Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geen garantie bij HP laptop

Geplaatst door: markbng op: 06-07-2012 10:18
Hoi, Ben nu 4 maanden in het bezit van een HP laptop (DV7 pavilion). Het is op zich een leuke laptop, maar de constructie van laptop is niet al te best. Deze laptop heeft een klein plastic randje rondom het aluminium zitten. Deze vertoonde aan 1 kant een kier(bij linker speaker) toen ik de laptop uit de verpakking haalde. Na 3 maanden is er door die kier een stukje van de behuizing afgebroken. Dit is een pijnlijke rand als je gewoon met je laptop bezig bent en met je handen er langs schuurt. HP schuift met alle gemak hun verantwoordelijkheid om een goed product af te leveren af op mij. Ze hebben nog eens niet de moeite gedaan om zelf te kijken of mijn verhaal klopt (dan hadden ze zelf kunnen vaststellen of de laptop gevallen is bijvoorbeeld, dat dus niet zo is). Na een paar foto’s via de mail poeierde de man van HP me in een telefoongesprek gewoon af. Hij zei wel dat ik het binnen de garantieperiode kan laten maken, maar wel op eigen kosten!!! Ik heb op internet al meer slechte ervaringen gelezen met de service (of ontbreken hiervan) met HP. Dat vind ik jammer voor een bedrijf waar je een goede service van verwacht. Verder steekt de HDMI aansluiting een beetje uit de behuizing, waardoor deze waarschijnlijk ook niet al te lang mee zal gaan. De duurzaamheid lijkt me dus zeker onder de maat en garantie heb je dus niet. Ik adviseer je daarom om een andere laptop te kopen. Zelf heb ik goede ervaringen met Acer. Keurig afgewerkt en echt een werkpaard. Ik nam die Acer elke dag op en neer van mijn huis naar mijn werk en hij doet het nog steeds (na 2 jaar). Als je zelf op zoek bent naar een laptop dan succes met de keuze..... Groetjes, Mark
Reactie door tot15karakters op 06-07-2012 16:53
Herrie Producent, en helaas ook bekend bij vele Laptop herstellers in de werkplaats. Vertrouw niet meer op HP of Compaq, een echte Toshiba is dan wel beter, en die zien ze daar maar zelden. Vele merken hopen met lage prijzen klanten te lokken maar Packard Bell, Acer en Asus hebben diverse types er tussen die ik liever niet wil. Ook is het kopen bij een vakman die ze zelf kan herstellen beter dan winkels die dozen verkopen en voor garantie alles moeten opsturen. Vaak is het bij deze kleine vakmensen klaar terwijl de koffie nog niet op is.
Reactie door storm101 op 25-07-2012 18:30
Hallo Mark, Ik kan mij volledig bij je aansluiten. Helaas is het niet alleen HP die zich onder de garantie uit werkt. Ook de firma Dixons weet zich hier heel goed van te distansieren. Het is te gek voor woorden. Ik raad je aan ook deze klacht op het klachten compas neer te zetten. Blijf vooral vechten tegen dit onrecht!!. deze firma's dienen aangepakt te worden. De firma dixons heeft trouwens een standaard antwoord bij het beantwoorden van hun klachten.(Ik vind het vervelend om te horen ) om vervolgens de schuld bij de klant neer te leggen. Dit is puur machts misbruik.!! Succes en ik hoop dat je jouw klacht ook wilt deponeren bij het klachten kompas Marja

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!