Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hostnet webhosting advies: Niet doen!

Geplaatst door: wimvh op: 21-11-2012 10:15
Hallo allemaal, ik heb vorig jaar 20 domeinnamen geregistreerd bij Hostnet B.V. voor een schappelijke prijs. Nou was ik er al vrij snel achter dat ik er 2 wilde houden. Ik zei via e-mail dat Hostnet B.V. de andere domeinnamen stop kon zetten en ik had nog een aantal vragen. Ik kreeg een e-mail terug met keurig alle antwoorden op mijn overige vragen. Na ruim een half jaar later ligt er een rekening op de mat om alle 20 domeinnamen voor nog een jaar te betalen. Ik bel Hostnet op om uitleg en leg hen uit dat ik toen die e-mail heb gestuurd en dat ze nooit hebben gezegd dat het niet via de e-mail moest, maar via internet. Nou zeggen ze tegen mij dat er geen correspondentie is geweest tussen hen en mij en of ik anders de e-mail wil opsturen waar het om gaat. Mijn e-mailhistorie blijft precies een half jaar staan en belangrijke e-mail sla ik op. Is het dan dus mogelijk jongens, dat een bedrijf, welk bedrijf dan ook, gewoon kan zeggen sorry ik heb er niets van in de computer staan dus moet je maar even die kosten van die 20 domeinnamen betalen? Wat overigens nog drastisch verhoogd is ook! Kortom, als u een domeinnaam wilt registreren, doe dit niet via Hostnet.nl dat gaat zeker mis!
Reactie door miepje58 op 21-11-2012 12:31
Dus, onder 'belangrijke e-mail' valt niet het opzeggen van dingen/zaken? U vond het niet nodig die e-mail op te slaan? Dus, u krijgt een bevestiging die uws inziens niet volledig is maar u doet niets? En nou klagen?
Reactie door zwemmer op 21-11-2012 19:41
Het is niet slim om een belangrijke email niet beter op te slaan. Daar kan echt niemand je bij helpen nu. Als ik een domeinnaam opzeg wat ik toevalligerwijs wel eens gedaan heb bij Hostnet print ik alles wat daartoe van belang is uit en schrijf desnoods nog een notitie in mijn agenda om te controleren of de opzegging inderdaad bijtijds uitgevoerd is. Het gaat om geld en dat moet je zelf goed beheren.
Reactie door valerius-2 op 21-11-2012 22:33
Als u op die manier alleen kan opzeggen, zou ik de volgende dag even een herrinring sturen dat ik nog niets heb vernomen van mijn opzegging.
Reactie door yomanda op 23-11-2012 15:05
De mail die je ze stuurde, was dat via een helpdesk? zo ja, dan hebben zij deze gewoon in het systeem staan. Bovendien is het onwenselijk om in een mail meerdere berichten te schrijven. Maar inderdaad, als u niet aan kunt tonen dat u deze domeinnamen heeft opgezegd voor de verloopdatum dan krijg je de rekening. Hostnet schrijft..."Opzeggingen dienen uiterlijk 1 maand voor de einddatum van het contract bij Hostnet binnen te zijn.." Binnen mijn organisatie wordt er niet zo gekeken op 1 maand, al is het een week. Zolang een domeinnaam nog niet in rekening is gebracht moet dat kunnen.
Reactie door valerius-2 op 25-11-2012 00:13
Waarom zoveel domein namen als u er maar 1 nodig heeft.
Reactie door yomanda op 25-11-2012 12:39
Ach, hoeveel domeinnamen iemand heeft doet er niet toe. Dit is vaak omdat men een idee heeft m.b.t. bepaalde activiteiten. De kosten komen jaarlijks natuurlijk wel terug, maar als men geld weet te verdienen met deze sites dan is dat geen probleem. Zodra de meeste domeinnamen afvallen en je er maar 2 wilt behouden moet je er wel voor zorgen dat je deze opzegt, en het liefst op de juiste wijze.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor