Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Helfort Telfort

Geplaatst door: eva_t op: 04-10-2013 14:33
Ja hoor, daar gaan we weer. Drama met ons nieuwe abonnement bij Telfort, hierna te noemen Helfort. Ik begin gewoon aan mezelf te twijfelen; ben ik dan echt zo'n zeikerd? Of ben ik niet meer dan redelijk m.b.t. mijn verwachtingen jegens een internet/interactieve tv aanbieder? Ik betaal toch immers gewoon mijn abonnement volgens afspraak? Zie hieronder een samenvatting van mijn privé discussie via de Helfort facebook pagina. Ik kon het helaas niet openbaar op die Helfort pagina kwijt, anders had ik dat graag gedaan. Dan maar zo. Eind mei 2013 (ongeveer?!) hadden wij interactieve tv aangevraagd. hierover zijn destijds (telefonisch) afspraken gemaakt: We zouden 32,50 p.m. betalen voor interactieve tv + internet 30 mbit/sec. Een kastje en modem zou onze kant opkomen. Onze digitenne (KPN) mochten we houden, en zou met ingang van het abonnement gratis zijn. De reden voor mijn keuze voor dit abonnement was: Ik kon tot 2 (of 3?) dagen na uitzending alle programma's terug kijken. Joepie! Begin juni werd er inmiddels (veel te veel) geld afgeschreven en we hadden nog niet eens iets ontvangen. Na veéééél vermoeiend gediscussieer met een niet servicegerichte medewerker van Helfort via facebook, heb ik uiteindelijk de te veel betaalde kosten terug gekregen en het modem en tv kastje ontvangen. Toch nog opgelost, zou je denken.... Tot dat: 1) Het internet (voorheen KPN) ineens trager werkte dan. We hebben afgelopen week 9 mbit/sec gemeten, dit zou volgens de telefonische afspraak 30 moeten zijn. 2) Er weer een klein bedrag door KPN afgeschreven werd 3) Er weer teveel door Helfort werd afgeschreven. 4) We erachter kwamen dat we moesten betalen voor iedere uitzending die we via 'het interactieve uitzending gemist' op de tv wilden terug kijken. Dit zat toch bij het abonnement in?! Daarnaast zijn diezelfde programma's via de laptop of Ipad gewoon gratis terug te kijken. Schiet mij maar lek. Toen ik bovenstaande punten via dezelfde facebook discussie benoemde was dit de reactie: "Beste Eva, Ik heb jouw verbinding doorgemeten en je haalt een snelheid van 13.9Mb, dit is de hoogst haalbare snelheid op jouw adres en valt binnen het Internet Standaard abonnement dat loopt tot 30Mb. Als je gebruik maakt van de Digitenne aanbieding dan betaal je geen abonnementskosten, enkel de huur van de tuner. Dit staat op onze website beschreven: http://bit.ly/1572dND. Het aanbod en of je moet betalen voor een programma bij Programma gemist wordt bepaald door de betreffende zender/omroep, hier heeft Telfort geen zeggenschap in. Jeroen" Ben ik nu gek? Niemand heeft me dit verteld toen ik alles telefonisch afsloot. Noch heeft iemand me verwezen naar de website die Jeroen noemde. Al die gesprekken worden toch opgenomen? Luister het dan terug zou ik zeggen. Ik ga voortaan hetzelfde doen; alle gesprekken opnemen. Hij gaat ook niet eens in op de teveel betaalde kosten die afgeschreven zijn door Helfort. Die wil ik terug en ik wil een verklaring. Graag jullie reactie. En voor nu: KIES NOOIT VOOR TELFORT!
Reactie door telfortwbcr op 04-10-2013 16:43
@eva_t, Ik heb gereageerd op jouw verstuurde bericht op onze Facebook pagina, zoals daar gemeld zet ik jou klacht intern uit bij de betreffende afdeling. Mijn collega's nemen binnen 3 werkdagen telefonisch contact met jou op om jouw klacht te bespreken en te zien wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn. Jeroen
Reactie door tijger1 op 04-10-2013 17:11
Als de Digitenne ontvanger geen eigendom is, moet u daarvoor huurkosten betalen. Als u voorheen meerdere Digitenne ontvangers had, waarvan de andere eigendom, dan kunt u er een teruggeven aan KPN en dan is dat klaar. In de zomer is er een wijziging geweest voor onder meer de RTL zenders dat voor sommige van hun programma's via uitzending gemist betaald moet gaan worden. Stond uitgebreid in de krant en is op tv geweest. Daar kan Telfort inderdaad niets aan doen. Of dat via laptop of I-pad wel te bekijken is, is niet relevant. Een snelheid van internet is altijd TOT. Wat opgegeven wordt, wordt nergens en nooit niet, om zo maar te zeggen, gehaald en het maximum wordt niet gegarandeerd. Is ook welbekend. In het begin zegt u dat het teveel geïncasseerde is terug ontvangen en u eindigt met dat u het teveel betaalde terug wilt hebben. Hoe zit het nu? Als u dus veel op uitzending gemist hebt gezeten voor commerciële tv, moet u daarvoor gewoon betalen. In het begin was het dus rommelig, maar verder zie ik niet wat Telfort fout doet.
Reactie door eva_t op 29-10-2013 09:58
Eerst even een update: Ik ben tot op heden NOG STEEDS NIET TERUG GEBELD!! Dit getuigt weer van zeer slechte service; afspraken worden vaker niet dan wel nagekomen. Quote: tijger1 schreef op vrijdag 4 okt 2013, 17:11: Als de Digitenne ontvanger geen eigendom is, moet u ....... einde Quote Beste tijger1, Dank voor je reactie. Ik ben niet onredelijk. Als men mij van te voren verteld dat ik ergens voor moet betalen, dan ben ik daarvan op de hoogte en neem ik dat mee in mijn keuze van het nieuw af te sluiten abonnement. Dit is bijvoorbeeld het geval van de optie films huren. De medewerker heeft mij verteld dat dit ook een onderdeel was van het abonnement. Het woordje "huren" maakt mij duidelijk dat ik moet betalen voor deze service. Daarentegen vind ik niet dat je achteraf ergens geld voor kan eisen als mij verteld is dat het "gratis" was of "bij het abonnement hoorde". Dit vind ik gladde salespraatjes die niet waargemaakt worden. Dit is het geval bij de KPN digitenne en het uitzending gemist verhaal. Ook bij de snelheid van het internet heeft niemand mij verteld dat dit TOT een bepaalde snelheid is, noch hebben ze mij doorverwezen naar de website met de voorwaarden. Als jij bijvoorbeeld een telefoon abonnement afsluit met gratis bellen naar het buitenland, dan kunnen ze je toch ook niet een rekening sturen voor bellen naar Duitsland? "Want dat land valt weer net niet binnen het abonnement"...?? Oneerlijk, lijkt me. Dat hadden ze je van te voren moeten duidelijk maken. Ze hadden dit ofwel moeten melden bij het telefonisch afsluiten, of ze hadden je een bevestiging moeten sturen met de kleine lettertjes waar jouw handtekening voor nodig was, of ze hadden je moeten doorverwijzen naar de voorwaarden waarmee je eerst akkoord had moeten gaan. Maar dit doen ze expres niet. Geloof me, ik heb geprobeerd alles schriftelijk dan wel via de mail af te sluiten. Dan heb je overzicht. Maar dat is gewoonweg onmogelijk. Ze doen er alles aan om je het telefonisch (dus zonder "bewijs") te laten afhandelen. Als ze ooit nog terugbellen mocht ik volgens Jeroen (zo heten ze trouwens allemaal) wel vrágen om een schriftelijke bevestiging. Nou, die heb ik nog nooit gekregen, dus ik vrees wederom het ergste. Ik neem alles op, zet het op papier, stuur het aangetekend op en vraag om bevestiging. Zeer vermoeiend dit. Dat dit allemaal maar mag. Het riekt naar oplichting. Bah.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor