Hi Klantenservice ronduit onbeschoft.
Geplaatst door: cleotiara op: 05-08-2011 15:27
Na een geslaagde vakantie in Juni kwamen wij thuis en tot onze schrik kwam er een hoge telefoonrekening van Hi binnen. Of hij was al afgeschreven. Volgens ons kon dit onmogelijk kloppen, dus hebben we online gekeken naar de specificatie. Volgens deze specificatie zou mijn man in 3 minuten tijd 45 sms-jes hebben verstuurd via de Hi-Centrale (want vanuit buitenland verstuurd). Ehm.... nee, dit had ie niet gedaan. Hoe moet ie dat voor elkaar krijgen?
Afijn, ik klantenservice gebeld. Die jongen gaf me gelijk (nee, lijkt me inderdaad niet kloppen) en maakte ter plekke een klacht aan. Mijn man zou zo snel mogelijk worden gebeld voor de afhandeling. Goed, 3 weken later nog niets gehoord, dus maar zelf weer eens bellen.
Ik kreeg een vrouw aan de lijn die erg chagrijnig klonk en blijkbaar haar dag niet heeft. Want toen ik het probleem voorlegde gooide ze me gelijk in de wacht en ging het uitzoeken op de meest chagrijnige toon die je je maar voor kan stellen. Na een aantal minuten wachten werd de vraag gesteld vanaf welk toestel de sms-en verstuurd waren. Ja eh, die van mijn man. Ja (zucht..... ) wat voor merk is dat? Eh, weet ik veel, samsung geloof ik. Ik ga even overleggen met technische dienst, moment. Bam weer in de wacht. Weer een aantal minuten gewacht. En toen kwam dit fijne antwoord: mevrouw, ik kan hierover geen klacht aanmaken, want u heeft die smsjes zelf verstuurd. Eh nee! Hoe moet ik dat gedaan hebben dan? Door middel van een groeps-sms. Pardon? U heeft die smsjes zelf verstuurd door een groeps sms te sturen. Nee, dat hebben wij niet gedaan! Ja, het staat hier, dus u heeft het wel gedaan. Dus ik zeg: U zegt dus dat ik lieg, want dat hebben we niet gedaan. ja het staat hier toch en ik ga hier geen discussie met u over aan, want dan hang ik op. Pardon??? 1. Wij hebben dat niet gedaan en zeker niet vanuit het buitenland! 2. Mijn man heeft neit eens 45 mensen in zijn telefoon staan! Mevrouw, ik ga hier geen discussie met u over aan, u heeft de smsjes zelf verstuurd.
Toen werd ik dus best kwaad en heb gevraagd naar de manager. Nou, dat treft want daar spreekt u mee. Nou, fijn is dat. Ik wil graag weten dan hoe we dit op gaan lossen. Bla bla bla....
Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik gewoon zelf die smsjes heb verstuurd, wij dat gewoon moeten betalen (wat al was afgeschreven) en dat we gewoon pech hebben, ook al heeft die jongen die we eerst hebben gesproken gezegd dat we het geld terug zouden krijgen. En aangezien zij maar bleef schreeuwen heb ik hem erop gegooid.
Heeft iemand tips wat we hiermee kunnen doen? Het gaat hier wel om een 25 euro o.i.d. die HI dus onterecht incasseert.
Ik hoor het graag.
Reactie door rjw op 05-08-2011 19:05
Wat staat er in de telefoon qua verzonden berichten? Niet per ongeluk een sms aan een groep gestuurd ipv aan een individu?
Reactie door jpm op 06-08-2011 11:18
Als de telefoonmaatschappij iets in rekening brengt dan is dat op grond van data. Die data moet dus zijn vastgelegd, inclusief de adressen naar wie al die sms-jes zijn verstuurd. Dan is toch makkelijk na te gaan (cleotiara zegt immers dat er nog niet eens 45 telefooncontacten in dat mobieltje zaten) wat er scheef moet zijn? Of zie ik dat verkeerd?
Anderzijds, moet niet eerst worden onderzocht of iemand anders dit kan hebben gedaan (hacking van een telefoon, is dat tegenwoordig ook mogelijk?).
Ik heb er geen verstand van, maar zou wel heel graag willen weten of dit (technisch gezien) ook anderen kan overkomen.
Reactie door cleotiara op 06-08-2011 16:04
Quote: rjw schreef op vrijdag 5 aug 2011, 19:05: Wat staat er in de telefoon qua verzonden berichten? Niet per ongeluk een sms aan een groep gestuurd ipv aan een individu? einde Quote
Nee dus, lees mijn verhaal. En van juni hebben wij geen verzonden berichten meer in de telefoon staan.
Quote: jpm schreef op zaterdag 6 aug 2011, 11:18: Als de telefoonmaatschappij iets in rekening brengt dan is dat op grond van data. Die data moet dus zijn vastgelegd, inclusief de adressen naar wie al die sms-jes zijn verstuurd. Dan is toch makkelijk na te gaan (cleotiara zegt immers dat er nog niet eens 45 telefooncontacten in dat mobieltje zaten) wat er scheef moet zijn? Of zie ik dat verkeerd?
Anderzijds, moet niet eerst worden onderzocht of iemand anders dit kan hebben gedaan (hacking van een telefoon, is dat tegenwoordig ook mogelijk?).
Ik heb er geen verstand van, maar zou wel heel graag willen weten of dit (technisch gezien) ook anderen kan overkomen.einde Quote
Je haalt me de woorden uit de mond. Ze gingen het niet eens uitzoeken, ze zeiden gewoon dat ik het gedaan had en daarmee was de kous af. Ik moest zelf maar uitzoeken hoe en wat. Dus daarom: wat kan ik hieraan doen?
Reactie door tdehond op 06-08-2011 16:30
Verkeersgegevens
Wij verwerken je verkeersgegevens (zoals het tijdstip en de duur van het gebruik van een aansluiting, surfgedrag, kijkgedrag, IP-adressen en URL's) voor de volgende doeleinden:
a. Ten behoeve van het vervaardigen van nota's;
smsen vallen m.i. ook onder verkeersgegevens.
M.i. moet Hi dus in staat zijn om u inzage te geven in op welk moment en naar wie u deze groeps sms gestuurd zou hebben.
Ik zou schriftelijk aangetekend bezwaar maken tegen de hoogte van de nota omdat u deze groeps sms niet verstuurd heeft.
Verzoek om u schriftelijk bewijs van het tegendeel binnen ten hoogste 30 dagen toe te sturen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!