Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

glasvezelprovider Concepts ICT

Geplaatst door: nijsinga op: 06-05-2010 17:22
Ik heb een glasvezelabonnement voor radio en TV bij provider Concepts ICT. Dit is inclusief een digitaal basisabonnement van 40 digitale zenders (met NED 1,2,3 in HD). Dit kost mij € 13,65 p.m. Ik ontvang echter vandaag een brief van Concepts ICT dat, vanaf 1 feb 2011, het digitale pakket wordt beeindigd. Ik kan dan alleen nog analoge TV ontvangen. Ik heb 2 Aminet 130 HD-decoders voor € 185,- (dus € 370,-) aangeschaft om digitale tv in HD-kwaliteit te kunnen kijken op mijn Full HD-TV's. Dit is dus voor mij geen optie. Als ik toch digitale tv wil houden moet ik een triple of tv&internet abonnement afsluiten. Dit gaat mij € 52,95 kosten voor analoge TV. Voor digitale tv moet ik dan ook nog € 5,95 p.m. bijbetalen. Wil ik zenders in HD-kwaliteit dan kost mij dit nog eens € 4,95 p.m. extra. Dit is dus € 63,95 p.m. in totaal. Ik wil helemaal geen telefonie en internet van Conceps, want ik hoor hier teveel klachten over. Ik heb nu Tiscali internet+bellen (=Telfort) voor € 30,- en TV en radio van Concepts à € 13,65. Totaal € 43,65 en ben hier dik tevreden mee. Nooit problemen met bellen e.d. Conclusie: de provider Concepts ICT maakt op mij de indruk van een schurkenbende. De kabelaar Glashart heeft maar met twee providers contracten afgesloten om gebruik te mogen maken van het glasvezelnet van Glashart, nml Concepts ICT en Solcon. Veel keuze is er dus niet. Overstappen naar Solcon is een optie maar is wel wat duurder. (Solcon is volgens mij wel een provider die netjes met zijn klanten omgaat). Het lijkt mij goed om de klacht door te geven bij Kassa of de Consumentenbond. Misschien dat de klachten ook gebundeld kunnen worden via de site: http://www.glasdraad.nl/ In ieder geval ben ik niet van plan om dit zomaar over mijn kant te laten gaan. Hopelijk denken meer Concepts-klanten hier ook zo over.
Reactie door read op 06-05-2010 18:56
nijsinga Dat deze provider bij jouw de indruk wekt, dat het een schurkenbende is, laat ik graag voor jouw rekening. Op zich kondigen zij de veranderingen zeer vroegtijdig aan en dat jij weinig andere opties hebt, is natuurlijk niet hun probleem. Ook de prijsstelling is in vergelijking met bijvoorbeeld UPC vrij acceptabel. Naar mijn mening kun je dus het beste overstappen naar Solcon. Daar heb je immers nog wel vertrouwen in. Pedro. Note: je schrijft ook, dat je dit niet zomaar over je kant laat gaan. De vraag is dan: wat wil je daar dan feitelijk aan doen?
Reactie door nijsinga op 06-05-2010 19:20
Ik ben een contract aangegaan voor onbepaalde tijd. Ik heb 2 HD-decoders moeten aanschaffen om digitale tv te kunnen kijken (€ 370,-). Dan kan het toch niet zo zijn, dat de dienst twee jaar later zomaar beeindigd wordt? Een prijsstijging conform inflatie vind ik acceptabel. Niet acceptabel is een dienst die aangeboden wordt voor onbepaalde tijd zomaar te beeindigen. Een vergelijking met een andere provider doet in deze niet ter zake. Ik, en velen met mij, hebben een contract bij Concepts ICT en daar worden wij, naar mijn mening, onfatsoenlijk behandeld.
Reactie door jscholtes op 07-05-2010 13:34
Kun je dit zien als koppelverkoop? Mijns inziens is dit in Nederland niet toegestaan.....
Reactie door nijsinga op 07-05-2010 14:23
Weet ik niet. Ga ik uitzoeken. Dank je voor de tip. Ik had me nog niet gerealiseerd wat dit voor de ouderen betekent. Mijn moeder (73) heeft ook een TV&radio abonnement bij Concepts ICT. Zij is, zoals zovele bejaarden, digibeet. Zij heeft niks met computers of internet. Zij moet dus ook overstappen naar een duur internetabonnement of kiezen voor een matig analoog beeld op haar LCD-TV. Schande!
Reactie door bert visser op 07-05-2010 23:35
ja ik heb het zelfde probleem ik heb ook alleen digitale tv sinds een paar maand ik wil ook geen internet van hun maar ze verplichten je dat ik vind het gewoon niet kunnen mijn schoonouders hebben nu ook dit probleem hebben sind vorige maand digitale tv ze hadden een nieuwe lcd tv gekocht 102 cm dan is aneloog het beeld niet zo mooi zijn 74 jaar oud en hebben nog nooit een pc gehad die worden gewoon opgelicht met deze manier van doen toen we in 2008 ons aanmelden voor glasvezel hadden we gedacht dat we correct behandelt werden maar dit heeft meer weg van oplichting
Reactie door anicu op 15-06-2010 22:53
Wat is er toch mis met analoog TV-beeld? Wij hebben dat thuis ook via Solcon en het ziet er prachtig uit, ongeveer net zo helder als via de schotel. En op het moment dat een aanbieder de voorwaarden verandert, kun je kosteloos en direct opzeggen.
Reactie door erik008 op 15-06-2010 23:34
Deze week een folder van glashart gehad. Er zijn hier nu 5 providers mogelijk. In het voorjaar beweerde zo'n kpn schurk nog dat het minstens 12 maand zal duren voordat er meerder providers op de glasvezel komen.
Reactie door mastag op 16-06-2010 07:22
Quote: nijsinga schreef op donderdag 6 mei 2010, 19:20: Ik ben een contract aangegaan voor onbepaalde tijd..einde Quote Dan zou dat dus betekenen dat OOK de klanten voor onbepaalde tijd vast zouden zitten en niet mogen opzeggen. Want het is natuurlijk wel twee-richtingsverkeer. Nu wijzigen zij iets en beroept u zich op onbepaalde tijd, maar stel dat u zou verhuizen en zij zouden hetzelfde doen? ADus dat u niet van Concepts-ICT af zou komen Mastag
Reactie door jligtenberg op 28-12-2010 18:21
ik ben alleen tv klant geworden omdat ik voor internet bij een andere provider zit en nu verplichten ze me ook internet bij hun te nemen, een boevenstreek denk ik!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor