Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hele slechte ervaring met Energy+ matras

Geplaatst door: namasté72 op: 21-03-2014 08:43
In februari 2013 heb ik de energy + matras hard gekocht. Ik heb voor de koop eerst goed info gevraagd i.v.m. met mijn slijtage aan de onderrug en si-gewricht ( L5-S1 ). Ook heb ik de speciale kussen aangeschaft, best prijzig maar voor je gezondheid doe je veel, althans ik ! In het begin dacht ik echt een matras gevonden te hebben voor mijn jarenlange klachten en pijn, maar na een half jaar het matras in bezit te hebben werd dit heel anders tot mijn verdriet. Voor mensen met serieuze lichamelijke klachten kan je niet met het 2 weken proefslapen beoordelen of het matras goed is of niet...daarvoor is het termijn echt te kort ! Helaas werd voor mij de pijn alleen maar erger en erger, nog erger dan voor de koop van dit matras !. Ik werd vele nachten wakker en ‘s ochtends kon ik mijn broek en sokken niet eens meer aan doen van de pijn, deed mijn nek zeer van de hoofdkussen en heb ik veel hoofdpijnen door het kussen. De hele dag voel je dan zo moe en heb je veel pijn, want ik kom niet meer tot mijn nachtrust. Niet verwacht dat het zo erg zou verlopen, want je verwacht na verkregen info en de info op de site dat het juist wat moet gaan helpen voor mensen met rugklachten en gewrichtsklachten en juist NIET gaat toenemen ! Ik baal hier zo van aangezien het mij echt een matras leek voor de gezondheid, zo mij ook als info gegeven werd. Ook ervaar ik als ik in de nacht wakker wordt van de pijn, veel drukpijn op het gewricht, het lijkt dan net of je continue op iets hards hebt gelegen, dat doet zo'n pijn !...dat heb ik nog nooit met mijn oude matrassen ervaren ! Ik vind dit echt jammer, want er wordt voorgelicht dat het juist goed moet zijn voor mensen met rug en gewrichtsklachten, helemaal met de speciale kussen erbij. Maar na maanden blijkt de werkelijkheid helemaal anders ! De verergering van de pijnen kwam niet gelijk in het begin. Hier ging een tijd overheen voordat ik echt kon zeggen dat het inderdaad van het matras kwam. Ik heb daarvoor ook getest met een ander matras en na die test bleken de klachten die verergert waren door de Energy+ matras weer aanzienlijk af te nemen. Nadat ik weer op de Energy+ matras ging slapen ging na verloop van tijd de klachten weer verergeren. Ik was nu zeker van mijn zaak dat het Energy+ matras dus echt de veroorzaker was van mijn toenemende klachten ! Na goed uitzoeken en een goed beeld ervan te hebben kon ik het bedrijf pas 1 jaar erna erover informeren, tja je kan iets ook niet in 2 maanden uitgezocht hebben, of ergens zeker van zijn. Hierop kreeg ik het volgende antwoord : Wat ik jammer vind is dat u zich pas na ruim 1 jaar via Trustpilot bij ons meldt. Het was wenselijk geweest uw situatie direct aan ons kenbaar te maken.
Reactie door namasté72 op 21-03-2014 08:44
Verder met het verhaal : Verder kreeg ik van het bedrijf de volgende antwoorden : Mail 1 : U geeft aan dat u last heeft wanneer u op het matras slaapt, u geeft alleen niet aan hoe dit in verbinding kan staan met het matras. Voelt het te hard aan of is het juist te zacht, graag zouden wij dit van u willen weten. Er zullen inderdaad bedrijven zijn de een langere proefslaap periode aanbieden, dit hoeft geen garantie te zijn om het juiste matras te vinden. Vaak bent u bij deze zaken dan verplicht om hier iets aan te kopen en ook zijn er veel kleine lettertjes. Nadat ik een mail teruggeven had en op Trustpilot deze zelfde mening had gegeven kreeg ik de volgende mail : Mail 2 : Wij zijn een grote voorstander van een open communicatie vandaar ook dat wij een forum platform bieden via Trustpilot. Hierbij dienen wij te voorkomen dat een individuele ervaring te uitgebreid aan de orde komt waarbij de berichtgever het risico loopt dat privacy gevoelige informatie naar buiten komt. Naar aanleiding van uw laatste toevoeging voelen wij ons ook weer geroepen te reageren. Zouden wij dat doen dan komt uw medische probleem zodanig uitgebreid aan de orde met persoonlijke informatie dat wij dit niet als verantwoord beschouwen. Uw privacy is dan niet meer gewaarborgd wat tegen onze regels is. Had u niet meer gereageerd dan was het verantwoord geweest het bericht te laten staan. Nu hebben wij Trustpilot gevraagd uw bericht te verwijderen. Wij rekenen op uw begrip. Daarop heb ik natuurlijk weer gereageerd dat ik het raar vond en iedere mening een mening is, maar goed ik had het aangepast en kreeg vervolgens de volgende mail : Mail 3 : Naar aanleiding van uw bestelling sturen wij u deze email. Hierbij zouden wij het volgende aanbod willen doen. U kunt de matraskern die u nu heeft omruilen voor de soepele kern van Energy+. Met matraskern bedoelen wij de volledige binnenkant van het matras, de witte hoes kunt u behouden. Helaas kan dit niet volledige zonder kosten, de transportkosten dient u elf te betalen. Dit is een bedrag van 65.45euro. Graag zouden wij van u willen weten of u op dit aanbod wenst in te gaan. Als laatste mail ik dat ik daar niet mee eens ben. Mijn gezondheidssituatie is achteruit gegaan met dit matras, het matras doet zo'n pijn en de kussen ook, en geef ik aan dat het matras misschien te hard is, daarbij heb je garantie en vraag ik niet dat het matras mijn lichamelijk en geestelijk kapot maakt, ik vind het dan belachelijk dat dit bedrijf een geldbedrag vraagt voor transportkosten of zie ik het verkeerd ? Het hoofdkussen kostte mij € 59,- en is een Energy + NASA traagschuim kussen met de volgende eigenschappen : Correcte ondersteuning van het hoofd. Ontspant hoofd, nek en schouders. Juiste houding van de nekwervels. Perfecte vochtregulatie en aangename ventilatie. Geschikt voor elk type slaper In hoogte verstelbaar Het kussen bezorgt mij alleen maar hoofdpijn, nekpijn en 's ochtends kom ik op met pijn in het schouderblad, waar je de dag dan mee loopt. Ook dit heb ik aangegeven bij het bedrijf en kreeg ik het volgende antwoord : Het kussen is standaard vrij hoog afgevuld. U kunt door vulling te verwijderen het kussen eenvoudig wat lager maken en dus aan uw persoonlijke situatie aanpassen. Door dit te doen zal voor u een betere ondersteuning ontstaan. Moet ik dan gaan experimenteren met een kussen van € 59,- ? Ik mail als laatste dat ik het er niet mee eens ben, en ik niet had verwacht dat het bedrijf zo zou gaan reageren, en ik me ook totaal niet kan vinden in een betaling. Hierop kreeg ik recentelijk het laatste antwoord : De mogelijkheid om deze omruiling te doen zonder deze kosten is helaas niet mogelijk. U kunt de garantie procedure verder voortzetten door het garantieformulier in te vullen, hierbij zullen wij vragen om foto’s van de matraskern. Hierna zal dit in behandeling genomen worden. Ik kan alleen maar aangeven dat ik diep teleurgesteld ben in dit bedrijf, daarbij moet je ook elke keer weer mailen wanneer ze antwoord kunnen geven. Als je een klacht heb, kan je wachten....als je wat koopt dan is er direct contact. Helaas zit ik met dit matras nog in mijn maag en vind ik het belachelijk dat zij een geldbedrag vragen, wat vinden jullie ?
Reactie door zoekster op 21-03-2014 09:28
Het bedrijf heeft gelijk.
Reactie door tijger1 op 21-03-2014 09:34
Dus als ik het goed begrijp kunt u voor € 65 een heel nieuw matras krijgen na een jaar slapen? Ik zou dat aanbod maar vlug aannemen. En als u zelf simpel het kussen dunner kunt maken, is dat toch helemaal geen probleem?
Reactie door aurora1 op 21-03-2014 13:59
Is het bed (bodem) wel geschikt voor dit matras, of dat de klachten daarmee ook te maken kunnen hebben?
Reactie door namasté72 op 21-03-2014 18:30
Tijger1, alleen de kern kan geruild worden. Op het matras zit nog volop garantie, maar blijf het raar vinden dat er een betaling plaats moeten vinden aangezien ik ook niet om die pijn heb gevraagd. Aurora1, het bedbodem is zeker geschikt ervoor, heb namelijk een elektrische lattenbodem.
Reactie door tijger1 op 21-03-2014 18:34
Dat is toch het allerbelangrijkste van een matras? De kern? En die kunt u na een jaar nog ruilen.
Reactie door namasté72 op 21-03-2014 18:47
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 18:34: Dat is toch het allerbelangrijkste van een matras? De kern? En die kunt u na een jaar nog ruilen.einde Quote Daarvoor is de garantie ook, maar dat ik ervoor moet betalen dat is vreemd. Het is echt een klacht wat ik heb van het matras.
Reactie door zoekster op 21-03-2014 19:03
Quote: namasté72 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 18:47: Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 18:34: Dat is toch het allerbelangrijkste van een matras? De kern? En die kunt u na een jaar nog ruilen.einde Quote Daarvoor is de garantie ook, maar dat ik ervoor moet betalen dat is vreemd. Het is echt een klacht wat ik heb van het matras.einde Quote Het is niet zo dat er iets mis is met de kern, alleen past die kern niet bij uw lichaam. Bij ieder lichaam hoort een ander matras en dit was geen gelukkige combinatie. Het is ook helemaal niet te zeggen dat de nieuwe kern wel bevalt.
Reactie door tijger1 op 21-03-2014 19:29
Een matras is geen medicijn. En zelfs een medicijn werk bij de een wel en bij de ander niet, en soms wordt men van dat medicijn zelfs slechter. En daar is de garantie natuurlijk niet voor. Er zal beslist niet zwart op wit staan dat uw lichamelijke klachten gegarandeerd voorbij zijn bij het gebruik van deze matras. U krijgt een hele nieuwe matras, alleen niet de buitenhoes. Als die dus makkelijk te wisselen is dat natuurlijk logisch. En u hebt ook nog hoofd en schouderklachten, maar dan durft u zelfs niets aan het kussen te veranderen? Heel wonderlijk. Er zijn zoveel verschillende modellen kussens, dan blijft men toch niet een jaar voorttobben? En het is de vraag nog maar of de verslechtering van uw gezondheid door de matras en het kussen komt, dan kan natuurlijk ook helaas aan uzelf liggen.
Reactie door namasté72 op 21-03-2014 19:31
Quote: zoekster schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 19:03: Quote: namasté72 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 18:47: Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 18:34: Dat is toch het allerbelangrijkste van een matras? De kern? En die kunt u na een jaar nog ruilen.einde Quote Daarvoor is de garantie ook, maar dat ik ervoor moet betalen dat is vreemd. Het is echt een klacht wat ik heb van het matras.einde Quote Het is niet zo dat er iets mis is met de kern, alleen past die kern niet bij uw lichaam. Bij ieder lichaam hoort een ander matras en dit was geen gelukkige combinatie. Het is ook helemaal niet te zeggen dat de nieuwe kern wel bevalt. einde Quote De Energy + matrassen zijn er in stevig en soepel. Aangezien ik veel op de buik slaap werd deze mij ook aangeraden. Maar na lange tijd werden de pijnen steeds erger, en voel ik continue wat hards als ik op de zij lag in mijn gewricht. Een vreselijke pijn gaf dit de volgende dag. Ik denk dat het matras voor mijn klachten veel te hard is en daardoor de pijnen veel erger worden. Voor dit matras had ik een latex matras, maar nooit geen drukpijn gehad op mijn gewricht zoals met deze matras. Als je net op het matras gaat liggen voelt het zo hard aan, maar in de nacht ga je de hardheid van het matras juist erg voelen. Ik denk dat de soepele variant juist beter is, aangezien ik altijd een soepel matras heb gehad. Waarom had ik daar als eerste niet voor gekozen ? Omdat ik voor mijn klachten advies had gevraagd en mij werd gevraagd wat de slaaphouding was, aangezien dat buikslaper is, werd mij de stevige variant geadviseerd.
Reactie door namasté72 op 21-03-2014 19:39
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 19:29: Een matras is geen medicijn. En zelfs een medicijn werk bij de een wel en bij de ander niet, en soms wordt men van dat medicijn zelfs slechter. En daar is de garantie natuurlijk niet voor. Er zal beslist niet zwart op wit staan dat uw lichamelijke klachten gegarandeerd voorbij zijn bij het gebruik van deze matras. U krijgt een hele nieuwe matras, alleen niet de buitenhoes. Als die dus makkelijk te wisselen is dat natuurlijk logisch. En u hebt ook nog hoofd en schouderklachten, maar dan durft u zelfs niets aan het kussen te veranderen? Heel wonderlijk. Er zijn zoveel verschillende modellen kussens, dan blijft men toch niet een jaar voorttobben? En het is de vraag nog maar of de verslechtering van uw gezondheid door de matras en het kussen komt, dan kan natuurlijk ook helaas aan uzelf liggen.einde Quote Dat het matras geen medicijn is dat snapt iedereen, maar iedereen wilt een goed matras voor rugklachten, zeker als aangegeven wordt op de site dat het juist goed moet zijn voor de rug, dat het drukpijnen vermindert ect. Wat betreft de kussen, die was na een paar maanden al weg, een persoon die er wel profijt van heeft van zo'n harde baksteen. Als je het verhaal goed gelezen had Tijger1, dan had je kunnen lezen dat het wel door Energy+ matras komt, omdat ik getest heb met een ander matras waardoor de ernst afnam en daarna weer toenam nadat ik weer op de Energy+ matras ging liggen. Dit om er helemaal zeker van te zijn, dat het dus daadwerkelijk wel door de Energy+ matras kwam !
Reactie door tijger1 op 21-03-2014 19:39
Als je alle adviezen leest over matrassen cq slaaphouding, dan wordt overal bij een buikligging een harde matras aanbevolen en een dun kussen. Dus het advies was conform de regels om zo maar te zeggen. U kunt nu een soepele krijgen, mooi toch?
Reactie door namasté72 op 21-03-2014 19:47
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 19:39: Als je alle adviezen leest over matrassen cq slaaphouding, dan wordt overal bij een buikligging een harde matras aanbevolen en een dun kussen. Dus het advies was conform de regels om zo maar te zeggen. U kunt nu een soepele krijgen, mooi toch?einde Quote Dat klopt, aangezien ik niet iedereen ben, waren de vragen meer dan alleen dat, en het advies ook meer dan alleen dat ;)...waardoor het al met al een stevig matras werd. Inderdaad kan ik de soepele krijgen Tijger1, maar het gaat mij om de betaling ervan.
Reactie door tijger1 op 21-03-2014 20:09
Het komt mij voor dat u het onderste uit de kan wil.
Reactie door namasté72 op 21-03-2014 20:23
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 20:09: Het komt mij voor dat u het onderste uit de kan wil.einde Quote Dat is jouw mening ! Als ik dat wilde dan had ik het wel heel anders aangepakt ;). Dat het daadwerkelijk getest is dat mijn klachten worden verergerd door het matras, vind ik het niets meer dan schappelijk en menselijk dat de kern wordt omgeruild zonder bijkomende kosten.
Reactie door tijger1 op 21-03-2014 20:34
"Dat is jouw mening" Maar daar vraagt u toch om in uw laatste zin van uw topic?
Reactie door namasté72 op 21-03-2014 21:19
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 20:34: "Dat is jouw mening" Maar daar vraagt u toch om in uw laatste zin van uw topic?einde Quote Staat er ergens dat je mening niet gegeven mag worden ? Of is de bedoeling van jouw zin dat meningen gelijk moeten blijven ? Jouw mening mag uiteraard gegeven worden, maar jouw mening is mijn mening niet ;).
Reactie door tijger1 op 21-03-2014 21:25
U schrijft: Dat is jouw mening. Als ik dat wilde dan had ik het wel heel anders aangepakt. U vraagt in uw topic de mening van anderen. Dus dan krijgt u ook de mening van anderen te lezen. Als ik zelf ergens een mening over heb, ga ik niet vragen aan anderen wat zij daarvan vinden. Blijkbaar twijfelt u dus aan uw mening.
Reactie door namasté72 op 21-03-2014 21:46
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 21:25: U schrijft: Dat is jouw mening. Als ik dat wilde dan had ik het wel heel anders aangepakt. U vraagt in uw topic de mening van anderen. Dus dan krijgt u ook de mening van anderen te lezen. Als ik zelf ergens een mening over heb, ga ik niet vragen aan anderen wat zij daarvan vinden. Blijkbaar twijfelt u dus aan uw mening.einde Quote Nogmaals, staat er dat meningen niet gegeven mogen worden ? Waar haal je die gedachten vandaan dan ? Ik vraag wat mensen er van vinden, dus de meningen, maar dat betekent niet dat ik me daarbij hoef neer te leggen, dus wat is het probleem van jou dan ? In mijn verhaal kan je lezen wat mijn mening is, en wil graag mijn verhaal delen met mensen om goed na te denken over de aanschaf van het matras bij dit bedrijf. Daarbij zijn alle reactie welkom, zowel positief als negatief. Maar jij probeert het nu anders te schaduwen ;).
Reactie door tijger1 op 21-03-2014 22:16
Ik heb geen nieuwe matras nodig, maar er lijkt me niets mis met dat bedrijf. Na één jaar nog een nieuwe matras geven, waarbij de klant slechts de transportkosten hoeft te betalen? Ik denk dat heel wat bedrijven minder coulant zijn.
Reactie door namasté72 op 21-03-2014 23:02
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 22:16: Ik heb geen nieuwe matras nodig, maar er lijkt me niets mis met dat bedrijf. Na één jaar nog een nieuwe matras geven, waarbij de klant slechts de transportkosten hoeft te betalen? Ik denk dat heel wat bedrijven minder coulant zijn.einde Quote Ik vraag niet zomaar een andere matras, voor mijn lichamelijke achteruitgang van het matras vraag ik toch ook geen schade ? Ik heb heel wat vergelijkbare verhalen meegemaakt hoor, zeker weten ! Maar dan worden er geen transportkosten neergelegd als er verergering van klachten heeft plaatsgevonden door een matras. Het zal dan kosteloos opgelost moeten worden. Misschien is het matras wat ik heb wel in constructie niet goed o.i.d...daar kom je niet in 2 weken achter hoor ;)
Reactie door tijger1 op 21-03-2014 23:10
Kort en goed, als u een andere matras wilt, dan zult u de transportkosten moeten betalen.
Reactie door namasté72 op 21-03-2014 23:15
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 23:10: Kort en goed, als u een andere matras wilt, dan zult u de transportkosten moeten betalen. einde Quote Mijn probleem is in onderzoek, ik blijf van mening dat in mijn situatie ze dat niet mogen vragen.
Reactie door tijger1 op 21-03-2014 23:27
Ik wens u succes.
Reactie door aurora1 op 22-03-2014 01:17
U vraagt om meningen. Ik vind ook dat het bedrijf gelijk heeft, en dat een nieuwe andere kern niet de garantie geeft dat die wel voor u geschikt is. Ik begrijp niet zo goed dat als een latex matras voorheen beviel dat u vervolgens een ander soort matras gekocht heeft, vooral als u toch al rugklachten e.d. heeft. Het verergeren van de klachten die u heeft kan allerlei oorzaken hebben en hoeft niet noodzakelijkerwijs aan een matras te liggen. Ik zou het aanbod van alleen betaling van transportkosten na zelfs ruim een jaar snel aannemen. Voor dat bedrag kunt u nergens een goed nieuw matras kopen (inclusief transportkosten). Ik begrijp niet zo goed wat u bedoelt met: "Ik vraag niet zomaar een andere matras, voor mijn lichamelijke achteruitgang van het matras vraag ik toch ook geen schade ?"
Reactie door namasté72 op 22-03-2014 08:59
Quote: aurora1 schreef op zaterdag 22 mrt 2014, 01:17: U vraagt om meningen. Ik vind ook dat het bedrijf gelijk heeft, en dat een nieuwe andere kern niet de garantie geeft dat die wel voor u geschikt is. Ik begrijp niet zo goed dat als een latex matras voorheen beviel dat u vervolgens een ander soort matras gekocht heeft, vooral als u toch al rugklachten e.d. heeft. Het verergeren van de klachten die u heeft kan allerlei oorzaken hebben en hoeft niet noodzakelijkerwijs aan een matras te liggen. Ik zou het aanbod van alleen betaling van transportkosten na zelfs ruim een jaar snel aannemen. Voor dat bedrag kunt u nergens een goed nieuw matras kopen (inclusief transportkosten). Ik begrijp niet zo goed wat u bedoelt met: "Ik vraag niet zomaar een andere matras, voor mijn lichamelijke achteruitgang van het matras vraag ik toch ook geen schade ?" einde Quote De latex matras was inderdaad een hele goede matras voor rugklachten. Aangezien het matras al meer dan 10 jaar oud was, ging ik me oriënteren op een medisch matras. De informatie van Energy plus was veelbelovend voor mensen met rugklachten ect. Maar aangezien ik meer een buikslaper ben werd mij de stevige variant aangeraden, wat denk ik juist veel meer problemen heeft gegeven met mijn rug. Het verergeren van de klachten kan namelijk geen andere oorzaken hebben, dan lees je ook niet goed aurora1, aangezien het 2 maanden getest is met een ander matras, waardoor aanzienlijk de klachten weer verminderden. Nadat ik weer op de Energy plus matras ging liggen werden de klachten weer verergerd. Met de laatste zin wordt bedoelt, dat ik niet zomaar een matras wilt gaan ruilen omdat ik na een jaar even een andere wil. Het matras heeft er daadwerkelijk voor gezorgd dat de rugklachten veel erger werden, dat ik drukpijnen kreeg in zijligging ( wat ik nog nooit heb ervaren met oude matrassen ). Het matras bracht mij geen conform maar juist schade.
Reactie door zoekster op 22-03-2014 10:35
Als ik dit bedrijf runde had ik nu meteen mijn aanbod ingetrokken.
Reactie door namasté72 op 22-03-2014 10:45
Quote: zoekster schreef op zaterdag 22 mrt 2014, 10:35: Als ik dit bedrijf runde had ik nu meteen mijn aanbod ingetrokken. einde Quote Jij ook een fijn weekend :)
Reactie door tot15karakters op 23-03-2014 15:19
Verkeerd gekocht! Ja, ik was ooit bij Ikea en na even liggen kochten vele die lekkerste was... Meestal zachte pudding of zo... Ik had meer tijd nodig en mijn uiteindelijke keuze kwam pas na ruim 20 minuten liggen op rustige ochtend dus niet op drukke weekend als je volgende staat te wachten. Na enkele seconden, zoals de meeste minder als 1 minuut een beslissing nemen is tekort. Ook het materiaal, na langer liggen werd traagschuim zweterig en draaien ging moeilijker... massieve zijn te zwaar en wekelijkse omdraaien.....? Daarom zelf voor binnenvering gekozen en de goedkoopste bevalt prima, ruim onder de €100,- en met opleg dus €105,- kan ik met nog herinneren... Een dure had was ook mogelijk maar een goedkope goede steun met wasbare opleg is toch makkelijker en die opleg, nu 5 jaren later zie je duidelijk dat ik geen Viagra nodig heb netjes gezegd dus nieuwe opleg.... Ja, de matras zelf heeft 25 jaren garantie dus daar mankeerde nog niets aan. Ja, zelfs een Goedkope Ikea kan voor een ex Hernia patiënt voldoende zijn dus goede nachtrust hoeft niet veel te kosten mits je goed ga proef liggen en de tijd neemt, man en vrouw dus verschillende gekocht dus zo samen zijn we nu ook weer niet! Iedereen heeft persoonlijke keuze dus vergeet je partner en kies gewoon zelf jou matras en neem te tijd. Als ik zie hoe lang je nu al klaagde had je beter toen even iets meer tijd moeten nemen....
Reactie door christin op 06-04-2014 19:11
Ik geloof niet in matrassen die goed zijn voor de gezondheid. Allemaal geldklopperij. Een gewoon goed stevig normaal matras is voldoende. Ooit kocht een kennis een waterbed en kreeg rugklachten dus het ding na 3 maanden proef snel ingeruild voor een normaal matras. Zelf heb ik al jaren een simpel polyether matras met lattenbodem en bevalt prima.
Reactie door dickster op 30-04-2014 18:44
@namasté72: Ik ben het met je eens. Als het nou een gewone matrassenverkoper was lag het misschien nog anders. Maar energy+ richt zich op mensen met lichamelijke klachten. Ik deel je mening dan ook dat gratis omruilen beter en menselijker zou zijn. Daarnaast vind ik de reacties van energy+ aan jou ook nogal arrogant, ze willen negatieve revies laten verwijderen enzovoort. de eigenar van dit bedrijf runt ook een zogenaamd onafhankelijke matrasvergelijkingssite www.welke-matras.nl ook hier wordt vaak op deze manier gereageerd: als je informatie over een specifiek matras vraagt zegt hij meestal ken ik niet of als de prijs laag is dit kan geen goede kwaliteit zijn, zelfs zonder maar even naar het genoemde matras te kijken, niet bepaald onafhankelijk dus. maar in de praktijk: Je hebt dus te maken met en wat arrogant en strikt zakenman. Je kan niet jezlef blijven kwellen door elke nacht maar op dit matras te blijven slapen. Ik snap dat je uit principe bijna zou kiezen om het matrs weg te doen en een nieuwe ergens anders te kopen maar als je voor de goedkoopste optie wilt gaan met de meeste kans op verbetering zou ik dan och maar op dat aanbod ingaan, ook al snap ik volledig dat dat als gled aftroggelen voelt.
Reactie door anti@energyplus op 14-10-2014 12:23
Ik ben het inderdaad ook met Namasté72 eens. Dit bedrijf richt zich juist op problemen met de rug en dergelijke, en na het verhaal gelezen te hebben konden zij dit voor Namasté72 op een juiste manier oplossen en dat is niet geld ervoor vragen. Hier hetzelfde ellende gehad met de Energy plus matras : Bestellen gaat goed, levering gaat goed, omruilen gaat goed, allemaal niets mis mee, maar het matras is diepe ellende. BIJ HET OPHALEN VAN DE MATRAS KREEG IK VAN DIE 2 JONGENS ZELFS TE HOREN : " wat is er met deze matrassen, we hebben er al zoveel op moeten halen, ook een aantal 2 persoons matrassen, en ze zijn niet te tillen ook " DIT ZEG GENOEG TOCH ? Het is inderdaad een matras van zeer lage kwaliteit : -Zijkanten ( randen ) zakken in waardoor in centimeters minder is geworden. -Kuilvorming na anderhalf jaar !!! -Meer pijn van het matras dan dat het moet afnemen zoals ze beweren. -De climabest protector is waardeloos, veel te warm en rimpelt om je hele matras heen. -Matrashoes is van slechte kwaliteit, inderdaad de rits en allerlei halen komen in het stof. Gevraagd werd om het garantieformulier in te vullen, maar ik hoef van dat bedrijf helemaal niets meer..ze opereren inderdaad op internet onder vele namen, heel jammer dat je zo wordt voorgelicht en het echt om waardeloos materiaal gaat. DUS MENSEN TRAP NIET IN DE MOOIE VERHALEN VAN ENERGY PLUS MATRASSEN...het is zo zonde van je geld !!! Heb nu een matras met traagschuim van de IKEA, even 400 euro minder en zo zo lekker ligt dat, eindelijk een goed matras en dat voor iemand met ook veel rugklachten !!! Namasté72 probeer de matras met traagschuim van de Ikea eens, veel beter kwaliteit en eindelijk géén rugklachten meer, géén kuilvorming of rimpelvorming :-)
Reactie door hansveenman op 18-05-2015 15:38
Beste Vara Kassa lezers van dit forum, Onze onderneming biedt als enige aanbieder van matrassen in Nederland 14 dagen gratis proefslapen en een 12 maanden gratis omruilgarantie aan. Voor deze service heeft de Consumentenbond ons beloond als Kooptip. Daarnaast heeft het Energy+ matras een 9,4 beoordeling verkregen van diezelfde bond op het gebied van levensduur. Dit is de hoogste kwaliteitscore die er aan een matras tot op heden is toegekend. Met de gebruiksduur van het matras zit het dus wel goed. Tevens bieden wij een volledige garantie van 5 jaar op alle onderdelen van het matras zonder afschrijving. Wij kennen dus een vergaande service en garantie om de klant te helpen om tot een goede nachtrust te komen. Dit betekent wel dat de klant zich tijdig bij ons moet melden met een probleem. Wat ik jammer vind van een publiekforum forum zoals Vara Kassa is dat de meeste mensen zich anoniem presenteren. Wanneer je een goed verhaal te vertellen hebt hoef je toch niet schuil te gaan achter een verzonnen naam. Het stelt ons dan ook in staat de eventuele klacht op werkelijke inhoud te controleren. Met vriendelijke groeten, Peter Trompert Directeur The Select Comfort Company B.V.
Reactie door hänschen klein op 19-05-2015 00:23
@Peter Trompert Een zeer laat reagerende klant nog de aanbieding te doen om een niet tevredenstellend product te kunnen omruilen tegen een vergoeding van de transportkosten is in principe een goede aanbieding omdat de door de klant getroffen verkeerde beslissing vermoedelijk nog rechtgezet zou kunnen worden. Ik denk ook, dat deze klant er gebruik van moest maken. De transportkosten kunnen (deels) ook als 'een jaar gebruik van de matras maken' door de klant geaccepteerd worden. Misschien komt u de klant nog meer tegemoed? Met de opmerking in uw laatste zin echter heeft u mijn sympathie verspeeld: "Wat ik jammer vind van een publiekforum forum zoals Vara Kassa is dat de meeste mensen zich anoniem presenteren. Wanneer je een goed verhaal te vertellen hebt hoef je toch niet schuil te gaan achter een verzonnen naam. Het stelt ons dan ook in staat de eventuele klacht op werkelijke inhoud te controleren". U kunt de klant alsnog vragen om zich bij uw webcare te melden voor verdere afhandeling. Met uw kritiek richt u zich echter tot het gehele Kassa-forum en daarmee helpt u deze klant niet in het minst.
Reactie door hansveenman op 19-05-2015 08:26
Geachte mevrouw, heer Haenschen Klein, Inderdaad richt ik mij met mijn laatste opmerking tot alle VARA kassa forum bezoekers. Niet om sympathie te winnen maar wel om een kritisch geluid te laten horen. Iedereen mag op dit forum zijn mening laten horen en daar maak ik graag gebruik van. Indien je iets te melden hebt op dit forum dan wordt de geloofwaardigheid aanmerkelijk vergroot door ook te vertellen wie je bent. Daarnaast ben ik een voorstander van een open en eerlijke communicatie, waarbij hoor en wederhoor het uitgangspunt is. Neem nu het voorbeeld van anti@energieplus. Dit verhaal is naar mijn mening volledig verzonnen. Mocht dit niet zo zijn dan bied ik nu al mijn excuses aan voor mijn voorbarige conclusie met het verzoek aan de klant persoonlijk contact met mij op te nemen. Een matras wordt door ons opgehaald op het moment dat de klant na het 14 dagen gratis proefslapen niet tot aankoop overgaat. De klant krijgt altijd een volledig nieuw matras uitgeleverd voor het proefslapen. Laten we aannemen dat de door anti@energyplus genoemde klachten inderdaad na 1,5 jaar gebruik zijn ontstaan. Dan krijgt de klant op basis van onze garantievoorwaarden een volledig nieuw matras. Anti@energieplus geeft aan hiervan bewust te hebben afgezien. Dat kan natuurlijk altijd maar gelooft u het? De klacht is helaas ook niet bij ons gemeld ter controle. Klanten van ons bedrijf roep ik op direct contact met ons op te nemen als een product van ons tekort schiet of onze dienstverlening heeft gehaperd. Wij kunnen u pas helpen vanaf het moment dat u zich bij ons meldt. Met vriendelijke groeten, Peter Trompert Directeur The Select Comfort Company B.V.
Reactie door hänschen klein op 19-05-2015 10:30
Quote: hansveenman schreef op dinsdag 19 mei 2015, 08:26: Geachte mevrouw, heer Haenschen Klein, Inderdaad richt ik mij met mijn laatste opmerking tot alle VARA kassa forum bezoekers. Niet om sympathie te winnen maar wel om een kritisch geluid te laten horen. Iedereen mag op dit forum zijn mening laten horen en daar maak ik graag gebruik van. Indien je iets te melden hebt op dit forum dan wordt de geloofwaardigheid aanmerkelijk vergroot door ook te vertellen wie je bent. Daarnaast ben ik een voorstander van een open en eerlijke communicatie, waarbij hoor en wederhoor het uitgangspunt is. Neem nu het voorbeeld van anti@energieplus. Dit verhaal is naar mijn mening volledig verzonnen. Mocht dit niet zo zijn dan bied ik nu al mijn excuses aan voor mijn voorbarige conclusie met het verzoek aan de klant persoonlijk contact met mij op te nemen. Een matras wordt door ons opgehaald op het moment dat de klant na het 14 dagen gratis proefslapen niet tot aankoop overgaat. De klant krijgt altijd een volledig nieuw matras uitgeleverd voor het proefslapen. Laten we aannemen dat de door anti@energyplus genoemde klachten inderdaad na 1,5 jaar gebruik zijn ontstaan. Dan krijgt de klant op basis van onze garantievoorwaarden een volledig nieuw matras. Anti@energieplus geeft aan hiervan bewust te hebben afgezien. Dat kan natuurlijk altijd maar gelooft u het? De klacht is helaas ook niet bij ons gemeld ter controle. Klanten van ons bedrijf roep ik op direct contact met ons op te nemen als een product van ons tekort schiet of onze dienstverlening heeft gehaperd. Wij kunnen u pas helpen vanaf het moment dat u zich bij ons meldt. Met vriendelijke groeten, Peter Trompert Directeur The Select Comfort Company B.V. einde Quote Dus @Anti@energieplus, meld je met een open visier en @Peter Trompert bij de Kassa redactie die de spelregels maakte.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!