Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

"Goossens Wonen" door en door slecht

Geplaatst door: loga op: 13-07-2010 14:32
Wij hebben in April 2010 een duur bankstel bij Goossens Wonen te Amsterdam gekocht. In de winkel hebben we het bankstel uitvoerig kunnen testen op kwaliteit. Alleen de kleur die wij wilden was niet op voorraad en de levertijd zou drie maanden bedragen. Wij gingen hiermee akkoord en het bankstel werd precies drie maanden later bij ons afgeleverd. Echter de kwaliteit van de kussens was niet wat wij in de winkel gezien en besteld hadden. Wij zij dus in het weekeinde naar Goossens aan de Arenaboulevard met een kussen getogen en twee verkopers beaamden dat deze kussens niet de kussens waren die wij hadden besteld en gezien en nog steeds op het showroomexemplaar te bewonderen waren. Enkele dagen later werden wij gebeld door het hoofdkantoor met de mededeling dat we niet moesten zeuren. Na lang aandringen zou er wanneer zij tijd hadden, over één maand iemand komen kijken. In elk geval moesten we er vanuit gaan dat de goede kwaliteit was geleverd en dat de verkoper niet de kennis bezit om zoiets te beoordelen. Wel raar, want de kennis om zoiets te verkopen wordt hem wel toegedicht. Deze opmerking mijnerzijds werd opgevat als ongepast en ik zou dus naar hun zeggen niet willen meewerken. Rare conclusie, maar voor Goossens reden genoeg om de afspraak dreigen te annuleren. Ik heb zelden zoiets onbeschofts meegemaakt, zeker niet van een bedrijf dat artikelen van duizenden euro's per stuk laat verkopen door mensen die volgens hun meerderen geen benul hebben waar ze over praten.. Conclusie niets gebeurt, behalve dan dat "ook al zouden we ooit gelijk krijgen we er niet vanuit mochten gaan dat de levertijd minder dan 4 maanden zou bedragen." ( einde citaat ) Al met al 8 maanden op slechte kussens voor iemand met chronische rugklachten of 8 maanden uit de woonkamer blijven. En bovenal het gevoel met malafide dozenschuivers zaken te hebben gedaan i.p.v. met een gerenommeerde meubelspecialist.
Reactie door read op 17-07-2010 14:51
loga De verkoper is bij wet verplicht, te leveren wat er is besteld. Doet de verkoper dat niet, dan kun je de gehele koopovereenkomst schriftelijk ontbinden en je geld terugeisen. Pedro.
Reactie door hutch op 17-07-2010 23:08
Heb Goossens om een reactie verzocht..... Gr. Hutch
Reactie door hutch op 20-07-2010 00:20
Vanmiddag de volgende reactie mogen ontvangen van de fa. Goossens: "Geachte heer/mevrouw Hutch, Graag willen wij een reactie geven op het stuk op de Kassa site. Met alleen de gegevens die er in dit verhaal staan kunnen wij niet achterhalen waar dit precies om gaat. Ik verzoek u vriendelijk om een bonnummer of adresgegevens door te geven zodat ik dit uit kan zoeken en hier een reactie op kan geven. Graag wil ik ook weten wie u bent, het is niet gebruikelijk dat wij op deze manier communiceren met onze klanten. Dit doen we graag persoonlijk en niet via een onbekend emailadres. Met vriendelijke groeten, ****** ****** Afd Kwaliteit T: ****** E: ****** I: www.goossenswonen.nl" @Loga, als u mij via email benadert (kassa-hutch et hotmail.com), zal ik u dit emailtje, met de verdere gegevens, doormailen. Gr. Hutch
Reactie door hutch op 20-07-2010 13:33
Mij werd door de fa. Goossens verzocht, om aan te geven dat zij niet via deze site wensen te reageren. Als 'Loga' mij, via mijn bovenstaand emailadres, zijn/haar klantgegevens wil doormailen, zal ik deze doorgeven aan de fa. Goossens. Ik (wij) zou(den) het op prijs stellen, als 'Loga' reageert. Als hij/zij niet (meer) reageert, ga ik er gemakshalve maar van uit, dat de zaak, wat 'Loga' betreft, opgelost is, dan wel geen interesse meer heeft.. Gr. Hutch
Reactie door grootvader op 20-07-2010 18:39
Tsja, Arenaboulevard. Loopt zo slecht en de huur per m2 vloeroppervlak zo hoog,dan moet het uit de lengte of de breedte. En dat geldt dan juist voor dat soort zaken als Goossens. Mooi punt, maar veel te duur en dan kost zo'n bankstel wat. Dat men dan niet krijgt wat men eigenlijk hebben wil is dan niet verwonderlijk. In ieder geval kan men dan die overeenkomst ontbinden (volgens de regels der kunst zoals hier op dit forum zo menigmaal is beschreven). De Vrije Vogel
Reactie door loga op 29-07-2010 12:16
Inmiddels is vandaag ( 28 juli ) iemand van Goossens langs geweest. Hij kon de kwaliteit niet beoordelen omdat hij het showroom model niet kende. Maar wist wel te zeggen dat de verkopers het zelf hadden kunnen afhandelen omdat zij de door mij meegebrachte kussens het best konden vergelijken met het showroommodel. Dat had ik dus al vanaf het eerste moment betoogd. In elk geval zal hij, de servicespecialist, vragen de kussens te vervangen. Alleen het probleem is dat eerst de fabriek in Italië dicht gaat en dan de levertijd in werking treedt. Eigenlijk een hoop tijd verloren voor niets en nog steeds in afwachting. Ik heb overigens wel gezegd dat ik een goedmaker van hun verwacht. Ik ben benieuwd waar ze mee komen, waarschijnlijk weer een sprookjesverhaal, alhoewel horror lijkt meer van toepassing.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!