Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Incasso of afpersing?

Geplaatst door: olympicton op: 25-02-2013 19:44
In 2011 heb ik een abonnement bij Balaena/Heel gemakkelijk beeindigd per ingangsdatum. Heb later een vordering via Engulff incasso gekregen, heb toen heel duidelijk gemaakt dat Balaena zich niet aan de voorwaarden voor telefonische verkoop heeft gehouden, oa door geen schriftelijke bevestiging van deelname/wachtwoord te sturen en mijn opzegging per ingangsdatum te verwerken. =Spelregels Nadat u zich heeft aangemeld, ontvangt u binnen enkele dagen een welkomstbrief van HeelGemakkelijk waarin we uw aanmelding bevestigen. In deze brief worden de spelregels nog eens haarfijn uitgelegd en vindt u bijgesloten onze algemene voorwaarden.== Krijg ik na 2 jaar een vordering van ACCS van[ ga ff zitten: ; ==971€waarvan 131€ incassokosten.!!!== Engulff Incasso bleek op zelfde adres als Balaena/Heel Gemakkelijk te staan, en het KvK nummer was bij KvK niet geregistreerd.Heb toen dus een pissige brief met een schade claim naar Engulff gestuurd; nooit meer wat van gehoord. Tot ACCS zaterdag dus opdook. Nou die hebben nu dus ook een brief gekregen, dat zij, indien zij de vordering niet intrekken, een stevige schade claim kunnen verwachten, en een aanklacht wegens poging tot afpersing.
Reactie door valerius-2 op 25-02-2013 23:02
Ik hoop voor u dat het resultaat opbrengt en geen extra kosten.
Reactie door loreleigil op 28-02-2013 08:54
Een schadeclaim? Welke schade heeft u geleden dan? En als u iets opzegt en geen schriftelijke bevestiging van die opzegging heeft, heeft u geen poot om op te staan. Ik zie u nog wel nat gaan voor alle kosten.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!