Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe (on)redelijk zijn de telefoonverzekeringstarieven van Pro Assist?

Geplaatst door: coutier op: 05-02-2012 13:00
Ik had afgelopen week mijn eerste contact met Pro Assist. iPhone kapot (defecte camera). Ik ben er altijd vanuit gegaan - en daarom heb ik 7 kwartalen netjes het (m.i. nogal exorbitante) bedrag van €6,95 per maand betaald - dat ik als leentoestel ook weer een iPhone zou krijgen. Nee dus, ik moet het met een Android doen (en daar schijn ik nog mazzel mee te hebben) die niet compatible is met mijn iMac, waardoor het me vele uren van mijn drukke leven kost om telefoonnummers, e-mailadressen etc. handmatig te gaan zitten invoeren. In de voorwaarden staat inderdaad "gelijkwaardig toestel", dus ik heb juridisch vast en zeker geen poot om op te staan. Maar - raar he? - ik voel me ONTZETTEND gepakt. Ik had een speciale iPhone verzekering moeten afsluiten zei men mij aan de telefoon (die bestond 21 maanden geleden nog niet) en kost €10,95 per maand, slechts een fractie minder dan mijn inboedelverzekering! In de voorwaarden staat trouwens dat Pro Assist het leentoestel binnen 4 uur na melding van de klacht zal leveren. Behalve - zo vertelde diezelfde mevrouw me - in geval van "overmacht". "Overmacht" is een even ruim begrip als "gelijkwaardig" want de dame aan wie ik het reparatieverzoek had gedaan maakte in alle rust, zonder uitleg of excuus een afspraak voor twee dagen later: ze was het gewend. Ik lees op dit forum allemaal horror-verhalen over Pro Assist, en ik maak me ernstig zorgen. Ik heb inmiddels €145,00 aan premie betaald, krijg mogelijk ook nog een eigen risico van €30,- aan m'n broek, zit met een leentoestel waar ik helemaal gek van word en het is onzeker hoe lang het duurt voordat ik mijn iPhone weer heb. Een uitermate slecht deal, waar ik nooit aan was begonnen als ik dit had geweten. Mijn weekend is behoorlijk naar de knoppen en er gaan ongetwijfeld organisatorisch dingen mislopen bij mijn werk. Het heeft er alle schijn van dat Pro Assist het karige minimum levert voor het maximale bedrag dat de gek bereid is ervoor te betalen, "zakelijk denken" noem je zoiets. €10,95 voor een iPhone verzekering, ik denk dat het absurd is. En gemeen. Een ding waardoor de premie omlaag zou kunnen is de keus aan de consument te laten of het toestel opgehaald wordt. Ik fiets net zo lief even langs de T-mobile winkel. Dat spaart auto's en personeelskosten. Ik zou graag willen weten hoe redelijk (kosten/baten) die tarieven van Pro Assist zijn.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!