Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Gazelle klantenservice geeft niet thuis

Geplaatst door: anneke27 op: 25-03-2012 22:56
Vorige week was er een incident met mijn elektrische fiets, een Gazelle Orange Innergy. Ik fietste met elektrische ondersteuning toen de fiets ineens en onverwacht sterk inhield, alsof het voorwiel blokkeerde. Ik moest mij sterk afzetten op het stuur om overeind te blijven. Hierna bleek mijn stuur aan de linkerkant verbogen. Ik heb daarna via de website contact opgenomen met Gazelle om dit probleem te melden. Mij werd geadviseerd met mijn fiets naar de lokale Gazelle-dealer te gaan om dit verder af te handelen. Ik ben toen naar rijwielhandelaar Schouten aan de Langeweg te Roelofarendsveen gegaan en heb hem het probleem voorgelegd en hem gevraagd om het probleem te analyseren. Hij heeft mijn fiets nauwelijks een blik waardig gegund. Hij gaf vervolgens aan dat hij van mening was dat het kromme stuur niet het probleem van Gazelle is omdat het onmogelijk zou zijn dat het stuur op deze manier krom zou kunnen worden. Ik voelde mij door deze behandeling niet serieus genomen. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met Gazelle om te informeren wat mij nu te doen stond. Ik kreeg het advies om terug te gaan naar Rijwielhandel Schouten om het probleem daar opnieuw voor te leggen. Ik heb daarop direct aangegeven hier weinig voor te voelen omdat ik er geen vertrouwen in heb dat ik dan wel serieus te woord gestaan zou worden. Vervolgens werd mij geadviseerd contact op te nemen met een andere Gazelle-dealer. Ik heb toen aangegeven daar weinig voor te voelen omdat ik dan 15 km. verderop zou moeten (met een fiets met een krom stuur, al dan niet lopend). Hiermee sta ik nu wel in de kou. Ik bezit een prijzige Gazelle Orange Innergy, waarop 1480 km is gereden sinds 26-05-2009. Ik weet niet of ik deze fiets nog kan vertrouwen; een eenmaal opgetreden gebrek kan immers opnieuw optreden. De gevolgen kunnen dan eenvoudig groter zijn dan een verbogen stuur. Ik heb bij de aanschaf van mijn elektrische fiets gekozen voor een gerenommeerd en degelijk merk in het vertrouwen daarvan als het nodig is goede service te verkrijgen. Dit lijkt helaas niet het geval te zijn. Een bittere teleurstelling waarvoor ik andere consumenten graag wil waarschuwen. Een bijzonder teleurgestelde consument
Reactie door jorisw op 26-03-2012 09:56
Gazelle werkt niet voor niets met een dealer netwerk. Zij hebben zelf niet de mensen om dit soort problemen op te lossen. De enige optie is toch om langs een dealer te gaan om het probleem op te laten lossen.
Reactie door anneke27 op 26-03-2012 11:08
Quote: jorisw schreef op maandag 26 mrt 2012, 09:56: Gazelle werkt niet voor niets met een dealer netwerk. Zij hebben zelf niet de mensen om dit soort problemen op te lossen. De enige optie is toch om langs een dealer te gaan om het probleem op te laten lossen. einde Quote Laat gazelle dan goede en serieuze dealers aanstellen en geen mensen die zich er maar met een jantje van leiden afmaken
Reactie door de eelco op 26-03-2012 11:20
ik vind het een beetje een vreemd verhaal...en kennis van me heeeft de zelfde fiets en toen ik dit verhaal vertelde moest zij hartelijk lachen en zei dat is onmogelijk...ik heb toen de fiets bekeken..de stuur is zeer stevig dus zoals u het verhaal verteld klopt niet...een stuur buig je niet zomaar dus mijn gevoel geeft dat u niet de waarheid spreekt en probeer met een smoes de fiets telaten repareren....ik denk dat als u bij 10 verschillende rijwiel-handelaars gaat ze alle 10 het zelfde zeggen dat het onmogelijk is om op die manier de stuur tebuigen.....
Reactie door haverkamp op 26-03-2012 12:19
Mij lijkt het ook een vreemd verhaal. Ik fiets zelf behoorlijk veel,en het is dan ook wel eens gebeurd dat ik een noodstop moest maken. Zelfs dusdanig dat het achterwiel omhoog kwam, omdat ik de voorrem hard inkneep. Maar daar boog mijn stuur van mijn Gazelle fiets niet mee door. Is de fiets ook bij de desbetreffende dealer gekocht. Of is hij alleen goed genoeg om u de hoogste service te bieden?
Reactie door valerius-2 op 26-03-2012 13:17
U moet dit echt met u winkelier oplossen, als hij dat niet doet dan heeft u een probleem. Ook gazelle dus want de naam is dan wel besmet door die winkelier.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!