Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hotelbon

Geplaatst door: henkenlies op: 28-09-2010 16:48
Nadat twee jaar geleden de hotelbon voor een jaar was aangegaan, is deze vorig jaar al plotseling en ongevraagd verlengd. Nu wilde ik deze beëindigen om er niet weer een jaar aan vast te zitten. Volgens de organisatie is dit net een paar dagen te laat gebeurd. Het moet anderhalve maand voor de beëindiging. Die beëindigingsdatum is al dubieus (gaat per hele maand en zij interpreteren de eerste van die maand). Ook is anderhalve maand redelijk rekbaar, maar bij Hotelbon dus precies op de dag af 6 weken. Dus voor de 15e van die maand. Ik heb van hotelbon geen mededeling gekregen dat ze het weer voor een jaar gaan verlengen. Heeft iemand ook zulke slechte klantonvriendelijke ervaringen met Hotelbon?
Reactie door invalide op 28-09-2010 17:05
Er zijn diverse Hotelbon aanbieders en zonder krijg je vaak korting dus gelijk opzeggen en nooit meer deze onzin nemen. Ook andere bonnen voor horeca en zo leveren meestal niets op. Nu gelijk opzeggen, aangetekend en volgend jaar als ze toch afschrijven bedrag via bank terug halen en niet reageren want ze zijn soms zo vreemd in hun voorwaarden.
Reactie door read op 28-09-2010 18:58
henkenlies Het is niet uitgesloten dat je deze keer inderdaad iets te laat bent geweest met je opzegging. Dus volg het advies van invalide. Zeg nu schriftelijk op, per de eerstkomende vervaldatum en doe dat aangetekend en met bewijs van ontvangst. Vraag ook om een schriftelijke bevestiging dat je conform de voorwaarden tijdig hebt opgezegd. Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door de motormuis op 28-09-2010 20:15
Best Henk en Lies. Even een vraagje aan jullie,hebben jullie wel eens gebruikt gemaakt van jullie Hotelbon ?? En hebben jullie meteen kunnen boeken op de dagen die jullie wilde ?? En was er ook echt een groot prijsvoordeel?? Als jullie nl al die vragen met ja kunnen beantwoorden zijn jullie denk ik de enigen. Er zijn nl al verschillende malen consumenten programma's bezig geweest over de Hotelbon.Dat er nooit te boeken was op gewenst tijdstip,dat er alleen maar dure arrengementen mogelijk waren enz.Het regende in die uitzendingen klachten over de Hotelbon. Dus ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat er nog mensen die Hotelbon kopen. Maar ik ben benieuwd op jullie reactie wat betreft mijn vragen aan jullie. Groeten.
Reactie door henkenlies op 29-09-2010 17:09
@motormuis. We hebben het drie keer gebruikt. We hebben wel een hotel gevonden. Meestal was het in een gegeven periode naar een bepaalde streek. Dan is er wel keuze. Een keer een redelijk hotel gehad met goed eten. Andere keren leek het wel of je ergens werd weggestopt. Het menu was daarbij ook niet om over naar huis te schrijven. Als je dan naar de totaalprijs gaat kijken en de bij behorende verplichting om in het hotel te eten, dan was dat niet erg goedkoop. Tel daar nog de €60 aan abonnement bij op en tel uit je verlies. Dus besloten om het te stoppen. Maar ja ook daar gelden kennelijk strikte regeltjes en is er geen coulance bij. jammer hoor, want het initiatief is best goed, maar wordt om zeep geholpen door zo'n starre organisatie. Uiteindelijk doen ze zich zelf de das om omdat een slechte reputatie niet zo maar is recht gezet.
Reactie door de motormuis op 29-09-2010 18:05
Beste Henk en Lies. Dus het blijkt inderdaad dat er niet voor niets zo veel klachten over geweest zijn. En waarschijnlijk dus nog steeds zijn. Op zich jammer , want het was een leuk idee. Maar dan moeten de hotelketens ed natuurlijk wel meewerken en de beloftes en kwaliteit nakomen die ze beloven. Maar zelfs het stoppen valt al niet mee, dus waarom de rest wel. Groeten.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor