Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

homesafety, een onnodig duur abonnement

Geplaatst door: thielman op: 19-04-2010 14:27
Homesafety administratie heeft vermoedelijk een fout gemaakt, waardoor ik vast zit aan een stilzwijgende contractverlenging. De tijdige opzeggingbrief hebben ze niet ontvangen of verwerkt. Begin 2009 is een prijsverhoging doorgevoerd. Het onderhoud- en meldingskamer contract is voor een particulier duur en vaak onnodig. Het certificaat heeft weinig of geen waarde voor de particuliere verzekeringspolis. U kunt het hele systeem zelf onderhouden en laten doormelden naar bijvoorbeeld uw eigen mobiele telefoon. Zo bespaart U per jaar vele honderden euro`s. Homesafety is verplicht u de handleiding van de thuiscentrale te geven. Die zullen ze in eerste instantie altijd achterhouden. U moet er dus naar vragen. Bij een onderhoudsbeurt zijn ze ook verplicht de thuiscentrale vrij te schakelen, zodat u toegang hebt tot het toestel. De `speciale` batterijen zijn eenvoudig en goedkoper via het internet te verkrijgen. Verder onderhoud stelt niet veel voor en de toestel-garantie blijft bestaan. De thuiscentrale meldt alles. Een goede buur/kennis of familie kan in geval van een calamiteit meer doen dan de meldingskamer of een zeer dure agent. Veel informatie wordt doelbewust door Homesafety achtergehouden. Wenst u veel geld te besparen? Een uitgebereid stappenplan en handleiding van de melders en thuiscentrale heb ik in PDF.
Reactie door read op 19-04-2010 14:39
thielman Tegenwoordig is het beslist noodzakelijk dat je een opzeggingsbrief aangetekend en met bewijs van ontvangst verstuurt. In het huidige bedrijfsleven komen gewone opzeggingsbrieven standaard niet aan. Stuur je een aangetekende brief dan heb je altijd een wettig bewijs, dat je conform de vooraarden, tijdig hebt opgezegd. Pedro.
Reactie door harrie op 19-04-2010 15:14
@ read. Als je het toch over "boevenfirma's" hebt, dan hebben ze gewoon een lege enveloppe ontvangen, waar dan natuurlijk 2 of 3 getuigen van zijn. Dus een vensterenveloppe gebruiken met een handgeschreven brief erin. Dit voorkomt m.i. alle problemen. Salut, Harrie
Reactie door read op 20-04-2010 20:38
harrie Over deze "truc" is voldoende jurisprudentie. In een voorkomend geval zal de rechter er van uitgaan dat er wel degelijk een brief in de enveloppe heeft gezeten. Pedro.
Reactie door thielman op 21-04-2010 11:39
Op velen verzoek: 1)Tijdig uw meldkamer en onderhoud contract aangetekend per brief opzeggen. Zo is er geen discussie mogelijk. 2)In de brief een laatste onderhoudsbeurt aanvragen vlak voor het verlopen van het contract en het opsturen van de volledige handleiding van thuiscentrale (type afhankelijk) en contact/rook/bewegings- melders. (Ik kan ook PDF-handleiding geven, maar niet elk type thuiscentrale is hetzelfde, en het kost je geen printpapier als Homesafety het opstuurt.) Als het toestel is aangekocht en volledig door u betaald moeten ze dit geven. De handleiding bevat een uitgebreide technische fiche en alle mogelijke instructies. U kunt alle melders aanpassen, alsook de verbinding met bijvoorbeeld uw mobiele telefoon ingeven. Andere beveiliging onderhouders, die geen connectie hebben met Homesafety, kunnen u altijd helpen. Toestelgarantie vervalt niet. 3)Tijdens de laatste onderhoudsbeurt moeten ze de thuiscentrale vrijgeven. Laat de onderhoudsmonteur de connectie met de meldkamer op de juiste manier verbreken en geef uw telefoonnummer in. Bekijk hoe ze de batterijen vervangen en hou ze bij. Zo kunt u later via het internet de batterijen opzoeken en heeft u het juiste type nummer steeds bij de hand. Zelfs met verzendkosten zijn de batterijen via internet goedkoper en ze zijn volop te verkrijgen. De thuiscentrale geeft aan of een batterij bijna op is. 4)Een melding naar mijn mobiele telefoon en een goede buur, werkt het beste voor me. Als ik zelf een fout maak en het alarm gaat af is er geen probleem. Via mobiel kan ik het alarm uitschakelen. Is er brand of inbraak, bel ik zelf de brandweer of politie. De goede buur kan kijken bij twijfel. 5)Met Homesafety heb je niets meer te maken. Dat scheelt vele honderden euro`s.
Reactie door zigged op 11-05-2010 12:30
Ik heb onlangs een systeem van Homesafety laten installeren en een abonnement op de meldkamer genomen middels Homesafety. Ik kan niet anders zeggen dat er adequaat en duidelijk gehandeld is door Homesafety. De installateur heeft goed meegedacht en ook geen onnodige kosten in rekening gebracht van extra kastjes of sensoren die eventueel door Homesafety geplaatst hadden kunnen worden. Daarnaast was ik vergeten mijn schoonmaker op de hoogte te stellen van ons nieuwe systeem. Die belde mij in paniek waarna direct de telefoon bij ons thuis overging, met de meldkamer. Ze hebben mij vervolgens bij het niet opnemen van de thuis telefoon (schoonmaker praat niet zo goed Nederlands) mij op mijn mobiel gebeld binnen 2 minuten. Ik moet zeggen dat dit mij zeer gerust heeft gestemd en dat ik per ongeluk nu in ieder geval weet dat het systeem snel en goed werkt. Ik ben van mening dat: when you pay peanuts you get monkeys!
Reactie door tdehond op 11-05-2010 19:01
@ Zigged Heeft u informatie waar t.s. naar verwijst in uw bezit? o.a. type batterijen, de handleiding v.d. melders en de thuiscentrales?
Reactie door thielman op 11-05-2010 20:45
Reactie op Zigged. Je lijkt wel een verkoper van Homesfety. Jij bent zelf het beste in staat om vals alarm op te vangen en uit te schakelen via mobiel. (je weet dat de schoonmaker een foutje maakte) Met een agent abonnement komt een duur iemand kijken wat er aan de hand is, als je de centraleoproep mist. Denk na voor je reageert. Reactie op tdehond. Ja, ik heb alles. Een infinity inbraakcentrale installatie handleiding. Vertaald en bewerkt door HM van Dusseldop Training. 14 pagina`s plus 11 pagina`s volledige technische tekeningen. Alle senoren/melder beschrijving ook. Homesafety moet u die verstrekken als U het toestel hebt aangekocht.
Reactie door medion50 op 03-07-2010 14:45
Ik ben blij dat ik van die club af ben, ik had nieuwe sloten laten installeren op mijn huis en men wilde niet de moeite nemen de nieuwe sleutels te komen halen. Ik had dus tot voor kort een zogenaamd fullservice contract. Ik moest de sleutels maar in een enveloppe doen en opsturen, en dan ook nog graag op de achterzijde van de enveloppe mijn postcode en huisnummer vermelden mocht de enveloppe zoekraken bij de post.... Volgens mij snappen ze niet wat beveiliging betekend bij Homesafety. Maar ik hou me aanbevolen voor een handleiding van het systeem want dat konden ze mij niet toezenden, dus als iemand die heeft graag!!! Groet Ruud
Reactie door thielman op 25-08-2010 16:23
Vandaag een reactie van homesafety op mijn opmerkingen in dit forum. Homesafety houdt, naar eigen zeggen, de uitgebreide handleidingen achter om slechte publiciteit te vermijden. Als u geen homesafety abonnement meer wil, maar wel een perfect werkend alarm is dit onder uw eigen verantwoordelijkheid. Homesafety heeft angst dat mensen met hun thuiscentrale gaan knoeien en ,als het fout gaat, homesafety de schuld geven. Laat u niet van de wijs brengen door deze onzin-reden. U kunt op uw homesafety-abonnement opzeggen en een perfect werkend alarmsysteem onder eigen beheer houden. Als u het toestel hebt aangekocht, is homesafety wettelijk verplicht u de volledige handleiding te geven. De toestel-garantie blijft gelden. Onder eigen beheer betekent onder eigen verantwoordelijkheid en homesafety kan achteraf niet met de vinger gewezen worden. De reden waarom ik de waarheid vertel, is omdat ik door homesafety onheus ben behandeld en ik veel geld kwijt ben. Juridisch kan ik op niets aanspraak maken, net zoals homesafety mij juridisch niets kan maken door de waarheid te vertellen.
Reactie door mastag op 25-08-2010 18:46
@Zigged, Als je schoonmaakster amper Nederlands spreekt geld voor haar ook zeker when you pay peanuts you get monkeys! :-) Mastag
Reactie door thielman op 31-08-2010 08:49
Homesafety heeft net toegegeven en de -in mijn ogen- oneigenlijke contractverlenging, na meer dan 1 jaar, terugbetaald. Het verklaren van hun bussinesplan of hun manier van werken op de verschillende fora heeft hun aandacht getrokken. Blijkbaar is het slechte PR. Mij terugbetalen is goedkoper dan slechte reclame, al had ik juridisch niets kunnen doen. Uiteindelijk is homesafety `klantvriendelijkheid hoog in het vaandel te dragen` toch juist. Voor mij is het homesafety-hoofdstuk afgesloten.
Reactie door patcham op 11-09-2010 23:47
Graag zou ik genoemde handleiding en beschrijvingen van de melders ontvangen. U heeft gelijk; de kosten wegen niet op tegen de baten. Ik heb zelf ook laten doorschakelen naar mijn mobiele telefoon. Dit werkt idd. prima. Bedankt alvast op voorhand. MvG, Patrick van Loon
Reactie door read op 12-09-2010 12:06
thielman En nu maar hopen dat deze zaak echt afgerond is. Pedro.
Reactie door pieke op 20-09-2010 20:33
Ook ik ben niet tevreden met home safety. Ze proberen je onnodig een serviceabbonement te verkopen, geregeld krijg je bericht dat er storing in het systeem zit(extra inkomsten voor servicemonteur!!) en om het certifcaat te kunnen behouden moet je door hun een dure service laten uitvoeren, wat eigenlijk niets voorstelt. Inmiddels het abbonement opgezegd. Was net te laat waardoor ik er nog een jaar aan vastzat. Nu ben ik wel geintereseerd in de handleiding(Thielman). Hoe kan ik hier aankomen? mvrgr Jos
Reactie door voo280e op 24-09-2010 18:14
Hallo, Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een homesafety alarminstallatie. Heb zelf sensoren verplaatst en ook enkele uitgebreidt. Moet ik telkens de helpdesk voor bellen. Volgens mij kan ik dit zelf ook. Ik begrijp uit uw verhaal dat je heel goed zelf het onderhoud kunt doen van deze installatie. Uw heeft een uitgebreide handleiding in uw bezit (pdf) en zo te lezen kunt u alles zelf installeren en wijzigingen aanbrengen. Ik zou graag ook in het bezit willen komen van deze handleiding. Kunt u mij deze toesturen. Ik zal u zeer dankbaar zijn.
Reactie door patcham op 24-09-2010 21:48
Beste heer Thielman, zou ik die PDF handleiding mogen hebben. Ik weet zeer veel mensen die ik daar blij mee kan maken. Vriendelijk bedankt!!!!! Patrick van Loon [edit redactie, mailadres verwijderd:
Reactie door voo280e op 25-09-2010 07:59
Hallo meneer Thielman. Ik was in mijn vorige mail nog mijn mailadrs vergeten voor het versturen van de handleiding. [edit redactie: Alvast bedankt voor de moeite.
Reactie door theaboessen op 29-09-2010 10:36
Hallo Thielman Wij gaan verhuizen en zijn ook ontevreden over home-safety. we willen ook van het dure abonnement af en alles zelf gaan regelen. We zouden dan ook heel graag van jou de handleiding op PDF ontvangen. Ons emailadres is: [edit redactie: Hartelijk bedankt alvast T B
Reactie door voo280e op 30-09-2010 13:59
Hallo meneer Thielman, Ik heb helaas de handleiding in Pdf bestand van u nog niet mogen ontvangen. Ik zie nu dat mijn mailadres geedit is door de redactie. Hier nogmaals mijn mailadres [edit redactie, mailadres verwijderd: Alsnog bedankt. Ivo Kwantes
Reactie door generater op 16-11-2010 13:26
Hallo Thielman (reactie op mededeling d.d. 9 april 2010), Zou u mij a.u.b. het uitgebreide stappenplan en de handleiding van het centrale alarmsysteem kunnen toesturen? Ik heb het alarmsysteem namelijk ongeveer een jaar nu en heb een brief van Homesafety ontvangen waarin ik aan kan geven of ik gebruik wil maken van het onderhoudscontract (incl batterijen ect). Gezien ik dit vrij prijzig vind doe ik dit niet en ben ik van plan zelf mijn batterijen te vervangen. Het centrale alarmsysteem geeft middels een (groen) lichtje aan wanneer welke batterij bijna opraakt. Met het pijltje, naar beneden gericht en naast de zes, kun je als het lampje knippert kijken welke batterij bijna op is. Graag zou ik van u de documenten ontvangen zodat ik zelf mijn aangekochte batterijen (niet bij de Handyman want hier zijn de litiums 3.6 V batterijen 12 euro per stuk), erin kan zetten. Weet u misschien waar ik deze batterijen en de specifeke knoopcel litiums (deze moeten een bepaald nummer hebben) goedkoper kan kopen dan de Handyman en Homesafety (via een bepaalde webshop op Internet misschien) waar je ervaring mee hebt? Super bedankt alvast! Groet, Robert
Reactie door mart1637 op 02-12-2010 15:53
Beste Thielman, Ik zou deze handleiding ook graag ontvangen, maar hoe werkt dit Alvast bedankt.
Reactie door gekro op 04-12-2010 13:57
Hallo Thielman Ik heb ook belangstelling bij de pdf handleiding. Ik begrijp dat de redactie het emailadres steeds verwijderd maar, hoe kom ik er dan aan? Kun je het ergens uploaden en dan de link hier plaatsen? Groetjes, Gerard
Reactie door pentagon0873 op 04-12-2010 14:43
ook ik heb interesse in de handleiding
Reactie door brilars op 05-12-2010 15:05
Ook ik heb interesse in deze handleiding, hoe moet ik handelen?
Reactie door stan_76 op 05-12-2010 15:51
Slechte ervaring met dit bedrijf, ik zou heel zorgvuldig zijn als je met hun in zee gaat..
Reactie door invalide op 05-12-2010 15:51
Ik zou liever een systeem hebben waar je een telefoon nummer in kan zetten. Dit kan zowel een normaal als 06 nummer zijn dus ook een alarm centrale die ze meestal bij abonnees aanbieden. Een eigen nummer van jou mobiel is dus vele malen goedkoper en bij vals alarm dus geen kosten of boze Politie... Ik heb deze bij Hornbach gekocht en werkte goed. Alleen begrijp ik niet waarom bedrijven dure moeten laten installeren door erkende firma en mijn verzekering zag merk, en hoewel ik zelf alles had aangelegd vertelde ik dat de vorige eigenaar het zo in het bedrijfspand had achtergelaten en toen was het dus zonder certificaat ook goed! Dus voor minder als €200,- een basis set voor woning, en dat ik meer kwijt was komt door de vele deuren, ramen en dakluiken. Ik heb dus 3 nummers erin staan, de alarmcentrale wat als bedrijf voor mij verplicht is, mijn eigen en de bedrijfsleider die op 40 meters afstand woonde! Dus goede alarmen van Duitse kwaliteit hoeven niet veel te kosten.
Reactie door ronh op 08-12-2010 14:44
Ik zou ook graag de PDF willen ontvangen. Hoe kom ik hier aan? Want als ik hier mijn mailadres plaats wordt ie weer verwijderd?
Reactie door gekro op 08-12-2010 15:08
Quote: thielman schreef op maandag 19 apr 2010, 14:27: Homesafety administratie heeft vermoedelijk een fout gemaakt, waardoor ik vast zit aan een stilzwijgende contractverlenging. De tijdige opzeggingbrief hebben ze niet ontvangen of verwerkt. Begin 2009 is een prijsverhoging doorgevoerd. Het onderhoud- en meldingskamer contract is voor een particulier duur en vaak onnodig. Het certificaat heeft weinig of geen waarde voor de particuliere verzekeringspolis. U kunt het hele systeem zelf onderhouden en laten doormelden naar bijvoorbeeld uw eigen mobiele telefoon. Zo bespaart U per jaar vele honderden euro`s. Homesafety is verplicht u de handleiding van de thuiscentrale te geven. Die zullen ze in eerste instantie altijd achterhouden. U moet er dus naar vragen. Bij een onderhoudsbeurt zijn ze ook verplicht de thuiscentrale vrij te schakelen, zodat u toegang hebt tot het toestel. De `speciale` batterijen zijn eenvoudig en goedkoper via het internet te verkrijgen. Verder onderhoud stelt niet veel voor en de toestel-garantie blijft bestaan. De thuiscentrale meldt alles. Een goede buur/kennis of familie kan in geval van een calamiteit meer doen dan de meldingskamer of een zeer dure agent. Veel informatie wordt doelbewust door Homesafety achtergehouden. Wenst u veel geld te besparen? Een uitgebereid stappenplan en handleiding van de melders en thuiscentrale heb ik in PDF.einde Quote Hallo ik heb al eens eerder gereageerd dat ik intresse had in de pdf handleiding maar geen reactie en ook meerdere mensen vragen erna Tielman. Waarom geen reactie of is de handleiding toch niet in uw bezit? Groetjes, Gerard
Reactie door ronh op 08-12-2010 15:36
Even verder geGoogle'd en volgens mij heb ik hem al gevonden. Zo te zien is ie hetzelfde als de ProGuard 800, kijk hier maar. En hier zag ik een site met attributen, een heel stuk goedkoper dan via Homesafety. Het enige probleem is dat je de mastercode moet hebben, of je moet de centrale door externen laten unlocken...hierhier
Reactie door mart1637 op 08-12-2010 19:07
Beste Ronh, Hartelijk dank voor deze tip. Ik denk ook wel namens andere deelnemers aan dit forum. Het is inderdaad de ProGuard800 van Marmitek. De volledige handleiding is te downloaden van de website www.marmitek.com/nl Rest mij alleen nog de installatiepincode te bemachtigen. Groeten Mart
Reactie door ronh op 08-12-2010 19:25
Sterker nog, dit is de directe link, anders moet je nog best wel zoeken: [url=http://www.marmitek.com/nl/product-details/home-automation-security/x-10-security/proguard800.php: http://www.marmitek.com/nl/product-details/home-automation-security/x-10-security/proguard800.php[/url: Daar vind je ook alle manuals. En als iemand de masterkey heeft, hoor ik deze ook graag!!
Reactie door thielman op 08-12-2010 20:05
Homesafety is me tegemoet gekomen, omdat ik recht in mijn schoenen sta. Daarbij is me duidelijk gesteld dat de handleiding, die ik heb, nooit hun bedoeling was dat ik die zou hebben. Nogthans is het een wettelijk recht.-spreek rechtsbijstandverzekering aan, als je die hebt- Het legt een hiaat in hun businessplan bloot. Ik kan niet nagaan of iemand volledig eigenaar is van de thuiscentrale of welk type het is. Elke verdeling van de handleiding buiten homesafety is illegaal. De voorgaande link is juist. De masterkey heb ik tijdens een laatste onderhoud van homesafety, voor het einde van mijn contract, laten invoeren. Als het toestel is aangekocht zijn ze verplicht dit te doen. Een eigen code heb ik daarop ingevoerd. Onderhoud doe ik zelf. www.batterijenhuis.nl is een voorbeeld van een goedkope leverancier.
Reactie door mabonta op 08-12-2010 20:13
Heel verstandig om zulke zaken hier te posten, ik heb ook een alarm van hsafety en door deze handleiding openbaar te maken, maak je mijn systeem minder veilig. Ik ga deze discussie doorgeven aan Homesafety, want dit kan niet de bedoeling zijn ! Hoogachtend!
Reactie door ronh op 08-12-2010 20:38
Quote: mabonta schreef op woensdag 8 dec 2010, 20:13: Heel verstandig om zulke zaken hier te posten, ik heb ook een alarm van hsafety en door deze handleiding openbaar te maken, maak je mijn systeem minder veilig.einde Quote Ja hoor beslist. En jij gelooft nog dat inbrekers alleen een koevoet bij zich hebben en een zwarte band over hun ogen. Denk je nu echt dat kwade lieden dit ook niet kunnen vinden? Slechts een paar minuten zoeken op Google en ik had het al gevonden. En er staat in de manual verder niets hoe je het systeem onklaar kunt maken. Alles valt of staat met de master pin, als die openbaar wordt, dan pas is het minder veilig.
Reactie door mabonta op 08-12-2010 20:43
Ok, nou gelukkig is de masterpin bij iedereen anders, anders had het eruit gezien. Volgens mijn man is de masterpin gebaseerd op een gedeelte van klantnummer en van homesafety, dus iedereen heeft een persoonlijke masterpin.
Reactie door ronh op 08-12-2010 20:48
Het is ook zeker niet mijn bedoeling om het systeem minder veilig te maken. Ik heb zelf HomeSafety, en ik ben er goed tevreden over. Maar ik vind de "manual" en de handleiding van HS erg sumier. Daarvoor ging ik ook verder zoeken. Mede voor als ik straks zonder HS verder wil. Zoals je ziet ben ik niet de enige die dit zocht. Mocht kassa dit ook minder legaal vinden, mogen ze van mij de links weer verwijderen.
Reactie door mabonta op 08-12-2010 20:51
Als je klant bij hun bent dan kun je de masterpin bij hs opvragen! Grt Mabon
Reactie door pentagon0873 op 08-12-2010 21:42
ik had de marmitec ook al gevonden, het kan ook echter een "electronics line" zijn Mijn achteraf door hs geinstalleerde rookmelders komen hier http://www.electronics-line.com/apage/21194.php vandaan....
Reactie door pentagon0873 op 08-12-2010 21:44
Deze werkt wel -) electronics line electronics line
Reactie door mishendr op 22-02-2011 09:44
Het is inderdaad exact de ProGuard800 van Marmitek. Op Marktpaats worden er nu veel ex-Essent/HomeSafety sets aangeboden, voor een goeie prijs. Ik heb er zelf zo een gekocht, maar zit nu zonder de Master- en Installatiecode. HomeSafety wil ze niet vrijgeven, maar willen mij wel een contract 'aansmeren'. Ik vraag mij af of ze de codes niet MOETEN vrijgeven, het systeem is al 2,5 jaar niet meer op hun centrale aangesloten. Let dus wel op bij het kopen van een HomeSafety alarm op (bv.) Marktplaats dat de installatiecodes erbij geleverd worden, anders kan je niks aanpassen. Deze codes kan je dan zelf weer veranderen in een eigen code (zie handleiding Marmitek ProGuard800). En het is onzin dat je een alarm door een (beveiligings)bedrijf MOET laten installeren, je kan dit alarm overal gewoon kopen, en zelf installeren, en altijd nog een aansluiting op een alarmcentrale kunnen nemen.
Reactie door susse op 11-05-2011 15:20
Beste Thielman, Ik ben zelf ook in het bezt van het genoemde alarmsysteem. Heb ook in eerste instantie ook een abonnement gehad, maar ben hier gelukkig vanaf. Wat nu ontbreekt is een gedegen handleiding, zodat je zelf het systeem kunt onderhouden en modificeren. Ik zou het zeer op prijs stellen indien u mij deze handlieding kunt toesturen. Bvd voor de moeite. mijn e-mail adres is rnatpluijmen@versatel.nl Groet, Rob
Reactie door ronh op 11-05-2011 15:55
@Susse: bovenaan pagina 3 heb ik de links geplaatst naar de manuals...
Reactie door susse op 13-05-2011 10:07
Beste RonH, Was idd te snel met reageren. Heb de manual inmiddels gedownload. Wat nu nog ontbreekt is de mastercode en de installatiecode. (standaard codes volgens manual voldoen natuurlijk niet, omdat deze door de installateur gewijzigd zijn) Hoe kom ik nu aan deze codes? Bvd voor jullie reactie
Reactie door mishendr op 13-05-2011 10:12
Beste Allemaal, Ondertussen heb ik al enige tijd de codes. Gewoon op te vragen bij HomeSafety. Ze gaan waarschijnlijk eerst moeilijk doen, maar ze MOETEN die codes geven. Het is JOUW apparaat! In eerste instantie kwamen ze terug met "..het kon niet..het was ongebruikelijk.." (blablabla), en ze wilden mij dan wel een vreselijk duur contract aanbieden. Toen heb ik onder andere deze discussie aangehaald, en dat ik mijn beklag zou doen bij Kassa/Radar etc. Nog geen uur later werd ik teruggebeld, dat ik de technische dienst moest bellen, en die kunnen dan op basis van een aantal gegeven gewoon de installatie/mastercodes geven. DUS JE KRIJGT GEWOON DIE CODES! Laat je niet afschepen! Heel veel succes!
Reactie door ronh op 13-05-2011 12:32
Ik heb de vraag nu ook uitgezet bij homesafety, en in eerste instantie werd ik ook afgepoeierd: Wij verstrekken deze mastercode niet aan onze klanten. Dit heeft te maken met verantwoordelijkheid voor het functioneren van het systeem. Vanwege garantie , onderhoud en een eventueel onderhoudscontract ligt een deel van de verantwoording van het functioneren van het systeem bij ons. Op het moment dat wij de mastercode afgeven kunnen er dingen in het systeem gewijzigd worden waar wij geen zicht op hebben. Dit kan leiden tot storingen. Daarom hebben wij ervoor gekozen de mastercode niet te verstrekken. Waarop ik aan heb gegeven dat dit onzin is, bij fouttief gebruik kun ze de kosten altijd doorberekenen aan de klant. En ik heb de alarmcentrale afbetaald, dus is mijn bezit. Enfin, ze moest dit verder bespreken, en wordt vervolgd. Je krijgt de code dus niet zomaar, je moet er dus wel voor vechten.
Reactie door ronh op 23-05-2011 16:42
Update: Ik kan onder voorwaarden de mastercode krijgen. Hiervoor moet ik een verklaring tekenen dat ik accoord ga met alle kosten als de code onjuist gebruikt wordt. Dat vind ik wel een beetje tricky, straks is er iets, en proberen ze het op mij af te schuiven. Zie dan maar eens te bewijzen dat je niks gedaan hebt. Ik wil die code alleen maar voor als ik later bij HS weg wil... Wat adviseren jullie in deze?
Reactie door mishendr op 23-05-2011 17:28
Niet doen. Heb ik ook niet hoeven doen, slaat nergens op. Gewoon die codes opeisen, ze zijn van jou! Wat een vervelende organisatie is dat toch, als ze nou wat beter met de mensen om waren gegaan, hadden wellicht een aantal alsnog een abbo afgenomen. Maar op deze manier jaag je echt iedereen weg! Laat HomeSafety ook maar een verklaring ondertekenen dat alle kosten die gepaard gaan met het verliezen van de codes door HS voor hun rekening zijn!
Reactie door roger123 op 22-01-2012 23:27
Hallo, Wij zijn recent verhuisd naar een woning waar een Essent Homesafety Infinity installatie met toebehoren aanwezig is. Helaas geen installatiehandleiding. En wij zouden graag de installatie opnieuw inregelen en mobiel nr ingeven zodat we de installatie zelf kunnen gebruiken. Na het lezen van dit topic zijn we in elk geval niet meer van plan een meldkamer abonnement af te sluiten. @thielman, ik zou echt heel blij zijn als je deze zou willen doorsturen.. bvd
Reactie door andre11 op 05-10-2012 17:18
Ook ik hang vast maar kan in februari de boel los koppelen van hen. Graag zou ik de handleiding willen ontvangen in PDF. bedankt André
Reactie door rhvdberg op 29-01-2013 17:21
Hallo, Ik heb zelf ook al geruime tijd een contract met Homesafety en wil daar van af. Nu heb ik natuurlijk ook van hun een installatie met vele toeters en bellen. Ik weet dat de installatie een Marmitek Proguard800 betreft. Homesafety heeft hier echter zelf software voor laten ontwikkelen. Om de originele software te installeren heb ik de installatiecode nodig alsmede de originele installatie handleiding. Dus niet die van Marmitek want die is overal te downloaden. Dus is er iemand die mij kan helpen aan de procedure en installatiecode? Voorts graag de installatiegids. Ben je overigens verplicht om het hele contractjaar "uit te zitten" of kan je hier ook per maand vanaf. Het contract loopt nu al een jaar of 5. Hierbij doe ik vooral een beroep op "thielman" mailen kan naar: fnv@rhvandenberg.nl Alvast bedankt voor u reactie. Mvrgr René
Reactie door ronh op 29-01-2013 17:58
Oh,ik wist ook niet dat hier aangepaste software op staat. vandaag werd ik verrast dat ze overgenomen zijn door Securitas, en dat voor de verbeterde dienstverlening de prijs weer met 4% omhoog gaat. Sowieso een geldige reden om een contract te ontbinden. Dus ook ik ben heel benieuwd hoe ik de andere software erin zet, en de centrale naar mijn nummers laat melden. Dan is het exit met homesafety! Graag een reactie naar ronh123@gmail.com Bij voorbaat hartelijk dank Ron
Reactie door daan1 op 03-02-2013 19:09
Beste lezers, Ook ik heb een HomeSafety alarmsysteem waarvan ik de MasterCode niet heb. Zijn er mensen die me aan de MasterCode kunnen helpen. Heb hem al opgevraagd bij HomeSafety maar die hebben nog niet gereageerd. Ben een beetje bang dat ik die niet van ze krijg. dscholte@ziggo.nl Ik hoop dat iemand me kan helpen
Reactie door raciango op 01-03-2013 14:51
We zijn al wat jaartjes verder maar toch is dit Precies wat wij ook willen...alles in eigen beheer. Heb net een mail gestuurd voor de handleiding... Ben benieuwd! Zou u mij de PDF file kunnen toezenden?(als u het nog heeft) Bij voorbaat dank
Reactie door pentagon0873 op 01-03-2013 19:37
Hier de handleidingen van een marmitec 800 (is hetzelfde als essent) https://dl.dropbox.com/u/14222049/proguard-800%20installatie.pdf https://dl.dropbox.com/u/14222049/proguard-800%20gebruiker.pdf Succes ermee
Reactie door ronh op 01-03-2013 20:03
De handleiding had ik al, maar ik heb begrepen dat er een aparte versie software op staat. Iemand een idee hoe je aan de originele software komt, en hoe je die kunt installeren?.
Reactie door anja-b op 10-03-2013 13:01
Ik ben ook verrast door de "overname" door Securitas. Zover ik me kan herinneren is mij nooit de vraag gesteld of ik mee "overgenomen" wilde worden. Ik vraag me nu dan ook af of ik mijn contract nu zomaar op kan zeggen of dat ik verplichtbent de contractsduur "uit te zitten" Dan kom ik meteen op het volgende probleem. De installateurs code. In hoe verre zijn zij verplicht om mij deze te geven, dan wel om mijn systeem te resetten? Weet iemand of de installatie code ook 4 karakters heeft? of zou het kunnen zijn dat deze langer is? Ik hoor graag van jullie,
Reactie door ecroese op 20-03-2013 19:24
We hebben de mastercode ook opgevraagd, en homesafety verwijst naar de installateur. En de installateur vraagt 135 Euro om de code vrij te geven. Wie heeft de code KOSTELOOS ontvangen?
Reactie door francois1969 op 21-03-2013 23:42
Ook ik heb een HomeSafety alarmsysteem waarvan ik de MasterCode niet heb. Zijn er mensen die me aan de MasterCode kunnen helpen.Heb hem al opgevraagd bij HomeSafety maar die hebben nog niet gereageerd. Ben een beetje bang dat ik die niet van ze krijg Graag mailtje met codes naar lekkerr0000@hotmail.com
Reactie door francois1969 op 21-03-2013 23:44
Wil graag ook zon stappen plan kunt u dit mailen incl master codes lekkerr0000@hotmail.com
Reactie door valerius-2 op 21-03-2013 23:58
Veel beloven en weinig geven dat zal het motto zijn, zolang ze via de voorwaarden hun verplichtingen nakomen kan u er tussentijds niet van af komen, jammer maar zo is het nu eenmaal.
Reactie door ardjuh79 op 24-03-2013 14:16
Toch even een vraag over het prachtige Marmitek ProGuard800 systeem. Ik kom bedrijfjes tegen die de boel voor je kunnen resetten (voor 50 euro), zodat je de standaard installatiecode weer terug hebt, of via de istallateur voor 135 euro. Maar is er niet een mogelijkheid, zoals bij vrijwel ieder apparaat, om een harde reset te doen door een jumper te plaatsen of te verwijderen of het hoofdbord in het apparaat? Ergens moet je toch via de hardware de chip kunnen schoonvegen. Is er hier iemand die weet hoe dat zou moeten, ik kom op het hele grote boze internet maar 1 iemand tegen die er iets over roept, maar die zegt helaas niet waar dat ding zit. Ik hoop dat er hier iemand is die het weet.
Reactie door vlaardingennl op 24-03-2013 14:50
Wij hadden destijds (2011) hetzelfde probleem, en zijn destijds terecht gekomen op de website van Zekerveilig in Roosendaal. www.zekerveilig.nl Ik wilde mijn huidige alarm van Proguard/HS oversluiten op een andere alarmcentrale. Dit is prima gegaan, het alarm is nu verbonden met SMC-Alarmcentrale via Zekerveilig en dit kost ons nu 17,50 per maand. Ik krijg netjes dagelijks een alarmrapport en als ik een vraag heb krijg ik gewoon een antwoord zonder steeds extra kosten. Ook heb ik na het herprogrammeren van Zekerveilig de Installateurscode gekregen, welke voorheen dus niet gegeven was. Voor het herprogrammeren waren wij € 60,- ex B.T.W. kwijt.
Reactie door welten op 13-07-2013 12:50
beste Thielman, ook ik heb het abonnement bij nu Verisure opgezegd en wil een melding op mijn mobiel. kun jij mij de handleiding sturen? i.t.welten@gmail.com thanks!!
Reactie door rhvdberg op 15-07-2013 15:13
Wellicht heeft iemand wat aan mijn opmerking. Ik had sinds 2006 een abonnement bij HomeSafety/Verisure. Een nogal dure hobby zal ik maar zeggen en maandeliojks terugkerende kosten. Omdat ik mijn installatie in eigen beheer wilde hebben heb ik mijn abonnement bij HomeSafety/Verisure sinds 1 juni van dit jaar opgezegd. Ik heb contact gezocht met het bedrijf wat bij mij het onderhoud uitvoerde en heb aan hun de installatie en mastercode opgevraagd. Geen probleem en de code keurig gekregen. Maar nu de installatie: Met de code kwam ik in het installatie menu en heb daar het nummer van HomeSafety verwijderd en dit vervangen door mijn eigen nummer. Wat bleek het geval? Het nummer van HomeSafety was niet meer zichtbaar maar werd toch gebeld door de unit. Het is namelijk zo dat HomeSafety/Essent/Verisure zelf aangepaste software/firmware heeft laten ontwikkelen door de fabrikant van de unit in Israël. (Electronic Line) Bij de aangepaste software/firmware is het niet mogelijk een ander telefoonnummer in te geven. DE mogelijkheid is eenvoudigweg niet aanwezig in de software. Wat er wel in zit is de mogelijkheid in te laten bellen naar een centrale waar de melding door middel van een z.g. "handshake" moet worden bevestigd. Als bevestiging niet komt blijft de unit steeds inbellen. Helaas dus! Wat is er mogelijk: Bij bepaalde units is het mogelijk de firmware te laten flashen. Dit is afhankelijk van de gebruikte (voice)chip op het moederbord. Bij een verkeerde chip is flashen niet mogelijk. Als de unit wel te flashen is dan is de unit praktisch gelijk aan de Marmitek ProGuard 800/Electronic Line Infinity. Het kan echter zijn, door het ontbreken van voice mogelijkheden dat de voice functie niet werkt. Aangezien ik een goed werkende installatie wilde hebben en alle modulen (rookmelders/magneetcontacten/afstandsbedieningen/breukmelders/PIR's etc) gewoon identiek zijn aan die van Marmitek/Electronic Line heb ik ervoor gekozen een losse unit/centrale te kopen van Marmitek en mijn installatie 1 op 1 te kopiëren naar de nieuwe unit. Natuurlijk is het weer een uitgave maar die "verdient" zich snel terug. Ik heb voor mijn nieuwe unit € 200,00 betaald incl. BTW en heb nu een installatie die ik geheel naar mijn hand kan zetten. Werkt als vanouds en kan helemaal worden ingericht naar mijn zin. Heeft veel meer mogelijkheden (waaronder X10 domotica) en kost nu geen maandelijkse abonnementskosten maar. Als je het systeem van programmeren door hebt kun je er werkelijk simpel mee uit de voeten. Op Marktplaats bijvoorbeeld zijn vaak voor een gering bedrag HomeSafety/Essent systemen te koop. De unit gooi ik weg en de modulen installeer ik zelf. Als de behuizing is beschadigd bestel ik bij mijn leverancier even een nieuwe (kost een paar euro) Ondertussen is alles hier prima beveiligd tot de schuur en garage aan toe voor een leuk bedrag. Ik ga weer met een gerust hart slapen!!
Reactie door jan jaap op 13-08-2013 13:56
beste heer Thielman, ook ik wil van mijn home safety abonnement af, ik heb het inmiddels al opgezegd. Voor het instellen van de centrale ontvang ik graag uw stappenplan in PDF. m.vr.gr. JJ v/d Heuvel
Reactie door jan jaap op 13-08-2013 14:00
beste heer Thielman, ook ik wil van mijn home safety abonnement af, ik heb het inmiddels al opgezegd. Voor het instellen van de centrale ontvang ik graag uw stappenplan in PDF. m.vr.gr. JJ v/d Heuvel mijn email adres is: cesilit@europe.com bij voorbaat dank
Reactie door jeeweekaa op 21-09-2013 18:31
Beste heer Thielman, Ook wij hebben een dosis homesafety dreigingen achter de rug en zijn eindelijk van het abonnement af. Echter nog steeds geen code. Ik ontvang graag uw pdf met stappenplan. We krijgen onze centrale na het vervangen van batterijen niet meer aan de praat en willen deze graag resetten. In de tussentijd hebben ongenode gasten ook ontdekt dat de centrale niet meer werkt. Mvrgr Jan Willem E-mail jewebepe@hetnet.nl
Reactie door wendy-claire op 22-09-2013 23:25
Na een contract bepaalde duur, wordt het contract stilzwijgend omgezet naar een contract onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand. Opzegging doet u het best schriftelijk 'aangetekend'!
Reactie door paul h op 19-10-2013 19:04
Beste Thielman, Graag zou ik ook de handleiding voor gebruikklaar maken van de home safety centrale ontvangen. dit is mijn email adres (zonder spatie) pahe @ live.nl b.v.d. Paul
Reactie door hsilkens op 26-10-2013 21:45
Geachte heer Thielman, Ook ik wil graag uw pdf bestand ontvangen betreffende de homesafety alarmcentrale. Ter info: Mijn centrale dateert van oktober 2008 en heeft geen spraakmodule. Mijn mail adres is: harrysilkens@dds.nl bvd.
Reactie door hsilkens op 26-10-2013 22:10
Quote: rhvdberg schreef op maandag 15 jul 2013, 15:13: Wellicht heeft iemand wat aan mijn opmerking. Ik had sinds 2006 een abonnement bij HomeSafety/Verisure. Een nogal dure hobby zal ik maar zeggen en maandeliojks terugkerende kosten. Omdat ik mijn installatie in eigen beheer wilde hebben heb ik mijn abonnement bij HomeSafety/Verisure sinds 1 juni van dit jaar opgezegd. Ik heb contact gezocht met het bedrijf wat bij mij het onderhoud uitvoerde en heb aan hun de installatie en mastercode opgevraagd. Geen probleem en de code keurig gekregen. Maar nu de installatie: Met de code kwam ik in het installatie menu en heb daar het nummer van HomeSafety verwijderd en dit vervangen door mijn eigen nummer. Wat bleek het geval? Het nummer van HomeSafety was niet meer zichtbaar maar werd toch gebeld door de unit. Het is namelijk zo dat HomeSafety/Essent/Verisure zelf aangepaste software/firmware heeft laten ontwikkelen door de fabrikant van de unit in Israël. (Electronic Line) Bij de aangepaste software/firmware is het niet mogelijk een ander telefoonnummer in te geven. DE mogelijkheid is eenvoudigweg niet aanwezig in de software. Wat er wel in zit is de mogelijkheid in te laten bellen naar een centrale waar de melding door middel van een z.g. "handshake" moet worden bevestigd. Als bevestiging niet komt blijft de unit steeds inbellen. Helaas dus! Wat is er mogelijk: Bij bepaalde units is het mogelijk de firmware te laten flashen. Dit is afhankelijk van de gebruikte (voice)chip op het moederbord. Bij een verkeerde chip is flashen niet mogelijk. Als de unit wel te flashen is dan is de unit praktisch gelijk aan de Marmitek ProGuard 800/Electronic Line Infinity. Het kan echter zijn, door het ontbreken van voice mogelijkheden dat de voice functie niet werkt. Aangezien ik een goed werkende installatie wilde hebben en alle modulen (rookmelders/magneetcontacten/afstandsbedieningen/breukmelders/PIR's etc) gewoon identiek zijn aan die van Marmitek/Electronic Line heb ik ervoor gekozen een losse unit/centrale te kopen van Marmitek en mijn installatie 1 op 1 te kopiëren naar de nieuwe unit. Natuurlijk is het weer een uitgave maar die "verdient" zich snel terug. Ik heb voor mijn nieuwe unit € 200,00 betaald incl. BTW en heb nu een installatie die ik geheel naar mijn hand kan zetten. Werkt als vanouds en kan helemaal worden ingericht naar mijn zin. Heeft veel meer mogelijkheden (waaronder X10 domotica) en kost nu geen maandelijkse abonnementskosten maar. Als je het systeem van programmeren door hebt kun je er werkelijk simpel mee uit de voeten. Op Marktplaats bijvoorbeeld zijn vaak voor een gering bedrag HomeSafety/Essent systemen te koop. De unit gooi ik weg en de modulen installeer ik zelf. Als de behuizing is beschadigd bestel ik bij mijn leverancier even een nieuwe (kost een paar euro) Ondertussen is alles hier prima beveiligd tot de schuur en garage aan toe voor een leuk bedrag. Ik ga weer met een gerust hart slapen!! einde Quote Beste Vd Berg, ook wij staan voor dezelfde queste. Wij hebben een installatie van okt 2008. Op zich zijn de hardware mogelijkheden die verisure biedt aardig echter de maandelijkse vaste lasten zijn behoorlijk fors. Graag wil ik de contact gegevens hebben waar u de defecte behuizingen besteld. Bvd Harry.
Reactie door hsilkens op 26-10-2013 22:12
Quote: ardjuh79 schreef op zondag 24 mrt 2013, 14:16: Toch even een vraag over het prachtige Marmitek ProGuard800 systeem. Ik kom bedrijfjes tegen die de boel voor je kunnen resetten (voor 50 euro), zodat je de standaard installatiecode weer terug hebt, of via de istallateur voor 135 euro. Maar is er niet een mogelijkheid, zoals bij vrijwel ieder apparaat, om een harde reset te doen door een jumper te plaatsen of te verwijderen of het hoofdbord in het apparaat? Ergens moet je toch via de hardware de chip kunnen schoonvegen. Is er hier iemand die weet hoe dat zou moeten, ik kom op het hele grote boze internet maar 1 iemand tegen die er iets over roept, maar die zegt helaas niet waar dat ding zit. Ik hoop dat er hier iemand is die het weet.einde Quote Beste, Bent u inmiddels erachter waar deze jumper zit? Graag zou ik deze ook ook vernemen. Bvd, Harry harrysilkens@dds.nl
Reactie door hsilkens op 26-10-2013 22:17
Quote: rhvdberg schreef op maandag 15 jul 2013, 15:13: Wellicht heeft iemand wat aan mijn opmerking. Ik had sinds 2006 een abonnement bij HomeSafety/Verisure. Een nogal dure hobby zal ik maar zeggen en maandeliojks terugkerende kosten. Omdat ik mijn installatie in eigen beheer wilde hebben heb ik mijn abonnement bij HomeSafety/Verisure sinds 1 juni van dit jaar opgezegd. Ik heb contact gezocht met het bedrijf wat bij mij het onderhoud uitvoerde en heb aan hun de installatie en mastercode opgevraagd. Geen probleem en de code keurig gekregen. Maar nu de installatie: Met de code kwam ik in het installatie menu en heb daar het nummer van HomeSafety verwijderd en dit vervangen door mijn eigen nummer. Wat bleek het geval? Het nummer van HomeSafety was niet meer zichtbaar maar werd toch gebeld door de unit. Het is namelijk zo dat HomeSafety/Essent/Verisure zelf aangepaste software/firmware heeft laten ontwikkelen door de fabrikant van de unit in Israël. (Electronic Line) Bij de aangepaste software/firmware is het niet mogelijk een ander telefoonnummer in te geven. DE mogelijkheid is eenvoudigweg niet aanwezig in de software. Wat er wel in zit is de mogelijkheid in te laten bellen naar een centrale waar de melding door middel van een z.g. "handshake" moet worden bevestigd. Als bevestiging niet komt blijft de unit steeds inbellen. Helaas dus! Wat is er mogelijk: Bij bepaalde units is het mogelijk de firmware te laten flashen. Dit is afhankelijk van de gebruikte (voice)chip op het moederbord. Bij een verkeerde chip is flashen niet mogelijk. Als de unit wel te flashen is dan is de unit praktisch gelijk aan de Marmitek ProGuard 800/Electronic Line Infinity. Het kan echter zijn, door het ontbreken van voice mogelijkheden dat de voice functie niet werkt. Aangezien ik een goed werkende installatie wilde hebben en alle modulen (rookmelders/magneetcontacten/afstandsbedieningen/breukmelders/PIR's etc) gewoon identiek zijn aan die van Marmitek/Electronic Line heb ik ervoor gekozen een losse unit/centrale te kopen van Marmitek en mijn installatie 1 op 1 te kopiëren naar de nieuwe unit. Natuurlijk is het weer een uitgave maar die "verdient" zich snel terug. Ik heb voor mijn nieuwe unit € 200,00 betaald incl. BTW en heb nu een installatie die ik geheel naar mijn hand kan zetten. Werkt als vanouds en kan helemaal worden ingericht naar mijn zin. Heeft veel meer mogelijkheden (waaronder X10 domotica) en kost nu geen maandelijkse abonnementskosten maar. Als je het systeem van programmeren door hebt kun je er werkelijk simpel mee uit de voeten. Op Marktplaats bijvoorbeeld zijn vaak voor een gering bedrag HomeSafety/Essent systemen te koop. De unit gooi ik weg en de modulen installeer ik zelf. Als de behuizing is beschadigd bestel ik bij mijn leverancier even een nieuwe (kost een paar euro) Ondertussen is alles hier prima beveiligd tot de schuur en garage aan toe voor een leuk bedrag. Ik ga weer met een gerust hart slapen!! einde Quote Beste, Graag zou ik de contactgegevens willen hebben voor het verkrijgen van nieuwe behuizingen. Bvd Harry harrysilkens@dds.nl
Reactie door rhvdberg op 27-10-2013 00:09
Waakzaam Wonen in Utrecht. Succes!
Reactie door de rooij bvt op 15-11-2013 16:43
u kunt uw systeem laten resetten voor € 50,- via deze link: http://www.waakzaamwonen.com/resetten-homesafety-essent-codes-naar-fabrieksinstellingen-p-639.html de handleidingen zijn te vinden via deze link: http://www.marmitek.com/nl/product-details/home-automation-security/x-10-security/proguard-800.php

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor