Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ik haat fiber

Geplaatst door: nadine-s op: 28-02-2014 21:34
Wij hebben sinds 6 januari ons aangemeld bij Fiber. Maar tot heden leveren ze nog geen internet, televisie en telefoon aan ons. Wij hebben betaald voor de aansluitings kosten etc maar wij ontvangen nog niks, ook niet de glasvezel modem die we gratis zouden krijgen. Wij bellen elke dag naar Fiber maar ze vertellen ons alleen maar smoesjes. Ze vertellen ons elke keer dat ze het gaan regelen maar dit doen ze niet. Wij hebben contact gehad met de consumentenwijzer, die hebben ons verteld dat wij niet onder dit contract kunnen uit komen omdat Fiber geen schriftelijke bevestiging hebben gestuurd van de precieze aansluitings datum. Onze vraag is dan ook hoe kunnen ze dit ons aan doen?
Reactie door zoekster op 28-02-2014 22:54
Zet overal uw klacht maar neer. Op klacht.nl op klachtenkompas.nl klik HIER Ik snapt dat u baalt als een stekker, ik zou er ook flink de smoor in hebben als ik u was. U kunt ook naar de Geschilencommissie Telecommunicatie. Maar dat duurt allemaal erg lang. HIER
Reactie door tot15karakters op 01-03-2014 15:14
Als ze niets leveren is het bedrag van Januari wegens niet geleverde diensten terug te halen, net als nu Februari dus claim dit terug wegens wanprestatie. Vraag gelijk de leverdatum en ga vanaf die datum pas betalen. Voor niet geleverde diensten of halve waar je niets aan hebt, zoals alleen modem maar geen signaal of andersom hoef je niets te betalen. Storneer de beide maanden en schrijf gelijk waarom U het gedaan heeft. Bij niet tijdig leveren mag je het contract ontbinden dus noem gelijk maar als datum 14 Maart, ze hebben dan meer dan 10 weken tijd gehad dus voldoende. Wel graag mailen met ontvangst bevestiging. Dit is gelijk aan aangetekende brief.
Reactie door 1953 op 02-03-2014 02:44
Lijkt mij een onlogisch verhaal op zich: betalen voor aansluitkosten voor diensten die niet worden geleverd door Fiber. Opleveringsdatum: onbekend! Wachten op Sint Juttemis blijkbaar?! Aansluitkosten: betaald! Wat behelsde naast aansluitkosten de overige kosten?
Reactie door fredm55 op 08-08-2014 19:20
We zijn lotgenoten. In december 2012 was er een campagne om te kijken of er animo voor glasvezel was. En je moest een provider kiezen. Wij hebben toen gekozen voor Fype, wat nu Fiber is. Op papier leverden ze dezelfde diensten als UPC maar dan meer op de toekomst afgestemd met evenhoge uploadsnelheid. De eerste fout van Fype: We kregen al meteen een rekening te betalen voor de aanmelding. Uiteraard gingen we niet accoord en met enige problemen is dat opgelost. Echter het aanleggen van de glasvezel heeft tot voorjaar 2014 geduurd. Dus waren we niet gehouden aan het contract van Fiber. Maar vanwege de fouten was ons een half jaar korting beloofd, dus gaven we Fiber het voordeel van de twijfel. 11 juli is een monteur komen aansluiten en gelukkig had ik nog een snelle route want daar moet je zelf voor zorgen(!) en de set-topbox zou worden geleverd. Hoezo? Waarom had hij die niet bij zich? Enfin, niet een week maar ruim twee weken later werd een set-topbox gestuurd: de verkeerde. We hebben een set-topbox met opname mogelijkheid besteld, want dat hadden we bij UPC ook. De verkeerde set-topbox, zonder opname, hebben we geprobeerd op de TV in de slaapkamer, maar helaas: er is bedraad internet nodig (UTP kabel) Hoe ouderwets!! Geen optie om een ethernetkabel door het huis aan te leggen. De goede set-topbox zou afgelopen maandag of dinsdag geleverd worden. Maar nog steeds niet. Vandaag werden we gebeld dat we eerst de verkeerde settopbox terug moeten sturen. Hadden ze wel eerder kunnen vertellen Bij de aansluiting heb ik al 99 Euro borg betaald voor een set-topbox die ik nog steeds niet binnen heb. Terugsturen kost 6.95 Euro. Misschien niet veel geld maar het gaat om het principe. We zijn bij UPC weg gegaan en kregen netjes verzenddozen gestuurd met stickers om de set-topbox en Horizon unit van UPC op te sturen, zonder enige kosten! Nu is het beeld op de TV in de slaapkamer verkeerd gekaderd: bioscoop formaat met zwarte balken onder en boven. Internetsnelheid is nu wel OK, maar te vaak moest de Router (eigen aanschaf!!) gereset worden. De laatste weken ligt internet er ca. 2-3 x per week uit. Maar na resetten is het weer OK. Toch als totaalpakket leverde UPC veel meer waar voor je geld en de service is veel beter. Conclusie: een mens kan fouten maken. Dat hebben we gedaan door met Fiber in zee te gaan. We gaan ook zeker zo snel mogelijk van ze af.
Reactie door tijger1 op 08-08-2014 22:07
Die kaders kunt u natuurlijk zelf wijzigen op uw televisie.
Reactie door fredm55 op 08-08-2014 22:44
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 8 aug 2014, 22:07: Die kaders kunt u natuurlijk zelf wijzigen op uw televisie.einde Quote Bedankt voor je snelle reactie. We hebben op onze Salora 24lCF4000 TV de mogelijkheid om drie standen te kizen: 16:9, 4:3 en AUTO. Met stand 4:3 is het beeld goed qua lengte/breedte verhouding met ronde cirkels. Maar dan is het beeld in een zwart passpartout. Als we 16:9 kiezen krijgen we hetzelfde als bij AUTO: cirkels worden licht elliptisch en onder en boven zwarte balken. Van UPV hadden we een set-top boxje met coaxaansluiting en dat werkte tadeloos. Misschien werkt het ook met een Amino settopbox van Fiber, maar ik vind het belachelijk dat we dan ongeveer diagonaal tussen begane grond en eerste verdieping een utp kabel moet aanleggen. Als het dan internetverbinding nodig heeft waarom dan niet via Wifi? Groeten, Fred
Reactie door 1953 op 09-08-2014 01:46
Kreeg ook van de week per e-mail het aanbod om bij Fiber Nederland klant en tevens abonnee te worden, zonder het zicht van glasvezelaansluiting, met de huidige faciliteiten qua koperdraadtransport. Stelde zelf de vraag bij 'Vraag & Beantwoord' waarop de nodige reacties werden geschreven. Wil mijzelf niet een 'Kat in de zak' voorschotelen; bezint eer gij er aan begint stelde ik mijzelf voor.
Reactie door van leyden op 09-08-2014 15:39
Hier in de wijk is overal een glasvezelverbinding aangelegd. Niemand gebruikt het omdat het systeem (nog) niet werkt. Er moeten eerst meer klanten komen.... Die er nooit komen volgens mij. Het schijnt supersnel internet te zijn, zal ook wel superduur te zijn. Aangezien het systeem er al lag voor ik hier kwam wonen, weet ik geeneens de naam van de provider. Ik hoef het ook niet te weten, het interesseert me niks. Nou heb ik internet via de kabel, bevalt prima. Dikke pluim voor de Ziggo, want ook de tv ontvangst is perfect. Heb 1 belangrijke les in mijn leven geleerd> ga nooit in zee met kleine onbekende nieuwe tokootjes, bijna altijd gelazer.
Reactie door 1953 op 10-08-2014 17:37
Quote: van leyden schreef op zaterdag 9 aug 2014, 15:39: Hier in de wijk is overal een glasvezelverbinding aangelegd. Niemand gebruikt het omdat het systeem (nog) niet werkt. Er moeten eerst meer klanten komen.... Die er nooit komen volgens mij. Het schijnt supersnel internet te zijn, zal ook wel superduur te zijn. Aangezien het systeem er al lag voor ik hier kwam wonen, weet ik geeneens de naam van de provider. Ik hoef het ook niet te weten, het interesseert me niks. Nou heb ik internet via de kabel, bevalt prima. Dikke pluim voor de Ziggo, want ook de tv ontvangst is perfect. Heb 1 belangrijke les in mijn leven geleerd> ga nooit in zee met kleine onbekende nieuwe tokootjes, bijna altijd gelazer. einde Quote Dikke pluim voor ZIGGO! Warempel toch nog een tevreden ZIGGO-abonnee/klant. Krijg nog steeds bij ZIGGO regelmatig in beeld: 'geen antennesignaal, controleer de antennekabel' en dan nog steeds geen ontvangst - vanwege 4G-communicatiemasten - van Djazz TV (362), Eventkanaal (999), Penthouse (711) & Pebble TV (310). FIBER heeft bij mij tot nu toe niet de voorkeur. Uiteindelijk toch te duur!
Reactie door van leyden op 10-08-2014 18:33
Geloof je gelijk 1953. Maar geloof mij, ik ben de eerste die klaagt als de ontvangst niet goed is. Is ook gebeurd in het verleden, de vorige router van Ziggo was bagger wat betreft internetontvangst, nu heb ik een nieuwe router en alles is prima. Begrijp best dat dat niet voor iedereen hoeft te gelden. Het enige wat je kan doen is (weer) contact op te nemen met Ziggo, vind de klantvriendelijk verbeterd en heb wel de indruk dat zij ook graag tevreden klanten willen hebben. Ik werd zelfs teruggebeld door de klantendienst, ze vroegen of ik nu wel tevreden was. Zo kan het dus ook. Succes.
Reactie door van leyden op 10-08-2014 18:38
sorry, moet zijn modem ipv router, alhoewel je ook draadloos kan internetten, sterker nog, iedere abonnee van Ziggo kan internetten met mijn modem. Dat is weer een nieuwigheidje.
Reactie door 1953 op 10-08-2014 20:13
Quote: van leyden schreef op zondag 10 aug 2014, 18:38: sorry, moet zijn modem ipv router, alhoewel je ook draadloos kan internetten, sterker nog, iedere abonnee van Ziggo kan internetten met mijn modem. Dat is weer een nieuwigheidje.einde Quote Wi-Fi-spot!
Reactie door 1953 op 10-08-2014 20:15
Quote: van leyden schreef op zondag 10 aug 2014, 18:33: Geloof je gelijk 1953. Maar geloof mij, ik ben de eerste die klaagt als de ontvangst niet goed is. Is ook gebeurd in het verleden, de vorige router van Ziggo was bagger wat betreft internetontvangst, nu heb ik een nieuwe router en alles is prima. Begrijp best dat dat niet voor iedereen hoeft te gelden. Het enige wat je kan doen is (weer) contact op te nemen met Ziggo, vind de klantvriendelijk verbeterd en heb wel de indruk dat zij ook graag tevreden klanten willen hebben. Ik werd zelfs teruggebeld door de klantendienst, ze vroegen of ik nu wel tevreden was. Zo kan het dus ook. Succes. Ubee UVW 3200! Op 150 meter staat een 4G-communicatiemast op een dak. Kortstondige signaalonderbrekingen, beeld staat dan even stil. einde Quote
Reactie door earthdigger op 24-03-2015 12:37
ja die Ziggo na 6 verschilende modems en tig monteurs werkt het nog steeds niet slechte wifi slechte tv veel storing ben er niet blij mee nee.
Reactie door earthdigger op 24-03-2015 12:41
ze snappen niet hoe het kan upload 80 en download 80 alle kabels vervangen. nu sinds vorige week cissco router blijf gewoon klagen tot het werkt. ben hard aan het denken om over te stappen op glasvezel. die Ziggo toch !!!!!!!!!!!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor