Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Groupdeal klacht (bedrijven pas op!)

Geplaatst door: karinnn op: 19-09-2011 13:55
Waar zal ik eens beginnen? Wat een totale nachtmerrie om als bedrijf (webshop) met Groupdeal in zee te gaan. Eerst had ik afgesproken met een medewerkster om de eventuele "deals" te bespreken. Vervolgens hebben we besloten om met 2 webshops (waar ik eigenaar van ben) 2 deals te plaatsen. Dit zou binnen een maand geplaatst worden ivm de zomervakantie. Na afloop van het gesprek is mij nooit een contract opgestuurd, achteraf bleek waarom ze dit niet doen, als jij namelijk geen contract ontvangt, heb je simpelweg geen poot om op te staan. Alleen Groupdeal kan dit gebruiken omdat zij wel in het bezit zijn van een ondertekend contract. Vervolgens hoorde ik per mail dat de deals veel later geplaatst zouden worden. Goed, deal 1 volgens afspraak, iets te laat, geplaatst. De deal stond al online zodat ik pas achteraf kon controleren op fouten, deze waren aanwezig en werden dus te laat eruit gehaald. Na afloop van deze deal heb ik op 5 augustus nog niet eens de helft van het geld ontvangen waar ik recht op heb. Vandaag heb ik voor de 4e keer gebeld en is mij weer beloofd dat het overgemaakt wordt en in orde komt. Op email wordt allang niet meer gereageerd. De communicatie is voor, tijdens en na een deal echt ronduit slecht te noemen! Ik vraag me nu serieus af waar ik mee in zee ben gegaan en of ik ooit mijn geld nog zal ontvangen. Deal 2 zou begin juli geplaatst worden, dit werd half augustus werd mij meegedeeld. Hier ging ik niet mee akkoord want dit was niet de afspraak, telefonisch een nieuwe datum, half september afgesproken met vele beloftes van de Groupdealkant dat het nu echt 100% zeker in orde zou komen. Een week vooraf leek het me verstandig om toch nog maar even te mailen hoe het ervoor stond, of ik al een proefdeal kon zien ivm het verwijderen van eventuele fouten. Toen werd mij doodleuk meegedeeld dat de deal zoals afgesproken (landelijke deal die werd verstuurd in de nieuwsbrief naar Gourpdealleden) niet meer door kon gaan, omdat Groupdeal hier niet genoeg aan kon verdienen (??). Het feit dat wij dit al in juni hadden vastgelegd in een contract maakt Groupdeal niets uit, zij hebben tussentijds bedacht dat ze dit soort deals niet meer willen en that's it. Ik ging er vooraf echt vanuit dat ik met een professioneel bedrijf in zee ging en dat een afspraak een afspraak is. Dit blijkt bij Groupdeal niet het geval. Na veel genegeerde mailtjes en telefoontjes van mijn kant ben ik er helemaal klaar mee en wil ik er nooit meer iets mee te maken hebben. Helaas moet ik nog steeds wachten op mijn geld en hoop ik zo dat ik dit nog krijg! Daarom wil ik de rest van de ondernemers die met Groupdeal een "deal" willen aangaan waarschuwen voor de slechte manier waarmee zij omgaan met je, de slechte communicatie van hun kant en het niet uitbetalen van een deal nadat deze op de site heeft gestaan!
Reactie door groupdeal op 19-09-2011 18:39
Beste Karin, wij vinden het erg vervelend dat u een slechte ervaring met groupdeal heeft gehad. Onze excuses hiervoor. Wij vinden het jammer dat u andere bedrijven waarschuwt voor groupdeal omdat er juist veel bedrijven erg blij zijn met de service van groupdeal. Klanttevredenheid staat bij ons voorop. Wij doen dan ook elke dag weer ons uiterste best om zowel de consument als onze partnerbedrijven tevreden te stellen. Wij zouden dan ook graag in contact met u willen komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een email met uw bedrijfsnaam (en deal info) te sturen naar klacht@groupdeal.nl zodat wij u een gepaste oplossing kunnen aanbieden? Alvast bedankt en wij wensen u een prettige dag verder. Vriendelijke groet, Het GroupDeal team
Reactie door ricardo2011 op 20-10-2011 14:12
Ik heb ook een deal gedaan met GroupDeal. Ook ik werd iets later uitbetaald dan verwacht maar moet eerlijk zeggen dat ik verder wel tevreden was met het resultaat! Heb trouwens gehoord dat Groupon het nog bonter maakt dan GroupDeal. En dat terwijl zij ook nog een stuk duurder zijn dan GroupDeal. Vond al eerder dit bericht: http://hallo.kvk.nl/hallo/ervaringen/hele_community/archief/2011/05/27/mijn-ervaring-met-goupbuying-sites-groupon-etc.aspx
Reactie door jannetvdijk op 05-01-2012 16:48
Beste Gedupeerden, Zo! Wat fijn dat er al een topic voor mij is aangemaakt. Dat scheelt weer! Ook wij als bedrijf zijn helaas met Groupdeal in zee gegaan. Groupdeal is ons al geruime tijd in totaal nog €327,60 verschuldigd. E-mails worden als je gelukt hebt pas na 3 weken beantwoord en tussen nu en mijn laatste e-mail zit zelfs al +6 weken. Helaas nog steeds niets ontvangen. Ik denk dat de term ''Klant-onvriendelijk'' nog zacht uitgedrukt is. En dan begint Groupdeal over ''Een e-mail sturen naar klacht@groupdeal.nl". Laat me even niet lachen. Alsof er daar wat met e-mails wordt gedaan! Ik vrees dat wij naar het geld kunnen fluiten. Groupdeal kan heel snel reageren als het gaat om geld ontvangen, maar bij geld geven... Daarnaast wordt je ontzettend van het kastje naar de muur gestuurd. "Ja mevrouw, dan moet u niet bij mij zijn, maar bij mijn collega''. Mail ik collega: ''Sorry mevrouw, u moet daarvoor niet bij mij zijn maar bij de accountmanager''. Mail ik de accountmanager, krijg ik geen reactie. #inmiddelsweer4maandenverder. Ik bedoel, hoe moeilijk is het om een e-mail van een klant eventjes door te sturen naar een collega? Want volgens mij hebben we het hier eerder over een zolderkamer-bedrijf dan een bedrijf met meer dan 20 werknemers in dienst. Kortom: Ga nooit met [url=www.groupdeal.nl: www.groupdeal.nl[/url: in zee, het gaat hier om oplichters. @Groupdeal: Ga eerlijk geld verdienen!
Reactie door pauls0 op 05-01-2012 17:50
Ik ken het bedrijf niet, maar het stinkt wel naar mest..
Reactie door groupdeal op 05-01-2012 19:06
Beste Mevrouw van Dijk, Excuses voor de late reactie. Ik heb dit persoonlijk uitgezocht voor u. Uw aanbieding heeft in mei op onze website gestaan. In totaal zijn er 11 geldige (niet 14) aankopers voor uw aanbieding geweest. De tegoedbon die de aankopers hebben ontvangen was geldig t/m 23 september 2011. GroupDeal vraagt haar adverteerders/partners om alle gebruikte tegoedboncodes van de aankopers uiterlijk 1 week na de geldigheid van de tegoedbon (in dit geval 23 september) in te leveren via administratie@groupdeal.nl. Zodra wij de codes binnen de inlevertermijn ontvangen, gaan wij over tot het uitbetalen van de partner. Normaliter is het zo dat wij geen codes accepteren van bedrijven die te laat bij ons worden ingeleverd. Echter, ik heb begrepen dat er de nodige verwarring bij u aanwezig was met betrekking tot de wijze van inleveren van de codes. Dit proces hadden wij wellicht beter aan u kunnen uitleggen op het moment dat de overeenkomst werd gesloten met u. Onze excuses hiervoor. De eerste codes die wij van u hebben ontvangen via administratie@groupdeal.nl is op 23 november, bijna 2 maanden na de uiterlijke inleverdatum. Desalniettemin, hebben wij zojuist het gehele bedrag overgemaakt naar uw bankrekening. Ik verwacht dat het bedrag morgen op uw rekening zal staan. PS: Ik heb u zojuist een email gestuurd met een kopie van dit bericht met daarbij in de bijlage een creditnota en de desbetreffende lijst met aankopers, waarop u kunt zien dat er in totaal 11 aankopers zijn geweest. Wij vinden het erg vervelend dat het zo is gelopen. Nogmaals excuses voor het ongemak en ik wens u een prettige avond verder. Vriendelijke groet, Paul Montagne Algemeen Directeur GroupDeal
Reactie door jannetvdijk op 05-01-2012 19:26
Dag Paul, Uw verhaal klopt niet helemaal. Onderstaande mail hebben wij verstuurd op 29 september en diezelfde e-mail nog een keer op 10 oktober 2011. Daarop kreeg ik na een paar weken wachten een reactie en werd ik (zoals hierboven genoemd) van het kastje naar de muur gestuurd. --------------------------------------------------------------------------- Jannet van Dijk, Sep-29 17:26 (CEST): Beste Groupdeal, Ik geloof dat wanneer het om geld innen gaat jullie nogal ver te zoeken zijn. Ik heb al een aantal e-mailtjes gestuurd met betrekking tot de afwikkeling van de aankopen die bij jullie zijn gedaan en waarvan de termijn afgelopen is, maar tot zover nog geen reactie van jullie kant. Daarom nogmaals mijn vraag: Waar kan ik alle ingestuurde groupdeal-codes naartoe sturen zodat ook jullie ons uit kunnen betalen? [codes: Met vriendelijke groet, Jannet van Dijk --------------------------------------------------------------------------- In ieder geval fijn dat het geld inmiddels overgemaakt is. Wel jammer dat het intussen zoveel moeite heeft gekost.
Reactie door diumenge op 05-01-2012 19:27
Goh, als je zo dat bericht van deze directeur van groupdeal leest moet je nog blij zijn dat je het geld waar je recht op hebt overgemaakt krijgt. Quote: groupdeal schreef op donderdag 5 jan 2012, 19:06: ... GroupDeal vraagt haar adverteerders/partners om alle gebruikte tegoedboncodes van de aankopers uiterlijk 1 week na de geldigheid van de tegoedbon (in dit geval 23 september) in te leveren via administratie@groupdeal.nl. Zodra wij de codes binnen de inlevertermijn ontvangen, gaan wij over tot het uitbetalen van de partner. Normaliter is het zo dat wij geen codes accepteren van bedrijven die te laat bij ons worden ingeleverd. ... einde Quote Makkelijke manier van geld verdienen zo! Een termijn van een week is natuurlijk veel te kort en slaat nergens op. Je kan zo'n termijn stellen als mensen snel betaal willen krijgen. Leveren ze de codes later in, dan ook later betalen, dat is logisch. Maar om te stellen dat je geen codes accepteert die te laat zijn ingeleverd is natuurlijk schandalig, zeker als je een termijn van één week hanteert.
Reactie door jannetvdijk op 05-01-2012 19:42
Geheel mee eens, ook al heb ik de codes zelf nog wel binnen deze korte periode gemaild. Ik begrijp dat er een zekere periode aan vastgekoppeld moet worden, maar een week? Dat kan echt niet. Daarnaast hebben wij ook geen e-mail ontvangen waarin we op de hoogte werden gehouden dat de codes ingeleverd moesten worden. Ik kan wel aannemen dat 80% van de mensen die iets via jullie verkopen er na 4 maand niet meer aan denkt om de codes (binnen de korte periode van een week) in te leveren, tenzij ze het meteen (net als wij) in een agenda hebben geschreven. En ik heb het gevoel dat dit ook precies de insteek is.
Reactie door groupdeal op 05-01-2012 21:41
Beste Mevrouw van Dijk, Nee, dit is niet onze insteek. Dit berust op een misverstand want mijn uitleg wordt verkeerd geïnterpreteerd. Voor de duidelijkheid: de interpretatie van diumenge is onjuist. Bedrijven hebben niet maar 1 week de tijd om de tegoedboncodes in te leveren. Bovendien is het ook niet zo dat bedrijven pas na de geldigheid van de tegoedbon (4 maandenen) de codes kunnen inleveren. Het is juist het tegenovergestelde: bedrijven hebben na afloop van de aanbieding op onze website 4 maanden lang de tijd (tijdens de geldigheid van de tegoedbon) om de ingeleverde tegoedboncodes bij ons in te leveren. Na de geldigheid van de tegoedbon (in dit geval was dat tot 23 september) krijgen bedrijven nog een extra week om alsnog de tegoedboncodes in te leveren. Desalniettemin, u had beter door ons voorgelicht moeten worden op het moment dat de overeenkomst werd gesloten. Onze excuses hiervoor. Hier proberen wij zo veel mogelijk van te leren zodat het in de toekomst hopelijk niet meer zal gebeuren. Prettige avond.
Reactie door jannetvdijk op 05-01-2012 22:47
Goedenavond Paul, Hopelijk wordt er dan inderdaad in de toekomst wat zorgvuldiger mee omgegaan. Excuses in ieder geval aanvaard. Met vriendelijke groet, Jannet van Dijk [url=http://www.winkelkarretje.com: www.winkelkarretje.com[/url:
Reactie door jannetvdijk op 05-01-2012 18:30
Dat doet het inderdaad, Paul. Toevallig ging het bij ons ook om dezelfde medewerkster. Volgens mij is dit dan ook vrijwel de enige medewerker die ze hebben. Ook van ''andere'' werknemers (voor in hoeverre die er zijn) duurde een reactie uitermate lang. Ik krijg langzaam het gevoel dat er achter dit hele ''bedrijf'' maar 1 persoon zit.
Reactie door karinnn op 20-10-2011 13:51
Ondertussen heb ik met meerdere bedrijven gesproken die ook totaal niet tevreden waren over het uitbetalingsbeleid van Groupdeal. Ik koop nog wel vaak deals en spreek dan met de eigenaar van een restaurant of welness center over hun ervaringen met Groupdeal. Toevallig bleek het ook om dezelfde medewerkster te gaan, vrij toevallig niet? "Klanttevredenheid staat bij ons voorop" Deze aanpak zou u eens met uw personeel moeten communiceren, want in mijn geval heb ik hier niets van gemerkt. U heeft 2/3 maanden de tijd gehad om mijn klachten op te lossen, maar dit is niet gelukt. Uiteindelijk heb ik na nog 3x bellen de rest van mijn geld ontvangen voor de geplaatste deal, maar dit ging niet makkelijk. Voor mij echt nooit meer een deal met Groupdeal. De extra bekendheid die het oplevert staat in geen verhouding met de stress en moeite die het mij kost om mijn geld te krijgen waar ik recht op heb. Daarom raad ik nogmaals aan om als bedrijf NIET in zee te gaan met Groupdeal.
Reactie door carioca op 15-10-2013 10:24
Goededag, Zou ik als particulier ook hier mijn verhaal mogen achterlaten? Maanden geleden hebben wij de deal "Valetparking bij Schiphol" gekocht. Wij gaan volgende week op vakantie. Vorige week ontvangen wij een e-mail van het bedrijf van de Valetparking. Inhoud: "Helaas, mogen jullie geen gebruik maken van de aanbieden van ValetParking Schiphol via Goupdeal. Groupdeal heeft ons tot nu toe niet betaald, daarom halen wijde aanbieding terug. Wij adviseren u om uw geld terug te vragen." Dit 1 week voor onze vakantie!! Het is te belachelijk voor woorden. E-mails van Groupdeal aanbiedingen zijn vanaf nu SPAM. Mvg, BJakobs

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!