de Postbankpas met een eigen afbeelding dit 'kosteloos' konden vervangen voor een bepaalde datum. Niet is minder waar wat betreft de definitie van ING 'kosteloos' is, namelijk € 9,75!!
Heeft u ook recentelijk probleem ondervonden met het maken van een nieuwe ING betaalpas met een eigen afbeelding en de kosten 'kosteloos'?
Heeft u ook probleem met de ING Creditcard ter vervanging van de ex Postbankcard?
Bij mij ook 9,75 in rekening gebracht. Als je belt met de klantenservice, 0900-nummer en lekker lang wachten......krijg je te horen dat het een foutje is. Wanneer je het terug krijgt dat kan men niet zeggen. Stoneren, niet mogelijk.....want tja het is ING zelf he...!
Het grote graaien is blijkbaar nog niet over voor ING !
0900-0933!
Ook is het mogelijk te chatten met ING en een e-mail te sturen, alleen dat laatste ontmoedigd wel door de voorwaarden te accepteren bij het verzenden van een e-mail naar ING. M.a.w. ze dekken zich (overal) in, met o.a. voice-logs.
BIJDRAGE VOOR DE AANSCHAF VAN
MIJN BETAALPAS (AANMAAK- EN
VERVANGINGSKOSTEN EUR 7,50 EN
EUR 2,25 VOOR DE AFBEELDING)
ING BANK NV PRODUKTREKENING
In de e-mail van de ING van woensdag 11 maart jl.:
"Mijn Postbankpas wordt vervangen door Mijn Betaalpas. De nieuwe Mijn Betaalpas heeft een chip waardoor een gedeelte van uw huidige afbeelding wegvalt.
Valt een belangrijk deel van uw afbeelding weg? U kunt nu gratis uw pas opnieuw ontwerpen. Natuurlijk kunt u ook uw huidige afbeelding behouden. De actie geldt tot en met 21 april 2009."
Een schone geste die mij geld heeft gekost. Om van te kotsen!
Ik heb 2 Postbankpassen van 2 verschillende rekeningen idem dito met afbeelding waarvoor betaald is..Deze zouden kosteloos vervangen worden door de ING met een afbeelding.. Maar er is wel 2x € 9,75 afgeschreven. Ik heb een klachtenmail gestuurd, afwachten dus maar.
Wanneer stoppen die bedrijven er eens mee overal dat imbeciele "mijn" voor te zetten. Gewoon "betaalpas" is toch genoeg. Nog erger zijn mensen, die dat zonder nadenken overnemen.
Dat hanteert de ING! Mijn gedacht!
Werd gister gebeld door de redactie om in de uitzending van vandaag (of de verlenging op maandag) te komen praten over de betaalpas. VARA's KASSA besteedt aandacht aan.
"Geachte meneer ,
Het klopt inderdaad 9,75 euro van uw rekening is geschreven voor het aanmaken van de Mijn Betaalpas.
Dit is een fout geweest. We hebben inmiddels een verzoek ingediend bij de verantwoordelijke afdeling om het bedrag terug te storten op uw rekening.
Met vriendelijke groet,
ING Klantenservice
Mw. drs. I.M. van der Wal
Manager Verkoop en Service
De ING is continu bezig haar dienstverlening te verbeteren. Wij stellen uw mening daarom erg op prijs. Klik op onderstaande link om deel te nemen aan een kort onderzoek en help ons onze dienstverlening te verbeteren."
Het bedrag € 9,75 is nog niet gerstitueerd!
Werd gister gebeld door de redactie om in de uitzending van vandaag (of de verlenging op maandag) te komen praten over de betaalpas. VARA's KASSA besteedt aandacht aan. Ben verhinderd om naar de studio in Hiversum te komen.
"Geachte meneer ,
Het klopt inderdaad 9,75 euro van uw rekening is geschreven voor het aanmaken van de Mijn Betaalpas.
Dit is een fout geweest. We hebben inmiddels een verzoek ingediend bij de verantwoordelijke afdeling om het bedrag terug te storten op uw rekening.
Met vriendelijke groet,
ING Klantenservice
Mw. drs. I.M. van der Wal
Manager Verkoop en Service
De ING is continu bezig haar dienstverlening te verbeteren. Wij stellen uw mening daarom erg op prijs. Klik op onderstaande link om deel te nemen aan een kort onderzoek en help ons onze dienstverlening te verbeteren."
Het bedrag € 9,75 is nog niet gerstitueerd!
ING antwoordde bij KASSA als volg: "Wij bieden onze oprechte excuses aan voor de vervelende fout die is opgetreden. Dit had niet mogen gebeuren. We gaan alles op alles zetten zodat klanten op aanstaande dinsdag 7 april hun geld weer terug op hun rekening hebben staan. Onze klanten hoeven daar zelf niets voor te doen".
De belofte van ING is tot op heden nog niet waargemaakt, de € 9,75 is nog niet gerestitueerd. In de loop van de dag, na 13u00, dan soms? Ik blijf hopen op de ING!
"De ING is continu bezig haar dienstverlening te verbeteren. Wij stellen uw mening daarom erg op prijs. Klik op onderstaande link om deel te nemen aan een kort onderzoek en help ons onze dienstverlening te verbeteren."
7 april heeft 24 uren, waarvan nu nog ca. 14 uren en 7 minuten resten!
Ik wacht tot ik een ons weegt? Neen!
@@@
Het kan zijn dat deze retourstorting niet realtime wordt uitgevoerd. Als dat zo is, dan kun je pas a.s. donderdag zien dat het bedrag is terug gestort.
Pedro
Heeft u met uw
nieuwe ING-bankpasje (ook) tevergeefs geld proberen te pinnen in het
buitenland?
Meld het ons
! Kassa besteedt er zaterdag aandacht aan.
Vermeld in uw e-mail uw naam en het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent.
Bij mij is ook onterecht 9,75 afgeschreven. Ik ontving een andere standaardmelding:
Vervelend dat er geld is afgeschreven voor de vervanging van uw Mijn Postbankpas.
Deze afschrijving is veroorzaakt door een storing. Het ten onrechte afgeschreven bedrag wordt zo spoedig mogelijk bijgeschreven op uw Betaalrekening.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
ING Klantenservice
De ING is continu bezig haar dienstverlening te verbeteren. Wij stellen uw mening daarom erg op prijs. Klik op onderstaande link om deel te nemen aan een kort onderzoek en help ons onze dienstverlening te verbeteren
Nu weer door een storing ik wacht nu al een week en nog niet teruggestort gekregen. Misschien een item voor Kassa?
Betaalpas zou in het buitenland niet functioneren. Was gister in Duitsland, even vergeten het te proberen mijn nieuwe ING betaalpas.
Van de week ben ik er weer, dan even uitproberen.
Hoezo problemen in het buitenland?
Mijn moeder ontving een nieuwe pas en ging hiermee bij Albert Heijn pinnen in de pinautomaat, dus niet bij de kassa. Deed hij het niet.
Gelukkig had ze haar oude Postbankpasje nog niet doorgeknipt en kon ze hiermee alsnog geld opnemen.
Zelf ben ik inmiddels weg bij de ING en zit bij de ASN, veel beter!
Petra
Wanneer had dit klaar en ingevoerd moeten zijn?
Ik vind het onderstaande eigenlijk een ontzettend domme stap:
Op de site van EMV (www.vanstripnaarchip.nl)
Betaalautomaten
De eigenaar van de betaalautomaat bepaalt zelf wanneer hij de betaalautomaat laat ombouwen van strip naar chip.
Er is dus geen einddatum afgesproken waarop alle betaalautomaten gereed moeten zijn
.
Waar u op de nieuwe manier kunt betalen, hangt dus af van de betaalautomaat ter plekke.
Dat de ING pas niet werkt, ligt dat dan aan ING? ING heeft blijkbaar er een nieuwe chip op gezet. Ok, de magneetstrip wordt niet gebruikt omdat de chip erop zit (of werkt deze wel als je bijvoorbeeld plakband over de chip zelf zou plakken?), of omdat de magneetstrip is uitgeschakeld?
Zaterdag nieuwe ING. pas ontvangen. Werkt bij geen enkele geldautomaat. Pas wordt niet herkend.Bellen naar ING. 0900 0933. 10 Cent per min. staat aangegeven op de site ING.Tot mijn verbazing blijkt het 1.30 euro per min.te zijn. Helaas konden ze me niet helpen.Moest dinsdag maar even terug bellen.Dat is kassa voor de ING.Ik heb toch niet gevraagt om een ondeugdelijke pas. Zijn zeker aan het sparen voor de vertrekbonus van onze sociale meneer Kok.
haha gewoon ff belt, grapjas! dat heb je zelf zeker nooit geprobeerd? is een drama iemand aan de lijn te krijgen en heb je iemand dan weten ze ook niks.
is allemaal door een storing gekomen volgens de brief die ik kreeg ,ze weten nog niet wanneer het terug komt!!! voorlopig hebben ze van mij al vanaf 25 maart!! 9,75. en dat bedrag van hoeveel klanten? + de inkomsten die ze krijgen door al het bellen van de klanten. echt belachelijk en dan sturen ze een enquete over de klantenservice
je hoeft niet te raden welke beoordeling ik ze gegeven heb
ik ga op zoek naar een andere bank,heb nu teveel en te snel achter elkaar fouten met deze bank meegemaakt
is er bij mij afgeschreven ik heb ook eenpasmet een afbeelding die nog enkele jaren geldig is. Ik ga vandaag kontakt opnemen mat de bank. oplichters zijn het. als ik het geld niet terug krijg ga ik overstappen naar een andere bank. Ik was zeer tevreden over de postbank maar nu de ing met zijn reet erbij is gekomen gaat het mis.
Ik was gister in mijn nieuwe woonomgeving in Deutschland, Emsland, Niedersachsen, pinde bij de geldautomaat (der Geldautomat) van de VR-Bank (Volks-Raffeisenbank), in eerste instantie lukte het niet direct, wat bleek dat de betaalpas ondersteboven (met chip naar beneden) in de automaat geschoven moest worden en de procedures gevolgd (o.a. op groene knop drukken) waardoor de uitbetaling volgde.
vandaag 18 april en nog steeds heb ik mijn geld 9,75 niet terug, 25 maart afgeschreven!
bij hoeveel mensen zou dit nu werkelijk voorkomen? hoeveel geld zouden ze op deze manier vasthouden? voor elke dag dat je rood staat rekenen ze rente ,ben benieuwd of ze dat nu uit zichzelf er bij gaan betalen en of ze het werkelijk eens terug gaan betalen. 3 april een brief ontvangen dat ze dat zo snel mogelijk gaan doen. hoelang kan zo snel mogelijk duren? wat kan je hier als consument nu aan doen?
De vorige gast meldde dat hij de restitutie van zijn €9,75 nog niet terug heeft gekregen.
Ik zou aankomende week toch nog even contact opnemen met ING Klantenservice, telefonisch of per e-mail (het goedkoopst).
Vanaf begin maart ben ik bezig om mijn oude postbankpas met eigen afbeelding te vervangen voor de gratis ING Mijnbetaalpas. Ik kon t/m 21-04 dit gratis doen. Echter : de site werkt niet! Er komt geen verbinding met de ING-server tot stand. Enkele telefoontjes (a €0,10 p.m.) met helpdesk en mails ten spijt. Men wist van de problemen.....Ik ben hééél erg benieuwd wanneer ik mijn nieuwe betaalpas kan aanmaken.
en nog steeds heb ik dat geld niet terug!!! gister weer een ander antwoord gehad dat er waarschijnlijk weer iets is fout gegaan en dat ze weer een opdracht geven voor een terug betaling. afschrijving was 25 maart!!! zouden ze er nu uit zichzelf wettelijke rente bij betalen?
ik laat t nog weten als ik het terug heb
ik heb weer kontakt opgenomen en er schijnt weer iets fout te zijn gegaan!!!! er is nu weer toegezegd dat ze een nieuwe opdracht zou geven om het terug te storten
ben zo benieuwd wanneer en of ik het echt terug krijg, misschien wachten ze wel tot ik het opgeef om te vragen. voel me net een bedelaar en dat voor mijn eigen geld
Vanaf vanmiddag ongeveer half drie zijn er ook in Nederland problemen met de nieuwe ING-pas. Met de nieuwe passen kunnen momenteel geen bedragen meer boven de € 250,00 gepind worden. Erg prettig natuurlijk als je net als ik net even de auto wilt ophalen bij de garage en de reparatie per pin denkt te voldoen. Werkt helaas dus niet. Klantenservice van ING reageert erg lauw, ja sorry helaas we hebben een landelijke storing met de nieuwe passen, inderdaad erg vervelend voor u dat u nu uw rekening niet kan betalen. Ik ben boos, heel boos. ik sta flink voor gek bij de garage en dat terwijl er gewoon voldoende geld op mijn rekening staat. Wanneer gaat de ING dan eindelijk eens iets aan alle problemen doen???? En ons als klant dus ook eindelijk eens serieus nemen???
zoals ik heb afgesproken melding van terugstorting
vandaag 27 april MIJN geld terug ontvangen!!!! ze hebben het langer dan 1 maand
vastgehouden, was 25 maart afgeschreven
meteen een mailtje er achter aan ontvangen dat mijn geld AL op mijn rekening staat, tussen haakjes lees ik dan: ouwe zeur, jij je zin
kopie van bericht aan ING:
Onlangs kon ik met mijn nieuwe ING pas geen geld opnemen in Frankrijk. In twee verschillende toeristische steden (Dieppe en Honfleur). Bij een grote bank, BNP Paribas. Op de site staat dat het in Europa geen probleem is, niets is minder waar. Het is te gek voor woorden dat er met een nieuwe pas geen geld kan worden opgenomen, terwijl ik met mijn oude pas nog nooit problemen heb gehad. Vernieuwing blijkt geen verbetering. Gelukkig had ik van het probleem gehoord in het programma Kassa (deze informatie had moeten komen van de ING). Daarom had ik mijn oude pas nog niet vernietigd, deze heeft me gered. Ik verwacht van een betaalpas dat deze doet waar die voor bestemd is. Ik vind het niet acceptabel dat een nieuwe pas weigert. Mijn vertrouwen in de betaalpas van de ING heeft een deuk opgelopen en overweeg er een pas van een andere bank bij te nemen, voor de zekerheid. Er wordt te makkelijk over gedaan, het probleem speelt ook in Europa en niet iedereen heeft een creditcard.
Ik stuur een kopie van deze mail naar Kassa.
Deze week zag ik op uw site het artikel http://www.geldenrecht.nl/consumenten/betalen/3242667/Pinpas_te_modern_voor_buitenland.html
Een interessant verhaal, echter speelt het verhaal niet alleen in het buitenland. Sinds ik de nieuwe pas heb ontvangen kan ik bij drie verschillende betaalautomaten van tankstations door Nederland niet meer terecht. Het gaat dan om die automaten waar je 24 uur per dag kan betalen en daarna een pomp van keuze selecteert. Het gaat om grote benzinestations zoals Tamoil en (minder bekend in de Randstad) vollenhovenolie.com ofwel VOL.
Ik ben vandaag bij de Tamoil geweest tijdens openingstijden en volgens de kassabediende klagen er dagelijks meerdere mensen over dat hun pas niet meer werkt, allemaal ING klanten.
De ING beweert dat het toeval is en dat het aan de automaten ligt maar met de Postbank heb ik nooit problemen. Gevolg: eigenlijk kun je gewoon niet bij je eigen geld komen. Ook bij enkele chipautomaten (parkeren) gaat het overigens moeizaam.
Waarschijnlijk hebben deze nog een 'verouderde' pinautomaat 'zonder' de herkenning van de chip op de pas.
ook bij mij is € 9,75 voor de "gratis pas" afgeschreven. De eerste reactie van de ING was dat ze het geld zsm zouden terugstorten. Een maand later nog geen geld. Weer een mail naar de klantenservice. De klantenservice wil nu dat ik schriftelijk een klacht indien. Ik heb de klantenservice nogmaals verzocht om de gemaakte belofte na te komen. We wachten maar weer af.
Vroeg op 24 mei jl. de toilettas aan, kreeg 2.500 rentenpunten bijgeschreven op 26 mei jl.
Opnieuw die toilettas aangevraagd
Ik heb vorige week geld op mijn nu ING Plusrekening gestort en mocht kiezen of punten ( waar we niets mee doen) of die toilettas. Het tasje dus maar genomen,,,, nou, je mag 'm bij mij op komen halen hoor. Zelfs bij de Action zijn ze nog leuker.
Maarja, sommige kinderhanden zijn gauw gevuld he!!
We hadden kontant geld op de rekening gestort bij het (ex)Postkantoor, wat naar de Plusrekning moest. Volgens mij weten ze zelf nog niet goed hoe het werkt bij de ING, want kreeg mooi een brief dat het geld niet overgemaakt kon worden, omdat er op dat moment te weinig op de betaaltekening stond.
Tja, logisch.... je denkt dat de medewerker van de Postbank toch wel moet weet, hoe het werkt, maar kan er waarschijnlijk ook nog niet mee om gaan. Klantenservice gebelt en gelukkig stond het wel geboekt op de Plusrekening, maar ik vind het nooit leuk om brieven te ontvangen, als je zelf weet dat er geld op de rekening staat. Hier blijkt dus een foutje gemaakt te zijn door de medewerker. Heb nog geen afschriften, maar neem aan dat alles nu goed is. Nee, wij doen hier niet aan internetbankieren.
Wij hebben ook moeten betalen voor de bankpas euro-9.75.
Ze hebben ook gezegd det het kostenloos was.
D.Stroeve
Op dit moment zijn er zeer veel bezoekers op Mijn ING.
Hierdoor is het nu helaas niet mogelijk om in te loggen. Probeert u het over enkele minuten nogmaals.
Onze excuses voor het ongemak.
's nachts om 3u19!!!
Geachte jonkheer xxx,
Het klopt inderdaad 9,75 euro van uw rekening is geschreven voor het aanmaken van de Mijn Betaalpas.
Dit is een fout geweest. We hebben inmiddels een verzoek ingediend bij de verantwoordelijke afdeling om het bedrag terug te storten op uw rekening.
Met vriendelijke groet,
ING Klantenservice
[edit-redactie: naam verwijderd:
Manager Verkoop en Service
De ING is continu bezig haar dienstverlening te verbeteren. Wij stellen uw mening daarom erg op prijs. Klik op onderstaande link om deel te nemen aan een kort onderzoek en help ons onze dienstverlening te verbeteren.
Hoe snel is de restitutie? En wie niet klaagt bij ING, in ieder geval maakt ING geen slapende wakker!
Ik kan bij veel winkels niet pinnen met de nieuwe ING betaalpas. Ik heb de oude pas van de Postbank gelukkig nog maar deze loopt binnenkort af. Er staat geen eigen afbeelding op de ING pas dus dat is het niet. Heb een klacht op de ING site achtergelaten en kan natuurlijk een nieuwe pas bestellen maar dit kost mij € 7,50, wat een service... Hoor van veel winkel eigenaren dat ontzettend veel mensen hier last van hebben.
Onderstaand de reactie van de ING op mijn klacht.
Geachte mevrouw XXXX,
Vervelend dat uw Betaalpas vaak niet herkent wordt.
Het komt voor dat klanten problemen ondervinden bij gebruik van een Betaalpas bij een betaalautomaat. Het gaat hier om incidentele gevallen.
Wij doen er alles aan om de kwaliteit van onze Betaalpassen te waarborgen, maar er kan een storing optreden tussen de pas en de apparatuur. Oorzaak hiervan kan zijn pasbeschadiging of een niet correcte afstelling van de apparatuur.
Op dit moment is uw oude Betaalpas aflopend. Dat betekent dat u vanaf 10 juli 2009 geen gebruik meer kunt maken van uw oude Betaalpas.
Wanneer u problemen blijft ondervinden met uw nieuwe Betaalpas adviseren wij u een vervangende Betaalpas aan te vragen.
Via onze site (
Voor een vervanging op verzoek van de rekeninghouder berekent de ING 7,50 euro kosten. Deze kosten schrijven wij automatisch van uw Betaalrekening af.
U kunt schriftelijk bezwaar maken tegen het berekenen van de vervangingskosten voor uw Betaalpas. Hiervoor stuurt u een brief naar het volgende adres:
ING Bank N.V.
Afdeling Klantenservice Betalen
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
Een postzegel is niet nodig
Als laatste willen wij u melden dat de ING uw mening zeer op prijs stelt. Wij hebben uw klacht dan ook doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling.
Met vriendelijke groet,
ING Klantenservice
[edit-redactie:naam verwijderd:
Manager Verkoop en Service
Ook ik blijf problemen houden met mijn nieuwe ING credit card. Ben nu al ruim een maand met die lui aan het bellen en mailen. Standard antwoord "vervelend dat het probleem niet opgelost is". Toen ik een klacht indiende via hun klachtenformulier op ing.nl kreeg ik als antwoord dat ik dit schriftelijk moest doen en dat ze mij een folder en formulier zouden toezenden. Enfin, folder ontvang ik in de brievenbus en op pagina 3 staat "u kunt u klacht indienen via het formulier op ing.nl".
De maandelijse incasso is deze maand 2x uitgevoerd door ING omdat hun computersysteem niet om kan gaan met het feit dat de nieuwe creditcard ook een nieuw nummer heeft gekregen. Hierdoor zijn het volgens hun computer 2 creditcards ook al horen ze bij dezelfde rekening.
Mijn aflossing van vorige maand staat inmiddels al ruim een maand op een tussenrekening van ING omdat ik hierop het oude creditcard nummer had vermeld. Dit kan hun systeem weer niet koppelen met de nieuwe card.
Kortom, het is op dit moment één grote administratieve chaos bij ING, klantenservice heeft geen benul wat ze antwoorden maar ze vinden alles wel "erg vervelend". Mijn advies aan iedereen is, hou je afschriften goed in de gaten want er kan zomaar ineens geld verdwijnen en zorg dat je een creditcard van een andere organisatie achter de hand hebt.
Aanbod van ING om het betaalpakket 1 jaar uit te probren.
Onlangs mijn kwartaalbijdrage €3,10 betaald.
Word dan de €3,10 teruggestort als ik in ga op het aanbod van het betaalpakket?
Mijn oude Postbankpas werkt niet goed meer, hij weigerd regelmatig dienst als ik wat moet betalen in winkels enz, nu heb ik de ING gebeld over dit probleem en de oplossing is een nieuwe pas aan te vragen , maar ondanks dat mijn pas gratis zou worden vervangen voor de nieuwe INGpas met chip moet ik de nieuwe pas gewoon betalen omdat ik nog niet aan de beurt ben voor de gratis omruiling van de pas, maar ik mag hem dus betalen en vervolgens hoeft de ING mij geen nieuwe pas meer gratis te verstrekken, dus ik help de ING bij het financieren van hun omruilaktie!!!!!!!!
Leven de ING reuze vriendelijk voor hun klanten.
Maar wat is de oplossing hiervoor??
Jannes
Lijkt mij geen goede oplossing van ING.
Heeft uw pas een eigen afbeelding? De standaard betaalpas van ING is gratis.
Hebt u al geprobeerd om de pas schoon te wrijven? Dat kan ook helpen om de pas weer werkend te maken.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!