Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geen schuldhulp voor fraudeurs!

Geplaatst door: read op: 10-03-2011 20:01
'Geen schuldhulp voor fraudeurs' De VVD wil dat mensen in ernstige financiële problemen, worden uitgesloten van gemeentelijke schuldhulp als ze fraude hebben gepleegd. 'Denk aan het zwart bijklussen naast een uitkering. Denk aan het bedonderen van de fiscus. Denk ook aan het keer op keer afsluiten van nieuwe telefoonabonnementen die vervolgens niet worden betaald', aldus VVD'er Malik Azmani dinsdag in de Tweede Kamer. Ik ben geen VVD'er, maar ik ben wél voor dit wetsvoorstel. Dit soort schorriemorrie mag wat mij betreft letterlijk in de goot eindigen. Ben je het daarmee niet eens, dan kun je hier je gram kwijt. Pedro.
Reactie door tp op 10-03-2011 20:38
Dus als ik het er wel mee eens ben hoef ik niet te reageren....? Nou...dan niet.....
Reactie door vladja op 10-03-2011 20:47
Open deuren intrappen een nieuwe hobby van je? Trouwens fraude, dikke bult eigen schuld-schulden etc, kwamen al niet voor schuldhulp in aanmerking en ook niet de WSNP in. Dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon. Vladja
Reactie door valerius-2 op 10-03-2011 23:16
Je kan zomaar niet een etiket opplakken zonder dat je weet of iedereen dit expres doet.Je moet altijd eerst is weten wat de omstandigheden zijn. Ik ben er niet voor om dit goed te praten. Maar ze zullen toch moeten leven en daar is geld voor nodig. Dus als dit soort lui dus overal van uit sluit wat gaan ze dan doen om in het leven te blijven.
Reactie door read op 11-03-2011 10:03
valerius-2 Op zich is de opmerking: ze zullen toch moeten leven, een waardevolle bijdrage aan de discussie. Eerlijk gezegd heb ik daar zo geen antwoord op, maar ik weet wel, dat er voor pakweg 2 miljard per jaar gefraudeerd wordt en dan zul je toch echt het probleem bij de kern moeten aanpakken. Pedro.
Reactie door börgemeister op 11-03-2011 10:18
Read, volkomen met je eens! Het schorriemorrie flink financieel aanpakken - geen 5 jaar maar 10 jaar van alles verstookt zijn - en heropvoeding in een 'Hollandse gulag' de zogenaamde 'tuchttuigdorp' genaamd.
Reactie door börgemeister op 11-03-2011 10:36
Je dubbelpost is in iedergeval gesloten door de opmerkzame redactie, dus concentratie op deze dan. Wat mij betreft - ook voor de werkgelegenheid - kan een 'tuchttuigdorp' gevestigd worden in het Groniningse (noordoostelijke platte)land 'van de almachtige verlaten' oord of gebied zonder enig openbaar vervoer noch mobiele telefoon bereik heeft, 'vluchten kan niet meer!' en dan voorzien van (afschuwelijke) uniforme kleding, de herkenbaarheid dat je 'gebrandmerkt' bent en stout bent geweest voor de samenleving. Heropvoeding is het kernwoord om dan weer na zoveel jaren het 'tuchttuigdorp' te mogen verlaten, "um nie wieder zurück zu kehren!"
Reactie door read op 11-03-2011 10:42
börgemeister Jouw voorstellen gaan wat ver, maar bieden wel een oplossing voor mijn vraag: ze zullen toch moeten leven. Persoonlijk voel ik meer voor een eiland voor de kust bij Wassenaar. Dan sla je twee vliegen in één klap. Pedro.
Reactie door börgemeister op 11-03-2011 10:46
Quote: read schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 10:42: börgemeister Jouw voorstellen gaan wat ver, maar bieden wel een oplossing voor mijn vraag: ze zullen toch moeten leven. Persoonlijk voel ik meer voor een eiland voor de kust bij Wassenaar. Dan sla je twee vliegen in één klap. Pedro.einde Quote Voelde ook voor een vakantiewoning in Mozabique! Verweggistan! De reiskosten zullen het budget dan overschrijden.
Reactie door pino123 op 11-03-2011 10:58
Op zich ben ik er wel voor, maar.... Zijn de gevolgen hiervan te overzien, wat gaat er gebeuren indien deze mensen niet meer in de schuldsanering kunnen komen.... Logisch gevolg is dat ze nog meer gaan frauderen, aangezien ze niets meer te verliezen hebben.... Lijkt mij geen win-win situatie. Daarnaast kan een schuldsanering er nu nog voor zorgen dat de eisers een deel van hun geld terugzien. Het lijkt mij handiger om deze mensen geheel onder curatele (dan op afstand en maar kijken wat er gebeurd) te zetten en zij zich maatschappelijk in te laten zetten. Genoeg mensen voor de zorg nodig dacht ik. Indien zij hier geen actie in ondernemen dan pas dit soort maatregelen nemen. Denk eerder aan een heropvoedingskamp dan aan een 'tuigdorp' waar ze al criminaliserend en stelend een gehele provincie op stelten gaan zetten.
Reactie door tdehond op 11-03-2011 11:22
Schorrie morrie vind ik een nogal sterke uitdrukking. Frauderen dient gerechterlijk bewezen en bestraft te worden. Als de straf ten einde is, kan m.i. geholpen worden om met een schone lei te beginnen. Een verplichte cursus hoe het geld te beheren op kosten van de fraudeur lijkt mij een beter idee met daarna misschien nog een aantal jaren door de fraudeur betaalde hulp bij het beheren van het geld lijkt mij ook een beter alternatief dan het huidige plan van de VVD. Deze cursus zou dan onderdeel van de strafmaatregel moeten zijn, geen icing op de cake.
Reactie door read op 11-03-2011 11:33
tdehond Keer op keer blijkt, dat de zogenoemde softe aanpak nergens toe leidt. Integendeel, de problemen worden alleen maar groter en uiteindelijk onbeheersbaar. Pedro.
Reactie door karelwj op 11-03-2011 11:43
Nou Pino 123,Dat slaat natuurlijk nergens op.Een heropvoedingskamp is in mijn ogen ook een ''tuigdorp''.In den Haag had je vroeger het''zomerhof'',dat ging (vol met heropgevoeden,tuig)om 8.30 uur opslot.Midden in de stad stond het,alles werd door de soc.dienst betaald en geregeld,maar het was dat niet...het was de SCHANDE dat je daar woonde.En dat is nou precies wat er moet ingevoerd worden.
Reactie door valerius-2 op 11-03-2011 13:01
Quote: karelwj schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 11:43: Nou Pino 123,Dat slaat natuurlijk nergens op.Een heropvoedingskamp is in mijn ogen ook een ''tuigdorp''.In den Haag had je vroeger het''zomerhof'',dat ging (vol met heropgevoeden,tuig)om 8.30 uur opslot.Midden in de stad stond het,alles werd door de soc.dienst betaald en geregeld,maar het was dat niet...het was de SCHANDE dat je daar woonde.En dat is nou precies wat er moet ingevoerd worden.einde Quote Ja in Den Haag was ook zo'n a sociale wijk met een hoge muur er omheen en een poort die dus bepaalde tijden was gesloten. Als kind zijnde zeiden mijn ouders dat is een gevangenis.
Reactie door pino123 op 11-03-2011 14:20
Quote: karelwj schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 11:43: Nou Pino 123,Dat slaat natuurlijk nergens op.Een heropvoedingskamp is in mijn ogen ook een ''tuigdorp''.In den Haag had je vroeger het''zomerhof'',dat ging (vol met heropgevoeden,tuig)om 8.30 uur opslot.Midden in de stad stond het,alles werd door de soc.dienst betaald en geregeld,maar het was dat niet...het was de SCHANDE dat je daar woonde.En dat is nou precies wat er moet ingevoerd worden.einde Quote En waarom slaat mijn reactie dan nergens op????? Je beaamt gewoon wat ik opschrijf! Daarnaast is een heropvoedingskamp een plek waar je leert om je te gedragen, zo niet, blijf je lekker zitten! Kan je het wel, ga het weer proberen in de maatschappij. Tuigdorp is een plek waar iedereen in en uit kan en dus zodoende de gehele omgeving kunnen terroriseren! @ Valeruis, lol
Reactie door pino123 op 11-03-2011 14:21
Quote: karelwj schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 11:43: Nou Pino 123,Dat slaat natuurlijk nergens op.Een heropvoedingskamp is in mijn ogen ook een ''tuigdorp''.In den Haag had je vroeger het''zomerhof'',dat ging (vol met heropgevoeden,tuig)om 8.30 uur opslot.Midden in de stad stond het,alles werd door de soc.dienst betaald en geregeld,maar het was dat niet...het was de SCHANDE dat je daar woonde.En dat is nou precies wat er moet ingevoerd worden.einde Quote
Reactie door pino123 op 11-03-2011 14:28
Lekker weer die site, plaats alleen mijn quote, helaas is de rest weggevallen, maar nu nog een keer: Karerlwj, waarom slaat mijn reactie nergens op, als je beaamt wat ik bedoel? Verder bedoel ik met een heropvoedingskamp een plek, waar je zit opgesloten tot je, je weer als 'normaal' kan gedragen (definititie van normaal is natuurlijk een ruim begrip). Lukt dit kan je terug, lukt het niet, blijf je lekker zitten. Beter dan een 'tuigdorp' waar iedereen in en uit kan lopen. En hierdoor dus de gehele omgeving kunnen terroriseren. @Read: Ik ben geen VVD'er, maar ik ben wél voor dit wetsvoorstel. Dit soort schorriemorrie mag wat mij betreft letterlijk in de goot eindigen. Ben je het daarmee niet eens, dan kun je hier je gram kwijt. Wat denk jij dat ze dan in de goot gaan doen? zich normaal liggen te gedragen? Of er voor zorgen dat er geen mens meer normaal over straat heen kan, aangezien ze iedereen beroven om aan geld te komen? Begint een beetje te lijken op de Zuid-Afrikaanse praktijken, waarbij een bewoner om zijn huis een muur met prikkeldraad moet spannen en je in bepaalde wijken niet meer over straat kan! Is dat dan de oplossing? Zelf denk ik het niet. Laat niet onverlet, dat er heus wel iets kan en mag gebeuren. Gelukkig bestaat er ook iets als een tweede kans.
Reactie door tdehond op 11-03-2011 15:58
Quote: read schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 11:33: tdehond Keer op keer blijkt, dat de zogenoemde softe aanpak nergens toe leidt. Integendeel, de problemen worden alleen maar groter en uiteindelijk onbeheersbaar. Pedro.einde Quote d Dit is geen softe aanpak, maar biedt door op kosten van de fraudeur gevolgde heropvoeding en begeleiding van de financiele zaken ( desnoods onder curatele) kans op rehabilitatie van deze mensen. Uw aanpak leidt tot meer criminaliteit. Ook deze mensen moeten eten en zullen dus gaan stelen. Inbraak in banken wordt steeds moeilijker gemaakt, dus zijn onze huizen aan de beurt.
Reactie door sonjaatje op 11-03-2011 16:16
Fraudeurs moeten in de sanering.............tot alle schulden 100% zijn afbetaald.
Reactie door börgemeister op 12-03-2011 04:00
Quote: sonjaatje schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 16:16: Fraudeurs moeten in de sanering.............tot alle schulden 100% zijn afbetaald.einde Quote Dan kan je beter het faillisement over je uit laten spreken, dan ben je binnen de kortste keren vanaf, van een kale kip kun je niet plukken, bij gebrek aan baten wordt het faillissement dan weer na een tijdje opgeheven.
Reactie door tiempje op 12-03-2011 04:49
voor alle duidelijkheid, bij schuldhulp komt men wel degelijk onder curatele! Alle inkomsten en dat is meestal een uitkering, gaan naar het gemeentelijk kredietbureau, die betaalt huur en absoluut noodzakelijke kosten, bijvoorbeeld ziekenfonds en meer niet! men krijgt dan twintig of hooguit dertig Euro per week voor eten te kopen, kan best en dat is het. Als er iets stukgaat in huis wat echt nodig is, gasstel of schoenen bijvoorbeeld, dan kan men daar éénmalig extra geld voor aanvragen! Leuke anecdote, twee jaar geleden was het GKB in Groningen zelf drie miljoen Euro "kwijt", had de directeur aan bekenden uitgeleend en dat bleek oninbaar, m.i. ook fraude maar nu door een ambtenaar. Helaas is die directeur niet onder curatele gesteld maar op "wachtgeld". (dat is dus een soort van uitkering ter hoogte van het volledige salaris,) gezet, moet ook eens afgeschaft worden, die man hoeft nooit meer te werken en krijgt zijn salaris doorbetaald!
Reactie door read op 12-03-2011 09:46
pino123 Het punt van de schande is natuurlijk best een goed argument. In Brielle staat nog een ouderwetse schandpaal op het kerkplein. Wellicht is het een idee om zo'n paal in elke stad te plaatsen. In de vrije uren kan dan ook ander schorum behandeld worden en een opfrisbeurt krijgen. Terug naar das hohe Mittelalter zullen we maar zeggen. Pedro.
Reactie door buurmannen op 12-03-2011 12:32
Frauderen loont,zeker weten ! Hij vult een gezondheidsverklaring in en vermeld daarbij :kerngezond. Je ernstig zieke partner is niet capabel adequaat te reageren en weet niet zo goed wat ze invult. Hij echter weet dit heel goed en sluit zelfs nog een extra levensverzekering af,160.000 euro . Vervalst handtekeningen enz. Zijn schoon zusje fraudeert al jaren met een wajong-uitkering, ziet dit als een extraatje en helpt mee de fraude op te zetten samen met zijn familie. Zes dagen na het overlijden doet hij een beroep op de uitkering van overlijdens polissen. Laat ook direct de hypotheek overzetten op zijn naam en bij de notaris erf verklaring opmaken. Normaliter hoort er beslag gelegd te worden bij fraude, hier wordt het beloond ! Reactie van een Quionmedewerker op een frauduleuze handeling: Overigens is het een misvatting dat indien er sprake is van fraude bij de totstandkoming van de lening, deze dient te worden opgezegd. Dat is een overweging van de geldverstrekker. Argenta was de geldverstrekker en dit blijft zo.Deze is verbonden aan AXA. Fraude wordt beloond hier door AXA en Argenta. . Je bent waarschijnlijk eerlijk geweest als je geen hypotheek krijgt of verzekering ,je moet het oneerlijk doen en dan krijg je alles voor elkaar. Als je op oneerlijke wijze gevens verstrekt krijg je bij AXA en Argenta en ook Quion alles voor elkaar. Doe je het eerlijk dan krijg je geen hypotheek en ook geen levensverzekering. Klant vervalst gezondheidsverklaring van zijn partner en zo krijgt hij een levensverzekering van AXA Reaal. Ook krijgt hij een hypotheek van Argenta. Dit alles via huis en hypotheek. Had hij de waarheid ingevuld was er geen levensverzekering en hypotheek verstrekt.Hij schroomt zelfs niet om handtekeningen te vervalsen. Zijn partner was te ziek om echt adequaat te reageren. Vervolgens overlijdt de partner korte tijd later aan zeer ernstig ziek zijn en hij strijkt de levensverzekering op.Mag in zijn huis blijven wonen ook al heeft hij gefraudeerd. Hij is net voor het overlijden van zijn partner een klein eenmanszaakje begonnen naast zijn gewone baan en dat is voldoende om de hypotheek te financieren. Geen haan die er naar kraait als je op frauduleuze wijze gezondheidsverklaringen invult. Quion is op de hoogte dat er gefraudeert is maar stuurt alleen een berichtje: geldverstrekker mag zelf bepalen of ze de hypotheek in stand houden. U was te eerlijk !! Te netjes en heeft het op de juiste wijze gedaan, daar houden ze niet van .. Fraude wordt in Nederland beloond !!!
