gedwongen overstap ADSL Go naar Internet Basis KPN
Geplaatst door: meelaansyl op: 11-09-2010 16:10
Donderdag jl. ontving ik van KPN een brief, gedateerd op 08-09-2010,
waarin wordt aangekondigd dat ik als trouwe klant wordt beloond met
een nieuw en sneller internetabonnement.
Het resultaat hiervan is echter wel dat ik ipv 21,95 25 euro per maand
ga betalen.
Ik wordt dus ''beloond'' met een hoger maandtarief voor een sneller
abonnement waar ik niet om heb gevraagd.
Ik heb meteen naar de klantenservice gebeld of ik niet mijn oude
abonnement kan behouden, maar dit was niet mogelijk.
KPN wil van de oude ADSL Go abonnementen af en deze worden allemaal
omgezet naar het internet Basis abonnement.
U moet toch zelf ook zeggen dat het vreemd overkomt om de brief te
beginnen met 'Graag willen we u, als trouwe klant, belonen met een
nieuw en sneller internetabonnement', en dan uiteindelijk is de
beloning een duurdere maandprijs.
Ik zou meer begrip hebben gehad als KPN mij een brief had gestuurd
waarin zij aankondigden dat het ADSL Go abonnement zou verdwijnen en
dat zij mij de keuze zouden laten maken met een gratis overstap naar
het internet Bsais abonnement met de eerste 6 maanden 5 euro korting
of het opzeggen van mijn huidige abonnement.
Dat is dan dezelfde boodschap, alleen iets minder misleidend verpakt.
Vandaag, 11 september, kreeg ik weer een brief van de KPN, gedateerd
09-11-2010 kenmerk 61157507/BW-03.01.02-3.00.
Hierin staat het volgende:
'' onlangs hebt u bij ons aangegeven dat u Direct ADSL Go wilt
omzetten naar Internet Basis''
Ik heb juist het tegendeel proberen te doen, mijn oude abonnement behouden!
Ik heb zelf zeker geen contact opgenomen met KPN om over te stappen,
dit initiatief komt van KPN zelf.
Ook staat in deze brief dat ik door het aangaan van een nieuw contract
weer een jaarcontract heb.
In de brief van 8 september stond het tegendeel, hierin staat
letterlijk: ''Allereerst zit u niet vast aan een nieuw jaarcontract''.
Uiteraard heb ik gelijk weer contact opgenomen met klantenservice.
Zij vertelden mij dat het geen verschil maakt of ik zelf het
abonnement omzet of dat KPN dat doet, ik zit weer vast aan een
jaarcontract.
Ook al stond in de eerste brief het tegendeel.
Die 3 euro meer betalen voor een sneller abonnement vind ik niet eens
zo erg, maar de manier waarop KPN haar klanten benaderd hierover vind
ik echt abominabel.
Ik heb dan ook een boze brief geschreven naar de KPN. Volgens mij mogen zij niet eens een nieuw jaarcontract afsluiten als de klant gedwongen naar een ander abonnement overstapt.
Ik ben over de kwaliteit van het abonnement altijd tevreden geweest, maar na deze ervaring ga ik toch eens voorzichtig elders rondkijken.
Iemand misschien tips voor een goede, betrouwbare, eerlijke provider?
Reactie door tdehond op 11-09-2010 16:36
Zie antwoord bij vraag en antwoord.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
U kunt m.i. dus nog schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging opzeggen met verwijzing naar wetgeving.
Reactie door stacey op 11-09-2010 16:49
Quote: tdehond schreef op zaterdag 11 sep 2010, 16:36: Zie antwoord bij vraag en antwoord. einde Quote
Klik HierKlik Hier
Reactie door madzy op 21-09-2010 17:02
Ook ik heb zo'n brief van KPN gehad, en ben ook zeer verontwaardigd, op mijn schrijven naar hen, nog geen antwoord gehad. Ook is het zo dat het internetbasis abonnement, dat zij aanbieden ipv ADSL GO, nu als webdeal kan worden aangeschaft op hun site en wel voor de eerste 3 maanden voor €15 per maand. En daarbij ook nog 1 draadloze modem, die ik al die jaren niet had, of heb bij het ADSL Go abonnement.
Dus zeker: hoezo trouwe klanten belonen??
Pure misleiding met prijsstijging. Ook in mijn brief van hen staat: geen jaarcontract.
Ik ben/was zeer tevreden met het ADSL GO abonnement, dus voor mij hoeft het ook niet veranderd te worden.En willen ze echt trouwe klanten belonen, dan inderdaad ook voor ons die "moeten" veranderen, maar 1 fikse korting en 1 draadloze modem.
Reactie door meelaansyl op 22-09-2010 11:29
@madzy:
Ik ben inmiddels druk aan het mailen en bellen met KPN. Via klantenservice is door diverse mensen toegezegd dat er automatisch een nieuw modem wordt geleverd, maar nu kreeg ik weer een mail waarin stond dat dit dus niet zo was.
Erg frustrerend allemaal!
Ik ga nog 1 poging doen om duidelijkheid te krijgen en anders zeg ik mijn abonnement op en ga naar een concurent.
Mocht je mijn hele mailverkeer ect. willen volgen, stuur dan ff een mailtje: syl2911(at)gmail.com ('at' natuurlijk vervangen door @)
Reactie door ikbenik op 22-09-2010 12:35
Als ik me niet vergis werd bij de Direct ADSL Go abonnement een USB modem meegeleverd.
KPN is nu alle modems aan het vervangen door de Experiabox type.
Aan de andere kant begrijp ik op zich de actie van KPN wel, omdat de diverse dochterproviders allemaal naar KPN zelf zijn ondergebracht.
Waardoor ze nu de bezem door de abo's willen halen.
Reactie door madzy op 22-09-2010 13:06
Als ze er de bezem door wil halen moeten ze dat dan maar doen, maar dan moeten zij geen misleidende brieven verzenden naar de bestaande adsl go abonnees.
Ze pretenderen dat wij als trouwe abonnee van adsl go voordeel hebben, met het nieuw aangeboden abonnement, en beloond worden, maar dat is niet zo!
Maar juist het tegendeel is waar.
En antwoorden op brief/mail laten lang op zich wachten.
Het is een bedrijf op gebied van o.a. communicatie, alleen het werkwoord communiceren, kunnen ze bij de KPN niet.
Reactie door ikbenik op 22-09-2010 13:25
Met alle respect, maar als KPN eerst een abo had van bijvoorbeeld €5,- pm en een zeer lage snelheid en KPN gooit die abo's eruit en de laagste abo is dan wel €25,- maar dat de snelheid dan ook fors hoger is, dan kun je wel met harde hand die oude abo willen behouden, maar als dat praktisch niet gaat, dan zit er niets anders op.
En die GO abo is wel heel oud.
Aan de andere kant is het ook zo dat er een nieuwe abo komt met nieuwe voorwaarden.
Je kunt dan als consument zijnde niet eens zijn met die abo en het contract beëindigen.
Reactie door meelaansyl op 22-09-2010 13:55
Het meer betalen voor een sneller abonnement is ook helemaal niet erg.
Het gaat om de manier waarop dit gebeurd en de afhandeling van het omzetten.
KPN spreekt zichzelf constant tegen en elke medewerker klantenservice geeft een ander antwoord op dezelfde vraag.
Het is zo allemaal erg onduidelijk: wanneer gaat het abonnement in, wel/geen nieuw jaarcontract, wel/geen nieuw modem.........
Allemaal vragen waarop elke helpdeskmedewerker weer een ander antwoord heeft.
Het zou zo simpel kunnen zijn, maar wij zitten nu ongevraagd met een ontzettende administratieve rotzooi.
Reactie door viejo op 24-10-2010 18:39
Nu , op 20 oct. 2010 Zijn de Slim-bellers aan de beurt.
Het geluid van het bellen was meestal van matige kwaliteit, en het internet haalde nog geen 40% van de beloofde 128kbs, maar het werkte.
Maar nu komt er dan een vervelende brief met een onjuist uitgangspunt (onze klanten willen ...??) waarin staat dat de prijs word verhoogd naar € 35 pmnd. voor een niet verlangde snelheidsverhoging van het internetverkeer.
(Degene die dat ambieert had allang een extra internet abo. kunnen afsluiten voor
Ook wordt de bel-bundel waarmee de hele dag door gebeld kon worden verwijderd en vervangen door 'Vrij-bellen' in avond/weekend. + onduidelijke tariefsinvulling voor het bellen naar service nrs. (09xx e.d. )
Dus nu ook mijn vraag : "weet iemand een behoorlijke provider (of combinatie) voor bellen en internet in dit zeer ondoorzichtige wereldje waar de concrete gegevens van "kunnen, kosten en kwaliteit ", niet of zeer omslachtig te vinden zijn. ?
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!