Geen klant UPC, toch rekeningen
Geplaatst door: janniet op: 11-01-2010 11:40
Per 19-11-2009 krijg ik compleet uit het niets rekeningen van UPC met, heel merkwaardig, juiste gegevens. Na (ingewikkeld) gebeld en gemaild te hebben, krijg ik als antwoord dat ik een tv pakket zou hebben aangevraagd. Wat ik helemaal niet aangevraagd heb.1ste rekening was ± 56 euro, vandaag 210 euro. (ook curieus)Het is, vind ik, heel erg moeilijk contact te krijgen met UPC zonder veel kosten te maken, en uit te leggen dat ik niets maar dan ook niets aangevraagd heb. Ik heb tenslotte al jaren satelliet tv. Ik zit eigenlijk in een spiraal waar ik niet uit kom. Uiteindelijk zal het denk ik wel een rechtszaak worden. Ik kan niets beantwoorden via hun e-mail adres. Op de website van UPC kan ik niets vinden hoe ik moet reageren. Op 5 december nog via hun algemene nummer contact gehad, men zou het onderzoeken. Wat moet ik nog verder doen? Aangetekende brief met een rekening van mezelf?
Hieronder de teksten van e-mails.
Geachte dames/heren,
Vandaag, 19 november 2009 mocht ik van u een faktuur ontvangen (nr 163063833-00). Waar deze op slaat is voor mij een raadsel, sinds 1 januari 2007 neem ik geen enkele dienst van u af. En ben dat ook absoluut niet (meer) van plan.Nu sta ik hier niet raar van op te kijken dat u mij zo'n factuur stuurt, naar mijn mening is uw administratie al een aantal jaren naar mij toe een complete puinhoop. Vervelend vind ik ook dat ik daarmee lastig gevallen wordt. En ik tijd moet inruimen om actie te ondernemen. Verder vraag ik me af hoe u aan mijn gegevens komt. Ik ben namelijk al lang geen klant meer van u, en u zou mijn gegevens allang verwijderd moeten hebben. Mocht ik nog langer lastig gevallen worden wegens onterechte facturen, dan voel ik mij genoodzaakt mijn rechtsbijstandsverzekering of/en andere klachten commissie in te schakelen.
Met vriendelijke groet,
Janniet
23-11-09
Geachte,
Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Er is een aanvraag gedaan voor een nieuw abonnement op uw adres ?straat in A . Deze aanvraag hebben wij ontvangen op 21 oktober jl. via een van onze dealers. De zending is volgens de gegevens van Track & Trace op 7 november jl. via de afhaallocatie opgehaald.
Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Reactie door valerius op 12-01-2010 14:48
Ik denk dat er iemand is die op u adres dus misbruik heeft gemaakt om dus die spullen te verkrijgen heeft u al een naam op gekregen wie er voor getekend heeft zo ja is dat u naam en u handtekening zeker niet want anders had u er van geweten.
Laat zij maar gewoon bewijzen aan wie zij de spullen hebben geleverd.
Met vr.groet Valerius
Reactie door tdehond op 12-01-2010 15:11
Stuur dus 1 aangetekende brief. liefst met ontvangstbevestiging naar UPC.
Geeft aan dat u sinds 1 januari 2007 geen overeenkomst met UPC meer heeft.
Noch heeft u tot nu toe conform de wet
telecommunicatie een brief ter bevestiging v.d. overeenkomst ontvangen. Waardoor u meteen in verzet had kunnen gaan van deze onterechte en ongewenste inlijving bij UPC
Verzoek om toezending van overtuigend bewijs van het tegendeel binnen uiterlijk 1 maand.
Geeft aan dat, mocht deze onterechte inlijving niet kosten loos ongedaan gemaakt worden en schriftelijk bevestigd wordt dat u onterecht ingelijfd bent, u naar de Geschillencommissie Telecommunicatie stapt.
Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren tot schriftelijk bevestigd is dat de inlijving op een misverstand berust. Deze schriftelijke bevestiging weer minimaal 5 jaar bewaren ( i.v.m. eventuele latere onterechte vorderingen over b.v. 2 jaar of zo)
{ Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder
de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of
beëindigd;}
Reactie door janniet op 12-01-2010 15:49
Valerius: Hoe komt men dan aan mijn bankrekeningnummer?
Ik ben gisteren bij de UPC winkel geweest, konden niets voor me doen behalve een adres geven. Ga deze week hier een brief naartoe schrijven. En vraag om bewijsstukken.
Valerius en tdehond, bedankt voor de nuttige reactie's, hier kan ik verder mee.
Follow up maak ik nog wel bekend.
Reactie door tdehond op 12-01-2010 17:38
Quote vraagsteller:
[[ Waar deze op slaat is voor mij een raadsel, sinds 1 januari 2007 neem ik geen enkele dienst van u af.: :
Uit de brief van 19 nov. begrijp ik dat u er ooit klant was. Dan zal nog wel ergens uw klantgegevens genoteerd staan.
Ik ben bang dat Valerius gelijk heeft. Dat iemand gefraudeerd heeft ( op uw naam spullen bestellen)
Reactie door tdehond op 12-01-2010 17:39
Naast om bewijzen vragen, nogmaals aangeven dat u geen nieuwe overeenkomst heeft aangevraagd. Zie mijn 1ste reactie.
Reactie door svmnb op 16-01-2010 19:59
Vorig jaar is er totaal bijna EUR 900 afgeschreven in 3 automatische afschrijvingen.
Ik ben geen klant van UPC en kan in Utrecht niet eens hun diensten afnemen.
Blijkbaar kon ene heer Janssen uit Almere mijn rekeningnummer invullen en zo maandenlang gebruik maken van UPC diensten.
Dat UPC klantgegevens en rekeningnummers niet controleert is al erg genoeg, maar mijn bank (Fortis) doet alsof hun neus bloedt en erkennen geen enkele schuld.
Ik heb meerdere keren moeten bellen en aangetekende brieven moeten versturen, voordat het in orde werd gemaakt.
Je bent gewoon vogelvrij in Nederland voor graaiers en oplichters.
Reactie door read op 16-01-2010 20:19
svmnb
Je schrijft: Je bent gewoon vogelvrij in Nederland voor graaiers en oplichters.
Zoek een plaatsje onder de zon, zou ik zeggen!
Pedro.
Reactie door kroonmeester op 17-01-2010 01:59
Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Je woont in het verzorgingsgebied van UPC of niet in het vrzorgingsgebied. Dat laatste is zo klaar als een klontje, daar kan men geen producten van UPC afnemen noch klant worden.
Vraagsteller woont - helaas! - in het verzorgingsgebied van UPC. Via internet of de telefoon is het simpel om zich aan te melden voor de diensten van UPC, ook bij ZIGGO mogelijk. Zelf had ik het al eens uitgeprobeerd destijds bij mijn buren, ging simpel, alleen de eindfase, de definitieve druk op de knop nimmer gedaan en de website verlaten.
Als het per internet is aangevraagd, dan kan men bij UPC zien - en dat hoop ik maar voor u het niet via een internetcafé of blibliotheek is gegaan - wie de aanvraag heeft gedaan via welk netwerkprovider en wie de eigenaar is van 192.xx.xx.xxx (al voorbeeld).
"Wie eist die bewijst!"
Reactie door janniet op 17-01-2010 02:15
Het wordt leuker =8-)
Ik heb nu, schijnt het, een totaalpakket te hebben. Factuur binnengekregen van 12 januari 2010.
Nu zou ik € 276.94 moeten betalen.Poeh, duur pakket is er aangevraagd =8-)
Gebeld en ge-e-maild. Geen antwoord gekregen en ook geen bewijsstukken ontvangen, ik vind het wel best. Oh, per 18 januari a.s. worden er diensten afgesloten. Welke? Geen idee. Ik zal er geen last van krijgen/hebben, iemand anders denk ik wel.
Het is ook zo, dat ik "last" heb van rekeningen, de eventuele ander dat ie afgesloten wordt.
Bah, prutsers
Reactie door tdehond op 17-01-2010 09:30
@ Janniet,
Schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging 1 brief schrijven waarin u aangeeft dat u geen overeenkomst met UPC heeft afgesloten. Laat ze maar met overtuigend bewijs van het tegendeel komen. Zie mijn eerdere reacties.
Mocht u geen schriftelijke bevestiging van het administratieve geblunder bij UPC ontvangen en gaat men door met het zenden van onterechte facturen, dan kunt u dit probleem voorleggen bij de Geschillencommissie.
Reactie door tdehond op 17-01-2010 09:38
Quote: svmnb schreef op zaterdag 16 jan 2010, 19:59: Vorig jaar is er totaal bijna EUR 900 afgeschreven in 3 automatische afschrijvingen.
Ik ben geen klant van UPC en kan in Utrecht niet eens hun diensten afnemen.
Blijkbaar kon ene heer Janssen uit Almere mijn rekeningnummer invullen en zo maandenlang gebruik maken van UPC diensten.
Dat UPC klantgegevens en rekeningnummers niet controleert is al erg genoeg, maar mijn bank (Fortis) doet alsof hun neus bloedt en erkennen geen enkele schuld.
Ik heb meerdere keren moeten bellen en aangetekende brieven moeten versturen, voordat het in orde werd gemaakt.
Je bent gewoon vogelvrij in Nederland voor graaiers en oplichters.einde Quote
De onterechte incasso's zijn tot 1 jaar na datum incasso door uw bank terug te vorderen ( storneren) omdat u geen toestemming gegeven heeft aan UPC tot automatische incasso. Ook is aan te raden om meteen een selectieve blokkade op de rekeningen van UPC te laten zetten door uw bank. Zodra deze effectief is, kan er niet meer afgeboekt worden.
Uw bank betreft wel schuld. Zij controleren net als andere banken niet of u toestemming heeft gegeven voor automatische incasso voor dit bedrijf.
Uw probleem is gemakkelijk op te lossen.
U schrijft 1 aangetekende brief naar UPC dat u geen klant bent bij UPC. U woont in een gebied waar UPC geen kabeldiensten levert, maar ......
Verzoek om schriftelijk bevestiging geblunder UPC + excuses van UPC voor dit ongemak.
Kopie van brief + verzend bewijs goed bewaren.
Schriftelijke bevestiging geblunder minimaal 5 jaar bewaren ( periode waarin men onterechte navorderingen kunnen doen.
Reactie door tdehond op 17-01-2010 11:31
@ svmnb
mocht er een onterechte incasso langer dan een jaar geleden gedaan zijn dan kunt u in de brief tevens terug betaling van dit bedrag eisen.
Mocht UPC dit categorisch weigeren, dan is er sprake van diefstal en kunt u aangifte doen.
Tevens kunt u uw bank aansprakelijk stellen voor het onzorgvuldig beheer van uw bankrekening ( wat blijkt uit toelaten van onterechte incasso's van uw rekening)
Mijn bank heeft destijds toegezegd de onterechte incasso's te vergoeden mocht het stelende bedrijf niet terug storten.
Reactie door janniet op 22-01-2010 06:27
Heb dit opgenomen via een medewerker van UPC via de site www.chelloo.nl, ik wil het niet erger maken dan dat het is.
Dit als antwoord gekregen. Zie onderstaande tekst
Beste (veranderd) Janniet,
Ik heb de kwestie in behandeling genomen. Ik ga uit van uw lezing dat de diensten niet door u zijn aangevraagd maar desondanks is het voor ons wel van belang te achterhalen wat er verkeerd is gegaan.
Er is eind oktober kennelijk een bestelling geplaatst voor diensten op uw adres. Naar aanleiding daarvan hebben we een installatiepakket naar uw adres gezonden. Op de track & trace site van TNT Post is zichtbaar dat de zending twee keer bij u thuis is aangeboden en daarna naar het postkantoor is gebracht. Daar zou het pakket op 7 november 2009 zijn opgehaald. Zie: link .......................(weggehaald,
Normaalgesproken is er op de TNT Post site ook een handtekening beschikbaar van degene die het pakket heeft opgehaald. Deze wordt echter niet vermeld. Wij hebben TNT Post dan ook verzocht om nadere informatie.
Ik zal u uiteraard op de hoogte houden en nader informeren over de verdere afhandeling van uw klacht.
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
Reactie door tdehond op 22-01-2010 07:23
@ janniet
UPC heeft nu, bij gebrek aan handtekening, geen bewijs dat u degene bent die dit pakket heeft opgehaald.
Positief is dat men er vanuit gaat dat u de waarheid spreekt. Mocht u toch verantwoordelijk gesteld worden voor mogelijk frauduleus gedrag en/of diefstal van het pakket op het postkantoor, dan wordt een gang naar de Geschillencommissie onvermijdelijk om de zaak ter beoordeling voor te leggen.
Reactie door janniet op 23-01-2010 06:42
Quote: tdehond schreef op vrijdag 22 jan 2010, 07:23: @ janniet
UPC heeft nu, bij gebrek aan handtekening, geen bewijs dat u degene bent die dit pakket heeft opgehaald.
Positief is dat men er vanuit gaat dat u de waarheid spreekt. Mocht u toch verantwoordelijk gesteld worden voor mogelijk frauduleus gedrag en/of diefstal van het pakket op het postkantoor, dan wordt een gang naar de Geschillencommissie onvermijdelijk om de zaak ter beoordeling voor te leggen.
einde Quote
Dan is het toch wel eigenlijk triest dat het dan zo ver moet komen. Ik hoop het niet. Als er niets verder gebeurt.
Tja...=8-)
Ik moet nog bericht krijgen, beetje optimisme zal geen kwaad doen. Lijkt me...
Reactie door tdehond op 23-01-2010 10:22
@ janniet
Ik zie het positief in omdat de provider er vanuit gaat dat u de waarheid spreekt.
Zou u hier willen melden wat het besluit van UPC t.z.t.
Mogelijk kan een ander of ik u dan weer helpen mochten er toch problemen gemaakt worden.
Reactie door janniet op 06-02-2010 04:20
update of follow up =8-):
Beste W, (via chelloo.com)
Op mijn "klacht" krijg ik via mijn prive e-mail adres dit binnen:
Geachte heer Janniet,
Uit onze gegevens blijkt dat u inmiddels telefonisch contact met ons heeft gehad. Wij beschouwen uw bericht dan ook als afgehandeld. Indien u nog vragen of opmerkingen heeft, vernemen wij dit graag van u.
Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.
Wij vertrouwen erop dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is afgehandeld.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Het is niet mogelijk te mailen naar noreply@upc.nl. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via ons contactformulier. U vindt deze op http://www.upc.nl
===========================================================
In antwoord op uw e-mail d.d. 23-11-2009:
Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Er is een aanvraag gedaan voor een nieuw abonnement op uw adres x-traat in A. Deze producten zijn inmiddels geinstalleerd. Mocht dit niet correct zijn dan verzoeken wij u dit aan ons door te geven.
en
Er is een aanvraag gedaan voor een nieuw abonnement op uw adres x-straat in A.
Deze aanvraag hebben wij ontvangen op 21 oktober jl. via een van onze dealers. De zending is volgens de gegevens van Track & Trace op 7 november jl. via de afhaallocatie opgehaald.
Zou ik graag daar bewijsstukken van zien.
Ik heb niets aangevraagd, en heb niets opgehaald.
Janniet
Nu wil ik graag weten wat er aan de hand is, ik heb namelijk zoals het bovenstaande vermeld geen telefonisch contact gehad met UPC. Ik heb alleen met jou via deze site contact gekregen ;).
En dat waardeer ik, alleen ik snap niets van het bericht. Is het mogelijk dat ik echt hiervan op de hoogte gesteld word?
Ps Liefst schriftelijk
Met Vriendelijk groet,
Janniet
Reactie door tdehond op 06-02-2010 07:49
@ Janniet,
Ik denk dat het tijd wordt dat u schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging een klacht indient.
Geeft hierbij aan dat u binnen uiterlijk 30 dagen een schriftelijke bevestiging van annuleren van dit abonnement en annuleren van verstrekken van apparatuur
wilt ontvangen.
Tenzij UPC schriftelijk overtuigend bewijs van het tegendeel kan toesturen binnen uiterlijk 30 dagen.
U heeft n.l. geen een overeenkomst gesloten en geen apparatuur opgehaald.
Geeft aan dat mocht in deze geen overeenstemming bereikt worden door het zenden van bovengenoemde brief, dan legt u de zaak voor aan de geschillencommissie telecommunicatie en vordert u tevens alle vervolgkosten terug.
Kopie aangetekende brief + verzendbewijs en handtekening retourkaart zorgvuldig bewaren.
Ook afdruk van bovengenoemde email correspondentie bijvoegen.
Dan heeft u een mooi dossier opgebouwd met rechtsgeldig bewijs materiaal mocht u naar de geschillencommissie moeten om deze overeenkomst en aanschaf van apparatuur te betwisten.
Reactie door opinio op 06-02-2010 13:13
Dat de administratie van UPC zacht uitgedrukt het een en ander te wensen overlaat kan ik uit ervaring alleen maar bevestigen. Er zijn mensen die nooit een probleem hebben, maar er zijn ook heel veel mensen die probleem op probleem met UPC hebben, waartoe ik ook geruime tijd behoorde. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een andere provider om van de last af te zijn. Alleen voor tv zit ik nog bij UPC maar ik durf gewoon niets te veranderen - digitale tv bijvoorbeeld - omdat het zo weer mis is. UPC heeft in mijn geval zelf twee maal moeten toegeven dat ze fout waren. De eerste keer kreeg ik 50 euro korting op de rekening en de tweede keer hoefde ik een kwartaal het tv abonnement, dus ruim 50 euro, niet te betalen. Ik weet wél dat UPC een Web-Team heeft om klachten van internet te halen en op te lossen. Dat prikkelt hen wel tot de nodige activiteit. Forum van de Consumentenbond werkt goed in dat opzicht. Die mogelijkheid is lange tijd geblokkeerd geweest en u moet dus checken of dat nog zo is. Je moet wel lid zijn om je verhaal kwijt te kunnen. Ik hoop dat u het probleem kunt oplossen.
Reactie door tdehond op 15-02-2010 18:45
@ Janniet,
Ik denk dat de afdeling facturering de zaak niet goed heeft afgesloten. Bij mij gebeurde hetzelfde bij andere provider.
Ik heb ze toen nogmaals schriftelijke bevestiging laten sturen mij geen onterechte aanmaningen toe te zenden.
Reactie door janniet op 15-02-2010 18:53
P.s.
Ik denk toch dat het zin heeft om in contact te treden met het zogenaamde web care team van UPC.
Ik heb dat via de site www.chelloo.nl gedaan.
Ik hou het nog steeds in de gaten, daar niet van.
Maar ik denk wel dat het in mijn geval "opgelost" is. Anders had (en kan nog) ik aangetekende brieven moeten versturen. Met dank aan Tdehond en overigen die me op weg hebben geleid :). Ook heb ik alle relevante e-mails opgespaard, en dat moet voldoende zijn voor eventueel verder gebruik.
Met vriendelijke groet,
Janniet
Reactie door tdehond op 15-02-2010 19:08
Als u deze reactie als brief heeft ontvangen dan deze 5 jaar bewaren.
Is deze als email gestuurd, dan afdrukken en 5 jaar bewaren.
Alles in een map, dan kunt u het gemakkelijk terug vinden als het toch weer fout gaat met onterechte aanmaningen.
Gefeliciteerd.
Reactie door janniet op 15-02-2010 19:27
Quote: tdehond schreef op maandag 15 feb 2010, 19:08: Als u deze reactie als brief heeft ontvangen dan deze 5 jaar bewaren.
Is deze als email gestuurd, dan afdrukken en 5 jaar bewaren.
Alles in een map, dan kunt u het gemakkelijk terug vinden als het toch weer fout gaat met onterechte aanmaningen.
Gefeliciteerd.einde Quote
Ik heb een digitaal mapje gemaakt, genaamd "UPC geklooi" ;)
Reactie door tdehond op 15-02-2010 19:29
Quote: janniet schreef op maandag 15 feb 2010, 19:27: Quote: tdehond schreef op maandag 15 feb 2010, 19:08: Als u deze reactie als brief heeft ontvangen dan deze 5 jaar bewaren.
Is deze als email gestuurd, dan afdrukken en 5 jaar bewaren.
Alles in een map, dan kunt u het gemakkelijk terug vinden als het toch weer fout gaat met onterechte aanmaningen.
Gefeliciteerd.einde Quote
Ik heb een digitaal mapje gemaakt, genaamd "UPC geklooi" ;)einde Quote
Wel even opgeslagen op een verwisselbare schijf, zodat u het niet kwijt kunt raken als de pc crasht?
Reactie door tdehond op 16-02-2010 09:32
@ Janniet
Thanks voor de tip m.b.t. opslaan van gegevens die niet verloren mogen gaan.
Reactie door hfpk op 16-02-2010 18:43
Ik zou wel een aangetekende brief of de brief per fax sturen want alleen dan kan je wettelijk aantonen dat je contact hebt gezocht met het bedrijf. Per telefoon of per e-mail kan het bedrijf nog altijd zeggen; Wij weten van niks geen telefoon of mail gehad. En per fas of getekende brief heb je daar wel bewijs van. Dat heeft ook vaak meer effect dan een e-mail of telefoon.
Succes ermee want ik vindt UPC namelijk een vreselijk bedrijf. Kan me niet meer herinneren precies wat er allemaal aan de hand was. Want het was nog in de tijd dat je alleen de kabel had voor de TV en er waren geen andere mogelijkheden. We hadden er toen zelfs zo genoeg van dat we een campinganttene namen en alleen naar Ned. 1 , 2 en 3 keken, maar dan waren we in ieder geval van UPC af.
Reactie door janniet op 15-02-2010 18:39
Ere wie ere toekomt, nu zal het wel opgelost zijn :) ,
Beste Janniet,
We hebben tot op heden nog geen terugkoppeling ontvangen van TNT Post over de uitlevering van het installatiepakket.
Zoals eerder aangegeven gaan wij uit van uw lezing. Om deze kwestie voor u af te handelen heb ik heden de abonnementen beeindigd. De berekende kosten zullen worden gecorrigeerd.
U kunt de facturen die u heeft ontvangen dan ook als niet verzonden beschouwen. U zult in maart een gecorrigeerde factuur ontvangen. Indien hier nog kosten op worden vermeld dan worden deze uiteraard eveneens gecorrigeerd.
Mocht u een schriftelijk verzoek van UPC ontvangen voor het retourneren van apparatuur dan kunt u dit uiteraard ook als niet verzonden beschouwen.
Tot slot bied ik u namens UPC Nederland mijn verontschuldigingen aan voor de gang van zaken.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
[edit redactie: -UPC
Citaat van: janniet op 12-feb-10, 16:23:53
Beste [edit redactie: ,
Ik ga ervan uit dat mijn geval nog steeds niet opgelost is. Gisteren weer een rekening gekregen van UPC. Ik dacht en had de hoop a.h.v. mijn vorige bericht dat het wel over zou zijn. Ik begin er nu toch maar langzamerhand aan te denken om een klacht in te dienen. Ik heb m'n best gedaan, vind ik.
Met vriendelijk groet,
Janniet
Reactie door janniet op 15-02-2010 21:10
Even mijn dank uitgesproken:
Beste [edit redactie: ,
Hartelijk bedankt voor je bericht en vooral medewerking. Ik ga er nu vanuit dat het allemaal opgelost is, ik zal dan ook geen verdere stappen ondernemen ;).
Jammer is het wel dat dit alles via deze site moet gaan. Naar mijn mening had dit via hoofd site van UPC/chello moeten gaan. Dat zou ook klantvriendelijker zijn.
Met vriendelijke groet,
Beste tdehond,
Standaardmap "mijn dokumenten" waarin map UPC geklooi, verplaatst naar een andere (D) partitie.
Kopiemap op een verwisselbare schijf.
Iedere maand een ghost image maken. Een gmail account en dan gebruik maken van aangemaakt label UPC geklooi.
Gebruik maken van gratis programma Mail Store Home (http://www.mailstore.com/en/mailstore-home.aspx) en ook gebruik maken van een add on in firefox genaamd page saver (http://pearlcrescent.com/products/pagesaver/).
Me dunkt, dat lijkt me wel genoeg :). om iets zelfs langer dan 5 jaar te bewaren
Reactie door janniet op 24-03-2010 21:12
Quote: hfpk schreef op dinsdag 16 feb 2010, 18:43: Ik zou wel een aangetekende brief of de brief per fax sturen want alleen dan kan je wettelijk aantonen dat je contact hebt gezocht met het bedrijf. Per telefoon of per e-mail kan het bedrijf nog altijd zeggen; Wij weten van niks geen telefoon of mail gehad. En per fas of getekende brief heb je daar wel bewijs van. Dat heeft ook vaak meer effect dan een e-mail of telefoon.
Follow up, dames en heren
Een voortzetting van het geheel waar ik mee begonnen ben. Een afsluiting zal ik maar zeggen. Hieronder
Beste Wassily,
Ik heb inmiddels de credit factuur ontvangen. Waarvoor dank. Maar er zijn altijd voor mij, zoals gebruikelijk, addertjes onder het gras.
Ik neem aan dat de €1,82 die ik zou moeten betalen (of openstaat) een boekhoudkundige truc is. Ik betaal dat natuurlijk niet.
Ik dacht dat na al het gedoe buiten mijn schuld om ik zelf een rekening kon/kan voorleggen ;).
Verder heb ik 2 opeen gevouwen dozen binnen gekregen, waar ik (welke?) apparaten, die ik afgehaald zou hebben en die niet in mijn bezit zijn, moest terug sturen.
Zoals je al aangaf moest ik dat maar negeren.
Maar kan ik er nu van op aan dat er geen "rottigheidjes" zijn? Een eventuele krediet registratie in Tiel bijvoorbeeld? Omdat ik geen spullen opgestuurd zou hebben en voor die €1.82, en die ik, herhaal, nooit opgehaald heb en niet in mijn bezit zijn? Leer mij hoe een administratie werkt. >:(
Tenslotte ben ik benieuwd, hoe het mogelijk is dat mijn adres, mijn naam en juiste bankrekening nummer op die fakturen van jullie ( en niet "mijn faktuur" :) ) terecht zijn gekomen. Ik heb me te barsten gepiekerd. En doe dat nog.
Ik zou deze vragen beantwoord zien. Rest me niets anders dan je te bedanken voor de hulp die je me gegeven hebt, want het kon/kan heel anders afgelopen worden/zijn. Ervan uitgaande dat we de boel "los" kunnen laten.
Met vriendelijk grijns,
Janniet
Antwoord:
Beste Janniet,
Het bedrag van € 1,82 is inmiddels ook gecorrigeerd. Daarmee zijn alle ten onrechte berekende kosten komen te vervallen.
De dozen mogen inderdaad bij het oudpapier. Een kredietregistratie kan alleen plaatsvinden als er een krediet wordt verstrekt. UPC is geen kredietverstrekker dus daar is geen sprake van.
In het verleden heb je een abonnement op het Standaardpakket Radio/TV gehad. Zodoende waren je gegevens nog bij ons bekend. Ik vermoed dat een aanvraag van een andere klant per abuis op jouw voormalige klantnummmer is verwerkt. Mogelijk dat men bij het invoeren van de aanvraag een fout heeft gemaakt bij het invoeren van postcode of huisnummer. Helaas valt de precieze reden voor mij niet meer te achterhalen.
Ik hoop dat de kwestie hiermee voor jou naar tevredenheid is afgerond.
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
Ik denk dat ik er niets meer aan toe te voegen heb :)
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!