Hi Online contract is misleidend
Geplaatst door: macasa op: 03-05-2010 18:19
Sinds December heb ik een Hi online contract lopen, en elke maand worden er extra kosten aan mij berekend die niet overeenkomen met mijn abonnement.
Het abonnement is een Hi Online abonnement van 19,95 (175 min/SMS/MMS) en elke maand wordt mijn rekening belast met extra kosten, zoals bellen buiten de bundel etc..
Wederom is het geval met de factuur van April 2010, ik ben met 162 minuten dus binnen mijn bundel gebleven.
Echter doordat mijn gesprekken vaak korter duren dan 1 minuut, worden er voor deze korte gesprekken wel steeds volle minuten afgerekend.
Het gevolg hiervan is dat ik dus flink buiten mijn bundel aan het bellen ben en telkens een behoorlijke rekening krijg te verduren.
Dit zelfde gebeurde ook bij het begin van mijn contract, ik kreeg tijdelijk een Hi online 0,00 toegewezen, tijdens mijn nummer overname. (maar hier zijn al meerdere topics over geschreven)
Hi geeft hiervan niets aan op de website en de consument wordt telkens met enorme kosten opgezadeld.
Navraag bij uw klantenservice (medewerker Niels, 23-04 ca. 12:00) biedt mij geen duidelijk antwoordt, sterker nog daar wordt bevestigd dat het niet duidelijk is omschreven op hun website.
Na reclamatie bij Hi-webcare, krijg je een standaard antwoordt met daarin een verwijzing naar de algemene voorwaarden.
Helaas verschuilen de medewerkers aldaar zich achter al deze regeltjes, en durven ze niet toe te geven dat de informatie misleidend is.
In de algemene voorwaarden worden namelijk niet gesproken over deze wijze van factureren.
Ik ben van mening dat een contract met daarin 175 belminuten, dan ook 175 belminuten zouden moeten zijn.
Een betere omschrijving zou zijn dat je een belbundel afsluit voor een X bedrag en dat je daaruit belt en SMS't
Vervolgens is het zaak om dan heldere tarieven erop na te houden, zodat daar geen discussie in kan ontstaan.
Maar zoals op meerdere topics gelezen is Hi niet op zoek naar tevreden klanten, ze willen je dan ook niet helpen om een passende oplossing te zoeken voor je probleem.
Aangezien ik dus herhaaldelijk verzocht heb om ontbinding van het contract, krijg je een standaard mailtje dat dit wordt afgewezen.
Reactie door tdehond op 03-05-2010 18:22
Vaak wordt afgerond naar boven. Dit staat w.s. in de a.v. of bij de tarieven op de site van Hi.
Reactie door tdehond op 03-05-2010 18:34
Klik
In dit pdf file staat dat gesprekken die korter als een minuut duren worden berekend als 1 minuut.
Ook wordt er nog over btw geschreven.
Hi rondt dus i.d.d naar boven af. Dit wordt niet als reden voor voortijdig kosteloos beëindigen abonnement gezien als u het hier niet mee eens bent.
Klik
Reactie door hi-webcare op 04-05-2010 15:53
Beste Macasa,
Naar aanleiding van je eerdere klacht op KlachtEnoplossing.nl heeft mijn collega contact met je opgenomen. Middels een e-mail correspondentie heeft Hi Webcare je alle informatie gegeven. Helaas kunnen we niet tot een gezamenlijke oplossing komen wat wij zeer jammer vinden. Zoals mijn collega reeds heeft verteld is het niet mogelijk om je contract te laten ontbinden.
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare
Reactie door macasa op 04-05-2010 16:43
Beste Lotte,
Je schrijft dat je het jammer vindt dat we niet tot een gezamelijk oplossing kunnen komen, maar je vergeet erbij te zeggen dat Hi zelf geen enkele moeite onderneemt om hierin tegemoet te komen.
In alle email die ik terug krijg wordt door jullie terug verwezen naar de Algemene voorwaarden van het contract.
Ik blijf overigens van mening dat het hier niet duidelijk in omschreven staat, dus is het een misleidende omschrijving.
Neem een voorbeeld aan de concurrentie, die durven het er wel gewwoon duidelijk in te schrijven.
Iedereen weet dan in ieder geval waar hij aan toe is.
Maar goed het is voor mj het eerste en zeker het laatste contract dat ik bij Hi heb afgesloten.
Reactie door read op 04-05-2010 17:02
hi-webcare/lotte
Ik heb altijd gedacht dat Hi Webcare problemen oplost en niet in stand houdt.
ReadAC
Reactie door stacey op 04-05-2010 17:06
--Echter doordat mijn gesprekken vaak korter duren dan 1 minuut, worden er voor deze korte gesprekken wel steeds volle minuten afgerekend-
Staat gewoon te lezen op de site:
--Ook betaal je bij Hi Online per minuut, niet per seconde.--
HIHI
Reactie door macasa op 04-05-2010 17:31
Hi Stacey,
Ik weet niet waar je dit vandaan heb maar onderstaande haal ik direct van de tarieven pagina van Hi..
- Hoeveel kost een abonnement?
Je kunt bij de Hi Abonnementen kiezen voor verschillende bedragen per maand. Voor dit vaste bedrag krijg je een bundel met belminuten. Je kunt deze belminuten ook gebruiken voor sms en mms. Bekijk voor meer informatie de tarievenpagina van het Hi Bel & Sms Abonnement en het Hi Online Abonnement.
- Voordelig bellen en sms'en uit één bundel
Met een Hi Abonnement sms, mms én bel je altijd super voordelig. Voor een vast maandbedrag krijg je elke maand een bundel met belminuten, sms'jes of mms'jes.
- Hi Online
Er geldt geen starttarief en de gesprekken worden per minuut afgerekend
Buiten je bundel betaal je 16,5 cent per sms en 33 cent per minuut
Aangezien ik regelmatig buiten mijn bundel aan het bellen ben, wordt ik dus gefactureerd tegen 33 cent per minuut...
Zoals je ziet wordt er met regelmaat gesproken over belminuten die er in je bundel zitten, maar met de korte gesprekken die ik voer komt ik nooit aan de beloofde belminuten.
Ik vind dit dus misleiding...
Reactie door stacey op 04-05-2010 18:20
--Ik weet niet waar je dit vandaan heb maar onderstaande haal ik direct van de tarieven pagina --
Dat staat op de info pagina, je kunt op de Oranje tekst `HI` in mijn bericht klikken, dat is een link dan kom je op betreffende pagina.
Bij het bericht van Tdehond staat in Oranje `Klik` bovenaan z`n bericht, dat is ook een link naar factuur uitleg van Hi waar het ook vermeld staat.
Reactie door macasa op 04-05-2010 18:44
Maar het staat zo niet op de website vermeldt..
Dit stukje heb ik in gekopieerd...
Reactie door stacey op 04-05-2010 18:57
Quote: macasa schreef op dinsdag 4 mei 2010, 18:44: Maar het staat zo niet op de website vermeldt.. Dit stukje heb ik in gekopieerd... einde Quote
Staat zo vermeld op de infopagina over jouw abo, ik heb tekst daar gekopieerd, en staat welliswaar niet in de door jouw gekopieerde tekst dat het per minuut betaald wordt, maar er staat ook Niet dat het per seconde betaald wordt............
De tarieven die ik in tarievenlijst zag staan ook vermeld Per Minuut.
En er zijn vaak ook dingen die sowieso Buiten een Bundel vallen, 0900 nummers ed vallen vaak ook niet binnen een bundel, maar dat moet te vinden zijn in voorwaarden of je contract, dus dat moet je even controleren want dat soort dingen tikt ook hard aan dan.
Reactie door macasa op 04-05-2010 19:07
Maar ik mag aannenemn dat als ik een contract met belminuten afsluit, en de tarieven pagina geeft ook aan dat er per minuut afgrekend wordt.
Dat dit dan ook zo is, en er niet ergens verstop in een of ander veld vermeldt staat dat dit niet zo is...
BIj nummers met 0900 ed weet je het van te voren, daarnaast wordt je hierop gewezen als je zo'n nummer belt.
Maar goed... mijn laatste contract was van T-mobile, en daar had ik een soort gelijk abonnement met 150 belminuten.
Dit was ook een belbundel vanwaar alles betaald wordt, en vreemd genoeg hoefde ik nooit wat bij te betalen, tenzij je dus de bewuste 0900 nummers ed belde..
Sinds ik bij Hi zit schrik ik mij rot van de facturen die ik maandelijks krijg..
Reactie door stacey op 04-05-2010 19:08
Vond nog een pagina met Extra tarieven, verwacht dat die allemaal buiten bundel vallen daar er prijzen voor vermeld worden, bij service nummers staat vermelding dat het buiten bundelprijs valt maar prijs van die nummers verschilt vandaar : Extra-TarievenExtra-Tarieven
Reactie door hi-webcare op 06-05-2010 11:02
Beste Masaca en overige forumleden,
Zoals jullie hebben kunnen lezen is Hi Webcare niet tot een oplossing gekomen met Masaca. Ik heb aangegeven dat wij dit zeer jammer vinden. We proberen van iedere ontevreden klant een tevreden klant te maken en problemen en vraagstukken zo goed mogelijk op te lossen.
De klacht van Masaca betreft de zogenaamde minute billing. Dit houdt in dat de abonnementen per minuut worden afgerekend. Wij begrijpen dat het vervelend is als je hiervan niet op de hoogte was bij het afsluiten van je contract. Het staat echter omschreven op de website en je bent als klant zelf verantwoordelijk je voldoende te informeren over je abonnement wanneer je deze afsluit zonder behulp van een medewerker. Het contract van Masaca is afgesloten via internet.
Het oneens zijn met minute billing is geen gegronde reden om je contract te laten ontbinden. Dan zou ieder persoon die een Hi abonnement heeft zijn contract kunnen laten ontbinden op basis van het niet eens zijn met de inhoud. Je hebt als klant altijd 8 dagen zichttermijn. In deze 8 dagen kun je de inhoud van je abonnement, oftewel de voorwaarden controleren. Na deze 8 dagen ga je akkoord met de aankoopvoorwaarden.
Hi Webcare is uiteraard nog steeds bereid een oplossing te bieden. We willen graag tot een oplossing komen waar ieder tevreden mee is. Want inderdaad, webcare wil problemen uit de weg helpen. Maar zoals we meerdere malen hebben aangegeven is het op geen enkele manier mogelijk op basis van deze reden het contract te ontbinden. En hierdoor hebben we helaas (nog) niet tot een gezamenlijke oplossing kunnen komen.
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare
Reactie door macasa op 06-05-2010 11:22
Hi Lotte,
Het zicht termijn van 8 dagen, is natuurlijk op zich goed...
Echter zou het wel fijn zijn als je bij het pakket dat je krijgt de volledige informatie mee geleverd krijgt.
In het pakket zit de Telefoon, de simcard, het contract en de Algemene voorwaarden..
Als je de algemene voorwaarden inleest staat niets vermeld over de tarieven, enkel een verwijzing naar de site (zoals het tabblad tarieven)..
In de eerdere communicatie die tussen je collega en mij is geweest heb ik haar hier al op gewezen..
Op dit moment overweeg ik op een klacht neer te leggen bij de geschillencommissie in Den Haag...
Misschien dat deze onafhankelijke partij hier een antwoordt in kan geven, of dat de verstrekte informatie duidelijk is voor de consument.
Ik vindt de vele verwijzingen, tabladen en verborgen informatie niet duidelijk en eigelijk een valkuil om de consument een contract aan te smeren, waar hij uiteindelijk niet onderuit komt.
Een andere optie kan zijn dat Hi met een passende oplossing waar toe jHi bereid is, en ik tevreden kan zijn.
Reactie door stacey op 06-05-2010 12:20
--Op dit moment overweeg ik op een klacht neer te leggen bij de geschillencommissie in Den Haag...
Misschien dat deze onafhankelijke partij hier een antwoordt in kan geven, of dat de verstrekte informatie duidelijk is voor de consument.
Ik vindt de vele verwijzingen, tabladen en verborgen informatie niet duidelijk ---
Ik denk niet dat je daar erg veel bereikt.
Hoewel ik de site ook niet erg overzichtelijk vind, voor mij een reden dan Geen Klant van zo`n firma te worden ;-)
Er wordt wel zoals het moet verwezen naar de tarieven en ze zijn ook gewoon Wel te vinden.
Je had er als het onduidelijk was ook contact over op kunnen (moeten) nemen, binnen de bedenktijd om je dan alsnog te kunnen bedenken als het onduidelijk bleef of niet naar je zin was.
Maar zoals gezegd, je sluit het zelfstandig af via internet, en dan moet je je ook vooraf goed hebben geinformeerd, wat mogelijk is en ook nog tijdens de bedenktijd.
Anders is altijd het advies, bij twijfel niet doen of navragen/informeren nog eerst.
Succes,
Reactie door hi-webcare op 07-05-2010 12:11
Beste Masaca,
Ik begrijp uit je bericht dat je de informatie onduidelijk vindt. Je kunt wel onder je contract uit binnen 8 dagen, dit is het zichttermijn.
Zoals we meerdere malen hebben aangegeven is het niet mogelijk om je contract te laten ontbinden. Indien je tot een andere passende oplossing wilt komen verzoek ik je vriendelijk opnieuw contact op te nemen middels ons e-mailadres webcare@hi.nl onder vermelding van je username en referentienummer. Wellicht heb je zelf ook een idee wat eventueel een passende oplossing zou zijn. Zou je dan zo vriendelijk willen zijn deze mee te sturen?
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare
Reactie door macasa op 16-05-2010 18:49
Na veel communicatie zijn Hi en ik er uiteindelijk uitgekomen en is er een passende oplossing gevonden door Hi, om mij te compenseren in de extra belkosten die ik nu maandelijks maakt.
Via deze weg wil ik Hi Webcare (mn. Lotte) danken voor de genomen moeite.
Reactie door read op 16-05-2010 20:57
macasa
Proficiat!!!, dat is dan weer een pluspuntje op de conduitestaat van "onze" Lotte.
Me5t vriendelijke groet, ReadAC.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!