Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

GVB Amsterdam metro Fiets verboden in metro tijdens de spits, voor een ieders veiligheid

Geplaatst door: hemala op: 24-09-2013 21:51
Veronderstel, dat het GVB Amsterdam Metro er alles aan doet om de veiligheid voor zijn reizigers/personeel te waarborgen, maar waarom is het dan niet duidelijk aangegeven, dat men een metro tijdens de spits niet met een fiets mag betreden ? Loop een metrostation in en vertel mij maar eens, vanaf het binenntreden van het station tot de ingang van de metro, of u een aanduiding ziet staan, een voorschrift, waar er wordt aangegeven, dat er geen fietsen mee mogen tijdens de spits ? " Nergens", zal het antwoord zijn, maar "het" staat overigens wel "ergens" maar niet, waar het behoort te staan, zelfs zo onduidelijk, dat geen mens het ooit zal opvallen, maar dan heb ik wellicht een verklaring hiervoor: "Het gvb kan hierdoor boetes uitschrijven, dat geld kunnen ze gebruiken voor .... Of ??? “Dat klopt niet, want wat is er dan nou met die veiligheid ? Ik vind dit k.u.t. (kwalitatief uiterst teleurstellend)
Reactie door zoekster op 24-09-2013 22:52
Heb je een boete gekregen?
Reactie door wendy-claire op 25-09-2013 03:34
In Rotterdam is het bij de RET spits maandag t/m. vrijdag in de morgen & de middag (16:00 ~ 18:30 uur) en bij evenementen (weekend & feestdagen) de fiets niet toegestaan. Opmerkelijk is het wel dat een (elektrische) rolstoel (wheelchair) wel in de metro tijdens de spits wordt toegestaan.
Reactie door hemala op 25-09-2013 12:50
Quote: zoekster schreef op dinsdag 24 sep 2013, 22:52: Heb je een boete gekregen?einde Quote Ja, uiteraard, dat staat buiten kijf, hoe ben ik anders achter deze "veiligheidsvoorschriften"gekomen ?
Reactie door hemala op 25-09-2013 12:52
Quote: wendy-claire schreef op woensdag 25 sep 2013, 03:34: In Rotterdam is het bij de RET spits maandag t/m. vrijdag in de morgen & de middag (16:00 ~ 18:30 uur) en bij evenementen (weekend & feestdagen) de fiets niet toegestaan. Opmerkelijk is het wel dat een (elektrische) rolstoel (wheelchair) wel in de metro tijdens de spits wordt toegestaan. einde Quote Dat is volgens het vervoersbedrijf blijkbaar' logica.
Reactie door 14peter op 25-09-2013 13:04
Als u zich in deze pagina verdiept bent u ook op de hoogte van de rest van de regels. deze pagina
Reactie door tijger1 op 25-09-2013 14:12
Neem een vouwfiets.
Reactie door pino123 op 25-09-2013 14:34
Je dient op de hoogte te zijn van de regels en ja... die staan vast wel ergens.
Reactie door van leyden op 25-09-2013 14:50
Ach ja zo gaat dat> regels zijn regels, als ze op de mount everest staan vermeld is dat goed genoeg om een bekeuring uit te schrijven. Iedereen hoort gewoon de regels te kennen... Waarom duidelijk zijn als het inkomsten scheelt? Doet de overheid nog erger>> creeer chaos op de snelwegen en de bekeuringen zijn niet meer bij te houden. Kassa! de overheid moet ook leven.
Reactie door hemala op 25-09-2013 16:08
Quote: van leyden schreef op woensdag 25 sep 2013, 14:50: Ach ja zo gaat dat> regels zijn regels, als ze op de mount everest staan vermeld is dat goed genoeg om een bekeuring uit te schrijven. Iedereen hoort gewoon de regels te kennen... Waarom duidelijk zijn als het inkomsten scheelt? Doet de overheid nog erger>> creeer chaos op de snelwegen en de bekeuringen zijn niet meer bij te houden. Kassa! de overheid moet ook leven. einde Quote Heerlijk, dat sarcasme !!! Dank van hemala, goed geredeneerd..
Reactie door hemala op 25-09-2013 16:10
Quote: van leyden schreef op woensdag 25 sep 2013, 14:50: Ach ja zo gaat dat> regels zijn regels, als ze op de mount everest staan vermeld is dat goed genoeg om een bekeuring uit te schrijven. Iedereen hoort gewoon de regels te kennen... Waarom duidelijk zijn als het inkomsten scheelt? Doet de overheid nog erger>> creeer chaos op de snelwegen en de bekeuringen zijn niet meer bij te houden. Kassa! de overheid moet ook leven. einde Quote
Reactie door hemala op 25-09-2013 16:11
Quote: 14peter schreef op woensdag 25 sep 2013, 13:04: Als u zich in deze pagina verdiept bent u ook op de hoogte van de rest van de regels. einde Quote deze pagina
Reactie door hemala op 25-09-2013 19:03
https://www.youtube.com/watch?v=fvpQTC-T0hY
Reactie door hemala op 25-09-2013 19:56
Quote: 14peter schreef op woensdag 25 sep 2013, 13:04: Als u zich in deze pagina verdiept bent u ook op de hoogte van de rest van de regels. einde Quote Maar waar ? Niet op de deur, waar wel een blauwe sticker (fietsen mogen hier de metro in, maar niet meer dan 2 fietsen)) is geplakt Er zijn in de metro o.a. stickers (Niet leunen tegen de deur) er hangt keurig netjes een routebeschrjivng, dat is wat ik weet, maar kunt u ook tijdens het lopen vanaf de ingang metrostation tot de metrodeur deze poster met voorschriften (blauwe poster) zien hangen ?. Neen, niet daar, maar wel op het perron, een apart bord naast het bord met de reistijden, daar MOET men echt op kijken. Wanneer de volgende metro komt staat dat dan niet op het bord, dat boven het perron hangt, want dat zou wel echt prettig zijn, men ziet hoe laat de metro eraan komt met een blik naar boven) . Maar wat is er dan met het reistijdenbord op het perron, waarnaast de voorschriften hangen, dat dient om ernaast te kijken. Dat weet eidereen toch ???
Reactie door hemala op 25-09-2013 20:01
[url: [/url: Quote: hemala schreef op dinsdag 24 sep 2013, 21:51: Veronderstel, dat het GVB Amsterdam Metro er alles aan doet om de veiligheid voor zijn reizigers/personeel te waarborgen, maar waarom is het dan niet duidelijk aangegeven, dat men een metro tijdens de spits niet met een fiets mag betreden ? Loop een metrostation in en vertel mij maar eens, vanaf het binenntreden van het station tot de ingang van de metro, of u een aanduiding ziet staan, een voorschrift, waar er wordt aangegeven, dat er geen fietsen mee mogen tijdens de spits ? " Nergens", zal het antwoord zijn, maar "het" staat overigens wel "ergens" maar niet, waar het behoort te staan, zelfs zo onduidelijk, dat geen mens het ooit zal opvallen, maar dan heb ik wellicht een verklaring hiervoor: "Het gvb kan hierdoor boetes uitschrijven, dat geld kunnen ze gebruiken voor .... Of ??? “Dat klopt niet, want wat is er dan nou met die veiligheid ? Ik vind dit k.u.t. (kwalitatief uiterst teleurstellend) einde Quote
Reactie door tijger1 op 25-09-2013 20:18
Schiet niet echt op als u uw eigen vraag blijft quoten. U hebt een bon gekregen omdat u iets deed wat niet mag. Simpel toch?
Reactie door 14peter op 25-09-2013 23:07
Het wetboek van strafrecht heeft niemand mij ooit toegezonden. Geeft mij dat het recht om uw fiets te jatten? Moet men u werkelijk ALLES uitgebreid vertellen? Kunt u helemaal niks zelf uitzoeken?? Overigens wel bijzonder vriendelijk dat u het niveau van de gemiddelde ov-gebruiker hier etaleert...
Reactie door olijfje3 op 26-09-2013 05:06
een fiets is toch totaal iets anders dan een rolstol, wendy-claire? Duidelijk aangeven van regels lijkt me logisch inderdaad, is me niets duideluik of TS GVB heeft geschreven of gemaild met deze klacht. Is er een boete uitgeschreven of niet? olijfje3
Reactie door tijger1 op 26-09-2013 09:41
@olijfje3 Daar geeft de Ts gisteren middag al antwoord op.
Reactie door olijfje3 op 26-09-2013 12:49
sorry olijfje3
Reactie door tot15karakters op 26-09-2013 17:05
Zijn deze regels in meerdere talen? Vele vooral in grote steden zijn toeristen en gastarbeiders die geen NL lezen, nauwelijks spreken en wat is Spits? Volgens mij een gratis krantje... En de Spits is regio afhankelijk, elke ochtend op A7 Purmerend al rond 6.00 uur eerste file maar in de trein gelden andere tijden... En feesten en evenementen, welke wel of niet? Ik weet echt niet wat in mijn eigen stad gebeurde dus hoe moet ik het elders weten??? En is het Fietsen of Vouw Fietsen? Verder heb ik nog een step voor korte afstanden en waar valt die onder? Dus onduidelijke regels die matig zijn aangegeven! Ik spreek voldoende vreemde talen om geen boete te krijgen en ik snap niets in het geval ik zo onder een boete uit kom!
Reactie door hemala op 26-09-2013 20:31
Quote: tijger1 schreef op woensdag 25 sep 2013, 20:18: Schiet niet echt op als u uw eigen vraag blijft quoten. U hebt een bon gekregen omdat u iets deed wat niet mag. Simpel toch?einde Quote U verondertelt, dat ik slechts deze discussie, ben begonnen, omdat ik deze boete niet wil betalen, nu, ik wil met plezier een boete betalen, mits deze ook terecht is, maar dat is de boete ook volgens de regels, de DUIDELIJK aangegeven veiligheidsregels wel te verstaan ?., In ieder geval zou ik toch het GVB willen attenderen op het feit, dat er altijd ""'domme"" mensen zijn, die de regels niet kennen en het dus verstandig zou zijn om rekening met deze groep mensen te houden, die dus zonder een duidelijke sticker op de deur, onbewust de veiligheid in gevaar zullen brengen totdat ze een boete krijgen. Een idee ?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!