HI Service & Contracten
Geplaatst door: rowan86 op: 08-04-2010 14:19
Hoi Allemaal,
Tot zo ver maak ik erg tevreden al 7 jaar gebruik van HI.
ik nam toen een nieuw abbonement aan omdat ik tijdelijk naar het buitenland zou verhuizen.
na mijn eerste rekening zag ik dat er iets niet klopte, ik moest 9.95 extra betalen voor een data bundel die ik nooit heb afgesloten?!
na 3 maanden bellen&mailen vanuit engeland heb ik het eindelijk kunnen recht trekken(na veel onervaren en onbeleefde cs reps resproken te hebben) en heb ik mijn geld terug gekregen.
velal bieden zij geen oplossing of verwijzen je door je volgende rekening te bekijken of het recht getrokken is.
in november 2009 is mijn telefoon uit m'n koffer gestolen op gatwick, ik heb hier geen aangifte van gedaan omdat dit een heel gedoe is vanwege de internationale grond.
direct enkele uren later heb ik een telefoon van een vriendin kunnen lenen en mijn sim laten blokkeren, kort erna ontving ik een rekening van 120 euro met allerlij data kosten, ook volgens de CS rep erg onwaarschijnlijk vanwege het intensieve gebruik in een zeer korte tijd.
ik heb de rekening betaald na 4x de klantenservice gebelt te hebben en geen stap verder te komen.
nu ben ik weer in nederland en heb ik mijn sim opnieuw ontvangen & geactiveerd. direct heb ik mijn contract naar boven aangepast inclusief "HI Eindeloos Online"
nu merkte ik de eerste week na 1244 gesmst te hebben met "Saldo" dat er helemaal geen hi data bundel bij mijn contract zit.
ik denk dat ik nu al 5x gebelt heb de vorige maand met de vraag wanneer dit zal gebeuren, een van de laatste gespreken wordt mij beloofd binnen tien dagen.
dit is nu nog niet het geval (bijna anderhalve maand verder) en zit ik met een rekening van 350 euro die ik absoluut niet wil betalen!
hoe kan ik HI in gebreke stellen? welke bewijzen heb ik hier voor nodig en welke acties moet ik ondernemen?
er wordt voortdurend niet aan de beloftes gehouden en zij komen niet met oplossingen, het enige wat mij verteld wordt is dat de backoffice met een achterstand loopt.
volgens hun moet ik de rekening betalen wat ik de volgende maanden dan gecrediteerd zal krijgen.
dit ben ik niet van plan, ik zal de juiste kosten betalen en de rest laten verrekenen door HI zelf.
Ervaren jullie dit ook? en hoe kom ik vroegtijdig van ze af? om naar een andere provider over te stappen?
Reactie door tdehond op 08-04-2010 14:49
Schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging een bezwaarschrift sturen heeft mijn voorkeur.
Kopie + bewijs verzenden en ontvangst door provider goed bewaren tot probleem opgelost is.
Dan heeft u bewijs van bezwaar aantekenen mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn.
https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=tel
Reactie door read op 08-04-2010 15:11
rowan86
Probeer dit probleem eens op te lossen door kontakt op te nemen met:
webcare@hi.nl / tav Lotte
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door hi-webcare op 09-04-2010 11:12
Beste Rowan86,
Uit je klacht op Vara Kassa begrijp ik dat je ontevreden bent over de service van Hi.Je geeft aan meerdere keren niet goed te zijn geholpen. Ik begrijp dat dit vervelend is. Ik wil je graag verder helpen. Zou je zo vriendelijk zijn de volgende gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl? Vermeld in het onderwerp het volgende referentienummer 1160:
- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer
- nummer waarop je overdag bereikbaar bent
We zullen dan zo spoedig mogelijk je vraag beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare
Reactie door tvdhoeven op 17-04-2010 19:10
Het is niet alleen Hi maar het hele KPN bedrijf wat op deze manier met haar klanten omgaat.
Ik had Flexibel, dit zetten ze (ongevraagd) om naar Personal Sim, vervolgens kan ik dit 3 maanden lang niet gebruiken. Ook berekenen ze mij meer dan staat omschreven in mijn abonnement.
Verschillende brieven, waarvan 1 aangetekend, de nodige mails gestuurd en ontelbare keren gebeld met KPN maar ze reageren alleen maar op mijn klacht dat een van hun medewerkers mij brutaal heeft behandeld aan de telefoon.
KPN draait zich gewoon om en doet alsaf ze je niet heeft gehoord.
Probeer nu maar eens je gelijk te halen als consument.
Volgende week, als ze nog steeds niet op mijn aangetekende brief hebben gereageerd (is er een maand voorbij) ga ik met mijn zaak naar de Geschillen Commissie Telecommunicatie met de hoop dat zij iets kunnen bereiken.
Misschien voor jou ook een optie
Reactie door hi-webcare op 22-04-2010 10:09
Beste rowan86,
Op 09-04-2010 heeft Hi Webcare je gegevens gevraagd om je klacht/ probleem op te lossen of je vraag te beantwoorden. We hebben helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Indien je nog een klacht/ probleem of vraag hebt zou je dan zo vriendelijk willen zijn alsnog je gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl?
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare
Reactie door boomer57 op 08-11-2010 17:20
Nou ik heb ook zo'n grapje speelt al 2 maanden wordt gewoon niet opgelost.
Ik sluit ook een abo af met eindeloos online staat ook keurig op mijn contract maar krijg wel een rekening van 515,- euro, Gelijk de klantenservice van HI gebeld ik moest maar terug gaan naar de Phonehouse. Bij HI was niet bekend dat ik eindeloos online had.
Dus terug naar de Phonehouse, die bellen met de zelfde klantenservice en toen bleek dat er wel degelijk een fout was gemaakt door HI. Dus dacht ik probleem opgelost, nou ik dacht het niet. De op de volgende rekening stonden weer internet kosten en mijn data bundel die 2,50 kost was nu ineens 9,95 geworden. weer bellen met de klanten service Ja u heeft geen data bundel Meneer, echt wel die staat toch op mijn rekening 9,95 !!
Ik moest maar een brief sturen naar Groningen met een copy van mijn contract. Dat dan maar gelijk gedaan. Niets meer van gehoord. Weer terug naar de Phone House die weer met de klantenservice gebeld, conclusie is weer dat men bij HI een fout heeft gemaakt.
Maar oplossen dat is heel moeilijk,nu krijg ik weer een mailtje dat mijn klacht binnen 25 dagen in behandeling wordt genomen men heeft wat achterstand met de Email. Te gek voor woorden. Ik zit zelf ook in de dienstverlening maar zo gaan wij niet met klanten om.
Ik den dat ik Joep van het Hek maar eens ga bellen
Eric
Reactie door hi-webcare op 09-11-2010 11:09
Hi boomer57,
Je geeft aan dat je Hi Eindeloos Online bundel niet op je mobiele aansluiting is geactiveerd. Nu de bundel wel is geactiveerd betaal je EUR 9,95 voor de bundel in plaats van EUR 2,50. Ik begrijp dat dit vervelend is. Ik wil je graag verder helpen. Zou je zo vriendelijk zijn de volgende gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl? Vermeld in het onderwerp het volgende referentienummer 1554:
- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer
- nummer waarop je overdag bereikbaar bent
We zullen dan zo spoedig mogelijk je vraag beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare
Reactie door boomer57 op 14-11-2010 17:48
Quote: hi-webcare schreef op dinsdag 9 nov 2010, 11:09: Hi boomer57,
Je geeft aan dat je Hi Eindeloos Online bundel niet op je mobiele aansluiting is geactiveerd. Nu de bundel wel is geactiveerd betaal je EUR 9,95 voor de bundel in plaats van EUR 2,50. Ik begrijp dat dit vervelend is. Ik wil je graag verder helpen. Zou je zo vriendelijk zijn de volgende gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl? Vermeld in het onderwerp het volgende referentienummer 1554:
- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer
- nummer waarop je overdag bereikbaar bent
We zullen dan zo spoedig mogelijk je vraag beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcareeinde Quote
En toen werd het stil, nog steeds geen oplossing voor een simpel op te lossen probleem. Hoebeel maanden gaat dit nog duren ?
Reactie door rowan86 op 14-11-2010 18:22
Nog steeds geen structurele oplossing voor dit probleem, alleen een "Webcare team" die de fouten van de klantenservice/backoffice hersteld (extra personeel, extra kosten voor fouten die niet eens gemaakt mogen worden bij een commerciele instelling)
2 maanden geleden heb ik een wijziging van abonnement doorgevoerd via de website, tot op heden nog niets van gehoord.
het is wel duidelijk dat ik na 7 jaar trouwe dienst aan HI maar is deze zomer even heel goed naar alternatieven ga kijken.
dan hoef ik mijn bundel tenminste niet te besteden aan de klantenservice.
@boomer57:
hoe ik het heb opgelost: ik heb HI opgebelt (alweer) ik heb heel strict gezegd dat ik de rekening niet betaald tot er een juist aangeboden wordt, als dit niet gebeurde zou ik alleen het gedeelte betalen waarvan ik dacht dat de kosten waren.
vervolgens kreeg ik een maand later een gecorrigeerde rekening in de bus, die ik netjes heb betaald, verder niets gehoord geen excusses niets.
blijkbaar vinden dit soort bedrijven dit normaal? dat de consument zijn rekeningen opmaakt? en corrigeert...
Schandelijk, dat is het enige wat ik er over kan zeggen.
Reactie door hi-webcare op 23-11-2010 08:47
Hi rowan86,
Uit je post begrijp ik dat je nog steeds ontevreden bent over Hi. Op 09-04-2010 heb ik je benaderd om je probleem op te lossen. Helaas hebben we geen reactie van je mogen ontvangen. Ik wil heel graag je ontevreden gevoel wegnemen. Als er nog iets wat ik voor je kan betekenen zou je dan zo vriendelijk willen zijn je gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl onder vermelding van referentienummer 1160?
Groeten van Hi,
Lotte
Hi Webcare
Reactie door jeffrylek op 26-11-2010 15:48
Ohw hou op schei uit over de Hi klantenservice en de wijze van klachtenafhandeling. Ik heb 23-09 een "interne klacht" laten indienen. Dit zou binnen tien werkdagen afgehandeld zijn, dit werd 15 werkdagen en uiteindelijk 30 werkdagen. Na 30 werkdagen gewacht te hebben bleek dat er 4 november niks mee was gedaan, of ik alsnog 25 werkdagen wilde wachten? haha, dat is toch van de zotte?? Helemaal als je in de algemene bepalingen leest dat er 30 dagen over een klachtenafhandeling gedaan mag worden, tenzij Hi dat niet kan en de klant hiervan op de hoogte stellen. Het is dat je zelf maar weer belt anders weet je niks.
Bellen, emailen en brieven maakt allemaal niks uit. Ik vind het schandelijk en geen stijl...
Reactie door jolanda_angel op 04-07-2011 19:32
Goedenavond,
Ik wil ook even mijn irritatie kwijt over de klantenservice van hi. Ik wilde mijn contract verlengen.Daar ik nooit zelf precies weet wanneer dat is check ik altijd op de hi site of dit al kan of niet.Volgens de site kon dit en op 30-05-11 heb ik mijn verlenging aangevraagd met een nieuwe telefoon erbij.,Heb netjes via ideal betaald. 89.95 euro. De volgende dag kreeg ik een email waarin stond dat het hier om een fout ging op de site (?) en dat ik toch niet mocht verlengen.Mijn geld zou binnen 10 werkdagen terug gestort worden.Na 3 weken was het er nog niet en ben ik eens gaan bellen.Tot mijn verbijstering werd er gezegd dat het tot 6 weken kon duren.3 weken voor hi om de bestelling terug te boeken,(Ik kan een verkoopbon op mijn werk binnen 10 seconden terugboeken,dus die snapte ik al niet) en ook nog voor ideal om terug te storten.Ik vandaag WEER gebeld. Eerst werd mij gevraagd of ik alsjeblieft wilde terugbellen want de afdeling was nog niet open. Dat heb ik dan maar gedaan.Toen werd mij plechtig beloofd dat ze zouden terugbellen,want ze kon de afdeling niet te pakken krijgen, Na ettelijke uren te hebben gewacht heb ik zelf maar weer terug gebeld en kon de medewerker mij vertellen na overleg met deze geweldige afdeling dat hij het probleem had opgelost, het geld zou binnen twee weken gestort worden.Ik heb heel kwaad aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ging,maar het antwoord was dat er niets aan te doen was,want er moest uitgezocht worden waarom deze bestelling was stopgezet.WAT hebben ze de afgelopen 6 weken dan gedaan... en een klacht mailen kan ook niet want op de site wordt je in een cirkeltje gestuurd van klantenservice via de mail naar de veelgestelde vragen. Ook om je over op te vreten.Nou Hi webcare...kom maar op!! Ik ben eigenlijk zo goed als klaar met jullie en beraad mij op advies van een advocaat om mijn eigen geld terug te krijgen...het is toch bij de konijnen af!!!!
Jolanda
Reactie door rowan86 op 04-07-2011 19:53
Wat ik adviseer, betaal nooit voor "kosten" die je nooit heb gemaakt.
Verreken desnoods zelf je verbruik en laat HI de administratie zo maar verwerken
De manier die zij nu hanteren is onnacceptabel qua klantvriendelijkheid, je bent een klant van hen en zij behandelen je meer als een nummer, 90 euro is voor de consument veel. hoe moeilijk is dat nou voor HI(miljoenenbedrijf) om over te boeken?!
Ik ben per 01-02-2011 overgestapt naar vodafone, en ik ben zeer tevreden over het contact tot nu toe met z'n klantenservice.
Reactie door hi-webcare op 08-07-2011 17:58
@ jolanda_angel
Je geeft aan dat je het abonnement had verlengd nadat je op Hi.nl had gekeken of je al kon verlengen. Dat heb je ook netjes gedaan en de dag erop krijg je een mail dat het toch niet mogelijk was. En jou was beloofd het geld binnen 10 werkdagen terug te krijgen. Alleen is dat tot op heden nog niet gebeurd. Ik wil mijn excuus dan ook aanbieden voor de verwarrende informatie van de website en het geld dat je tot op heden nog niet hebt ontvangen. Ik kan me je frustraties dan ook zeker goed begrijpen.
Zou je me anders een mail kunnen sturen naar webcare@hi.nl met daarin je mobiele nummer, postcode huisnummer en je klant of bankrekening nummer dan ga ik het voor nakijken. Je kunt als onderwerp 7061 gebruiken.
Groeten van Hi,
Hi Webcare
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!