Het tv-programma Kassa
Geplaatst door: heideveld op: 18-04-2014 14:36
Beste 'Kassiers".
Ik vind de kwaliteit van het tv-programma Kassa achteruit gaan.
De tijdsdruk bij ieder item is ontzettend hoog. Daardoor worden thema's in sneltreinvaart behandeld en is er van enige diepgang nauwelijks sprake.
De gasten zijn daarbij ook vaak goed getraind (mediatraining) en 'sterren' in het omzeilen van vragen en het niet-geven van antwoorden. Sterker nog: Ze slagen er in om aan de meeste negatieven kritiek nog een positieve draai te geven voor hun bedrijf of organisatie. Walgelijk!
De presentatrice is hier vaak niet tegen op gewassen. (Ik zou trouwens niet graag in haar schoenen staan.) Dat ze zo weinig tijd krijgt voor ieder item speelt hierbij ook een rol.
Het 2e scherm is op zich een leuk idee, maar b.v. bij vergelijking van producten kan het m.i. niet objectief zijn. De optie 'ik ken dit merk niet/heb er geen ervaring mee" ontbreekt namelijk.
Verder blijft het bij noemen/vermelden van resultaten 2e scherm en wordt er in het programma inhoudelijk niets meer mee gedaan. Jammer.
Schrijf dit niet om Kassa maar even 'af te kraken', maar meer vanuit uit de zorgen die ik me maak en wellicht hebben anderen een andere mening of tips/suggesties ter verbetering of wil men het gewoon zo houden en ben ik slechts 'een zeurpiet' :)
Voorzetje: Minder onderwerpen per uitzending?
Reactie door valerius-2 op 18-04-2014 19:25
De interesse bij mij is ook al een tijdje zoek dus kijk ik er niet meer naar. Dat moet u ook doen . Maar zolang er nog genoeg kijkers zijn is het toch wel noodzakelijk dat het verschillende misstanden bloot legt . Tenslotte is het dan ook niet voor iedereen om er naar te kijken.
Reactie door marijke1953 op 18-04-2014 21:36
Men wil jongere kijkers bereiken. U wilt een soort Buitenhof over consumentenzaken. Dit trekt onvoldoende kijkers.
Wat meer diepgang zou ik ook wel prettig vinden, maar daar is ook een andere presentatrice voor nodig.
Reactie door 1953 op 19-04-2014 04:30
Deze forum zal wel spoedig gesloten worden, niet consument gerelateerd in de visie van de redactie ogenschijnlijk.
Vorige week de test met paaseitjes, terwijl die al eind januari in de schappen lagen, mosterd na de maaltijd. En ook de keuzes die men maakt van merken bij het testen van ...
Reactie door gerboe op 19-04-2014 08:04
Het tempo is inderdaad hoog maar de essentie van een onderwerp komt wel aan de orde. De gasten zijn nogal eens niet erg bedreven in hun functie als woordvoerder. Dat niveau verbaast me vaak. En de presentatrice is er wel degelijk tegenop gewassen! Scherp doorvragen, desnoods meerdere keren terugkomen op de vraag, heel erg goed allemaal.
Reactie door tot15karakters op 19-04-2014 11:42
Iedereen kreeg voor de uitzending een gesprek maar als ik als gast me daar niet aan houd en ga draaien en de boel goed praten is het voor een presentator lastig hier doorheen te komen.
En de tijd, ja steeds meer in minder tijd maar anders word het vaak te saai en gedetailleerd.
Ik ken mezelf en zal eerder schriftelijke reactie geven en voor laten lezen dan Live, want als ik ter plaatse iets te binnen schiet loopt het flink uit.
Dan zitten alle gasten na mij in tijdnood, dus houd rekening met mensen die zich niet aan de vooraf gemaakte afspraken houden.....
Ik geef dus liever mezelf dan een presentator de schuld.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!