Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hi nieuwe abonnement afsluiten...

Geplaatst door: joris_ op: 21-08-2010 16:02
Hallo Kassa leden, Ik begin natuurlijk bij het begin, ik probeer voor iemand die 2 jaar een mobiel heeft gekocht en daarbij een prepaid simkaart van Hi kocht een abonnement af te sluiten. Het prepaid gebeuren is prima gegaan, en geen problemen. En nu, 2 jaar later, wilt hij graag overstappen op een abonnement. Ik had al bij veel aanbieders gekeken, en bij Hi hadden ze een paar mooie aabiedingen en ik wist ze wel te vertrouwen. Dus ik klik netjes op de knop KOOP en voor de gegevens in... Tot mijn grote verbazing krijg ik een foutmelding dat er iets mis was gegaan. Ik vul het formulier nogmaals in en kijk of alles correct is ingevuld. Ik was er 100% zeker van dat er geen fouten inzaten, en toch geeft hij weer een foutmelding. Dus ik kijk nog eens rond en zie daar een telefoonnummer voor hulp staan. Vervolgens bel ik dat nummer op en ik word wel 4 keer doorverbonden. Vreemd, dacht ik al. En na 10 min in de wacht te hebben gestaan krijg ik een vrouw aan de lijn. Op t eerste oog klonk ze behoorlijk chagerijnig. Op het begin vroeg ze een paar vragen; 'Wat is uw telefoonnummer? Bent u al een klant bij Hi of KPN? Ben u al 18 jaar of ouder?' Vervolgens vertelde ik weer de gegevens en toen vroeg ze de geboorte datum, ik vertelde zijn geboortedatum. Hij is nu 13. De vrouw zei dat dat niet klopte. 'Ik vroeg u aan het begin of u 18 bent, vervolgens loopt u gewoon te liegen.' Ik zei dat ik wel 18 jaar of ouder was. De vrouw vroeg: 'Waarom geeft u dan een andere geboortedatum? Bent u nou wel 18?' En weer zei ik gewoon dat ik het wel was. Toen vroeg ze: 'En hoe oud bent u dan wel?' Vervolgens zei ik dat ze dat niet moet vragen aan klanten en gewoon de verkoop moet vervolgen. Ik snapte heus wel dat ze geen neppe verkopers willen hebben enzo, maar voor zo'n geval zitten ze al moeilijk te doen. Uiteindelijk heb ik toch gewoon gezecht dat ik 32 was. De vrouw vroeg: 'En in welk jaar bent u geboren dan?' Ik zei dat ik 1978 geboren was. 'Misschien bedoelt u degene voor wie het abonnement bestemd is?' zei ik. En de vrouw zei dat ze mij bedoelde. Ik legde uit dat ik voor iemand anders aan het bestellen was. De vrouw wou het niet geloven en ging verder, ze klonk steeds kwader: 'En wat is uw telefoonnummer?!' Ik zei dat ik dat al had verteld. En toen zei de vrouw dat dat een mobiel nummer was. Ze wou mijn privé nummer. Ik vroeg waarom ze dat nodig had, en toen hing de vrouw gewoon op. Ik schrok er een beetje van, hij zit er nu al 2 jaar en heeft geen problemen gehad. En nu gaat het allemaal mis. Is dit normaal dat een medewerkster zoveel aan mij vraagt? groeten.
Reactie door stacey op 21-08-2010 22:33
Hoi, Als je voor een 13 jarige een aanmelding invult gaat het fout, kan kloppen, de minimum leeftijd voor een gsm Abonnement is 18 jaar, dus die leeftijd zal hij wellicht niet accepteren. --Toestellen worden uitsluitend i.c.m. een abonnement geleverd. Voor aanvragen geldt een minimum leeftijd van 18 jaar. -- Prepaid is nooit geen probleem nee, logisch, die kan iedereen zo halen om de hoek...........als je kaart leeg is is hij leeg en wie hem leeg maakt daar ligt provider niet van wakker............... Met een abonnement moet er een rekening betaald worden en die kunnen ze niet (zomaar ver-)halen bij een minderjarig kind dus vandaar........... Als je dan ook nog zo met leeftijden gaat zitten goochelen aan de telefoon kan ik wel begrijpen dat de medewerkster daar beetje zat van werd ook, zal wel gedacht hebben dat ze in de maling genomen werd door stel pubers...... Dus als een minderjarige een abo wil zal het aangevraagd/op naam van de ouders (volwassene) moeten, die is daarmee dan ook verantwoordelijk voor de kosten. Zou zeggen laat hem maar even lekker `prepia`en` van z`n zakgeld tot hij 18 is dan. Succes,

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor