Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

GSM Huys Glanerbrug / Enschede

Geplaatst door: jekl053 op: 02-07-2014 13:31
Ik wilde even mijn ervaring met deze winkel delen. Afgelopen vrijdag zag ik op de website van deze winkel de telefoon die ik zoek aangeboden voor 249 euro, en op voorraad ook. Voor de zekerheid bel ik nog even, de telefoon is op voorraad wordt mij verteld. Tien minuten later ben ik in de winkel en geef aan dat ik net gebeld had voor de betreffende telefoon. Er komt een exemplaar op de toonbank met een prijskaartje van 319(!) euro. Ik geef aan dat de telefoon op de website anders geprijsd is. Dit blijkt een andere uitvoering te zijn, de door mij verlangde telefoon is dus NIET op voorraad. Ik kan de duurdere wel kopen voor 280 euro. Dit wil ik niet, en vraag de versie van 249 voor mij te bestellen. Dit is geen probleem, misschien komt de telefoon die vrijdag nog binnen wordt mij verteld. Mijn gegevens worden genoteerd, samen met type telefoon en de afgesproken prijs van 249. De dinsdag er na, nog niks gehoord, bel ik maar eens wat de status is en dan wordt mij verteld dat het toestel niet voor die prijs geleverd kan worden. De prijs is nu 289 euro en ik krijg 'm niet voor 249. Ik wijs er op dat we een afspraak hadden en feitelijk dus een overeenkomst over het product en de prijs. Hij ontkent dat de prijs van 249 is toegezegd (stond nog tot die dinsdag middag op de website), en dat het dus niet meer kan. ik geef aan dat het wel kan, maar dat hij niet meer wil, dat is iets anders... Ik heb geen bewijs van de bestelling of de afspraak, dus het blijft zijn woord tegen het mijne. We komen er dan ook niet uit. Het is een kleinere winkel en die gun ik normaal gesproken graag een aankoop, maar nu wordt je gewoon bedonderd en dan houdt het snel op. Hebben meer mensen een dergelijke ervaring ? Wat kan je hier aan doen ? Ja zorgen dat alles op papier komt, maar dat heb ik dus niet. Hier ga ik in ieder geval niet weer heen.
Reactie door zoekster op 02-07-2014 14:48
En u kon de duurdere kopen voor 280 euro en deze is nu ineens 289? Vreemd gedoe van die winkel. En nog erger is het als verkoper om erover te liegen dat je die toezegging hebt gedaan. Wees blij dat u daar niets heeft gekocht. Mochten er mankementen aan die telefoon komen dan heb je met een leugenachtige verkoper te maken en dan krijg je gezeur over garantie e.d. U had natuurlijk een kopie van de afspraak moeten vragen, maar dat weet u inmiddels ook wel. Of een printscreen van de site met de telefoon.
Reactie door jekl053 op 02-07-2014 16:21
Ja en ik kon de 'gewone' (die aangeboden werd voor 249) nog krijgen voor 279.... Heel vreemd gedoe inderdaad. Ik had inderdaad om een bevestiging op papier moeten vragen. Ik heb een screenshot van de website met de telefoon en de prijs van de vrijdag dat ik daar geweest ben. Heb ik direct gemaakt toen ik thuis kwam, ik vond het al direct al een raar verhaal. Maar buiten de prijs op de website, ik heb met de verkoper een overeenkomst over de prijs en product. Trouwens, ik heb toen ook nog eens in de algemene voorwaarden gekeken, geen idee of het gangbare voorwaarden zijn, maar dit is een deel van de voorwaarden; *---------------------* 2.1 Alle aanbiedingen en offertes van GSMhuys.nl, zowel schriftelijk als mondeling, zijn vrijblijvend, ook indien deze een termijn van aanvaarding bevatten. Indien een vrijblijvend aanbod of vrijblijvende offerte door de Opdrachtgever wordt aanvaard, heeft GSMhuys.nl het recht dit aanbod binnen vijf werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen. 2.2 Een aanbieding van GSMhuys.nl bindt haar niet en geldt slechts als een uitnodiging tot het plaatsen van een Order. Aan de aanbiedingen op de internetsite, schriftelijke of mondelinge aanbiedingen kunnen derhalve geen rechten worden ontleend. *---------------------* De prijzen op de website zijn onder voorbehoud, is dat ook niet vreemd ? je moet direct betalen bij een bestelling, maar de prijs kan dus veranderen ? Ik kom er in ieder geval nooit weer :)
Reactie door zoekster op 02-07-2014 17:12
Als er een termijn van aanvaarding is, dan kan er niet meer op worden teruggekomen. Dat is een wettelijke onmogelijkheid. Een vrijblijvend aanbod zonder termijn kan wel, maar wie wil daar aan beginnen? Het is drijfzand! En natuurlijk is het volslagen idioot dat je moet betalen terwijl er nog kan worden 'onderhandeld' over de prijs. Ik heb even gekeken op de site, maar hij doet ook zaken via Marktplaats en levert ook gebruikte telefoons, daar moet ik zelf al helemaal niets van hebben. Een gebruikte telefoon is al een gok en dan moet je ook nog bij zo'n figuur je (wettelijke) garantie zien te halen, als er iets mis is. Verder lijkt het erop dat hij zowel met zakelijke klanten als consumenten handelt. Dan worden die Algemene voorwaarden meestal een soepzooitje, omdat daarvoor heel verschillende wettelijke regels gelden. Verder zijn de AV niet up to date wat betreft de nieuwe wettelijke regels voor koop op afstand. Gewoon een No Go Shop!
Reactie door pieterwolters op 03-07-2014 13:39
Quote: zoekster schreef op woensdag 2 jul 2014, 14:48: En u kon de duurdere kopen voor 280 euro en deze is nu ineens 289? Vreemd gedoe van die winkel. En nog erger is het als verkoper om erover te liegen dat je die toezegging hebt gedaan. Wees blij dat u daar niets heeft gekocht. Mochten er mankementen aan die telefoon komen dan heb je met een leugenachtige verkoper te maken en dan krijg je gezeur over garantie e.d. U had natuurlijk een kopie van de afspraak moeten vragen, maar dat weet u inmiddels ook wel. Of een printscreen van de site met de telefoon.einde Quote We horen het verhaal maar van 1 kant, dus jouw conclusies over liegen e.d. zijn een beetje voorbarig.
Reactie door zoekster op 03-07-2014 18:47
Quote: pieterwolters schreef op donderdag 3 jul 2014, 13:39: Quote: zoekster schreef op woensdag 2 jul 2014, 14:48: En u kon de duurdere kopen voor 280 euro en deze is nu ineens 289? Vreemd gedoe van die winkel. En nog erger is het als verkoper om erover te liegen dat je die toezegging hebt gedaan. Wees blij dat u daar niets heeft gekocht. Mochten er mankementen aan die telefoon komen dan heb je met een leugenachtige verkoper te maken en dan krijg je gezeur over garantie e.d. U had natuurlijk een kopie van de afspraak moeten vragen, maar dat weet u inmiddels ook wel. Of een printscreen van de site met de telefoon.einde Quote We horen het verhaal maar van 1 kant, dus jouw conclusies over liegen e.d. zijn een beetje voorbarig.einde Quote Het is vast allemaal een groot misverstand.
Reactie door boeskool2014 op 08-08-2014 20:31
Als regelmatige bezoeker van deze site viel mij deze discussie op. Ik ken deze winkel omdat ik er vaste klant ben en dat ben ik niet omdat ik ontevreden ben over hun service. Integendeel ze doen normaal gesproken nergens moeilijk over. Tevens wil ik er aan toevoegen dat ik ook een kleine ondernemer ben. Ik lees hier dat een toestel op het internet stond 249 euro en dat deze niet geleverd kon worden. Vervolgens lees ik dat de men meneer tegemoet wilde komen door het toestel dat normaal dus 319 euro kost aan te bieden voor 280 euro. Het is algemeen bekend dat de marge op deze toestellen niet al te groot is, dus zal dit ook ongeveer de inkoopsprijs van dit toestel geweest zijn. Echter accepteert meneer dit aanbod niet, en dat is zijn goed recht. Om zich vervolgens als een Robin Hood de beschermheer van de kleinere winkel voor te doen is ongepast. Als deze kleine ondernemer een fout heeft gemaakt kun je hier ook anders mee omgaan als je zo begaan bent met de kleine ondernemer. Meneer zijn portemonnee gaat voor en ook dat is zijn goed recht. Om vervolgens via deze weg deze ondernemer te schaden omdat meneer zijn zin niet krijgt is ronduit zielig en is vergelijkbaar met een kleuter die schreeuwt om zij lolly.
Reactie door tijger1 op 08-08-2014 21:22
@boeskool Het zou wel heel raar zijn dat u vaste klant in die winkel zou zijn omdat u wel ontevreden bent over hun service. Maar vaak zijn er aanbiedingen, die als men in de winkel komt ineens niet meer bestaan of op een abuis berusten, en dat is voor een klant als hij er speciaal voor belt, nog extra vervelend. Dus de manier van doen van die winkel slaat nergens op en de winkelier schaadt alleen zichzelf.
Reactie door hutch op 09-08-2014 12:09
Quote: jekl053 schreef op woensdag 2 jul 2014, 13:31: ... de telefoon die ik zoek aangeboden voor 249 euro, en op voorraad ook. .... de telefoon is op voorraad ....... Dit blijkt een andere uitvoering te zijn, de door mij verlangde telefoon is dus NIET op voorraad. ......vraag de versie van 249 voor mij te bestellen. Dit is geen probleem, ..... Mijn gegevens worden genoteerd, samen met type telefoon en de afgesproken prijs van 249. ....het toestel niet voor die prijs geleverd kan worden. De prijs is nu 289 euro en ik krijg 'm niet voor 249. Ik wijs er op dat we een afspraak hadden en feitelijk dus een overeenkomst over het product en de prijs. Hij ontkent dat de prijs van 249 is toegezegd (stond nog tot die dinsdag middag op de website), en dat het dus niet meer kan. ik geef aan dat het wel kan, maar dat hij niet meer wil, dat is iets anders... Ik heb geen bewijs van de bestelling of de afspraak, dus het blijft zijn woord tegen het mijne. Het is een kleinere winkel en die gun ik normaal gesproken graag een aankoop, maar nu wordt je gewoon bedonderd en dan houdt het snel op.einde Quote Hier is dus duidelijk een overeenkomst gesloten. Het is alleen jammer dat hiervoor geen bewijs is. De 'gewone' zou dus wel geleverd kunnen worden, maar dan voor een hogere prijs. In zo'n geval zou dit winkeltje mij ook niet meer weer zien. En dan komt een dikke maand later een klant/vriend/hijzelf/familie/collega (vul zelf maar in) zich hier op de site registreren om dat winkeltje nog eens te verdedigen. ".... ze doen normaal gesproken nergens moeilijk over" Als ene meneer Boeskool2014, alleen maar een klant is, hoe weet hij dit dan??? Is hij elke dag in dat winkeltje? Zelfs als vaste klant kan hij dit nooit weten. Als hijzelf nooit problemen heeft, wil dat nog niet zeggen dat andere klanten op een andere wijze 'geholpen' worden. "Er komt een exemplaar op de toonbank met een prijskaartje van 319(!) euro. Ik geef aan dat de telefoon op de website anders geprijsd is. Dit blijkt een andere uitvoering te zijn" Boeskool 2014: "Vervolgens lees ik dat de men meneer tegemoet wilde komen door het toestel dat normaal dus 319 euro kost aan te bieden voor 280 euro" En meneer Boeskool2014 gaat gemakshalve maar even voorbij aan het feit dat TS een bepaald model wil hebben. Het is dus niet HET toestel maar EEN toestel. Als ik appels wil hebben, moet men mij ook geen peren proberen aan te smeren. ".... omdat meneer zijn zin niet krijgt is ronduit zielig en is vergelijkbaar met een kleuter die schreeuwt om zij lolly" Dit zegt alles (!) over ene meneer Boeskool2014 (en zijn 'bedrijfje') en helemaal niets over TS. Een erg zielige, kinderachtige, onprofessionele opmerking. Nog een paar tips voor Jekl053: - iets kopen via internet: maar altijd een screenprint van die pagina; - iets bestellen in een winkel voor een bepaalde prijs: laat dat altijd schriftelijk vastleggen.
Reactie door gsm huys bv op 03-09-2015 23:10
Goedendag, Namens de winkel GSM Huys in Glanerbrug wil ik hierop graag reageren. Allereerst vind ik het bijzonder vervelend dat dit soort teksten over onze winkel op internet worden gezet. De gebruiker "zoekster" noemt ons een No Go Shop, maar u kent ons niet eens? U schrijft anoniem een stuk tekst over onze winkel, wij schrijven toch ook niets over u? Daarnaast gaat bovenstaande om een storm in een glas water. Het toestel, de Samsung Galaxy S4 Mini in het zwart, welke bij ons op de webshop aangeboden werd (E249), was niet meer leverbaar. Hier is de klant ook over geïnformeerd. Echter konden we wel de Samsung Galaxy S4 Mini DEEP Black (E319) leveren. Dit is exact hetzelfde model, maar dan met een lederen batterijcover. Normaliter was deze 70 euro duurder. We wilden de klant deze als alternatief aanbieden voor 280 euro. Kortom het verschil delen. Dit leek ons een net aanbod. Echter wilde meneer hier geen gebruik van maken, maar vond het nodig om op meerdere site's dit verhaal te plaatsen. Elke dag voorzien wij klanten van zowel nieuwe of gebruikte toestellen en leveren wij de juiste service. Voor degene die ons nog niet kent, kom gewoon een keer langs voor een kopje koffie. Met vriendelijke groet, Nick van het GSM Huys.
Reactie door tijger1 op 03-09-2015 23:38
Als jullie in die shop net zo vlug zijn als met hier reageren, dan pas ik. Ik pas sowieso want eerst zeggen op voorraad en dan in de winkel een duurdere proberen aan te smeren? Dank u wel. En dan jullie voorwaarden, die slaan helemaal nergens op. Dus ook voor mij No Go Shop.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor