Geen unlockcode verstrekt door KPN
Geplaatst door: trineke op: 12-06-2010 13:01
26 februari vroeg ik voor het eerst de unlockcode aan bij KPN. Ik had het toestel, een Emporialife, toen 1 jaar. Tot nu toe heb ik die nog steeds niet! Al 8 keer mijn gegevens doorgegeven. Men beweerde eerst dat er geen simlock op zit, maar op het scherm verschijnt; "Gebruik KPNkaart", als er een ander kaartje in gedaan wordt. Nu heb ik KPN per aangetekend schrijven in gebreke gesteld, maar dat loopt ook niet. De termijn is nog niet verstreken,maar toch... Men verschuilt zich achter de fabrikant, maar ik heb met KPN te maken.Ik word er dol van. Je hebt totaal geen vat op de gang van zaken. Ook al gemeld bij de Consuwijzer!Uit frustratie heb ik ook mijn vaste lijn bij KPN weggehaald! Dat vertrek spijt KPN zeer.
Ik wil anderen wijzen op de handelwijze van KPN, als het even wat moeilijk wordt,de zaak te rekken en het abonnement steeds met een maand te verlengen.
Vriendelijke groeten,
Trineke
Reactie door erik008 op 12-06-2010 13:10
Al bij een van de vele KPN winkels geweest?
Reactie door trineke op 12-06-2010 13:38
Als het zo eenvoudig was......
Ik heb in april deze kwestie al aangekaart bij "Vraag en Antwoord". Daar kreeg ik ook dat advies. Maar bij de winkel doen ze niets omdat het toestel via internet verstrekt werd bij een 'Flex 20" abonnement.
In die rubriek reageerde iemand die vertelde een nieuwe telefoon gekregen te hebben van KPN toen het unlocken niet lukte. Daar hoopte ik eigenlijk ook op.
De ellende is dat je gewoon niets meer hoort na het mailtje:"We nemen contact op met Emporia en u hoort nog van ons"
Ik vind het schandalig dat je nu kosten moet maken om je recht te krijgen.
Trineke
Reactie door willemo op 12-06-2010 15:08
Trineke,
De unlock code voor KPN en HI toestellen is te bestellen bij:
Klantenservice KPN Mobile
Afdeling: Helpdesk PrePay
O.v.v. unlock-aanvraag mobiele telefoon
Postbus 13500
9700 EG Groningen
Ik heb dat enkele jaren geleden ook gedaan en kreeg binnen ongeveer 2 á 3 weken de code toegezonden.
Met vriendelijke groet,
Willem
Reactie door trineke op 12-06-2010 15:57
Beste Willem,
Fijn voor jou, maar bij mij lukt het zo niet! Ze verschuilen zich achter de fabrikant. Het zou Kpn sieren als ze toegaven dat het hun niet lukt en een oplossing voorstellen
Trineke
Reactie door tdehond op 12-06-2010 17:05
Destijds kon KPN een gsm van mij niet unlocken en heeft mij toen gratis een nieuwe gsm gegeven die wel te unlocken was.
U heeft niets met de fabrikant te maken. KPN moet ervoor zorgen dat u kunt unlocken.
Reactie door trineke op 12-06-2010 17:29
Dat gaf u ook al aan toen ik de vraag stelde bij "Vraag en Antwoord". Ik vraag me wel af wat er aan vooraf is gegaan.
Dat ik niets met de fabrikant van doen heb maar met KPN en dat ze verplicht zijn me die code te verstrekken maakt geen indruk. Zelfs het dreigement naar de geschillencommissie te stappen werkt niet evenmin als de mededeling dat ik mijn onvrede zal uiten op diverse consumentensites.
Vriendelijke groeten,
Trineke
Reactie door tdehond op 12-06-2010 18:34
Consuwijzer adviseert dat u als provider weigert simlock te verwijderen dit voor te leggen aan de geschillencommissie.
Klik
Dus stoppen met dreigen maar daadwerkelijk tot actie overgaan.
Klik
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!