Hollands Nieuwe
Geplaatst door: oudie op: 02-07-2013 19:08
Hollands Nieuwe nu een jaar bijna geen contact. Kan haast niet bellen of internetten. Wel mijn geld kwijt. Mag nu wel overstappen want men geeft toe geen bereik. Moet echter veel geld gaan betalen voor een oud toestel. Maar hoe krijg ik mijn geld terug van niet gebruikte minuten en MB
Reactie door valerius-2 op 02-07-2013 20:07
Bestaat holllandse nieuwe nog? dag dat hij allang ter ziele was.
Reactie door zoekster op 02-07-2013 21:07
Nee hoor, HN is niet ter ziele.
Ik snap niet dat u dat een jaar heeft uitgehouden. De gewone procedure is eerst een klacht bij de provider neerleggen en als die uw klacht afwijst binnen 30 dagen bij de geschillencommissie uw klacht voorleggen. Al kan er van die 30 dagen termijn worden afgeweken
klik HIER voor de uitleg.
Geschillencommissie Telecommunicatie
KLIK
Of u nu nog wat voor elkaar krijgt valt maar te bezien. Deze klacht is in feite al een jaar bezig. Maar misschien kunt er weer een 'verse' klacht van maken. Weet wel dat het klachtengeld 50 euro is, dat krijgt u alleen terug als u het geschil wint.
HIERKLIK
Reactie door oudie op 02-07-2013 22:16
Sterker nog heb via Radar oproep gedaan om naar de rechter te gaan als ik genoeg deelnemers heb!!
Maar bedankt En misschien worden ze wakker bij Radar om wat te doen
Reactie door oudie op 02-07-2013 22:18
Quote: valerius-2 schreef op dinsdag 2 jul 2013, 20:07: Bestaat holllandse nieuwe nog? dag dat hij allang ter ziele was.einde Quote Help mee op Radar om ze een proces aan te doen en je geld terug te krijgen!!
Reactie door tijger1 op 04-07-2013 15:39
@oudie
Waarom moet Radar wat doen? U kunt dit zelf doen.
Reactie door oudie op 04-07-2013 16:15
Quote: tijger1 schreef op donderdag 4 jul 2013, 15:39: @oudie
Waarom moet Radar wat doen? U kunt dit zelf doen.einde Quote
Wat kun je zelf doen Nu willen ze mijn nummer niet teleporteren dus mijn bedrijf gaan kapot!!
Maar omdat ik niet de enigste ben maar een hele volksstam met problemen en allemaal ontevreden vind ik dat het niet meer om mij alleen gaat.
Reactie door tijger1 op 04-07-2013 16:35
U kunt naar de geschillencommissie zoals zoekster al schrijft. En als men een bedrijf heeft, moet men bij een normale provider gaan zitten en niet bij zo'n zogenaamde goedkope.
Reactie door wendy-claire op 06-07-2013 00:58
Er was al een eerdere (bestaande) topic hierover van börgemeister van dinsdag 18 januari 2011. [url=http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/cpagina/15/?vHash=c749c73j&cHash=1edfa216091accf98eb7d60ab56127fb&tx_varakassavraagenbeantwoord%5Buid%5D=537446&cHash=19706aab1e152ce39a8873aaa332a925&tx_varakassalib%5Bquote%5D=916467&tx_varakassalib%5Bref%5D=tx_varakassalib_comments: topic börgemeister[/url:
Reactie door sophiebek op 23-08-2013 17:18
Ik ben naar de geschillencommissie gestapt, ook omdat ik geen bereik heb. Na deze onderneming kreeg ik een email van vodafone met verzoek tot een schikking:
Via de Geschillencommissie Telecommunicatie ontving ik het dossier waarin u uw geschil met hollandsnieuwe kenbaar maakt. hollandsnieuwe is een onderdeel van Vodafone, vandaar een reactie vanuit Vodafone . Uit de ontvangen stukken blijkt dat u van mening bent dat u nergens goed bereik heeft. U stelt dat er sprake is van wanprestatie en u wenst dan ook kosteloze ontbinding van de overeenkomst en teruggave van de mobiele telefoon. Graag wil ik inhoudelijk op dit dossier ingaan, zodat er wellicht alsnog een minnelijke oplossing komt.
Het spijt mij te vernemen dat u van mening bent dat u nergens bereik heeft en dat hollandsnieuwe dit probleem niet wenst op te lossen. Uit uw klantgegevens blijkt dat u op 26 december 2012 een overeenkomst met hollandsnieuwe bent aangegaan op basis van een Sim Only 275 abonnement + internetbundel van 500 MB en een Iphone 4. De totale maandelijkse kosten bedragen € 30,00 per maand. Door het aangaan van deze overeenkomst, heeft u zich akkoord verklaard met de geldende Algemene Voorwaarden. Hierin is expliciet opgenomen dat contractant erkent dat het netwerk niet altijd en overal toereikend is.
Uit de netwerkgegevens blijkt dat er in uw woonomgeving sprake is van een goed bereik en dat er regelmatig gebruik is en wordt gemaakt van de aansluiting. Wij kunnen dan ook uitsluiten dat er daadwerkelijk sprake is van een netwerkprobleem. Dit betekent dat wij uw verzoek tot kosteloze ontbinding van de overeenkomst niet kunnen honoreren. Vanzelfsprekend is afkoop wel mogelijk. Als u voor afkoop kiest, betaalt u de restwaarde van het toestel dit bedrag is € 256,00.
Ter oplossing van dit geschil stel ik dan ook het volgende voor:
• hollandsnieuwe maakt een afkoopnota op van € 256,00
• hollandsnieuwe vergoedt het betaalde klachtgeld van € 50,84. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op
de afkoopnota, zodat u in totaal € 205,16 betaalt.
Na de algemene voorwaarden doorgespit te hebben, kom ik erachter dat wat meneer in deze brief verteld niet klopt. Lang verhaal kort: ga naar de geschillencommissie, laat je niet afpoeieren door dit soort schikkingen want je maakt zeker kans. Andere optie is om inderdaad samen te bundelen en met ze alle naar radar gaan of ze er een uitzending aan willen wijden.
Ik zal berichten als de geschillencommissie uitspraak heeft gedaan.
Mvg
Sophie
Reactie door zoekster op 23-08-2013 18:29
Quote: sophiebek schreef op vrijdag 23 aug 2013, 17:18:
•
Na de algemene voorwaarden doorgespit te hebben, kom ik erachter dat wat meneer in deze brief verteld niet klopt. Lang verhaal kort: ga naar de geschillencommissie, laat je niet afpoeieren door dit soort schikkingen want je maakt zeker kans. Andere optie is om inderdaad samen te bundelen en met ze alle naar radar gaan of ze er een uitzending aan willen wijden.
Ik zal berichten als de geschillencommissie uitspraak heeft gedaan.
Mvg
Sophieeinde Quote
Ik ben heel nieuwsgierig hoe dit afloopt. Het schikkingsvoorstel was ook nog eens waardeloos. Niets meer dan een gang naar de GC afkopen.
Ik weet niet of oudie ook naar de GC kan. Dan moet hij wel een consumentenovereenkomst hebben met HN en geen zakelijke overeenkomst. En hij heeft het conflict ook nog eens gruwelijk lang laten voortsudderen.
Reactie door oudie op 23-08-2013 19:20
Vertrouwen in Hollands Nieuwe (vodafoon) heb ik niet. Dacht na mijn teleportering van mijn nummer (want daar werd ik mee gechanteerd) draai incasso's terug. Helaas. Naar de geschillencommissie stappen heb ik ook overwogen. Maar het lijkt me beter (niet voor mijzelf) zo'n bedrijf gewoon als gedupeerden aan te pakken. Waarom om kassa of Radar dat doen. Daar zijn deze programma's voor!
Als veel mensen door zulke bedrijven worden bedonderd dan heeft het gevecht van een man/vrouw weinig resultaat. Ja voor mij.
Reactie door tijger1 op 23-08-2013 19:22
Het is al uitgebreid bij Kassa aan de orde geweest. Die kiezen voor de verandering voor wat nieuws.
Reactie door sophiebek op 20-01-2014 20:22
Quote: zoekster schreef op vrijdag 23 aug 2013, 18:29: Quote: sophiebek schreef op vrijdag 23 aug 2013, 17:18:
•
Na de algemene voorwaarden doorgespit te hebben, kom ik erachter dat wat meneer in deze brief verteld niet klopt. Lang verhaal kort: ga naar de geschillencommissie, laat je niet afpoeieren door dit soort schikkingen want je maakt zeker kans. Andere optie is om inderdaad samen te bundelen en met ze alle naar radar gaan of ze er een uitzending aan willen wijden.
Ik zal berichten als de geschillencommissie uitspraak heeft gedaan.
Mvg
Sophieeinde Quote
Ik ben heel nieuwsgierig hoe dit afloopt. Het schikkingsvoorstel was ook nog eens waardeloos. Niets meer dan een gang naar de GC afkopen.
Ik weet niet of oudie ook naar de GC kan. Dan moet hij wel een consumentenovereenkomst hebben met HN en geen zakelijke overeenkomst. En hij heeft het conflict ook nog eens gruwelijk lang laten voortsudderen.einde Quote
Ik ben inderdaad naar de GC gestapt. Tijdens de zitting vertelde de voorzitter mij dat hij nog nooit zo'n groot dossier met bewijs van een consument had ontvangen. Echter kreeg ik tijdens de uitspraak te horen dat ik niet genoeg had gedaan om te bewijzen dat ik geen bereik had. Beetje een scheef verhaal dus. Wat nu verder? Geen idee, radar of kassa nog een keer proberen en anders tot 10 tellen heel diep ademen en er vrede mee hebben dat ik nog tot december 2014 moet betalen voor een abonnement waar ik niks aan heb.
Reactie door zoekster op 20-01-2014 20:54
Jammer dat het niets is geworden.
Toch bedankt voor het terugmelden. Ik vrees dat het die 10 tellen wordt.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!