Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

GGN niet thuis als er betaald moet worden !

Geplaatst door: wizzard op: 19-06-2015 14:56
GGN heeft per abuis van het UWV geld overgemaakt gekregen wat mij toe komt. Er staan ook geen schulden open bij GGN en is voor iedereen een vraag "Hoe kon dit gebeuren ?" Het UWV belde me terug en stelde dat er twéé mogelijkheden waren om het te krijgen. 1. Wachten tot dat GGN het totaalbedrag aan het UWV betaald zou hebben, zodat het UWV een bevestiging van ontvangst zou sturen en het geld over zou maken. 2. GGN rechtstreeks aan mij te laten betalen zodra het bij hun binnen was, dit zo verreweg de snelste manier zijn. Mede gelet op het feit dat ik op28 mei voor 10 dagen in het buitenland zou zitten. Ik stemde in met het laatste en nadat UWV met GGN gesproken had, werd ik terug gebeld, als het woensdag voor mijn vertrek er nog niet was, dan moest ik GGN bellen. FEIT is echter dat het 25 mei 2015 al op hun rekening stond en ik herhaaldelijk heb moeten bellen en op 9 juni te horen kreeg dat het maximaal nog 10 dagen kon duren voor dat het op mijn rekening stond. BELACHELIJK wánt als ze van jou geld willen hebben dan moet het binnen 3 dagen op hun rekening staan en anders volgen boetes en/of andere procedures. Afijn vandaag 19 juni wederom gebeld en wat blijkt, er is helemaal NIETS mee gedaan !! Hierop heb ik gezegd dat ik het vandaag nog op mijn rekening wil hebben, desnoods via telefonische overboeking. Maar de dame aan de telefoon kom mij dat niet beloven en ik kreeg weer het zelfde antwoord als 10 dagen geleden nl; dat ze er spoed achter zou zetten naar de betreffende afdeling. Ook gaf ze aan dat ze geen beloften kon doen ? Dat is dus 10 dagen geleden ook zgn al gedaan maar uiteindelijk wacht ik al bijna een maand, om precies te zijn 20 WERKBARE DAGEN. GGN is regelrechte WAN-betaler en komt daar zomaar mee weg !! Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben of te maken gehad hebben ?
Reactie door tot15karakters op 19-06-2015 15:19
UWV moet naar het door U opgegeven nummer geld over maken GGN heeft hier niets mee te maken en UWV moet het door hun verkeerd overgemaakte geld zelf terug halen. Dus U moet eisen dat U binnen redelijke termijn Uw geld krijgt. Alleen als U fout was met verkeerde Iban zou je daar aansprakelijk voor zijn maar hoe komen ze aan dit geld? De persoon die betaalde is verantwoordelijk dus fout UWV dus zij moeten dit oplossen en geld bij GGN terug halen en niet U.
Reactie door wizzard op 19-06-2015 15:32
Beste tot15karakters, Het UWV heeft idd als taak om te zorgen dat recht gezet word wat door hun toedoen fout is gegaan, daar ben ik het helemaal mee eens máár ..... Het UWV heeft alle moeite gedaan om een afspraak te maken met GGN in samenspraak met mij en dus valt hen eigenlijk niets te verwijten in deze. Wie wél te verwijten valt is GGN want zij stellen dat je zelf binnen 3 werkbare dagen moet betalen aan hen, wanneer zij komen incasseren maar zodra zij moeten betalen, blijkt dat zij gemaakte afspraken niet nakomen. Om vervolgens af te poeieren met 10 dagen wachttijd om vervolgens binnen die termijn niet eens ook maar iets gedaan te hebben. Bovendien vind ik dat wanneer jij eisen stelt aan consumenten, dat je jezelf ook moet houden aan dat wat je van hen eist ! KORT gezegd; Ze hebben schijt aan afspraken of ze die nu met jou of het UWV gemaakt hebben, ze doen tóch wat ze zelf willen ! Dáár gaat het om en dát vind ik niet oke !
Reactie door tijger1 op 19-06-2015 17:09
Waarom zou het UWV geld overmaken naar een incosdobureau uit uw naam? U had met die onzinregeling helemaal niet akkoord moeten gaan. Het UWV had per omgaande aan u moeten betalen en zelf maar moeten zien hoe zij die onjuiste betaling terug had gelregen.
Reactie door wizzard op 19-06-2015 23:34
Tja dát heb ik me dus ook afgevraagd maar dat weet geen hond ??? Feit is dat het gebeurd is en dat het UWV me 2 opties bood. Ik ben in gegaan op de snelste manier maar daar gaat het niet om ! Het gaat er om dat GGN zelf meteen gaat lopen dreigen als niet binnen 3 dagen betaald is maar zelf schijt heeft aan hun eigen regeltjes en je gewoon inmiddels bijna een maand op je geld laat wachten !
Reactie door tijger1 op 19-06-2015 23:40
Neem dat per omgaande op met het UWV.
Reactie door diumenge op 20-06-2015 13:44
GGN moet helemaal niets, althans niet t.a.v. u. Het UWV moet de door hen gemaakte fout herstellen en het geld overmaken naar u, daarna moeten ze het geld bij GGN terughalen. U richt uw woede op de verkeerde partij.
Reactie door wizzard op 20-06-2015 20:44
Wat een klinkklare onzin diumenge ! GGN heeft met mij een afspraak gemaakt mbt het terug betalen van een schuld van hen aan mij. Zij zullen die afspraak dus na moeten komen !
Reactie door tijger1 op 20-06-2015 20:47
Zij hebben geen schuld asn u. Zij hebben ern onterechte betaling van het UWV ontvangen. En daar staat u helemaal buiten.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!