Geen garantie bij Belsimpel.nl
Geplaatst door: draak5 op: 22-06-2012 13:54
Het lijkt me voor iedereen duidelijk wat de reden is dat Apple kort geleden haar garantietermijn heeft verlengt van 1 jaar naar 2 jaar. Simpelweg omdat 1 jaar op een product van Apple te kort is volgens de Nederlandse wetgeving.
Meer dan 1 jaar geleden heb ik een iPhone gekocht bij een webwinkel genaamd Belsimpel. Waar ik wel tal van klachten over kan noemen, maar ik wil me nu hier op de klacht wat betreft de garantie richten.
Na 1 jaar en een paar maanden heb ik belsimpel op de hoogte gebracht om mijn telefoon te repareren of vervangen. Er was namelijk een defect aan de telefoon onder normaal gebruik.
Hun algemene voorwaarden melden het volgende:
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
Dit is uiteraard conform de wet. En conform de wet heb je ook na 1 jaar nog recht op reparatie van je telefoon. Zie deze link van consuwijzer.
Belsimpel blijft helaas vasthouden aan hun eigen garantie van 1 jaar. Erg jammer dat winkels hun eigen algemene voorwaarden en de wet niet kennen. Uiteraard is er een klacht ingediend en wordt er werk van gemaakt om het bedrijf alsnog de garantie conform de wet te laten handhaven.
Wat vinden jullie hier nou van? Webwinkels die zelf hun algemene voorwaarden niet eens kennen en ook de wet niet.consuwijzer
Reactie door xvisx op 23-06-2012 16:46
Daar istie weer.....de non-conformiteit.
Check deze link naar een topic van vorig weekend en laat het maar weten als er daarna nog vragen zijn...
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/wettelijke-garantie-versus-garantietermijn-van-winkelier/?vHash=%27%3D009891ddcd36da74a3fabe0902c0a0d4%3D1e22c2457db34bb4ea79498fec436b2c%3D423b494b54899456fc2989e1ea393f75&cHash=07a02e29edbb67b1877d16a2c2c5b074
Reactie door koedam81 op 17-12-2012 02:19
Zelfde soort probleem
Na 23 maanden kon ik niet meer bellen met mn Iphone. Volgens de wet in NL heeft de consument minimaal 24 maanden garantie. Belsimpel wilde mij niet de garantie geven en verwees mij door naar Apple. Maar wel met de opmerking, dat Apple mogelijk niet kosteloos mijn telefoon repareert. Dat is strijdig met de wet. De verkopende partij moet voor de garantie zorgen en zij moeten dat regelen, als ik niet kosteloos naar de producent kan gaan. In meerdere emails heb ik aangegeven obv welke regelgeving ik recht op de garantie heb. Dat bleek niet te helpen. Pas nadat ik een aangetekende brief stuurde waarin ik aanstuurde op juridische stappen, werd mij de garantie gegeven waarop ik recht had... Jammer van de aangetekende brief en heel veel moeite.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!