Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

goedkopere olie/duurdere benzine

Geplaatst door: johannes1 op: 01-07-2009 13:09
met g r o te letters is aangekondigd, dat per heden de consument een enorm financieel voordeel te wachten staat, immers de olieprijs is in de afgelopen - referentie - periode gedaald én daaraan is héél veel gekoppeld .heeft U ook gemerkt dat de benzineprijs omgekeerd evenredig stijgt met de daling van de olieprijs, dus in hoeverre wij als kopers daar aan de pomp voordeel bij kunnen halen, is me onduidelijk.bovendien zien we ieder jaar, dat in de rustige winterse periode de consumentenvraag naar benzine daalt en de prijs dan ook lager gesteld wordt; in het voorjaar trekt die prijs weer langszaam aan aan en komt - als de gewone burger met vakantie gaat [of bij gebrek aan middelen dagtochtjes gaan maken : - dan in de midzomertijd weer op zijn hoogtepunt.verder : de prijs van het aardgas [ onze stookkosten: daalt per 1.7. as. evenals die van stroom, die daaraan gekoppeld is. Weer zo'n voordeeltje ! ????helaas wordt er normaal gesproken de eerstvolgende maanden niet of nauwelijks gestookt [ daarvoor moeten we ruim een halfjaar verder zijn èn dán is de prijs al weer bijgesteld !: dus het is net als dat verhaal met die dooie kip.stroomverbruik zal in deze tijd, tenzij men frigidaire, ventilator en weet ik wat volop laat draaien, niet onevenredig zijn tov de andere seizoenen; er zijn immers veel meer lichtere daguren, zodat er weinig of geen lampen hoeven te branden en naar die tv en zo zal ook veel minder gekeken worden, men zit immers buiten en heeft dat ding niet nodig.WAAR is dan dat enorme voordeel, dat opweegt tegen de aangekondigde prijsverhogingen ??hoe kijkt U er tegen aan en wat verwacht U van de politiek, die ons nu blij maakt met een dooie kat ?

Kassa

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA wij zijn voor