Indesit + koelkast problemen deel 1
Geplaatst door: grooverd op: 18-09-2012 13:42
Hallo,
Sinds 12 februari 2012 heb ik een indesit koelkast aangeschaft.Ik had ooit een wasmachine van indesit die 12 jaar meeging en ik dacht misschien is een koelkast van indesit dan ook wel wat.Jammer genoeg was dat dus niet zo.De koelkast die ik kocht BIAA13fx heeft een ventilator(airflow)is A+ en roestvrijstale look,heeft voldoende ruimte in het koel en vries gedeelte,is zuinig in gebruik,lage decibel (i.v.m. open keuken)en al dat voor een prijs van rond de 450,00.De koelkast is aangeschaft via witgoedonline.nl,alles netjes geleverd.Tenminste,ik moest wel een week langer wachten dan gepland want de koelkast was niet leverbaar en moest besteld worden bij indesit.De eerste weken hoorden we de koelkast aanslaan en dat geluid vervaagde in heel zacht gezoem.De ventilator was het meeste hoorbaar maar oke,omdat ik een open keuken heb was dat ff wennen.Dus de koelkast werkte goed,totdat we (vriendin en ik) erachter kwamen dat er af en toe harde knallen te horen waren en we wisten niet wat en waar dat vandaan kwam.Dit gebeurde zo af en toe en later bleek dit bijna elke dag te gebeuren.We dachten eerst dat het lag aan onze nieuwe houten vloer die uitzetten van de warmte of de houten trap.Maar op een dag stond me vriendin in de keuken en toen kwam er een knal en toen kwam ze erachter dat het de koelkast was.Na het in de gaten houden van de koelkast de dagen erna was het inderdaad zo dat op 1 of andere manier de koelkast uitzettings knallen produceerden die volgens witgoedonline niet normaal zouden zijn en dat er een monteur langst moest komen.Na vele verzoeken van mij en de webwinkel aan indesit om mij een monteur te laten langstkomen kwam er een monteur uiteindelijk nadat ik de koelkast dus al 5 maanden had.Ik had de knallen opgenomen omdat de knallen sporadisch gebeuren en dus als de monteur er zou zijn er misschien geen knallen zouden zijn.De monteur kwam langst en vertelde dat alles goed werkte,ik liet de knallen horen die ik had opgenomen en de monteur zei dus gelijk dat dit niet normaal zou zijn en maakte er een notitie van.2 weken later had ik nog geen bericht van indesit,aangezien die mij een andere koelkast zouden gaan leveren volgens de monteur.Ik mailen naar indesit en ik kreeg bericht dat ze het zouden doorgeven,wat dus 2 weken eerder al gedaan had moeten zijn.2 weken later kreeg ik een telefoontje van de persoon die mij een koelkast kwam brengen,omdat die een opdracht van indesit had gekregen.Jammer dat indesit mij niet even had geinformeerd dat er dus daadwerkelijk een andere koelkast zou komen op vrijdag 14-09-2012.Dus de andere nieuwe koelkast word gebracht en netjes uitgepakt en in me keuken gezet,de oude word meegenomen.Ik vraag aan de persoon die hem bracht of ik nog 24 uur moet wachten met aanzetten en die zei mij dat omdat de koelkast rechtop vervoerd was dat dit niet nodig was.Aangezien ik natuurlijk allemaal producten in me vriezer en koeling had staan moest dat dus zo snel mogelijk weer in de ander koelkast kwijt ander kon ik voor heel wat euro's aan eten weggooien.
Reactie door grooverd op 18-09-2012 13:43
Indesit+ koelkast problemen deel 2:
Ik de koelkast bedrijfs klaar maken en schoonmaken,eten en drinken erin en nog een half uur gewacht en toen aangezet.De koelkast slaat aan en het geluid wat normaal na aantal minuten weg zou vervagen in zacht gezoem ging niet weg,sterker nog er kwam een irritant snerpend geluid bij,later kwam er ook nog eens een soort van hard gedrup/klopgeluid uit het zwarte koelrooster wat achterop de koelkast zit.Omdat het aanslaan van het koelen niet vervaagde en dus bleef met snerpend geluid en dat gedrup konden we de ventilator niet eens horen.Aangezien het vrijdag was toen de koelkast geleverd werd moesten we dus wachten dit te melden bij indesit tot de maandag erna.Wij dit melden en we kregen gelijk een telefoontje maandagmiddag van indesit klantenservice.Wel snel aangezien ik eerst maanden moest wachten op monteur en of oordeel van andere koelkast.Deze man van de klantenservice vertelde me dat die geluiden normaal zijn en dat dit na 2 weken weg zou zijn omdat alles moest inwerken.Ik vertelde dat mijn vorige koelkast dit niet had en die man zei dat deze koelkast de nieuwe eisen heeft die koelkasten moeten hebben vanwege het milieu,dus geen freon en dergelijke.Ik vertelde dat ik weet van die nieuwe eisen en dat is heel lang al zo en dat de vorige koelkast waar ik over sprak een koelkast was van hetzelfde model en dat ik die koelkast een half jaar geleden had ontvangen.Opeens zei die man dat het ligt aan het feit dat alle koelkasten (van hetzelfde model want daar gaat het hier om)andere geluiden maken en dat dit dus weg zou gaan na 2 weken.Dus ik als klant moet zo een reden geloven die plotsklaps veranderd naar een andere reden en ook maar 2 weken naar erg doordringend irritant snerpend geluid luisteren met de bij komende harde drup/klopgeluiden.Ik vertelde aan die man die mij uitleg blijkbaar niet wilde horen,hoe vaak ik ook probeerde dat ik dan wel 2 weken zou wachten maar wel met tegenzin.Deze man wilde blijkbaar niets weten van de klant zijn mening.Hij bleef ook doorhameren dat ik moet wachten en ook steeds andere redenen gaf om mij te overtuigen.Wat ik dus erg raar vindt.Ik dus overleggen met me vriendin die een uur later na het telefoontje terug kwam van haar werk en die zei me dat we dat dus niet gaan doen,2 weken dat irritante geluid aanhoren waar je echt gek van wordt op den duur.Ik dus weer een mail sturen naar indesit en het rare,al me mails worden terug gestuurd omdat er een verzend fout zou zijn,ook als ik via hun site een mail zend krijg ik opeens een melding dat het niet verzonden kan worden.Lijkt wel alsof ik geblokkeerd ben.Nu moet ik dus als indesit klant dat dure nummer van indesit bellen.Ik bellen en ik wachten en wachten en ik word doorgeschakeld na 8 minuten en vervolgens hoor ik niets en gepiep en de verbinding is verbroken.Erg raar allemaal en kost me gelijk weer geld.Nu zit ik dus met een koelkast die ik gewoonweg niet meer wil en ook kwamen we tot de ontdekking dat er 2 deuken zitten in de koeldeur die alleen zichtbaar zijn vanuit een bepaalde hoek en de rubber ontbreekt van het flessenhoudervak en ook de info sticker die normaal op of in je koelkast zit ontbreekt,ook op het stickervel niet te vinden(is de geleverde koelkast wel zo nieuw,het zag er nieuw uit).Dus ik zou graag een ander model van indesit willen(al heb ik daar een hard hoofd in) of me geld terug zodat ik een echte koelkast kan kopen die het gewoon doet zonder rare bijgeluiden.Ik weet dat koelkasten geluiden maken en zeker als ze nieuw zijn maar als de eerste koelkast die ik heb gewoon aanslaat en overgaat in zacht gezoem(zoals het hoort) en de andere koelkast heeft een orkest aan geluiden dan is er toch iets mis.Sorry voor het lange verhaal maar het is helaas niet anders uit te leggen.
Reactie door diumenge op 18-09-2012 21:13
Je moet je probleem bij de verkopende partij neerleggen en niet bij de fabrikant.
Reactie door grooverd op 20-09-2012 13:42
Dat heb ik gedaan met de eerste koelkast.Omdat het ging om niet normale geluiden hebben ze mij aanbevolen om een monteur van indesit te sturen.Na maanden wachten op monteur,werd de koelkast omgeruild en kreeg ik dus 14-09-2012 een nieuwe koelkast(zelfde model)die nu andere gebreken vertoond.
De koelkast werkt wel maar weer met vreemde bij geluiden die bij de eerste koelkast niet aanwezig waren.
Tot en met de dag van vandaag(week later)is het geluid er nog en trekt niet weg wat volgens iemand van de klantenservice van indesit wel zou gebeuren.
Iemand die niet eens heeft gehoord wat het geluid is en maar wat speculeer.
Ik kan niet meer mailen naar indesit via hun site of mijn hotmail of andere mail.Erg vreemd dus.
Kan het weer proberen via de webwinkel en dat hun misschien een antwoord krijgen.
thnx
Reactie door zoekster op 20-09-2012 22:35
Ik weet niet wat voor geluid het is, maar ik ken iemand die werkt bij de klantenservice van BCC en het regent klachten over koelkastgeluiden. Het schijnt dat de nieuwe 'generatie' koelkasten een vreemd kreunend geluid maakt. Het is dus geen defect.
Geen idee of dat bij u aan de hand is. Maar sowieso moet u inderdaad bij de verkoper zijn met uw klachten.
Reactie door winterman op 21-09-2012 00:24
LET OP!
U bevindt zich in de rubriek DISCUSSIES. VRAGEN HOREN THUIS in Vraag & Beantwoord.
Wilt u een VRAAG STELLEN over bijvoorbeeld een product of firma? Ga dan hier naar onze andere rubriek Vraag & Beantwoord! hier
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!