Reactie door buurmannen op 12-03-2011 12:41
Frauderen loont in Nederland !! Hij koopt een huis met zeer ernstig zieke partner. Die is niet capabel om adequaat te reageren en tekent onder invloed van hem. Gezondheidsverklaring wordt niet op juiste wijze ingevuld en zo krijgt hij een verzekering van AXA en een hypotheek van Argenta. Korte tijd later overlijdt de partner en hij int de verzekering ,plus nog een extra die hij heeft afgesloten. Reactie van een Quionmedewerker op een frauduleuze handeling. Overigens is het een misvatting dat indien er sprake is van fraude bij de totstandkoming van de lening, deze dient te worden opgezegd. Dat is een overweging van de geldverstrekker. Argenta was de geldverstrekker en dit blijft zo. Je bent waarschijnlijk eerlijk geweest als je de verzekering niet krijgt of de hypotheek? Als je op oneerlijke wijze gevens verstrekt krijg je bij AXA ,Argenta en Quion alles voor elkaar. Klant vervalst gezondheidsverklaring van zijn partner en zo krijgt hij een levensverzekering van AXA Reaal. Ook krijgt hij een hypotheek van Argenta. Dit alles via huis en hypotheek. Had hij de waarheid ingevuld was er geen levensverzekering en hypotheek verstrekt.Hij schroomt zelfs niet om handtekeningen te vervalsen. Zijn partner was te ziek om echt adequaat te reageren. Vervolgens overlijdt de partner korte tijd later aan zeer ernstig ziek zijn en hij strijkt de levensverzekering op..mag in zijn huis blijven wonen ook al heeft hij gefraudeerd. Hij is net voor het overlijden van zijn partner een klein eenmanszaakje begonnen naast zijn gewone baan en dat is voldoende om de hypotheek te financieren. Geen haan die er naar kraait als je op frauduleuze wijze gezondheidsverklaringen invult. Quion is op de hoogte dat er gefraudeert is maar stuurt alleen een berichtje: geldverstrekker mag zelf bepalen of ze de hypotheek in stand houden. U was te eerlijk !! Te netjes en heeft het op de juiste wijze gedaan, daar houden ze niet van .. Nederland kiest voor fraude !
Reactie door read op 12-03-2011 17:24
buurmannen Het moet me van het hart, dat ik jouw beide berichten niet helemaal kan volgen. Pedro.
Reactie door conny2 op 13-03-2011 10:50
Meestal roept de VVD dit soort dingen om de aandacht af te leiden, als Griekenland schulden maakt en liegt dan krijgen ze gewoon geld met instemming van de VVD.
Reactie door tp op 13-03-2011 16:19
Quote: conny2 schreef op zondag 13 mrt 2011, 10:50: Meestal roept de VVD dit soort dingen om de aandacht af te leiden, als Griekenland schulden maakt en liegt dan krijgen ze gewoon geld met instemming van de VVD.einde Quote Nou...volgens mij is de VVD al sinds jaar en dag een uitgeproken tegenstander van het financieel "matsen" van zuid-europese boevenstaten.....
Reactie door midas op 15-03-2011 13:12
Lijkt me inderdaad meer PVV Quote: read schreef op donderdag 10 mrt 2011, 20:01: 'Geen schuldhulp voor fraudeurs' De VVD wil dat mensen in ernstige financiële problemen, worden uitgesloten van gemeentelijke schuldhulp als ze fraude hebben gepleegd. 'Denk aan het zwart bijklussen naast een uitkering. Denk aan het bedonderen van de fiscus. Denk ook aan het keer op keer afsluiten van nieuwe telefoonabonnementen die vervolgens niet worden betaald', aldus VVD'er Malik Azmani dinsdag in de Tweede Kamer. Ik ben geen VVD'er, maar ik ben wél voor dit wetsvoorstel. Dit soort schorriemorrie mag wat mij betreft letterlijk in de goot eindigen. Ben je het daarmee niet eens, dan kun je hier je gram kwijt. Pedro. einde Quote
Reactie door hugocarsten op 15-03-2011 13:16
Niet erg slim. Mensen die geen middelen van bestaan meer hebben gaan stelen en misschien nog erger zij worden dan criminelen. De schade is dan groter dan de fraude die zij hebben gepleegd. Het lijkt mij beter de uitkeringen op een verantwoorde wijze te verhogen, zodat fraude minder voorkomt. De VVD zou beter keiharde maatregelen kunnen nemen tegen mensen die zich grootschalig schuldig maken aan het zwarte geld circuit. Maar ja, de zwartgeld verdieners stemmen op de VVD. Niet waar?
Reactie door read op 15-03-2011 13:41
@@@ De kern van deze discussie gaat niet over de politieke richting, maar over de aanpak van onderhavig maatschappelijk kwaad. Pedro.
Reactie door valerius-2 op 15-03-2011 14:03
Quote: read schreef op dinsdag 15 mrt 2011, 13:41: @@@ De kern van deze discussie gaat niet over de politieke richting, maar over de aanpak van onderhavig maatschappelijk kwaad. Pedro.einde Quote Maar hoe is het maatschappelijk kwaad dan ontstaan. Niet vandaag of gisteren maar in mijn jeugd jaren en dat is lang heel geleden bestond het ook al en ondanks alle straffen en maatregelen blijft het toch door woekeren.Maar hoe meer welfaart des te meer krijg verschil tussen arm en rijk. Dus ook de weelde die dus voor het meest de andere kant opgaat, en vergeet niet dat de witte boorden crimilatiteit dat in de z.g. goede orde wel zeer veel voorkomt.
Reactie door margreet1958 op 15-03-2011 14:30
Dat er oplossingen moeten komen is wel duidelijk,maar of dit de oplossing is geloof ik nooit. In de gevangenis heb je het beter dan dat je in de schuldsanering zit. Want een moeder met kinderen die met 50 tot 75 euro per week moeten rond komen is bijna onmogelijk. Daarbij krijg je met een enkelbandje krijg je 7,50 per dag en je kinderen krijgen dan 10 euro per dag. Dus misdaad loont hier wel. Daarbij als een ouder haar kinderen niet goed kan verzorgen,word het kind in een pleeggezin geplaatst,wat 500 euro per maand kost. Er word tegenwoordig teveel geld uitgegeven aan stichtingen en orgenisatie, terwijl de problemen alleen maar toenemen. En dan maar de schuld geven aan mensen die nooit een eerlijke kans kunnen krijgen. Dus mijn advies is "meer controle bij mensen die van de samenleving willen leven". Dan voorkom je veel ergenis bij mensen en het leverd tenminsten nog wat op.
Reactie door margreet1958 op 15-03-2011 14:47
Hallo read Ik vind het jammer dat het jou niet uitmaak wat er met mensen gebeurt. Terwijl er ook vele mensen zijn die echt wel willen,maar de mogelijkheden zijn er niet. Als we al zo ver zijn dat we mensen (schorriemorrie)in de goot willen laten belanden,is het erg met ons gesteld. Want kinderen van deze mensen krijgen nooit de juiste begeleiding en treden dan ook in hun ouders hun voetsporen. Dat mag nooit gebeuren,want een kind moet ook een eerlijke kans krijgen,al zijn hun ouders niet goed bezig.
Reactie door tonnyk26 op 15-03-2011 17:54
Quote: börgemeister schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 10:36: Je dubbelpost is in iedergeval gesloten door de opmerkzame redactie, dus concentratie op deze dan. Wat mij betreft - ook voor de werkgelegenheid - kan een 'tuchttuigdorp' gevestigd worden in het Groniningse (noordoostelijke platte)land 'van de almachtige verlaten' oord of gebied zonder enig openbaar vervoer noch mobiele telefoon bereik heeft, 'vluchten kan niet meer!' en dan voorzien van (afschuwelijke) uniforme kleding, de herkenbaarheid dat je 'gebrandmerkt' bent en stout bent geweest voor de samenleving. Heropvoeding is het kernwoord om dan weer na zoveel jaren het 'tuchttuigdorp' te mogen verlaten, "um nie wieder zurück zu kehren!"einde Quote laat dat tuigdorp maar mooi ergens in het westen neergezet worden s.v.p. en niet naar het mooie rustige van file,s gevrij waarde { nog wel } Oost Groningen
Reactie door margreet1958 op 15-03-2011 17:55
Quote: pino123 schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 14:21: Quote: karelwj schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 11:43: Nou Pino 123,.Midden in de stad stond het,alles werd door de soc.dienst betaald en geregeld,maar het was dat niet...het was de SCHANDE dat je daar woonde.En dat is nou precies wat er moet ingevoerd worden.einde Quote einde Quote Denk je nou echt dat het een schade is? Mensen die stelen worden gerespecteerd,en dat allemaal om dat je het goedkoper kan kopen. Maar neem nou die straatscoach maar in amsterdam,dat zijn misdadiger. Jongeren die denken hulp te krijgen worden door deze mensen ook in de maling genomen. Deze jongeren worden juist ernstig beschadigd door dit soort (hulp)instellingen Waar de samenleving veel last van ondervind,buiten wat deze zogenaamde instellingen nog de samenleving kost. Dit vind ik ernstig,maar daar hoor je verder niks van. Heb in mijn leven ook vele fouten gemaakt,maar adviezen of hulp is er echt niet. Vandaar mensen ook maar gaan overleven,met alle gevolgen vandien.
Reactie door read op 15-03-2011 18:34
margreet1958 Als je een vruchtbare discussie wil opstarten, dan moet je wel met wat stevige uitspraken komen en zelfs dan nog proberen hier peepee'ers misbruik van te maken. Wel ben ik het met je eens, dat kinderen niet de dupe mogen worden van het wangedrag van hun ouders. Daar moeten we dan eens creatief over na gaan nadenken. Pedro.
Reactie door read op 15-03-2011 18:55
@ ......eens creatief over na gaan nadenken. moet (natuurlijk) zijn: .......eens creatief over gaan nadenken. Pedro.
Reactie door meta op 15-03-2011 19:05
Iemand die welbewust fraude pleegt om zichzelf te verrijken moet maar zien hoe hij het gaat oplossen. Maar ...... ik vind dat men individueel moet kijken naar de omstandigheden waarin de, wat men noemt, fraude is gebeurd en niet onmiddellijk etiketten plakken. "Een - soms onwetende - kat in het nauw kan rare sprongen maken". Ik hoop dat het u niet zal gebeuren. Misschien ook wel want voor sommigen is dit slechts de manier waardoor de oogkleppen open gaan.
Reactie door c.kramer67 op 15-03-2011 19:20
hugocarsten: Wat een onzin kraam jij uit en zeker over de VVD! (Voor de goede orde: ik ben geen VVDer.) Wat denk je nou, dat de VVDers de fraudeurs en oplichters zijn? Wat denk je van de verzekeringsmaatschappijen die met allerlei spaarplannen en woekerpolissen de boel oplichten. Weet je wie daar allemaal werken? Dat zijn bijvoorbeeld een heleboel PVDA stemmers en Groen Links en D66 en noem het maar. De directies zijn natuurlijk de grootste oplichters en daar zullen best VVDers tussen zitten maar het team medewerkers (en dus medeweters!) doet dag in dag uit, mooi mee zonder hun stem te verheffen. Dan suggereer je ook nog dat de uitkeringen op een "verantwoorde" manier zouden moeten worden verhoogd! Waar heb je al die tijd gezeten, op Antarctica? Laat me nou niet lachen, een fraudeur is- en blijft een fraudeur, kijk maar eens (vanavond bijvoorbeeld) naar het programma "opgelicht!" Als je het een fraudeur makkelijker maakt door de uitkeringen te verhogen zal deze nog meer gaan frauderen. Wat er moet gebeuren? Dit slag volk moet bij fraude snel en langdurig aan de samenleving worden onttrokken. De overheid zou bijvoorbeeld met Rusland kunnen afspreken een of meerdere voormalige strafkampen te huren, deze kampen net als ambassades tot Nederlands grondgebied te verklaren na afspraak met de Russische regering en dan straffen van 5 jaar en bij recidive 10 jaar, 15 jaar etc. op te leggen. Bezoek van familie etc. mag maar reiskosten zijn voor eigen rekening. Ik garandeer je dat het frauderen (en andere misdrijven) gauw tot een minimum beperkt zal raken! Bezoek ook eens diverse websites over oplichting dan weet je niet wat je ziet. Ik hoop dat je gauw helemaal wakker wordt!
Reactie door andretierie op 15-03-2011 20:02
Wie zonder zonde is enz. Denk voor de afwisseling eens van uit je hersens en niet vanuit je onderbuik. Vaak zijn de verongelijkten ook niet BRANDschoon, zie onze PVVers in de kamer.
Reactie door xilaxus op 15-03-2011 20:07
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeee, als werkende erger ik me er , best wel een beetje aan zacht uitgedrukt!!!!!!!!!!!!!!!!
Reactie door andretierie op 15-03-2011 20:18
Natuurlijk moet je daders niet schoonpraten, maar niet vergeten dat er ook veel slachtoffers tussen zitten. Niet iedereen is zo slim als Wilders !!!
Reactie door diandra op 16-03-2011 09:39
Sorry Vladja, maar ik ken iemand die ook fraude heeft gepleegt en wel degelijk in het WSNP terecht is gekomen..... het kan dus wel !
Reactie door margreet1958 op 16-03-2011 11:17
Quote: read schreef op dinsdag 15 mrt 2011, 18:34: margreet1958 Als je een vruchtbare discussie wil opstarten, dan moet je wel met wat stevige uitspraken komen en zelfs dan nog proberen hier peepee'ers misbruik van te maken. Wat maakt het nou uit read,of wil jij graag mensen aanvallen. Heb ook vragen gesteld op deze site,maar daar word helaas niet op geantwoord. Daarbij probeer ik een probleem bespreekbaar te maken,om het dan misschien op te lossen. Want je weet toch ook wel dat dit soort dorpen nooit gaan komen. Trouwens ik ben ook zo een schorriemorrie gezin,maar ik probeer al 8 jaar er uit te komen. Vertel jij mij dan maar hoe het dan kan dat je naar 8 jaar nog steeds niks heb bereikt. En daarbij werden mijn kinderen ook al hun kansen ontnomen. Ik kan u alle vertellen dat ik alle instellingen heb gehad hoor,alleen je heb er niks aan,behalve dat je mensen aan het werk helpt. Ik heb zelf dyslexie dus schrijven is voor mij niet iets waar ik erg goed in ben,maar ik probeer toch mee te praten over de onderwerpen waar ik mee te maken heb gehad. groetjes margreet
Reactie door margreet1958 op 16-03-2011 11:29
Quote: diandra schreef op woensdag 16 mrt 2011, 09:39: Sorry Vladja, maar ik ken iemand die ook fraude heeft gepleegt en wel degelijk in het WSNP terecht is gekomen..... het kan dus wel !einde Quote Natuurlijk komen deze mensen bij de schuldhulpverlening,en ze gaan gewoon door met frauderen. Het word je toch aangeboden. Daarbij heb je zeker elke week je geld,alleen je red het er nooit mee,vandaar het probleem nooit oplost. Dit weet de WSNP ook hoor,maar ze gaan gewoon door met hun werk. Er zijn ook mensen die echt rond moeten komen van deze WSNP en die frauderen ook niet,maar hun kinderen komen hierdoor ernstig tekort.
Reactie door margreet1958 op 16-03-2011 11:39
Quote: read schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 17:24: buurmannen Het moet me van het hart, dat ik jouw beide berichten niet helemaal kan volgen. Pedro.einde Quote Hallo Read Wil jij het wel begrijpen? Of hou jij er alleen van om mensen in hokjes te plaatsen,zonder de oorzaak te weten. De makelijkse weg maar het lost niks op,jammer margreet
Reactie door tp op 16-03-2011 18:00
Beste Margreet: je kunt jezelf een hoop moeite besparen met vragen aan Read te stellen. Deze persoon maakt er een onhebbelijke gewoonte van zijn eigen mening te dumpen maar niet te reageren op vragen die hem persoonlijk worden gesteld...
Reactie door commonsence op 21-03-2011 12:00
Quote: tp schreef op woensdag 16 mrt 2011, 18:00: Beste Margreet: je kunt jezelf een hoop moeite besparen met vragen aan Read te stellen. Deze persoon maakt er een onhebbelijke gewoonte van zijn eigen mening te dumpen maar niet te reageren op vragen die hem persoonlijk worden gesteld...einde Quote En jij maakt er een bespottelijke gewoonte van om meestal alleen persoonlijke vragen te stellen of in iemands persoonlijke gegevens welke hij of zij dan al of niet gefingeerd kenbaar gemaakt heeft. Ik vind de reacties van Read altijd to the point en hoe het hier feitelijk volgens de spelregels zou moeten. Over het topic, het tuig dat anderen benadeeld heeft dient veel harder aangepakt te worden dan nu. Daar zijn ze al gauw mee bezig wanneer ze nu totaal niets doen in veel gevallen. Wij worden gedwongen eigen rechter te spelen en zonder enige twijfel doe ik dat ook! Dan gebeurt er nog wat!
Reactie door commonsence op 21-03-2011 12:10
correctie: En jij maakt er een bespottelijke gewoonte van om meestal alléén persoonlijke vragen te stellen, of in iemands persoonlijke gegevens te duiken, welke hij of zij dan al of niet gefingeerd kenbaar gemaakt heeft, om daar de betreffende persoon mee te stalken en te trachten belachelijk te maken. Ik vind de reacties van Read altijd to the point en exact hoe het hier feitelijk volgens de spelregels zou moeten toegaan met een beetje wakkere beheerder. Over het topic, het tuig dat anderen benadeeld heeft, dient veel harder aangepakt te worden dan nu. Daar zijn we al gauw klaar mee wanneer de justitie nu totaal niets doen, in veel te veel gevallen. Wij worden gedwongen eigen rechter te spelen en ......... zonder enige twijfel doe ik dat ook! Dan gebeurt er nog wat!
Reactie door margreet1958 op 21-03-2011 17:16
Hallo Commonsence Ik vind dat iedereen zijn mening mag geven,als het maar gepast is. Het gaat niet over wat hij zegt,maar wat jij vind,en daar heb ik niks mee te maken. Daar gaat dit onderwerp ook helemaal niet over,wat jij vind. Ik vind dat hij gelijk heeft,mede ik nooit een antwoord krijg van read. Maar waar read nou op doelt "spelregels"begrijp ik echt niet margreet
Reactie door commonsence op 21-03-2011 17:40
Quote: margreet1958 schreef op maandag 21 mrt 2011, 17:16: Hallo Commonsence Ik vind dat iedereen zijn mening mag geven,als het maar gepast is. Het gaat niet over wat hij zegt,maar wat jij vind,en daar heb ik niks mee te maken. Daar gaat dit onderwerp ook helemaal niet over,wat jij vind. Ik vind dat hij gelijk heeft,mede ik nooit een antwoord krijg van read. Maar waar read nou op doelt "spelregels"begrijp ik echt niet margreeteinde Quote Uhh, juist jah!
Reactie door mhofman op 21-03-2011 17:48
zou eerst de ING maar eens aanpakken,dat zijn pas boeven !!
Reactie door pvh72512345 op 05-04-2012 00:26
MISDAAD LOONT WEL DEGELIJK, want door slimme manieren van loense advocaten en beslissingen van '"slimme rechters"" gaan die schoften gewoon in de wsnp en vieren na 3jaar lekker feest. mijn vriendin is opgelicht voor bijna een ton, oplichter is veroordeeld voor terug betaling en is lekker in de wsnp gegaan en nu na 3 jaar wil de bewindvoerster hem de schone lei al laten geven en de wsnp niet tot maximaal 5jaar wil laten verlengen,(zodat er nog iets kan binnenkomen) nadat hij nu ongeveer 10.000 euro kan terug betalen. heb bezwaar gemaakt bij de rechtbank en kreeg vandaag te horen, dat de ""rechtvaardige"" rechter hem de schone lei geeft. leve de misdaad dus met de goede medewerking van de rechter aan zijn zijde. lees mijn brief maar aan de rechter die dus niet gehonoreerd is. T.A.V. MENEER, MEVROUW DE RECHTER VAN WSNP-ZAAK ....... heb contakt gehad met de rechtbank en de bewindsvoerster van hr. ..... en het komt er op neer, dat hij ook bij de hoorzitting zal zijn op dinsdag 3 april, wat mvr. van ....... psychisch echt niet aan kan. dit trekt ze echt niet, nadat hij haar leven zo verwoest heeft, ze kan hem wel wat aandoen. volgens de rechtbank is het geen verplichting om zelf aanwezig te zijn, alhoewel wel wenselijk uiteraard en er is anders wel de mogelijk volgens de rechtbank een schrijven naar de rechter te sturen om het een en ander toe te lichten, wat bij deze dan ook nu gedaan word door mij. ik ken mvr. van ....... al zeer lang en regel altijd al haar zaken, zoals de rechtzaken c.q. advocaten in deze zaak en schrijf ook namens haar. Hierbij maakt mvr. van ..... zeer groot bezwaar als de heer ...... na 3 jaar lachend schuldenvrij uit de wsnp stapt nadat hij haar voor haast 100.000 euro heeft opgelicht. er is vonnis uitgesproken, dat hij haar voor een groot bedrag moest terug betalen. het kan toch niet zo wezen, dat iemand daar zo gemakkelijk van af komt. iedereen bij wie zoiets gebeurd zou eisen dat het voledige bedrag betaald word waar hij voor veroordeeld is. uiteraard ligt het bij andere zaken heel anders en moeten de mensen normaal gesproken met veel schuld geholpen worden, maar bij pure oplichting is het toch heel anders. eigenlijk zou hij ook gewoon gestraft moeten worden, zoals ook normaal gebeurd bij een oplichter. nu word gewoon het grootste gedeelte kwijt gescholden en geeft hij maar een zeer klein bedrag terug. hij werkt gewoon en heeft normale inkomsten en ik vind het echt veel eerlijker dat hij in iedergeval de max. periode van 5 jaar in de wsnp blijft, zodat er nog iets binnenkomt en dan heeft hij nog helemaal niet te klagen, dat hij er zo gemakkelijk vanaf komt. hij had eigenlijk nooit in de wsnp mogen komen met een veroordeling op zak wat door ons wel aan de advocaat, deurwaarder en bewindsvoerster was voorgesteld met het verzoek zich daar volledig voor in te zetten. dus is mij eigenlijk een raadsel, dat het hem toch gelukt is. maar hij zal het met zijn advocaat wel op een linke manier bewerkstelligd hebben om er in te mogen, anders was er nu wel een stuk meer geld binnen gekomen door het loonbeslag van de deurwaarder, wat wel redelijk goed ging, maar daar is de wsnp niet voor gemaakt. mensen die door crimineel gedrag in de schulden zitten zijn wettelijk uitgesloten voor de wsnp. zo zouden criminelen wel iemand bewust kunnen gaan oplichten of een overval plegen met de gedachte van we hebben toch geen risico, want we sluizen het geld lekker weg (zogenaamd vergokt of zoiets, wat nu ook misschien wel is gebeurd, want waar is dat geld echt gebleven?) en gaan dan lekker voor 3jaar in de wsnp en dan hebben ze feest, want ze hoeven niets meer terug te betalen want ze zijn officieel schuldenvrij, hiepedepiep, leve de wsnp. zo loont misdaad wel degelijk dus en ze worden nog geholpen ook. het is net met faillissementen waarbij ook zo vaak de boel geflest word en de schuldeisers kunnen fluiten naar hun centen en de boeven beginnen later weer onder andere naam. maar goed, het lijkt me zeker toch niet de bedoeling om het ze gemakkelijk te maken en zoals in hr......... geval de wsnp maar niet te verlengen en een schone lei te geven, zoals zijn bewindsvoerster zo graag wil bewerkstellen, want meneer heeft aan zijn verplichtingen voldaan zegt ze, alsof een leven vergallen ook een verplichting was zeker? daarbij zou de bewindsvoerster echt wel anders redeneren, als zoiets bij haar zelf zou overkomen, dat weet ik wel zeker. daarbij moet er dus ook de mogelijkheid zijn dat de heer ....... niet de schone lei krijgt na afloop wsnp (dus hopelijk na verlenging over 2 jaar,) voor de vordering van mvr. van ...... in verband met het vonnis die opgelegd is door de rechter naar aanleiding van de oplichtingszaak. hij zal maar later ineens een loterij winnen bijv. of hij krijgt een grote erfenis van die zogenaamde oom uit amerika wat hij eens beaamde. dan valt er nog niets te halen na die schone lei. dat moet toch niet de bedoeling zijn. hierbij een stukje dat op internet stond over schone lei na afloop wsnp: De schone lei heeft betrekking op alle schulden die onder de werking van de Wsnp vallen. Dit zijn alle schulden die bestonden op het moment van toepassing van de Wsnp. De enige uitzondering hierop zijn sommige studieschulden bij de Informatie Beheergroep (artikel 299a van de Faillissementswet) en vorderingen die voortvloeien uit een strafrechtelijke veroordeling bij het Centraal Justitieel Incasso Bureau (artikel 358 lid 4 van de Faillissementswet). ergens anders ook wel vaker gelezen dat in bepaalde gevallen schulden kunnen blijven bestaan na de wsnp. door die oplichting is mvr. van ........ zelf ook in de wsnp gekomen die bij haar zelfs verlengd is, door toedoen van haar bewindsvoerster, daar er nog geld binnenkwam van het loonbeslag door de deurwaarde, dus heel belangrijk voor de schuldeisers. klaarblijkelijk is er toch wel veel inzicht verschil tussen bewindsvoerders, want die van ....... is er hoofdzakelik meer voor de oplichter dus en die van mvr. van ....... is er meer voor de schuldeisers. lijkt me normaal en wel zo eerlijk, dat ze voor beiden zijn. mvr. van ...... heeft jaren met zakgeld van 45euro per week moeten doen, maar zij heeft al haar schulden wel netjes afgelost. vreemd is daarbij ook, dat hr...... als alleenstaande zonder kinderen wel een vrij te laten bedrag van ongeveer 1200euro kreeg toe gewezen, zodat er weinig is af te lossen. daarbij heb ik ook mijn bedenkingen over die andere schuldeisers voor ongeveer 50.000euro of die er wel echt zijn, want zou mij niet verwonderen, dat zijn vriendje de advocaat wat gefingeerde schulden heeft gecreeerd, zodat singh niet zoveel geld aan mvr. van ...... zou hoeven terug te betalen, want het is nu wel gebleken, dat ze beiden zeker niet tot de heiliggen behoren. dus had hij echt wel schulden en hoe kwam hij daar aan dan en is dat wel goed onderzocht? hij heeft een redelijke goede vaste baan en had een behoorlijk kapitaal bemachtigd, geen vrouw en kinderen, dus hoezo schulden maken als je zo goed zit. buiten dat heeft mvr. van ........ nog altijd veel verdriet en denkt er nog dagelijks aan en dan hebben we het nog niet eens over de vele huilbuien, hoofdpijnen en vele slapeloze nachten en is daarvoor nog altijd onder behandeling. wat een narigheid allemaal. leve het leven. dus hoop dat u inziet, dat het zeer onterecht zou zijn, als die linkmiegel nu al uit de wsnp zou gaan en daarna met een schone lei een groot feest gaat maken van het geld, dat is gestolen van mvr. van ...... als u wil, kan ik uiteraard een kopie van het vonnis sturen. hopelijk op een eerlijk rechtvaardig besluit, verblijven wij, hoogachtend .... namens mvr. van ........NOU NIKS EERLIJK RECHTVAARDIG BESLUIT DUS, ZOALS IK IN HET BEGIN AL VERTELDE. MIJNHEER DE RECHTER EN BEWINDSVOERSTER SLAAP ZACHT BIJ DEZE EN VUILE OPLICHTER FEEST ZE MAAR WEER.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor