Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

HollandsNieuwe (Ellende)

Geplaatst door: oudie op: 30-08-2012 12:38
Ook ik zit bij HollandsNieuwe. Help wat kan ik doen. Internet werkt bijna nergens. Hun netwerk werkt thuis niet. Moet nog wel 2 jaar gaan. Betalen voor iets wat niet geleverd wordt. Wanneer gaan we met zijn allen hier wat aan doen Misschien samen met KASSA. Dit kan vandaag toch niet meer in Nederland!!!!!!
Reactie door vagcom op 30-08-2012 12:55
Indien u eerst wat huiswerk had gegaan had u kunnen concluderen niet met HollandsNieuwe in zee te gaan, er zijn nogal wat klachten, voor een heel weekend leesvoer! Ook is het verstandig eerst te controleren hoe landelijk dekkend hun netwerk is. Mensen die niet / nauwelijks niets controleren is typisch iets NEDERLANDS. Het forum staat hier vol mee..........
Reactie door hk_mr308 op 30-08-2012 13:15
Het was natuurlijk ook te verwachten bij een nieuwe virtuele provider, ga nooit in op die openings aanboden want je weet nog niks over de provider. Goedkoop is duurkoop.
Reactie door oudie op 30-08-2012 13:15
Fijne reactie! Daar heb je wat aan.
Reactie door vagcom op 30-08-2012 15:44
Quote: oudie schreef op donderdag 30 aug 2012, 13:15: Fijne reactie! Daar heb je wat aan.einde Quote Nu niet misschien, het behoed u voor een volgende keer. ''Beter gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen''
Reactie door zoekster op 30-08-2012 16:04
Quote: vagcom schreef op donderdag 30 aug 2012, 15:44: Quote: oudie schreef op donderdag 30 aug 2012, 13:15: Fijne reactie! Daar heb je wat aan.einde Quote Nu niet misschien, het behoed u voor een volgende keer. ''Beter gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen''einde Quote Die opgeheven duim van je moet misschien een opgeheven vinger zijn. @oudie, ik snap wel dat je niets hebt aan die mosterd na de maaltijd adviezen. Er moet toch iets te doen zijn aan het feit dat je geen waar voor je geld krijgt. Je kunt iig een klacht indienen bij consuwijzer, dat is een onderdeel van de consumentenautoriteit van de overheid. klik hier Als er veel klachten over hetzelfde bedrijf binnen komen, kan de consumentenautoriteit ingrijpen en zelfs een boete opleggen. Verder kun je ook bij het juridisch loket langsgaan om eens te overleggen hoe je nu verder moet met deze situatie. klik [url=http://www.juridischloket.nl/contact/bezoekhetjuridischloket/Pages/default.aspx: hier.[/url: het advies is gratis, bellen en chatten kan ook zie homepage. Het schijnt overigens dat Hollandsnieuwe een onderdeel is van Vodafone. Het mindere en goedkope onderdeel wat een beetje verwaarloosd wordt. hier
Reactie door vagcom op 30-08-2012 16:14
Quote: zoekster: Die opgeheven duim van je moet misschien een opgeheven vinger zijn. Er moet toch iets te doen zijn aan het feit dat je geen waar voor je geld krijgt. Je kunt iig een klacht indienen bij consuwijzer einde Quote De omgekeerde wereld ? De consument heeft zelf ook een onderzoekplicht. Men die dit verzuimd krijgen achteraf de deksel op hun neus. Die z.g.n opgeheven vinger kunnen je niet genoeg openbaren.
Reactie door mls op 22-09-2012 13:51
Ik zit ook bij hollandsnieuwe en mijn 3g internet werkt sinds augustus niet meer, daarvoor deed het het wwel goed, ik geloof dat ze een storing hebben gehad, ik probeer dit al vanaf 1 september opgelost te krijgen maar ze reageren ontzettend traag en komen met oplossingen die niet werken. ik moet ook nog anderhalf jaar met ze verder maar wil wel proberen dit contract te verbreken. met een simkaart van een andere aanbieder doet het internet het wel, wifi doet het ook,ik heb de instellingen goed en de stappen van de toestelhulp al 25 keer doorlopen met 0,0 resultaat.
Reactie door wimwest op 26-09-2012 14:42
U kunt de overeenkomst laten ontbinden wegens non-conformiteit. Het probleem bij Hollandsnieuwe is het volgende: HN is een dochteronderneming van Vodafone en brengt de overcapaciteit op de markt onder de naam HN. Op het moment dat uw dichtsbijzijnde mast meer Vodafone gebruikers heeft, kan HN geen gebruik maken van de overcapaciteit en wordt uw verbinding verbroken. Dit heeft niets te maken met landelijke dekking. Ik heb dit zelf ervaren, terwijl ik in een appartementencomplex woon, alwaar de mast van Vodafone (en HN) op het dak is geplaatst. Dus dichterbij eigenlijk niet mogelijk. Hiermee schiet HN dus tekort met het nakomen van hun verplichtingen en u het recht om de overeenkomst te ontbinden. Een ander feit is, dat u een abonnement heeft en u via de website akkoord bent gegaan met de automatische incasso. Echter HN maakt geen gebruik van de automatische incasso, maar van de eenmalige incasso zonder terugboekdagen. Dit betekent dat HN via misleiding u het stornorecht ontneemt. Zelf heb ik hierover een klacht ingediend bij Currende, de toezichthouder en via Currence is HN daar door haar bank ABN AMRO op aangesproken. Dit zou dus niet meer voorkomen bij abonnementen. Check dit even (kijk of u kunt storneren) en als dit niet mogelijk blijkt, graag een klacht indienen bij Currence (zie Google voor adresgegevens). Ook dit is een reden om HN aan te klagen, want volgens de woordvoerder in de Telegraaf is bij onterechte incasso (dus als u niets ondertekend heeft) gelijk aan diefstal. Let wel: dit geldt alleen voor de abonnement met betaling achteraf. Ik had een jaarabonnement (10,--/mnd) dus het via de rechter laten ontbinden heeft geen zin, want griffierechten zijn tegenwoordig meer dan het bedrag waar het om draait. Dat is weer een andere discussie. Momenteel ben ik bij een andere provider en heb ik geen last meer van slechte verbindingen, uitvallende telefoon, missen van SMS-jes, geen internet et cetera. Ik heb zelfs een andere smartphone gekocht in de veronderstelling, dat ik een verkeerd toestel had. En juist deze telefoon gebruik ik nu volop en geen problemen meer. Dus als u niet hecht aan nummerbehoud, dan heeft u wel de mogelijkheid om dit stop te zetten en anders wordt het een juridisch gevecht en zou een rechtsbijstandsverzekering een oplossing kunnen zijn. Maak een logboek en confronteer HN hiermee. Ik kan u niet anders dan succes wensen.
Reactie door diumenge op 27-09-2012 08:28
Tja, ik zit ook bij HN. Ik moest de eerste termijn betalen a/d deur en heb daar, neem ik aan, ook het akkoord voor de machtiging gegeven. Dat het een incasso betreft die niet te storneren is, dat is inderdaad niet juist. Ik heb er geen probleem mee, want ik hoef niet te storneren. Een dag na de automatisch afschrijving krijg ik het beltegoed bij geschreven en ik heb geen klachten over de diensten van HN. Voor 14 euro p/m 275 belminuten/sms/MB én 500MB met een 'gratis' (simpel) toestel is een goede deal, waarbij ik nog nooit serieuze verbindingsproblemen heb gehad. Tijdje geleden had Vodafone een storing van een paar uur, de informatievoorziening op HN was toen beter en mijn internet deed het eerder weer dan die van een collega die Vodafone heeft. Verschillende ervaringen dus.
Reactie door mls op 27-09-2012 10:40
alhoewel ik niet de topicstarter ben, wil ik jullie bedanken voor jullie reacties wimwest en dlumenge, fijn dat iemand de moeite neemt om te reageren. wat de overcapiciteit betreft , dit kan het bij mij volgens mij niet zijn want als ik de simkaart in een andere telefoon doe , doet hij het wel , dit is wel een eenvoudig type telefoon en het internet werkt tergend langzaam , maar het doet het wel dlumnenge, bij mij is het ook zo gegaan , eerste termijn aan de koerier betaald , en incasso vooraf, maar desnoods zeg ik mijn bankrekening op als het echt niet opgelost wordt ik ben nog steeds geen stap verder met hn, ik krijg alleen een korte reactie dat ze niet binnen 5 dagen kunnen antwoorden en dat het wordt doorgespeeld aan de technische dienst. op mijn email van nu 11 dagen geleden heb ik nog steeds geen reactie..... echt ongelooflijk ,ze laten je gewoon stikken. en dlumnenge ik heb de eerste 4 maanden ook geen noemenswaardige problemen gehad en heb ook het abonnement zelfs nog aangeraden aan vrienden en familie, mvrgr, marlies
Reactie door diumenge op 27-09-2012 17:39
Misschien afhankelijk van waar je woont, in woon en werk in de regio Haaglanden en heb dus nauwelijks problemen. Zat hiervoor bij Vodafone, maar het was daar niet mogelijk een beetje normaal abonnement met een redelijke (niet eens overdreven grote) internetbundel te nemen. Vandaar mijn overstap naar HN, heb de sim overgezet op het toestel wat ik al gebruikte en ik ervaar totaal geen verschil met Vodafone. Maar misschien heb ik mazzel. Ik moet zeggen dat ik in het begin wel wat problemen had met de bestelling (lag aan de pakketdienst), werd elke keer vriendelijk te woord gestaan, maar probleem werd niet opgelost. Klagen op/via Twitter deed toen wonderen, werd in no-time door opgebeld en het probleem werd opgelost. Dus wellicht is dat voor jou ook een optie? De tip van Wim West om een logboek aan te maken is zeker een goede, dan heb jij in ieder geval wat bewijs om ze mee te confronteren. Succes ermee!
Reactie door mls op 28-09-2012 11:54
O? klagen via Twitter , hoe doe je dat? Ikzelf zit in amsterdam op de rand van amstelveen. ik heb ook twee klachten neergezet op Klacht.nl , en op die site zie je dat er nogal wat mensen zijn met hetzelfde of een soortgelik probleem, er is daar echt iets aan de hand bij hollandsnieuwe met het internet en de gsm's die ze verkopen. het oplospercentage van hollandsnieuwe staat op 49%, niet erg hoopgevend dus.en ik heb nog steeds niet van ze gehoord. Een logboek bijhouden is een goed idee, ik doe dat eigenlijk al via alle mailtjes die ik ontvang (meest ontvangstbevestigingen) en verstuur, want die bewaar ik een map, verder valt er niets te melden behalve dan dat er nng steeds geen oplossing is en dat ze niets van zich laten horen. nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Reactie door diumenge op 28-09-2012 17:11
De twitter account van HN is [url=https://twitter.com/hollandsnieuwe: @hollandsnieuwe[/url: , je klacht via twitter uiten (als je nog een account hebt, die dan uiteraard aanmaken) met daarin opgenomen de tekst '@hollandsnieuwe'. In dat logboek moet je dus ook alle momenten dat je geen verbinding hebt opnemen, misschien is dat maar een opname als je permanent geen verbinding hebt, maar goed.
Reactie door mls op 06-10-2012 16:54
Nog steeds alles hetzelfde hier, hollandsnieuwe laat helemaal niets meer van zich horen, dus emailen heeft geen zin, ook op mijn klachten op klacht.nl komt geen reactie nu al 6 weken geen mobiel internet de daardoor opgespaarde mb's verdwenen, laatste reactie van hollandsnieuwe is 3 weken terug Ik heb zojuist via twitter een klacht naar hn getweet, ik laat het weten als ze wat laten horen, mvrgr, marlies
Reactie door mls op 08-10-2012 14:32
week 8 zonder 3g internet vandaag weer een tweet en een mailtje gestuurd,.....pffff.... en nog steeds geen reactie van hollandsnieuwe
Reactie door mls op 11-10-2012 21:09
ik begrijp dat het niet de meest interessante verhalen zijn om te volgen dus als niemand hier nog meeleest stop ik nu ook met posten, mvrgr, marlies
Reactie door zoekster op 11-10-2012 21:24
Marlies, ik wil het wel lezen, maar ik kan je geen oplossing bieden, behalve wat er op consuwijzer over is te vinden en dat is dit klik Misschien heb je daar nog wat aan.klik
Reactie door diumenge op 12-10-2012 07:46
Als ik het zo lees dan is de service bij problemen inmiddels een stuk minder goed dan toen ik een probleem had. Erg vervelend voor je allemaal. Als ik zo je logboek lees heb je genoeg gedaan. Als ik jou was zou ik een klacht indienen via de De Geschillencommissie, HollandsNieuwe is daar (via Vodafone) bij aangesloten. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar dit lijkt me wel middel dat ze absoluut niet kunnen negeren. De Geschillencommissie
Reactie door mls op 27-10-2012 11:03
******24 oktober 2012 ik ben zowaar gebeld door hollandsnieuwe en samen met de medewerkster van hollandsnieuwe wéér de instellingen doorlopen, maar geen 3g. Ook een mail ontvangen van holllandse nieuwe via klacht nl. dat ze me een nieuwe sim kaart toesturen, de medewerkster van hollandsnieuwe met wie ik telefonisch contact had, spreekt met me af de 26 ste tussen 15.00 en 16.00 uur terug te bellen zodat we samen de nieuwe simkaart kunnen instelllen ******25 oktober 2012 de simkaart is binnen ******26 oktober Vrijdagmiddag , en ik haast me me naar huis om op tijd thuis te zijn om samen met hollnadsnieuwe de nieuwe simkaart in te stellen, ik ben er ruim voor 15.00 en leg alles klaar. Om half vijf heeft er nog niemand gebeld ik trek snel mijn jas aan en ga weer naar Belcompagny. De belcompagnymedewerskter probeert zelf de nieuwe simkaart in te stellen maar dat lukt niet. Ze belt naar hollandsnieuwe... en nu komt het...Er is een storing in het systeem geweest, het systeem heeft een stap overgeslagen en daarom is mijn nieuwe simkaart niet actief, het is lastig om te zeggen wannneer de simkaart wel actief is, maar er zou een email naar me toe komen. Email heb ik niet gehad, en simkaart werkt niet , ik kan het gewoon niet geloven dat er juist net nu weer een storing is. wie gelooft dit nog wel?
Reactie door mls op 30-10-2012 17:01
Beste volgers van dit onderwerp, na 10 weken heb ik dan eindelijk weer 3g internet op mijn telefoon, vandaag ben ik weer naar de Belcompagy Gelderlandplein gegaan omdat ik van hollandsnieuwe nog steeds geen mail of telefoontje had gekregen (,niet dat ik daar nog op rekende na alles wat ik met ze heb meegemaakt) de medewerkster heeft weer voor me gebeld , ze heeft 16 minuten in de wacht gestaat en werd er toen uitgegooid, maar ze hield vol en belde nog een keer, na opnieuw 15 minuten kreeg ze iemand te pakken en na wéér het hele verhaal te hebben verteld, heeft hollandsnieuwe de nieuwe simkaart geactiveerd en het internet werkt, dikke pluim voor belcompagny gelderlandplein! het had dus allemaal binnen 2 dagen opgelost kunnen zijn als ze gelijk een nieuwe en geactiveerde simkaart hadden gestuurd. het ergste vind ik alle tijd en moeite die het me gekost heeft, vandaag weer een uur. De medewerkster heeft ook een aanvraag voor compensatie ingediend, maar het kan nog wel weken duren voordat ik daar iets van hoor, waarschijnlijk zal ik nooit meer wat van horen. nou bedankt voor jullie aandacht , tot ziens of horens
Reactie door kingetjes op 23-01-2013 22:12
Ik heb sinds 1 maand ook een abonnement via Hollands Nieuwe, ik gebruik mijn toestel nog geen 3 weken en ik kreeg deze week al een smsbericht dat ik nog maar 3 euro beltegoed over had. Dan probeer je de klantenservice te bereiken, maar dat kost je ook heel veel geld en ze beweren dat alle pushberichten die binnenkomen op bijv. facebook, dat je dat ook MB internet kost. Ik gebruik mijn telefoon en dus internet eigenlijk het meest vanuit huis dus maak ik gebruik van WiFi, dus ik snap niet dat ik nu al door mijn tegoed heen kan zijn. Ik baal enorm, want ik heb nu alles maar van mijn toestel afgegooid, maar daar had ik 'm juist voor gekocht. Wat kan ik nu doen??
Reactie door mls op 23-01-2013 22:29
je moet in ieder geval je gegevensverbinding uitzetten als je thuis bent, en je moet via instellingen ook "automatisch bijwerken toestaan " uitzetten, als je dat niet doet gaat bijv. whatsapp of facebook of je telefoon zelf updates uitvoeren, ook als je niet in de buurt van wifi bent en dan kost het je mb's.
Reactie door mls op 14-11-2012 22:55
eerlijk gezegd verwachtte ik niet eens een antwoord maar dan na twee weken ontvang ik een mailtje dat mijn bloed doet koken van woede: Bij deze stuur ik je een bevestiging dat je je internet handmatig dient in te stellen via de hollandsnieuwe pagina. De instellingen voor jou toestel staan op de volgende link: http://www.hollandsnieuwe.nl/toestelinstellen#/samsung/s5230-star/internet/handmatig-instellen Dit omdat het internet wel werkt in een ander toestel met jouw simkaart. Het zal dus aan je instellingen op je toestel liggen waardoor je problemen ondervindt met het internet. Wij zullen je helaas niet compenseren in de kosten omdat de instellingen niet goed staan. Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groeten, [edit redactie: i ongelooflijk wat een treurige en meelijkwekkende klantenservice daar bij hollandsnieuwe, hoezo een bevestiging dat het internet handmatig moet worden ingesteld, heb ik ooit om een bevestiging daarvan gevraagd? nee heb ik problemenmet het gebruik van toestel samsung star . nee het is een htc wildfire is uiteindelijk geconstateerd dat het probleem aan de toestel instellingen lag? nee het lag aan de simkaart hoe vaak heb ik het probleem beschreven compleet met alle details over het merk en toestelmodel , wel een keer of 15
Reactie door mls op 11-10-2012 21:08
logboek ******april abonnement afgesloten , alles loopt naar behoren ****18 -08-2012 kan niet meer 3g internetten waardeer 5 euro op , maar kan niet internetten, wacht maar even af, misschien hebben ze storing, 20 augustus nieuw beltegoed en 500 mb maar kan niet 3g internetten probeer van alles ....toestelhulp ken ik uit mijn hoofd ondertussen. *****1-09-2012************** ik meld hn via het website formulier dat ik geen 3g internet meer heb *****7 september ik krijg een mail van annemarie brohm met het advies het toestel te resetten en de toestelhulp te gebruiken, dit had ik natuurlijk zelf ook al bedacht maar ik probeer het nog een keer, het werkt niet ik stuur dezelfde middag een mail terug dat het niet werkt ****14 september mijn oom is gestorven en ik kan de weg naar de begraafplaats niet vinden ik ben helemaal ziek van dat ik geen gebruik kan maken van mijn internet. ******15 september 2012************ ik ontvang de volgende mail: Naar aanleiding van je mail heb ik een kleine aanpassing gemaakt in je abonnement. Het simkaartnummer komt nu wel overeen. Ik ga er vanuit dat je probleem nu is opgelost en dat je dus kunt internetten. Laat het ons via een reply op deze mail even weten als dit niet zo is. Wij gaan dan verder onderzoeken wat er aan de hand is en het probleem alsnog voor je oplossen Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie. Vriendelijke groeten, [edit redactie: ik probeer weer te internetten , te resetten en de toestelhulp gebruik ik ook weer. maar het werkt niet, ik stuur dezelfde dag nog 3 mails behalve de automatische ontvangstbevestigingen zal ik nooit meer een reactie krijgen *****17-09-2012********* ik probeer het via een andere weg en plaats een klacht op klacht.nl ik krijg bericht dat hn mijn klacht in behandeling heeft genomen maar daar blijft het bij ik zie op het internet wel dat er heel veel mensen dezelfde soort problemen hebben met hollandsnieuwe *****19-09-2012********* mijn mb's die ik niet heb kunnen gebruiken zijn niet opgeteld of bewaard gebleven tot 30 septemberzoals op de site stond, ik heb weer 500 nieuwe mb's maar kan die natuurlijk ook niet gebruiken. ******24-09-2012********** ik vul weer een klachten formulier in via de website van hollandsnieuwe, en krijg een ontvangstbevestiging ****25-09-2012************ plaats ook nog eenklacht op klacht.nl en krijg te horen dat het bedrijf mijn klacht in behandeling heeft genomen en dat er een nieuwe reactie bij mijn klacht staat , reactie: Beste klant, Naar aanleiding van ons contact per e-mail is je probleem doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen je probleem onderzoeken en direct contact opnemen wanneer er een update is. Mijn excuses voor het ongemak. Vriendelijke groet, hollandsnieuwe verder zal ik er nooit meer wat van horen ******8 -10-2012 ******8 -10-2012 weer een klachtenformulier op de website van hollandsnieuwe ingevuld Ticketnummer:504022‏ krijg antwoord !!! helaas weer hetzelfde antwoord als van annemarie brohm op 7 september Beste klant, Zijn de laatste vier cijfers van je simkaart: 4142 ? Graag wil ik je verwijzen naar de toestelhulp op onze website. Via www.hollandsnieuwe.nl/toestelinstellen kun je voor jouw type toestel alle juiste instellingen vinden. Mocht deze tool geen oplossing bieden zou je de onderstaande stappen exact kunnen volgen en de onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Wij hebben deze informatie namelijk nodig om verder te kunnen onderzoeken waar de problemen aan kunnen liggen. Toestel reset: etc etc... [edit redactie: heb de mail beantwoord en ik zou binnen 2 werkdagen antwoord krijgen , dus vandaag... maar nog niets gehoord ******10-10-2012 een tip gekregen via de site van kassa,zo ben ik ook begonnen met twitteren naar hollandsnieuwe, heb er nu 4 verstuurd en ze hebben me gevraagd mijn gegevens te sturen via dm dat heb ik vandaag gedaan. dan nog de ellende van het zonder internet zitten , dure opwaardeerkaarten kopen, wifi zoeken, boze brieven schrijven....posten op fora, met de instellingen telefoon uren in de weer zijn
Reactie door mls op 23-10-2012 22:37
inmiddels zijn we weer een dag of 10 verder en nog steeds geen internet, op 12- 10 een reactie gekregen van [edit redactie: : Beste klant, Vervelend om te horen dat je internet het nog steeds niet doet. Ik zie echter wel dat er kleine hoeveelheden aan data is verbruikt, bij hollandsnieuwe worden alle internet sessies afgerond naar 100 kb, dus bij een sessie van bijvoorbeeld 5 kb wordt het afgerond naar 100 kb. Toch vraag ik je om antwoord te geven op de vragenlijst die mijn collaga naar je toe heeft gemailed. Met de ontvangen informatie kunnen wij alles beter onderzoeken. ik heb hem gelijk ingevuld en teruggemaild, alhoewel ik deze vragenlijst al 4 keer eerder heb ingevuld. niets meer op gehoord natuurlijk, op klacht nl. heeft hollandsnieuwe ingevuld dat mijn klacht opgelost is, ze hadden gezien dat er mb's verbruikt zijn. Gelijk gereageerd datmijn probleem niet is opgelost en dat er mb's verbruikt zijn omdat ikmijn sim in een andere gsm gebruikt had , dat heb ik ze al eerder gemaild , maar ze lezen de mails niet. gisteren weer gemaild of ze al wat wisten, maar niets op gehoord vandaag naar belcompagnie , de medewerkster heeft ook de instellingen opnieuw ingevoerd,maar niks 3g... toen heeft ze gebeld naar hollandsnieuwe, en die wilde samen met haar nog een keer de instellingen invoeren , dit weigerde de medewerkster van belcompagnie,omdat ze zeker wist dat ze dat goed had gedaan. Hollandsnieuwe wist niets anders dan te beloven dat ze mij binnen 5 werkdagen terug zouden bellen Toen ik thuiskwam zat er weer dezelfde vragenlijst in mijn mailbox dus die heb ik voor de 5de keer ingevuld en teruggestuurd. met de medewerkster van belcompagny heb ik afgesproken dat ik vrijdag naar haar terugkom, omdat zij meer druk kan uitoefenen. bedankt voor de belangstelling en het meedenken, ik houd jullie op de hoogte, mvrgr, marlies

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor