Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hi Service belabberd

Geplaatst door: jessica89 op: 11-03-2010 16:58
30 maart 2009 heb ik mijn abonnement verlengd bij Hi. Dit met een Samsung s8300. Echter, dit toestel heeft vanaf het begin af aan niet naar behoren gewerkt. Ik heb mijn toestel inmiddels 3x ter reparatie aangeboden (voor o.a. hetzelfde probleem). De 4e x dat ik dit toestel aan wilde bieden heeft Judith van Hi Apeldoorn gebeld naar de Reparatieservice. Daar is verteld dat mijn klacht niet serieus genomen wordt, en dat ze hem wel op kan sturen, maar dat er alleen een software update gedaan werd die niet zou helpen. Dit vond ik al een rare gang van zaken. Ik heb toen gevraagd wat mijn mogelijkheden waren. Er is mij aangeraden om een interne klacht in te dienen. Dit heb ik dan ook gedaan op 20 januari 2010. Er werd mij om mijn klantnummer en reparatiebonnummers gevraagd. Deze heb ik opgestuurd op 29 januari j.l. Diegene waar ik contact mee heb gehad via de e-mail kon mij niet verder helpen en zou het doorsturen naar een collega. Dit zou 10 werkdagen duren. Ik heb echter nog steeds geen reactie ontvangen, en op 8 maart weer een mail gestuurd. Daar kreeg ik geen reactie op, dus vandaag gebeld naar de klantenservice. Hier krijg ik tot mijn verbazing te horen dat 9 maart mijn klacht ontvangen is en dat dit 15 werkdagen kan gaan duren. Ik vraag meneer waarom de klant niet op de hoogte gehouden kon worden van vordering van zaken, en dat ik nu dus maar gewoon moest betalen voor iets wat niet werkt. Tevens vroeg ik hoe het zat met de tien werkdagen die mij beloofd was. Dat dit nu zo lang duurt was omdat mijn klacht met, zoals meneer beweerd, een omweg op het hoofdkantoor beland is. Hij heeft vast op de stapel gelegen aldus diegene aan de andere kant van de lijn. Het kwam er inderdaad op neer dat ik gewoon moest blijven betalen voor iets dat niet werkte, en of ik verder nog vragen had. Ik vraag mij af wat mijn mogelijkheden nu zijn. Ik ben zwaar teleurgesteld in de gang van zaken en wil eigenlijk van mijn abonnement en mijn telefoon af, gezien de manier waarop ik behandeld wordt. Met vriendelijke groet, Jessica van ‘t Erve
Reactie door read op 11-03-2010 21:07
jessica89 De eerste stap is: het bedrijf schriftelijk in gebreke stellen en hen nog 10 werkdagen de tijd geven om de reparatie afdoende af te wikkelen. Als dat niet lukt, dan kun je (stap 2): Dit bedrijf opnieuw aanschrijven met de mededeling dat je het abonnement per direkt opzegt (datum noemen) en het toestel inlevert. Dit op basis van de wanprestatie die het bedrijf levert. Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door read op 11-03-2010 21:12
@toevoeging Verstuur beide brieven aangetekend en met bewijs van ontvangst en maak er voordat je ze verstuurt, een kopie van. ReadAC.
Reactie door stacey op 11-03-2010 22:08
---en dat ik nu dus maar gewoon moest betalen voor iets wat niet werkt.-- Dat is feitelijk Niet correct, je betaald voor je abonnent en dat werkt Wel.......dat de gsm ( eventueel bijgeleverd als Kado) niet werkt is een ander verhaal...........als je je sim tijdelijk in een ander (geschikt) toestel stopt kun je gewoon gebruik maken van de afgnomen/betaalde dienst. Je neemt geen gsm af voor dat geld maar een Dienst, en Die werkt......dat is beetje het probleem in dit soort gevallen, sloop je zelf je gsm bv dan kun je je abo ook niet zomaar opzeggen, dus mi is een defekte gsm geen gegronde reden voor tussentijds beeindigen contract abo. Maar dat kan wellicht samenhangen met wat Exact wordt afgenomen, ik zou voor advies eerst de zaak even uit/voorleggen aan het Het Juridisch Loket om te voorkomen dat je opzegging niet terecht zou blijken en je voor een hoop kosten door opzegvergoeding komt te staan. Succes,Het Juridisch Loket
Reactie door jessica89 op 11-03-2010 22:13
Quote: stacey schreef op donderdag 11 mrt 2010, 22:08: ---en dat ik nu dus maar gewoon moest betalen voor iets wat niet werkt.-- Dat is feitelijk Niet correct, je betaald voor je abonnent en dat werkt Wel.......dat de gsm ( eventueel bijgeleverd als Kado) niet werkt is een ander verhaal...........als je je sim tijdelijk in een ander (geschikt) toestel stopt kun je gewoon gebruik maken van de afgnomen/betaalde dienst. Je neemt geen gsm af voor dat geld maar een Dienst, en Die werkt......dat is beetje het probleem in dit soort gevallen, sloop je zelf je gsm bv dan kun je je abo ook niet zomaar opzeggen, dus mi is een defekte gsm geen gegronde reden voor tussentijds beeindigen contract abo. Maar dat kan wellicht samenhangen met wat Exact wordt afgenomen, ik zou voor advies eerst de zaak even uit/voorleggen aan het Het Juridisch Loket om te voorkomen dat je opzegging niet terecht zou blijken en je voor een hoop kosten door opzegvergoeding komt te staan. Succes,einde Quote Ik betaal voor een verzekering waar ik geen gebruik van kan maken, mijn toestel wordt niet geaccepteerd voor reparatie. Dan betaal ik in mijn inzicht wel voor iets waar ik geen gebruik van kan maken. Het gaat me inderdaad om een toestel wat niet werkt, maar naar 3x reparatie zou er een nieuw vervangend toestel aangeboden moeten worden, dit gebeurd echter niet en daarbij word ik als een hond behandeld door medewerkers van dit bedrijf. Dat accepteer ik niet en daar ben ik boos over. Ik betaal niet voor services waar ik geen gebruik van kan maken... En een ander toestel? Wat als ik geen ander toestel heb? Ik kies niet voor niks voor een abonnement mét toestel, ik betaal ook voor dat toestel, sim only zou mijn abonnement namelijk goedkoper zijn.
Reactie door stacey op 11-03-2010 22:34
Quote: jessica89 schreef op donderdag 11 mrt 2010, 22:13: [Ik betaal voor een verzekering waar ik geen gebruik van kan maken, mijn toestel wordt niet geaccepteerd voor reparatie. Dan betaal ik in mijn inzicht wel voor iets waar ik geen gebruik van kan maken. Het gaat me inderdaad om een toestel wat niet werkt, maar naar 3x reparatie zou er een nieuw vervangend toestel aangeboden moeten worden, dit gebeurd echter niet en daarbij word ik als een hond behandeld door medewerkers van dit bedrijf. Dat accepteer ik niet en daar ben ik boos over. Ik betaal niet voor services waar ik geen gebruik van kan maken... En een ander toestel? Wat als ik geen ander toestel heb? Ik kies niet voor niks voor een abonnement mét toestel, ik betaal ook voor dat toestel, sim only zou mijn abonnement namelijk goedkoper zijn. einde Quote Zoals ik al zei, dat is dus afhankelijk van de constructie en ik ken de jouwe niet, veelal is gsm Kado en daar hangt het contract dan niet aan/van af....... Maar is die verzekering ook van/via HI dan ? Of heb je aparte verzekering met verzekeringsmaatschappij afgesloten ?
Reactie door jessica89 op 11-03-2010 22:38
Quote: stacey schreef op donderdag 11 mrt 2010, 22:34: Quote: jessica89 schreef op donderdag 11 mrt 2010, 22:13: [Ik betaal voor een verzekering waar ik geen gebruik van kan maken, mijn toestel wordt niet geaccepteerd voor reparatie. Dan betaal ik in mijn inzicht wel voor iets waar ik geen gebruik van kan maken. Het gaat me inderdaad om een toestel wat niet werkt, maar naar 3x reparatie zou er een nieuw vervangend toestel aangeboden moeten worden, dit gebeurd echter niet en daarbij word ik als een hond behandeld door medewerkers van dit bedrijf. Dat accepteer ik niet en daar ben ik boos over. Ik betaal niet voor services waar ik geen gebruik van kan maken... En een ander toestel? Wat als ik geen ander toestel heb? Ik kies niet voor niks voor een abonnement mét toestel, ik betaal ook voor dat toestel, sim only zou mijn abonnement namelijk goedkoper zijn. einde Quote Zoals ik al zei, dat is dus afhankelijk van de constructie en ik ken de jouwe niet, veelal is gsm Kado en daar hangt het contract dan niet aan/van af....... Maar is die verzekering ook van/via HI dan ? Of heb je aparte verzekering met verzekeringsmaatschappij afgesloten ?einde Quote Deze verzekering is ook via hi. "cadeau" ja haha. Je betaald altijd voor je telefoon. Het zou mij +/- 15€ schelen om sim-only te bellen met mijn abonnement. Maar zoals ik al zei, het gaat mij in principe niet om de telefoon, maar meer om de service die daar echt belachelijk slecht is.
Reactie door stacey op 11-03-2010 22:59
Als het een pakket deal is dan zul je ze zoals gezegd is schriftelijk en aangetekend is eerst in gebreke moeten stellen en ze redelijke termijn moeten geven, zeg max. 14 dagen (datum vastleggen ! ) het probleem, -klachten overzicht ed duidelijk vermelden !-(alsnog) op te lossen en indien ze dat/het probleem per die datum niet (hebben) kunnen of willen oplossen je je contract als ontbonden zult beschouwen daar ze daarmee in gebreke zijn en blijven.......... Meestal krijg je dan wel heel snel andere gsm of oplossing en kun je je contract alsnog uitdienen........... ;-) Doe mij maar lekker een pre-paid, als ik al dat gedoe met die abo`s en die gsm`s hier zo zie ........... ;-( Succes!
Reactie door read op 12-03-2010 11:50
jessica89 Ik raad je aan om ook even bij Jurofoon te informeren. Dat is niet gratis, maar je krijgt daar wel kwalitatief uitstekende adviezen. Bovendien zou het een optie kunnen zijn (stel dat beëindiging van het kontrakt mogelijk is), dat je alle kosten in de hand houdt en overstapt op een pre-paid toestel. Suskses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door read op 12-03-2010 15:57
jessica89 Je schrijft: "cadeau" ja haha. Je betaald altijd voor je telefoon. Het zou mij +/- 15€ schelen om sim-only te bellen met mijn abonnement. Maar zoals ik al zei, het gaat mij in principe niet om de telefoon, maar meer om de service die daar echt belachelijk slecht is. Het probleem ten deze is, dat vrijwel alle providers een belabberde service geven, terwijl je daar nota bene nog voor moet betalen ook (denk maar aan de dure 900 nummers).
Reactie door jessica89 op 31-03-2010 23:34
Ik dacht dat het al gemeld was. Maar inmiddels is het allemaal naar volle tevredenheid opgelost. Bedankt!
Reactie door hi-webcare op 08-04-2010 13:06
Beste Jessica, Bovenstaande klacht heb je ook ingediend op het Tros Radar forum. Hi Webcare heeft toen haar uiterste best gedaan je klachtafhandeling te versnellen. Je hebt de mogelijkheid gekregen je abonnement te verlengen en hierbij een nieuwe mobiele telefoon uit te zoeken. Nogmaals ook via deze weg mijn excuses voor het ongemak en veel plezier met je nieuwe mobiele telefoon. Met vriendelijke groet, Lotte Hi Webcare

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor