Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantie op Remeha ketel

Geplaatst door: bergseroel op: 28-01-2015 09:47
Vorige week is onze Remeha 28C CV-ketel van 1,5 jaar oud helaas defect geraakt. Op advies van Remeha is er toen een installateur gekomen die het probleem opgelost heeft. Het ging om de driewegklep die defect bleek te zijn. Dit zou ook na telefonisch overleg met Remeha door de installateur binnen de garantie vervangen kunnen worden. Echter, nu blijkt dat Remeha slechts bereid is de kosten van het onderdeel zelf voor rekening te nemen en niet de arbeids- en voorrijkosten. Het gaat om een totale rekening van 201 euro, waarvan slechts 25 euro aan onderdelen. Mijn vraag is of meer mensen hier ervaring mee hebben? Het lijkt mij toch vreemd dat alleen de onderdelen worden vergoed en niet de mansuren die noodzakelijk zijn om het betreffende onderdeel te kunnen vervangen(!). Dit ken ik ook niet van andere garanties op bv een auto of electronische apparaten.
Reactie door 1953 op 29-01-2015 04:03
Op uw vraag een antwoord te geven: u heeft twee jaar wettelijke garantie! U diende wel eerst de verkopende partij op aan te spreken en uw garantieaanspraak c.q. garantieclaim voor te leggen. Verkopende partij heeft een herstelplicht, maximaal 3 keer. De kosten van € 201,00 had u nooit mogen worden (door)berekend als dit via verkopende partij was gegaan. Naïviteit?! De meesten maakten de fout door de fabrikant in te schakelen i.p.v. de verkopende partij, en die laatste mag u nimmer met een kluitje het riet insturen door gewoonweg u naar de fabrikant te verwijzen, immers herstelplicht.
Reactie door bergseroel op 29-01-2015 09:12
Dank voor de reactie, inmiddels heb ik bruikbare reacties gekregen op een vraag die ik stelde met dezelfde titel: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/cpagina/0/?vHash=c749c73j&cHash=bc45f20b5c02db541c28b54affae4aec&tx_varakassavraagenbeantwoord%5Buid%5D=575167&cHash=e7b462be1ecd37a115fe4730db654a6b De reden dat ik de verkopende partij niet in kon schakelen is omdat deze failliet gegaan is. Ik kon dus enkel de fabrikant aanspreken in deze.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!