Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geld na retour als tegoedbon gekregen ipv op rekening

Geplaatst door: spa1 op: 06-05-2015 19:37
Op mijn werk heb ik een tegoedbon gekregen voor Wehkamp van 35 euro. Daarom (voor de eerste keer) maar eens kleding besteld bij Wehkamp.nl. Voor 95 euro besteld. Vervolgens een deel van de kleding retour gestuurd. Het bedrag wat we na retour hebben besteed was meer dan 35 euro. Hiermee zou de tegoedbon dus ingewisseld moeten zijn. Echter na retour de tegoedbon weer teruggekregen in het 'Wehkamp tegoed' en hebben we uiteindelijk dus het gehele bedrag moeten betalen en zitten we weer met een tegoedbon. Op de dag van de terugbetaling direct contact opgenomen met de helpdesk, dit was op 24 maart 2015. In de tijd tot nu hebben we meerdere malen contact gehad met de klantenservice (zowel via mail als telefonisch) waarbij ons twee keer is beloofd dat de klacht zou worden doorgestuurd naar de juiste afdeling en dat deze telefonisch contact met ons zouden opnemen. Tot op de dag van vandaag hebben we van deze afdeling nog niets gehoord. Inmiddels hebben we alweer twee keer gereageerd dat we niks gehoord hebben van betreffende afdeling, maar hierop wordt met een standaard antwoord op gereageerd dat ons retourbedrag in de vorm van een tegoed in Wehkamp is teruggestort (ja, dat wisten we al). Vandaag meerdere malen gereageerd op twitter, ook daarop wordt niet gereageerd terwijl andere klanten netjes worden geholpen en worden voorzien van een reactie. NB: er wordt steeds beroep gedaan op de voorwaarden van de tegoedbon: een cadeaubon wordt als retour gestort in Wehkamp,nl op het moment dat aangekochte goederen die met de tegoedbon zijn aangeschaft retour worden gestuurd. In ons geval is dit niet zo aangezien het uiteindelijk bestede bedrag hoger is dan het tegoed van de tegoedbon. De tegoedbon wordt van herot totaal bedrag afgetrokken en is dus niet op speciale (retour gestuurde) artikelen ingewisseld
Reactie door carola.83 op 06-05-2015 21:23
Het bedrag van de tegoedbon krijg je inderdaad niet cash terug. Ook niet met je truc door voor een hoger bedrag goederen te kopen en weer te retourneren.
Reactie door spa1 op 06-05-2015 21:25
Ik denk dat je het verhaal niet goed hebt gelezen. Het gaat niet om een wisseltruc, maar om het besteden van een tegoedbon. Ik heb dus een hoger bedrag besteedt, ook na retour was het bedrag rond de 60 euro.
Reactie door zoekster op 06-05-2015 23:00
Ik ben het met u eens. U past helemaal geen wisseltruc toe, maar besteed de bon en besteed daarnaast ook nog extra. Eerlijk gezegd vind ik het idioot van Wehkamp dat ze de bon nu als niet besteed beschouwen. Het lijkt me eerder een wisseltruc van Wehkamp. Ik vermoed dat er hier wel gereageerd zal worden door Wehkamp en dat de zaak recht wordt gezet.
Reactie door tenormin op 06-05-2015 23:38
Moet toegeven dat ook ik de handelwijze m.b.t. tegoedbonnen niet goed begrijp. Ik spaar altijd punten door mee te doen met GfK en heb op dit moment €30,00 staan. Die kan ik laten uitbetalen in 3 x €10,00; dan krijg ik 3 codenummers die men kan invullen bij bestelling om te besteden bij diverse zaken. Heb een tijd geleden ook iets bij Wehkamp besteld, was niet naar mijn zin, teruggestuurd maar mijn tegoedbonnen waren wel pleitte. Ben nogal laks in dit soort dingen, geen zin in ge o.h. dus geef ik het nu maar aan Kika. Lijkt me nu niet dat Wehkamp langskomt, hoewel ik het wel gevraagd heb op Facebook. (Zal ons Forumlid Boiler wel weer heel boos over worden!).

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!