HTC Dynafix service
Geplaatst door: phuitema op: 23-12-2010 18:53
Op 28-11 gaat mijn toestel (HTC desire z) binnen 2 weken stuk. Een zwartscherm met strepen is alle wat ik krijg. Het toestel is onbeschadigd: geen krassen, barsten, deukjes in de body op display.
De winkel laat het toestel door HTC/Daynafic ophalen.
HTC meld mij dat een kapot display door de klant betaald moet worden (166,80 euro). Een ervaren monteur binnen HTC bepaald of er sprake is van garantie of gebruikerschade (werd mij verteld). Ik wijs nogmaals op de ongeschonden staat van het toestel : geen krassen, scheuren in de body of display. HTC spreekt hierop over hard drukken op het display waardoor het scherm beschadigd kan raken. Er kon geen antwoord gegeven worden op de stelling dat als htc een defect display plaats of het toestel foutief afmonteert je daar als klant nu de rekening voor krijgt. Als de kwaliteit controle bij HTC wat minder word of fouten maakt krijgt de klant de rekening, slechte zaak vindt ik.
Gelukkig heeft mijn leverancier contact opgenomen met HTC en ACTUA verzekering om het display probleem op te lossen. De verzekering geeft toestemming (16-12-2010) om het toestel te repareren.
Op 23-12-2010 (bijna 1 maand later) wordt het toestel afgeleverd. Toestel is niet meer te repareren zegt dynafix. Bij controle blijkt het toestel beschadigd te zijn, het display laat duidelijk een soort ster en barst zien (Zie afbeelding 3). Hoewel het niet direct aantoonbaar is lijkt de ervaren HTC/DynaFix monteur het toestel behoorlijk mishandeld te hebben en hierna maar snel terug gestuurd. Ik ben hierdoor z'n 470 euro lichter gemaakt en afhankelijk van mijn verzekering om dit probleem op te lossen.
Hiermee plaats HTC zich uit de markt. Als zakelijk gebruik van dit toestel is dit een service van een onacceptabel niveau. De constructie om de gebruiker binnen de garantie op kosten te jagen samen met DynaFix zal juridisch uitgezocht moeten worden.
De kwaliteit en service van HTC komt onderdruk te staan als je per jaar nog z'n 70 euro aan extra kosten moet maken bij een verzekering. Ook Dynafix laat niets van zich horen als ze hun reparatie niet waar kunnen maken en stuur een vernielde telefoon terug.
Reactie door jacky221166 op 30-01-2011 15:23
hallo phuitema
het verhaal wat ik van je lees is bijna het zelfde waar ik nu nog nee bezig ben !
Ik heb een htc touch diamond 2 telefoon gekocht bij de PDA shop deze heb ik ontvangen op 2 augustus 2010.
na een korte tijd werkte mijn telefoon niet meer goed want het touch screem deed het niet meer zo als het hoorde.
je kon nog wel dingen aanraken maar het werkte niet meer altijd zo als het hoorde. en er zaten geen barsten of breuken in het scherm.
toen heb ik contact opgenomen met htc, ik heb toen een mail gekregen om de tel te risetten en als dat niet werkte, moesten we telefonisch contact
opnemen om hem op te sturen, en te laten maken. Dat heb ik dus gedaan. de telefoon werd opgehaald door de koeriersdienst van HTC op 26-11-2010
we kregen op 30-11-2010 een prijsopgave van DYNAFIX daar stond de conclusie dat ik geen garantie meer heb want
het beeldscherm is gebarsten/gebroken. dit valt niet onder garantie dus zouden de kosten voor ons €190 zijn. (hier hebben we niet voor gekozen we hebben er ook niet voor gekozen om de telefoon ongeprepareerd terug te sturen voor een bedrag van €35.70.)
Toen heb ik direct contact opgenomen met HTC omdat ik het er niet mee eens was dat het niet onder de garantie viel.
er is geen gebroken/gebarsten display!het touch creen werkt niet goed!
na nog een keer bellen,zouden ze mij foto's opsturen van de telefoon!dat zal wel een paar daagjes duren wand het is vrijdag en het opvragen duurt 48 uur .
na een week weer gebelt met HTC en ik vraag waar de foto's bleven, werd ik doorgestuurd naar het escalatie team. volgens HTC hebben ze een reactie gegeven op het tel 06340969....
maar dit is het telefoon nummer van de HTC telefoon die die bij Dynafix ligt dus die is niet in gebruik.dus niets HTC gehoord !
kreeg ik mijn telefoon op 27-12-2010 door parket service van TNT aangeboden. Toen ik het pakketje opende schrok ik mijn rot en was heel boos, want het scherm was helemaal gebarsten het is net als ze er met een hamer hebben op geslagen zo had ik mijn telefoon niet ingeleverd!het scherm was heel alleen de touche functies werkten niet goed!
Ik heb mijn telefoon zonder ook maar 1 barstje opgestuurd. Dit is echt onacceptabel dat ik hem dan zo terug krijg. Toen heb ik direct telefonisch contact gezocht met HTC
daarbij kreeg ik iemand aan de telefoon ik moest al mijn gegevens van mijzelf en van de telefoon opsturen plus de foto's van de kapotte telefoon.
dat heb ik gedaan op 28 -12-2010 ,maar na 4 weken wachten nog steeds geen bericht gehad van HTC!
weer gebelt op 27-1-2011 met HTC.
mijn mail is dus nooit aangekomen bij het escalatie team
binnen een half uur werd ik teruggebeld door HTC!
escalatie team had het weer afgewezen .
en moest maar eens contakt opnemen met DYNAFIX
heb ik ook gedaan !
DYMAFIX had na het opvragen van de foto's niets meer van HTC gehoorde !
de telefoon hebben hun met een gebroken scherm aangekregen van de koerirsdient die in opdracht van HTC de telefoon bij mij we moest halen ! hij is dus onderweg van MIJ naar DYNAFIX stuk gekomen!
dan sturen ze het terug naar de klant ze kunnen me niet helpen wand het aparaat is niet meer in hun bezit dus is de zaak gesloten
ik kom er niet meer verder! mee wat moet ik nu nog doen ?
ik sta in mijn recht
Reactie door invalide op 30-01-2011 17:05
Feit is dat er naast zichtbare schade ook inwendige breuk kan zijn.
Een toestel met defecte pixels heb ik op Youtube staan.
Dit werkt op de vlekken na perfect dus alleen de dode pixels zie je.
Maar dan voorzichtig buigen met mijn handen, en dan plotseling beeld weg.
Inwendig gebroken zichtbaar na openmaken en de buitenkant was schadevrij.
Maar een toestel met barst, dan is er iets anders gebeurd en was het Imei nummer hetzelfde of gaven ze jou een ander toestel?
Met de huidige modellen is het meestal beter, die zijn iets minder kwetsbaar gemaakt dus jammer dat U de eerste wilde zijn.
Met Tablet PC hetzelfde, straks een beter product voor minder geld.
Dus met de kapotte toestellen zien ze of een aanpassing zinvol is of niet.
Daarom loop ik graag iets op achter met dit soort producten en telefoons worden in broekzakken vaak flink mishandeld zonder dat U er erg in heeft dat je tegen de tafel aan leunde met volle gewicht op je mobieltje...
Reactie door jacky221166 op 31-01-2011 11:01
het imei nummer is het zelfde het is wel mijn telefoon!
ik ben geen kwajongen die van alles met de telefoon uithaalt!
ben een volwassen vrouw die wel weet hoe je met een telefoon om moet gaan , ben er juist heel zuinig op heb nog speciale afdek schermpjes gekocht. om beschadigen van het touchscreen te voorkomen !
ben al wel zo ver dat het toestel waarschijnlijk tijdens transport, van mij naar dynafix is stuk gegaan, toen ik heb bij de koerier inleverde was hij nog heel, toen hij bij dynafix aankwam was hij volgens dynafix aangekomen met een gebroken scherm
Reactie door bvedwin op 05-02-2011 13:36
De service van HTC laat inderdaad te wensen over. Zelf heb ik een HTC Desire HD aangeschaft. HTC update de telefoons via zogenaamde OTA-Updates. Zo werd mijn telefoon in december geupdate met nieuwe software. Sinds de update is de bijgeleverde SD-card defect en werkt het SMS-notificatiesignaal op de telefoon niet meer. Op diverse internetsites blijkt dat meerdere gebruikers van de Desire HD dezelfde problemen ondervinden na de betreffende OTA-update. HTC heeft die update nu ook offline gehaald en erkent dat zij bekend zijn met de problemen.
Wanneer het echter op herstel van de door HTC veroorzaakte problemen aankomt, dan geeft HTC niet thuis. Mijn SD-card zou mogelijk worden vervangen, maar het blijft vooralsnog erg stil vanuit HTC. Het SMS-notificatieprobleem "wordt aan gewerkt" meldt de klantenservice, maar inmiddels zit ik al ruim twee maanden met een niet goed functionerende telefoon.
Slechte service van HTC, dus bedenk heel goed voordat je een HTC aanschaft. HTC gaat er nogal prat op dat zij van de Android-leveranciers het snelst hun toestellen updaten. Dat zij met hun snelle updates de telefoons kapot maken of slecht laten functioneren wordt er niet bij verteld.
Reactie door jacky221166 op 05-02-2011 15:21
wacht niet op reactie van HTC die bellen of mailen toch niet!
je zou er wel zelf achteraan moeten!
dat is mijn ervaring ,ze maken wel afspraken maar komen ze toch niet na !
en als je telefoon opgestuurd moet worden MAAK EEN FOTO WANNEER ZE HEM OPHALEN!
als je je toestel dan beschadigt terug krijgt heb je bewijs!
ik heb geen bewijs dat mijn toestel met een heel scherm is opgehaald door de koeriersdienst! HTC heeft mijn zaak gesloten maar zit nu nog wel met een onbruikbaar toestel met een gebroken scherm!
heb nu de zaak bij 'das je goed recht'' aangemeld !
als ze het een goede zaak vinden, dan komt het tot een uitzending
afwachten dus
Reactie door ceejeewee op 25-07-2011 11:37
Ook ik mag me helaas aansluiten aan de rij ontevreden gefrustreerde gsm bezitters die te maken hebben gehad /hebben met het geweldige bedrijf Dynafix.
Ik heb tot volle tevredenheid een HTC Desire Z, geleverd februari dit jaar.
Gsm krijgt kuren en gaat naar Dynafix. Nu heeft HTC een zeer goede service; gsm wordt thuis door de koerier opgehaald en komt retour per pakketpost.
Maar deze goede service wordt door zo'n waardeloze third party wel helemaal teniet gedaan.
Ok, gsm had een reeks klachten waarvan ik als leek ook al wel wist dat het niet alleen software-matig was. Maar mijn gsm komt terug met slechts een software update volgens opgave.
Ik neem de gsm weer in gebruik en meteen blijkt dat de gsm is retour gekomen met nog meer klachten dan ze heen ging, nu opeens uitval van contact met SIMkaart en spontaan uitschakelen en weer opstarten. Blijkt dus wel dat er helemaal niet goed onderzocht wordt wat er precies aan de hand is met het toestel anders hadden ze hem zo niet terug gestuurd.
HTC weer gebeld en gsm wordt diezelfde dag weer door de koerier opgehaald. Komt na een week weer retour met een verrichtte ''Board switch''. Weer blijkt mijn gsm niet gerepareerd want de telefoon schakelt nog steeds ongevraagd uit en weer aan en ongeveer 6x per dag valt de verbinding met het netwerk weg. Waardeloos!! Dus weer geen goede diagnose en eindcontrole.
Ik heb nu HTC weer gebeld, medewerkers zijn allemaal aardig en voorkomend. Ik heb ze direct gesteld dat ik niet blijf insturen en afwachten en dat ik nu een oplossing wil en anders stappen ga ondernemen, desnoods met de geschillencommissie erbij.Er is nu een verzoek gedaan aan het hoofdkantoor tot omwisseling van het toestel. Verwachtte behandelingstijd: 2 weken door de vakantieperiode....!
HTC wil zich graag onderscheiden van andere merken en de intentie hiervoor is goed; mooie toestellen en goede service, maar dan werken ze samen met zo'n BUTT bedrijf als Dynafix dat geen onderdeel uitmaakt van HTC en dat hun gehele imago onderuit haalt. Het kost HTC niet nogal wat elke keer de koeriersdienst, reparatie en pakketpost. Snap je niet. Het internet staat bol van de klachten over dit bedrijf. De mevrouw van de HTC klantenservice gaf voorzichtig toe dat ik niet de enige was... WAARDELOOS BEDRIJF DAT DYNAFIX!!!BAH!
Mijn advies aan andere gedupeerden is om niet klakkeloos te betalen. Gewoon de zaak uit handen geven aan de geschillencommissie telecom in Den Haag. Daar zijn bedrijven niet tuk op en alles wat je bespreekt schriftelijk vast te leggen ter bewijs.
Reactie door grootvader op 25-07-2011 17:42
Al vaker geopperd;
Dynafix voert volgens mij een criminele organisatie die "niet te repareren telefoons", wel repareerd en verkoopt naar derde wereldlanden en hier de smoes verkoopt, val en/of waterschade.
Het is dus zeer dringend aan te raden om vóór afgifte ter reparatie eerst een rapport op te laten stellen door de verkoper wat de zichtbare schade is.
Hoe het inwendige eruit ziet i.v.m vochtschade.
Foto's maken van het uit- en inwendige + een tweetal copieën van het verkopersrapport..
Geef ook een brief mee dat u zeker die (en dezelfde) telefoon terug wil hebben zelfs als niet gerepareerd om een second-opinie te kunnen laten uitvoeren.
Zoek daarbij ook het imeinummer, telefoonnummer en alle beschikbare overige gegevens.
Dit alles onder het motto: Laat u niet na*ien door criminelen.
De Vrije Vogel
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!