Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hi verzint kosten abonnement!

Geplaatst door: petrarewijk op: 01-03-2012 19:21
Ik heb al een tijd een abonnement bij Hi. Eerst een Hi 25 maar in werkelijkheid betaalde ik veel meer (ong 70 euro) na het bellen met klantenservice mijn abonnement laten ophogen. Toen later bleek dat het meeste verbruik buiten mijn bundel lag, bundel weer laten verlagen. Zo heen en weer geschipperd een aantal keren (met adviezen van de klantenservice e.d.) zit ik nu op een hi 20 en betaal ik rond de 60 euro. Heb me erbij neergelegd dat het nooit minder zou worden, al begreep ik nog steeds niet hoe het kon dat ik zoveel aan telefoonrekening moest betalen (ik bel/sms niet veel, app af en toe en voor de rest eigenlijk niets). Maar vandaag had ik een medewerker aan de telefoon van de klantenservice. Hoe een belangrijke klant ik wel niet was en dat hij een mooi aanbod mocht doen omdat mijn abonnement bijna afliep. Aangegeven dat ik overwoog om over te stappen naar een andere provider wegens al die kosten die nooit gespecificeerd werden en vage rekeningen. Hij ging nakijken wat er dan zoveel kostte. Dat ik 1MB gebruikte aan internet in het buitenland. Ik heb ingesteld dat internet uitgaat zodra ik een ander netwerk heb. Daardoor ontvang ik nooit e-mail in het buitenland, en internetten doe ik al helemaal niet. Onzin dus!!! Dat ik op dit moment al 5 euro over mijn bundel zit, terwijl ik helemaal niet veel gebeld/gesmst heb. Heel vreemd. Meneer kon het ook allemaal niet verklaren aan de telefoon hoe dit allemaal kon. Ook kon hij het niet uitzoeken want daar had hij de bevoeging niet voor. Hem gevraagd of hij dan iemand ernaar kon laten kijken die die bevoeging wel had, 'nee want daar heb ik de communicatielijnen niet voor'. Je werkt tenslotte bij een telefoonbedrijf of niet?! Oftewel, de meneer bedankt voor het verdoen van mijn kostbare tijd (halfuur aan de telefoon gehangen maar volledige tijdverspilling dus, heb overigens geen enkele aanbieding gehad maar alleen mijn telefoonrekeningen zitten oplezen waar hij dus vervolgens niks mee deed) Als je het mij vraagt verzint Hi zomaar wat bedragen erbij en betaal je gewoon altijd teveel! Ik weet nu zeker dat ik geen abonnement meet bij Hi afsluit, stelletje afzetters.
Reactie door silvanaaa__ op 02-03-2012 19:57
Beste petrarewijk, Ik ben al heel lang klant bij HI heb er nooit problemen mee gehad. Totdat ik een 2 jarig abonnement afsloot voor hi 25 en ik betaalde 90 euro ik had in die maand niet echt bijgehouden of ik veel had gebeld/gesmst. De volgende maand heb ik weinig tot bijna niets gebeld, gesmst of op internet gezeten en toch was het weer 60 euro. Ik heb toen contact met Hi opgenomen en die gaven aan dat het handig was om mijn bundel te verhogen ik heb hem toen verhoogd naar Hi 45. En nog steeds zat ik eroverheen, heel raar allemaal. Ik heb hem toen weer terug gezet naar hi 30 volgens mij. En ik zit er elke keer 5 euro overheen. Ook als ik mijn toestel maar bijvoorbeeld 10x in de maand heb gebruikt. Ik snap inderdaad soms ook niet waar de bedragen vandaan komen. Ik leef dus met je mee haha. Ze kunnen mij maar beter een goed aanbod doen als mijn abonnement verloopt anders stap ik inderdaad ook over. Groetjes Silvana
Reactie door addiemen op 11-03-2012 08:08
Beste petrarewijk, Silvana, de meeste telecom bedrijven zijn niet de gemakkelijkste. Zodra ze je geld hebben vinden ze het prima en heb je zelf verder het nakijken. Dit is wel een heel apart verhaal. Volgens mij kun je online op je Hi-account zelf de gespecificeerde rekening zien. Die zou je dan aan kunnen vechten. Natuurlijk zal Hi in het begin dwars liggen, geld terug geven doen ze niet graag. Met Hi zelf één keer gedonder gehad met een rekening. We waren in het buitenland geweest en er klopte werkelijk helemaal niets van de rekening. Het kostte behoorlijk wat tijd (maanden) en er moest stevig 'doorgedrukt' worden bij Hi maar uiteindelijk toch honderden euro's van ze terug gekregen. In jullie geval zou ik er voor kiezen om de gespecificeerde rekening goed onder de loep te nemen en als deze niet correct is aan te vechten.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!