Image Line Wijchen
Geplaatst door: fam. bakker op: 26-10-2011 11:43
We hebben een kast gekocht bij Image Line in Wijchen (onderdeel van Oosterbaan Living). Nu is de zijkant van het deurtje na een half jaar kapot, dit terwijl het nog binnen de garantieperiode valt. Volgens Image Line komt dit door gebruik. Inderdaad, we doen het deurtje op en dicht. Daar is het voor bedoeld. Omdat het gaat om gebruiksschade valt dit niet binnen de garantie. Heeft iemand hier ervaring mee?
Reactie door stacey op 26-10-2011 14:07
Blijft lastig zulke dingen, je kunt een deurtje dichtdoen of dichtgooien............
Dat valt Niet te bewijzen en als het geen productiefout is dan wijst het al snel op een gebruiksfout in zo`n geval en houd het beetje op veelal.
Maar wat kan er kapot gaan aan de zijkant van een deurtje ?
Weet niet heel goed wat ik me daarbij moet voorstellen......
Reactie door fam. bakker op 27-10-2011 11:26
Er is een grote scheur ontstaan aan zijkant van het deurtje. Rondom de scharnier is het gescheurd.
Reactie door ericw op 28-10-2011 21:45
Beste,
Rondom een scharnier breekt het nooit "zomaar" af, vertel eens eerlijk wat er is gebeurd......!! Image Line lijkt mij een zeer correcte meubelwinkel die zijn naam absoluut niet te grabbel gooit maar alles heeft een grens.
Graag uw reactie om een goede antwoord hierop te geven, zijn er kinderen/pubers in huis enz enz!!!
Mvg, Eric
Reactie door fam. bakker op 29-10-2011 20:52
Nee, dat zou je denken.
Graag. U bent de eerste die er naar vraagt. Image Line heeft geen een keer geïnformeerd hoe het heeft kunnen gebeuren. Vreemd. Er is niemand langs geweest om het deurtje te bekijken en we zijn ook niet gevraagd het op te sturen.
In het kastje staan artikelen zoals plakband, perforator. Spullen dit je niet vaak gebruikt. Het kastje wordt dan ook niet vaak geopend. Het deurtje heeft een kliksysteem, waardoor het dus geen zin heeft om het deurtje hard dicht te gooien. Het kastje staat op de grond, dus aan het deurtje hangen is ook niet mogelijk.
Ik kan me goed voorstellen dat er iets mis gaat met een product. Dat kan gebeuren. De manier waarop Image Line hiermee omgaat is dan van groot belang. Afgepoeiderd worden via de email vind ik dan ook zeker niet een correcte manier van omgaan met je klanten. En op deze manier gooit Image Line zijn naam dan ook wel ten grabbel. Zo ga je niet met klanten om.
Reactie door birdies op 29-10-2011 20:55
.........Afgepoeiderd worden via de email vind ik dan ook zeker niet een correcte manier van omgaan met je klanten..........
Inderdaad. Overigens handelen ze ook niet naar hun eigen voorwaarden. Ik zou ze daar eens op wijzen. Via de mail kun je nu eenmaal niet (goed) de schade bekijken.
Reactie door ericw op 29-10-2011 21:02
Beste,
Er breekt niet "zomaar" hout rondom het scharnier af en met de vraag vertel eens eerlijk wat is er gebeurt, er kunnen b.v. ook kinderen in huis wonen die iets hebben gedaan waar u niet bij was!
Mvg, Eric
Reactie door stacey op 29-10-2011 21:51
Quote: ericw schreef op zaterdag 29 okt 2011, 21:02:
Er breekt niet "zomaar" hout rondom het scharnier af einde Quote
Wel als scharnier niet goed geplaatst is en hout gespleten is daardoor en dat verergert door (normaal) gebruikt, dat gaat verder `scheuren`......in dat geval zou het een productiefout betreffen en moeten ze dat gewoon herstellen.
Gezien het feit dat het nog binnen de garantie periode is zou het aan verkoper zijn te bewijzen dat het aan koper te wijten is………..
Met verkeerd geplaatst scharnier is het overigens wel duidelijk dat koper het niet heeft gedaan…..
Reactie door ericw op 29-10-2011 22:06
Beste,
U gaat uit van een productie fout terwijl u en ik dat beiden niet weten, zullen we eerst de reactie afwachten om daarna pas een oordeel te vellen.
Mvg, Eric
Reactie door stacey op 29-10-2011 23:23
Quote: ericw schreef op zaterdag 29 okt 2011, 22:06: Beste,
U gaat uit van een productie fout terwijl u en ik dat beiden niet weten, zullen we eerst de reactie afwachten om daarna pas een oordeel te vellen.
Mvg, Ericeinde Quote
Vraagsteller had al aangegeven ( reeds 2 maal) dat er normaal met de spullen wordt omgegaan............
dus waar wil je verder nog op wachten ?
Bovendien ga ik nergens van uit en geef ik alleen aan dat als er iets fout gemonteerd is dat, dat OOK bij normaal gebruik stuk kan gaan en dat het in dat geval dan onder garantie valt.
Reactie door fam. bakker op 07-11-2011 21:52
Tot zover de reactie van Image Line op ons kastdeurtje. De hele reactie is gebaseerd op 1 foto en Image Line laat ons gewoon zitten. Als we het deurtje gerepareerd willen hebben, moeten we het en opsturen, en ophalen en de kosten van reparatie betalen. En dit binnen de garantietijd. Onvoorstelbaar!
29/9/2011 Reactie 1 Image Line
Naar aanleiding van het kapotte kastdeurtje, geven wij u hierbij aan, dat de leverancier de klacht ongegrond acht. De kast is tevens niet meer leverbaar bij de leverancier, zodat wij u geen deur meer kunnen leveren tegen betaling.
30/9/2011
Waar het in uw geval om gaat is dat wij hebben geconstateerd dat de schade aan uw meubel is ontstaan door de gebruiker. Het scharnier en het deurtje hebben door overmatige kracht teveel spanning uit elkaar gekregen, waardoor het deurtje het heeft begeven. Het gaat in dit geval niet om een productiefout.Garantie wordt uiteraard alleen verleend op fabrieksfouten. Wij kunnen hieruit geen productiefout constateren. Dit is dan ook de reden waarom wij het deurtje alleen tegen kostprijs kunnen repareren.
13/10/2011
Naar aanleiding van uw mail van 3 oktober jl, als reactie op het schrijven van onze bedrijfsleider dhr. [edit redactie, naam verwijderd: , hierbij de prijsopgave voor het repareren voor het deurtje van geleverd tv dressoir. De kosten voor het lijmen en bijkleuren , wat overigens niet geheel ontzichtbaar zal kunnen, kost 75 euro. U kunt het deurtje dan bij ons afgeven, als u hiervan gebruik wilt maken, en na reparatie weer bij ons ophalen.
Reactie door fam. bakker op 23-11-2011 16:20
Inmiddels hebben we contact gehad met de directeur van het bedrijf en is het probleem opgelost. We krijgen alsnog een nieuw deurtje. Gelukkig is de service toch goed bij Image Line.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!