HP laat je in de kou staan!
Geplaatst door: teejootje op: 11-10-2014 15:35
Na 1 jaar ging mijn HP omnia defect en heb ik deze aangeboden ter voor reparatie.
De computer is opgehaald door een transportbedrijf welke ook een doos met bescherming mee bezorgde.
Deze vriendelijke man heeft mijn pc ingepakt, dicht geplakt en gelijk meegenomen.
Na 1,5 week kreeg ik de pc terug aangeboden via dezelfde transportbedrijf.
Eenmaal uitgepakt was de schik erg hoog.
De pc was zwaar beschadigd.
Eenmaal hp gebeld, foto uitgewisseld en een aantal dagen later kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat de schuld niet bij hen ligt maar bij de inpakker.
Aangezien de chauffeur de doos had ingepakt ligt de schuld bij de transporteur, maar helaas ik word van het kastje naar het muurtje gestuurd en geven vooral elkaar de schuld.
De pr van HP heeft zelfs mij beschuldigd van FRAUDE / oplichting!
Zij zei "U heeft de pc aangeboden voor reparatie en nu probeert u de schade in de voeten van de transporteur en hp te schuiven"!!
Schandalig voor woorden!
Ik heb de pc heel meegegeven.
Ik ga hier zeker werk van maken!
Het is nu de eerste keer dat ik dit mee maak en ik weet totaal niet bij wie ik me moet melden voor dit soort zaken?
Weet iemand of er een soort geschillencommissie bestaat voor geschillen tussen bedrijven zoals HP en consumenten.
Op internet komt HP er niet echt goed uit! er zijn meerdere zaken zoals deze.
Reactie door valerius-2 op 11-10-2014 15:55
De verzending naar u toe is toch verzorgd door HP, volgens mij zijn hun dus verantwoordelijk.
Reactie door zoekster op 11-10-2014 16:03
Nou mooi is dat, ik heb ook net een nieuwe HP laptop in huis.
Het lijkt mij dat als HP voor transport zorgt, HP de verantwoordelijkheid draagt voor de beschadigingen aan uw laptop. Bovendien, het lijkt te zijn gebeurd, op de terugweg, dus waarom de inpakker beschuldigen?
Reactie door teejootje op 11-10-2014 17:01
Volgens HP is de computer met de schade aangekomen.
Het is dus gebeurd op de heenweg. HP zegt dan ook dat het niet correct is ingepakt. Aangezien de transporteur het ingepakt heeft en verzonden dan ligt ook deze verantwoording bij hen. maar aan de schade te zien kan een kartonnen doos hier ook geen bescherming aan geven. Inmiddels klacht ingediend bij transporteur en zij gaan onderzoek instellen. Het is alleen jammer dat HP niet deze moeite neemt om het uit te zoeken en enkel alleen maar het probleem afschuift.
Ik ben zelf van mening dat HP de verantwoording moet nemen.
Zij huren immers de transporteur in en zij horen te zorgen dat dit gewoon verzekerd is. Fouten maken we allemaal, je moet gewoon zorgen dat je de fouten goed oplost.
Reactie door zoekster op 11-10-2014 17:25
Quote: teejootje schreef op zaterdag 11 okt 2014, 17:01:
Ik ben zelf van mening dat HP de verantwoording moet nemen.
Zij huren immers de transporteur in en zij horen te zorgen dat dit gewoon verzekerd is. Fouten maken we allemaal, je moet gewoon zorgen dat je de fouten goed oplost.einde Quote
Ik ben het met u eens. HP is verantwoordelijk voor de transporteur, tenzij aan u duidelijke instructies zijn gegeven over het inpakken, die niet werden nageleefd door de transporteur.
Zo hebben we eens iemand gehad die aan een ophaaldienst zijn laptop in een plastic tas meegaf, omdat de ophaler zei dat dat wel oké was. Nou ja.....
Over hoeveel geld gaat het hier?
Reactie door teejootje op 11-10-2014 18:36
Het gaat om 1000,- Eu (nieuw waarde), maar de reparatie van de schade ligt voor HP veel lager.
As maandag krijg ik nog terugkoppeling van de transporteur.
Zij gaan navraag doen bij de chauffeur.
Hij kan beamen dat mijn pc in goede staat opgehaald is.
Daarna ga ik persoonlijk excuses eisen van HP!!!
Reactie door valerius-2 op 11-10-2014 19:17
Quote: teejootje schreef op zaterdag 11 okt 2014, 18:36: Het gaat om 1000,- Eu (nieuw waarde), maar de reparatie van de schade ligt voor HP veel lager.
As maandag krijg ik nog terugkoppeling van de transporteur.
Zij gaan navraag doen bij de chauffeur.
Hij kan beamen dat mijn pc in goede staat opgehaald is.
Daarna ga ik persoonlijk excuses eisen van HP!!!einde Quote
Het bewijs al weer dat de oorspronkelijke verpakking bewaart zou moeten worden in elk geval tijdens de garantie periode. Wat ik dus zelf altijd doe.
Reactie door 1953 op 12-10-2014 02:33
LET OP! Dit is de rubriek DISCUSSIES.
Wilt u een VRAAG STELLEN over bijvoorbeeld een product of firma? Ga dan hier naar onze andere rubriek VRAAG & BEANTWOORD!
In Discussies kunt uw consumentendebat starten! Om het debat beschaafd te laten verlopen heeft de redactie enkele spelregels opgesteld. Ons verzoek aan iedereen is om deze in acht te nemen.
Op de vraag te antwoorden: transporteur is dan (keten)aansprakelijk voor de geleden schade en die het met diens aansprakelijkheidsverzekeraar op te lossen. Of kwam die doos van HP zelf? Als die doos dan van HP kwam is HP hiermee ketenaansprakelijk voor de geleden schade in dezen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!