Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

garantie dixons waardeloos

Geplaatst door: tovia1 op: 20-06-2011 10:25
mijn zoon had na lang sparen een ipod touch gekocht bij Dixons Soest. Na een maand of vier kon ik het apparaat niet meer opladen en ben naar dixons in Soest gegaan. Daar kreeg ik te horen dat dit wel vaker gebeurde en dat ik binnen zes weken een nieuwe zou krijgen. Van reparatie was geen sprake. Echter na een week of zes kreeg ik een raparatieaanbod van 388 euro en 36 euro onderzoekskosten omdat de ipod niet binnen de garantie gerepareerd kon worden ivm vocht in het apparaat. Ik weet zeker dat er bij ons geen vocht in is gekomen dus is dit al een raadsel hoe dit kan. Vervolgens gebeld met dixons en zij vertelde mij dat ik naar Apple moest bellen want zij hadden het onderzoek gedaan. Apple gebeld en deze wisten van niets, zij hadden de hele ipod nooit gezien. Volgens Dixons gaat een ipod al kapot als je het apparaat in je borstzak doet(lichaamsvocht). Kortom Dixons verkoopt onzin om onder de garantie uit te komen. Eerst beloven dat er een nieuw apparaat wordt verstrekt (en mijn zoon blij maken) en dan van alles bij elkaar liegen om er onder uit te komen. Ik heb een klacht ingediend bij Dixons en wacht af. Bij Apple snapte men er ook niets van en verzocht men mij ook hen op de hoogte te houden.
Reactie door aerox op 20-06-2011 17:12
Ik zou het er ook niet bij laten zitten. Een ipod in een borstzakje doen lijkt mij normaal gebruik van een ipod en zou hij zodoende niet stuk mogen gaan. Je hebt trouwens altijd 6 maanden recht op garantie mits het defect niet je eigen schuld is.
Reactie door sonjaatje op 20-06-2011 17:35
De ipod van mijn dochter, ook bij Dixons gekocht, ging kapot in de 1e 6 maanden en zij kreeg gewoon een nieuwe. De eerste 6 maanden is het aan Dixons of Apple om te bewijzen dat jij degene bent die het defect heeft veroorzaakt. Mijns inziens kunnen ze dat niet. De laatste tijd zie je steeds meer dat bedrijven het met defecte gsm`s, camera`s en Ipods gooien op vochtschade.
Reactie door birdies op 20-06-2011 19:13
..........Ik heb een klacht ingediend bij Dixons en wacht af............ Zeg er meteen even bij dat je een topic hierover hebt geopend bij Kassa, dat wil nog wel eens helpen. Wat Sonja schrijft, klopt: de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, niet bij de klant.
Reactie door hutch op 21-06-2011 04:29
In een andere topic heb ik Dixons ook al verzocht om (hier) te reageren. Zie: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/geen-garantie-bij-dixons/ Dixons reageert niet. Bedrijven die wat te verbergen hebben, zullen absoluut niet reageren. Bonafide bedrijven zullen wel reageren. Ik betaal nog liever het dubbele voor een bepaald artikel bij een ander (betrouwbaar) bedrijf, dan dat ik iets bij Dixons koop. . . . . . . Gr. Hutch
Reactie door dixons-webcare op 21-06-2011 12:55
Beste klant, Wij vinden het uiteraard erg vervelend dat uw iPod niet binnen de garantiebepalingen valt. Uw gegevens zijn bekend bij ons en zullen uiterlijk woensdag 22 juni contact met u op nemen om de verdere verloop te bespreken. Met vriendelijke groet, Jeroen Dixons webcare
Reactie door sonjaatje op 21-06-2011 12:59
@Hutch, Ik heb daar gekocht: mijn vorige laptop, een ipod touch, en een camera. Bij alle 3 een defect, en bij alle 3 perfect opgelost bij Dixons. Ik heb dus juist hele goede ervaringen met de garantie service van Dixons.
Reactie door dixons-webcare op 23-06-2011 11:42
Beste klant, Zoals per e-mail besproken hebben wij besloten de Apple iPod touch 8GB kosteloos voor u om te ruilen. U kunt contact opnemen met het filiaal van Dixons waar de reparatie is ingeleverd en wordt daar verder geholpen. Wij hopen hiermee een passende oplossing te hebben geboden. Met vriendelijke groet, Jeroen Dixons webcare
Reactie door sonjaatje op 23-06-2011 12:08
Toppie Dixons zo hoort het!
Reactie door abarth op 23-06-2011 23:47
Quote: dixons-webcare schreef op dinsdag 21 jun 2011, 12:55: Wij vinden het uiteraard erg vervelend dat uw iPod niet binnen de garantiebepalingen valt. einde Quote Lees: Vervelend dat wij moeten betalen omdat het binnen de eerste 6 maanden aan ons is om te bewijzen dat u het apparaat zo heeft gebruikt dat de garantie vervalt. Dat het nu opgelost is is mooi maar dit moet direct worden gedaan en niet na een klant afschepen met vochtschade (die er waarschijnlijk niet eens is) en dat een klant ten einde raad zich op een consumenten forum moet melden om haar (wettelijk) gelijk te krijgen. tsss.
Reactie door fel1963 op 02-07-2011 21:16
Quote: tovia1 schreef op maandag 20 jun 2011, 10:25: mijn zoon had na lang sparen een ipod touch gekocht bij Dixons Soest. Na een maand of vier kon ik het apparaat niet meer opladen en ben naar dixons in Soest gegaan. Daar kreeg ik te horen dat dit wel vaker gebeurde en dat ik binnen zes weken een nieuwe zou krijgen. Van reparatie was geen sprake. Echter na een week of zes kreeg ik een raparatieaanbod van 388 euro en 36 euro onderzoekskosten omdat de ipod niet binnen de garantie gerepareerd kon worden ivm vocht in het apparaat. Ik weet zeker dat er bij ons geen vocht in is gekomen dus is dit al een raadsel hoe dit kan. Vervolgens gebeld met dixons en zij vertelde mij dat ik naar Apple moest bellen want zij hadden het onderzoek gedaan. Apple gebeld en deze wisten van niets, zij hadden de hele ipod nooit gezien. Volgens Dixons gaat een ipod al kapot als je het apparaat in je borstzak doet(lichaamsvocht). Kortom Dixons verkoopt onzin om onder de garantie uit te komen. Eerst beloven dat er een nieuw apparaat wordt verstrekt (en mijn zoon blij maken) en dan van alles bij elkaar liegen om er onder uit te komen. Ik heb een klacht ingediend bij Dixons en wacht af. Bij Apple snapte men er ook niets van en verzocht men mij ook hen op de hoogte te houden. einde Quote ik heb een zelfde probleem met de vestiging in soest. bij mij gaat het om een Nintendo DSI (met klusjes, zakgeld, etc) bijelkaar gespaard door mijn 13 jarige zoon. binnen 3 maanden is er een breuk ontstaan onder een van de spelknopen. een schade die duidelijk niet door een val of "slecht" gebruik is ontstaan . Maar voor dixons is dat Gebruikersschade ; dus gaan ze het niet repareren. en of ik maar even wil aantonen dat dat niet de schuld is van mijn 13 jarige zoon.(mijn zoon die o zo zuinig is op zijn nintendo), Natuurlijk wordt door de vestigingsmanager niet verteld dat Dixons moet aantonen dat het door mijn zoon komt (indien schade binnen 6 maanden ). Integendeel. Zowel door de telefonische klantenservice als door de vestigingsmanager word je niet als klant ( want daar doe je het toch voor) behandeld maar als een of andere schuldige...... of vijand..... Maarja volgens Dixons ligt het bewijs toch op tafel: een foto van de schade..... Ik heb het dan nog niet eens over het niet nakomen van hele normale afspraken zoals terugbellen, reageren op vragen, "en volgende week heeft u de Nintendo weer terug" En dat in een winkel waar je al jaren komt en klant bent! Inmiddels heb ik een klachtenbrief naar dixons gestuurd. Ben benieuwd wat daar uit komt. En ergggg jammer dat het zo moet.
Reactie door hutch op 02-07-2011 23:05
Dag Fel1963, maar goed dat 'Dixons-Webcare' mee leest. Ik ga er dus nu vanuit, dat Dixon dit naar behoren gaat oplossen, tenzij Dixon keihard kan aantonen (uiteraard d.m.v. een onafhankelijke expert) dat deze schade door u(w zoon) is veroorzaakt. Dus even wachten tot begin volgende week, als Dixon weer kan reageren. Gr. Hutch
Reactie door börgemeister op 03-07-2011 02:34
Quote: dixons-webcare schreef op donderdag 23 jun 2011, 11:42: Beste klant, Zoals per e-mail besproken hebben wij besloten de Apple iPod touch 8GB kosteloos voor u om te ruilen. U kunt contact opnemen met het filiaal van Dixons waar de reparatie is ingeleverd en wordt daar verder geholpen. Wij hopen hiermee een passende oplossing te hebben geboden. Met vriendelijke groet, Jeroen Dixons webcareeinde Quote Waarom moet de klant dit te berde brengen met een topic op deze 'discussies', om vervolgens toch te krijgen waar het (wettelijk) recht op heeft de garantie?! Het is een indirect 'standaardantwoord' van velen reparaties: "Vochtschade!" Dus valt het niet onder de garantie, dus betalen maar voor een lariekoek antwoord. Het maakt toch wel een verschil uit € 388,00 + € 36,00 = € 424,00 betalen of toch reparatie conform de (wettelijke) garantie! Hoeveel klanten van DIXONS hebben dit mogelijk al geaccepteerd die € 424,00 te betalen? Ik destilleer hieruit toch een ondertoon van 'uit coulance'!
Reactie door ikbenik op 03-07-2011 08:58
Ik weet nu echt heel zeker dat ik geen iPod en geen iPhone wil hebben. Apple: je koopt troep voor veel te veel geld. Men koopt heel vaak een Apple, niet omdat ze uitblinken in kwaliteit, maar men koopt die dingen vanwege de design.
Reactie door börgemeister op 03-07-2011 12:06
Quote: ikbenik schreef op zondag 3 jul 2011, 08:58: Ik weet nu echt heel zeker dat ik geen iPod en geen iPhone wil hebben. Apple: je koopt troep voor veel te veel geld. Men koopt heel vaak een Apple, niet omdat ze uitblinken in kwaliteit, maar men koopt die dingen vanwege de design.einde Quote Een waarschijnlijk ook om de naam 'Apple'!
Reactie door ikbenik op 03-07-2011 14:31
Quote: börgemeister schreef op zondag 3 jul 2011, 12:06: Quote: ikbenik schreef op zondag 3 jul 2011, 08:58: Ik weet nu echt heel zeker dat ik geen iPod en geen iPhone wil hebben. Apple: je koopt troep voor veel te veel geld. Men koopt heel vaak een Apple, niet omdat ze uitblinken in kwaliteit, maar men koopt die dingen vanwege de design.einde Quote Een waarschijnlijk ook om de naam 'Apple'! einde Quote Nee hoor. Hoezo dan?
Reactie door connyvandenberg op 04-07-2011 20:31
Ook ik heb de zelfde soort problemen met DIXONS. Volgens DIXONS heeft de 3 mmaanden oude ipod van mijn zoon ook water/vochtschade. Terwijl mij verteld is dat de ipod naar Apple opgestuurd zou worden, blijken zij zelf een reparatieadeling te hebben en is hij nooit bij Apple geweest. Apple heeft voor mij geprobeerd hem op te vragen maar niemand wist waar hij precies was!!!! Vreemd, want daardoor heb ik dus niet de Apple garantie waar ik volgens mij recht op heb. Apple adviseerde mij foto's op te vragen,nou die heb eindelijk na 14 dagen ontvangen. Het zijn foto's zonder serienummer en kunnen dus van elke willekeurige ipod zijn.Ik heb nu de keus om hem te laten repareren voor 366,45!!!! of hem op te vragen zodat ik hem zelf naar Apple kan sturen voor 36,- onderzoekkosten!!!!! Dat is toch een vreemde zaak lijkt mij. Ik wil voor alle duidelijk nog even kwijt dat ik er zeker van ben dat mijn zoon hem niet ''in de toilet heeft laten vallen'' zoals een medewerker van DIXONS Capelle aan den IJssel opmerkte. Hij heeft hem zelf bij elkaar gespaard en is er echt zuinig op geweest en na 3 maanden heb je dan niks meer!!!! Wat een bedrijf zeg! Het enige wat ik nu nog kan doen is iedereen die het horen wil mijn verhaal vetellen en iedereen afraden ook maar iets te kopen bij Dixons! Maar misschien gaat DIXONS mij verrassen en krijg ik als nog de service waar ik recht op heb; een nieuwe ipod!!!!!!
Reactie door dixons-webcare op 05-07-2011 09:39
Beste Connyvandenberg, Uw reparatie van de iPod touch wordt niet door Dixons of Apple uitgevoerd. Dixons werkt namelijk samen met een door Apple aangewezen repaircenter. Alle reparaties van Apple audio gaan naar deze aangewezen reparateur. Uit uw reactie kan ik opmaken dat de iPod touch is aangeboden voor reparatie in ons Dixons-filiaal in Capelle aan den IJssel. Wij ontvangen graag van u via webcare@dixons.nl het reparatienummer van uw reparatie zodat wij uw klacht in behandeling kunnen nemen. Als referentienummer kunt u JK0008 gebruiken. Met vriendelijke groet, Jeroen Dixons webcare
Reactie door dixons-webcare op 05-07-2011 15:41
Beste mevrouw Van den Berg, Zoals per e-mail besproken zal Dixons het artikel onder de garantiebepalingen herstellen/vervangen. Mocht u nog vragen hebben, verneem ik deze uiteraard graag. Met vriendelijke groet, Jeroen Dixons webcare
Reactie door hutch op 05-07-2011 16:15
Beste Jeroen (Dixons-Webcare), kunt u ons ook schrijven hoe de zaak van 'Fel1963' (zie pagina 1) er voor staat? Gr. Hutch
Reactie door dixons-webcare op 05-07-2011 16:24
Beste Hutch, Fel1963 geeft aan dat er een klachtenbrief onderweg is, deze heb ik helaas nog niet gezien. Kan Fel1963 aangeven waar deze brief naar toe verstuurd is? Dan kan ik gerichter gaan zoeken. Met vriendelijke groet, Jeroen Dixons webcare
Reactie door dixons-webcare op 05-07-2011 16:28
Quote: fel1963 schreef op zaterdag 2 jul 2011, 21:16: Quote: tovia1 schreef op maandag 20 jun 2011, 10:25: mijn zoon had na lang sparen een ipod touch gekocht bij Dixons Soest. Na een maand of vier kon ik het apparaat niet meer opladen en ben naar dixons in Soest gegaan. Daar kreeg ik te horen dat dit wel vaker gebeurde en dat ik binnen zes weken een nieuwe zou krijgen. Van reparatie was geen sprake. Echter na een week of zes kreeg ik een raparatieaanbod van 388 euro en 36 euro onderzoekskosten omdat de ipod niet binnen de garantie gerepareerd kon worden ivm vocht in het apparaat. Ik weet zeker dat er bij ons geen vocht in is gekomen dus is dit al een raadsel hoe dit kan. Vervolgens gebeld met dixons en zij vertelde mij dat ik naar Apple moest bellen want zij hadden het onderzoek gedaan. Apple gebeld en deze wisten van niets, zij hadden de hele ipod nooit gezien. Volgens Dixons gaat een ipod al kapot als je het apparaat in je borstzak doet(lichaamsvocht). Kortom Dixons verkoopt onzin om onder de garantie uit te komen. Eerst beloven dat er een nieuw apparaat wordt verstrekt (en mijn zoon blij maken) en dan van alles bij elkaar liegen om er onder uit te komen. Ik heb een klacht ingediend bij Dixons en wacht af. Bij Apple snapte men er ook niets van en verzocht men mij ook hen op de hoogte te houden. einde Quote ik heb een zelfde probleem met de vestiging in soest. bij mij gaat het om een Nintendo DSI (met klusjes, zakgeld, etc) bijelkaar gespaard door mijn 13 jarige zoon. binnen 3 maanden is er een breuk ontstaan onder een van de spelknopen. een schade die duidelijk niet door een val of "slecht" gebruik is ontstaan . Maar voor dixons is dat Gebruikersschade ; dus gaan ze het niet repareren. en of ik maar even wil aantonen dat dat niet de schuld is van mijn 13 jarige zoon.(mijn zoon die o zo zuinig is op zijn nintendo), Natuurlijk wordt door de vestigingsmanager niet verteld dat Dixons moet aantonen dat het door mijn zoon komt (indien schade binnen 6 maanden ). Integendeel. Zowel door de telefonische klantenservice als door de vestigingsmanager word je niet als klant ( want daar doe je het toch voor) behandeld maar als een of andere schuldige...... of vijand..... Maarja volgens Dixons ligt het bewijs toch op tafel: een foto van de schade..... Ik heb het dan nog niet eens over het niet nakomen van hele normale afspraken zoals terugbellen, reageren op vragen, "en volgende week heeft u de Nintendo weer terug" En dat in een winkel waar je al jaren komt en klant bent! Inmiddels heb ik een klachtenbrief naar dixons gestuurd. Ben benieuwd wat daar uit komt. En ergggg jammer dat het zo moet.einde Quote Beste Fel1963, U kunt uiteraard ook het e-mailadres webcare@dixons.nl gebruiken zodat wij uw case kunnen bespreken. Met vriendelijke groet, Jeroen Dixons webcare
Reactie door fel1963 op 05-07-2011 22:10
Quote: dixons-webcare schreef op dinsdag 5 jul 2011, 16:28: Quote: fel1963 schreef op zaterdag 2 jul 2011, 21:16: Quote: tovia1 schreef op maandag 20 jun 2011, 10:25: mijn zoon had na lang sparen een ipod touch gekocht bij Dixons Soest. Na een maand of vier kon ik het apparaat niet meer opladen en ben naar dixons in Soest gegaan. Daar kreeg ik te horen dat dit wel vaker gebeurde en dat ik binnen zes weken een nieuwe zou krijgen. Van reparatie was geen sprake. Echter na een week of zes kreeg ik een raparatieaanbod van 388 euro en 36 euro onderzoekskosten omdat de ipod niet binnen de garantie gerepareerd kon worden ivm vocht in het apparaat. Ik weet zeker dat er bij ons geen vocht in is gekomen dus is dit al een raadsel hoe dit kan. Vervolgens gebeld met dixons en zij vertelde mij dat ik naar Apple moest bellen want zij hadden het onderzoek gedaan. Apple gebeld en deze wisten van niets, zij hadden de hele ipod nooit gezien. Volgens Dixons gaat een ipod al kapot als je het apparaat in je borstzak doet(lichaamsvocht). Kortom Dixons verkoopt onzin om onder de garantie uit te komen. Eerst beloven dat er een nieuw apparaat wordt verstrekt (en mijn zoon blij maken) en dan van alles bij elkaar liegen om er onder uit te komen. Ik heb een klacht ingediend bij Dixons en wacht af. Bij Apple snapte men er ook niets van en verzocht men mij ook hen op de hoogte te houden. einde Quote ik heb een zelfde probleem met de vestiging in soest. bij mij gaat het om een Nintendo DSI (met klusjes, zakgeld, etc) bijelkaar gespaard door mijn 13 jarige zoon. binnen 3 maanden is er een breuk ontstaan onder een van de spelknopen. een schade die duidelijk niet door een val of "slecht" gebruik is ontstaan . Maar voor dixons is dat Gebruikersschade ; dus gaan ze het niet repareren. en of ik maar even wil aantonen dat dat niet de schuld is van mijn 13 jarige zoon.(mijn zoon die o zo zuinig is op zijn nintendo), Natuurlijk wordt door de vestigingsmanager niet verteld dat Dixons moet aantonen dat het door mijn zoon komt (indien schade binnen 6 maanden ). Integendeel. Zowel door de telefonische klantenservice als door de vestigingsmanager word je niet als klant ( want daar doe je het toch voor) behandeld maar als een of andere schuldige...... of vijand..... Maarja volgens Dixons ligt het bewijs toch op tafel: een foto van de schade..... Ik heb het dan nog niet eens over het niet nakomen van hele normale afspraken zoals terugbellen, reageren op vragen, "en volgende week heeft u de Nintendo weer terug" En dat in een winkel waar je al jaren komt en klant bent! Inmiddels heb ik een klachtenbrief naar dixons gestuurd. Ben benieuwd wat daar uit komt. En ergggg jammer dat het zo moet.einde Quote Beste Fel1963, U kunt uiteraard ook het e-mailadres webcare@dixons.nl gebruiken zodat wij uw case kunnen bespreken. Met vriendelijke groet, Jeroen Dixons webcareeinde Quote Quote: dixons-webcare schreef op dinsdag 5 jul 2011, 16:28: Quote: fel1963 schreef op zaterdag 2 jul 2011, 21:16: Quote: tovia1 schreef op maandag 20 jun 2011, 10:25: mijn zoon had na lang sparen een ipod touch gekocht bij Dixons Soest. Na een maand of vier kon ik het apparaat niet meer opladen en ben naar dixons in Soest gegaan. Daar kreeg ik te horen dat dit wel vaker gebeurde en dat ik binnen zes weken een nieuwe zou krijgen. Van reparatie was geen sprake. Echter na een week of zes kreeg ik een raparatieaanbod van 388 euro en 36 euro onderzoekskosten omdat de ipod niet binnen de garantie gerepareerd kon worden ivm vocht in het apparaat. Ik weet zeker dat er bij ons geen vocht in is gekomen dus is dit al een raadsel hoe dit kan. Vervolgens gebeld met dixons en zij vertelde mij dat ik naar Apple moest bellen want zij hadden het onderzoek gedaan. Apple gebeld en deze wisten van niets, zij hadden de hele ipod nooit gezien. Volgens Dixons gaat een ipod al kapot als je het apparaat in je borstzak doet(lichaamsvocht). Kortom Dixons verkoopt onzin om onder de garantie uit te komen. Eerst beloven dat er een nieuw apparaat wordt verstrekt (en mijn zoon blij maken) en dan van alles bij elkaar liegen om er onder uit te komen. Ik heb een klacht ingediend bij Dixons en wacht af. Bij Apple snapte men er ook niets van en verzocht men mij ook hen op de hoogte te houden. einde Quote ik heb een zelfde probleem met de vestiging in soest. bij mij gaat het om een Nintendo DSI (met klusjes, zakgeld, etc) bijelkaar gespaard door mijn 13 jarige zoon. binnen 3 maanden is er een breuk ontstaan onder een van de spelknopen. een schade die duidelijk niet door een val of "slecht" gebruik is ontstaan . Maar voor dixons is dat Gebruikersschade ; dus gaan ze het niet repareren. en of ik maar even wil aantonen dat dat niet de schuld is van mijn 13 jarige zoon.(mijn zoon die o zo zuinig is op zijn nintendo), Natuurlijk wordt door de vestigingsmanager niet verteld dat Dixons moet aantonen dat het door mijn zoon komt (indien schade binnen 6 maanden ). Integendeel. Zowel door de telefonische klantenservice als door de vestigingsmanager word je niet als klant ( want daar doe je het toch voor) behandeld maar als een of andere schuldige...... of vijand..... Maarja volgens Dixons ligt het bewijs toch op tafel: een foto van de schade..... Ik heb het dan nog niet eens over het niet nakomen van hele normale afspraken zoals terugbellen, reageren op vragen, "en volgende week heeft u de Nintendo weer terug" En dat in een winkel waar je al jaren komt en klant bent! Inmiddels heb ik een klachtenbrief naar dixons gestuurd. Ben benieuwd wat daar uit komt. En ergggg jammer dat het zo moet.einde Quote Beste Fel1963, U kunt uiteraard ook het e-mailadres webcare@dixons.nl gebruiken zodat wij uw case kunnen bespreken. Met vriendelijke groet, Jeroen Dixons webcareeinde Quote Beste Jeroen, Maar natuurlijk. Ik Mail je mijn brief. Groet
Reactie door connyvandenberg op 06-07-2011 12:27
Beste bezoekers van deze site, Zoals jullie zien heb ik héél snel een reactie van Dixons gehad. Tevens is mij een herstelde of omgeruilde (kosteloos) iPod touch toegezegd. Echt super ,ik ben er erg blij mee en mijn zoon nog meer!!!! Wat ik al die tijd telefonisch en bij het filiaal niet voor elkaar kreeg is Dixons-webcare wel gelukt,vast mijn dank hier voor Jeroen! Ik hou jullie op de hoogte over de afloop. Gr.Conny
Reactie door fel1963 op 07-07-2011 09:11
Quote: hutch schreef op dinsdag 5 jul 2011, 16:15: Beste Jeroen (Dixons-Webcare), kunt u ons ook schrijven hoe de zaak van 'Fel1963' (zie pagina 1) er voor staat? Gr. Hutcheinde Quote Hoi Hutch, heb de klachtenbrief gemaild maar nog niets gehoord. Ben benieuwd. Ik hou je op de hoogte. Groet Fel1963
Reactie door fel1963 op 07-07-2011 20:40
Beste Hutch en bezoekers, Ik heb een reactie gehad van Jeroen. Ik kan de dsi opsturen naar jeroen en hij zal zelf nog eens naar de dsi kijken en bepalen hoe de schade tot stand is gekomen. Afhankelijk daarvan wordt bepaald hoe verder. Het fijne alleen al van zo'n bericht is dat je gehoord wordt en dat binnen twee dagen. Wordt vervolgd. Grt Fel 1963
Reactie door hutch op 07-07-2011 21:18
Dag Fel 1963, dank voor de terugkoppeling. Ik ben benieuwd...... Hopelijk heeft uw zoon binnen korte tijd weer de Nintendo terug. Succes, gr. Hutch
Reactie door connyvandenberg op 13-07-2011 16:33
Beste bezoekers, Zoals beloofd heb ik vandaag een nieuwe ipod touch ontvangen. Heel erg blij en opgelucht ben ik en zeker mijn zoon. Zo zie je maar hoe nuttig dit soort sites zijn! Bedankt en heel veel succes met alle nog lopende zaken allemaal. Gr.Conny
Reactie door fel1963 op 30-07-2011 17:48
Beste Hutch en bezoekers, Door mijn vakantie heb ik niet eerder kunnen reageren. Maar wij hebben tijdens onze afwezigheid het bericht van Jeroen ontvangen dat mijn zoon een nieuwe Nintendo DSI kan ophalen bij een Dixons vestiging. Een super bericht natuurlijk na thuiskomst. Mijn zoon helemaal blij en gelukkig. En natuurlijk ben ook ik blij dat het zo is opgelost. Jeroen bedankt voor je inzet. Heeft mijn vertrouwen in de Dixons (Internet) organisatie hersteld. Zal dan ook in de toekomst in de webwinkel van Dixons zeker producten blijven kopen. Wil de lezers en Hutch bedanken voor de support. GRT fel 1963
Reactie door hutch op 30-07-2011 19:59
Ook deze netjes opgelost. Dank aan Jeroen (DWC). En wat is er mooier voor een ouder dan te zien, dat hun kind blij en gelukkig is.......... Fel1963, groeten aan uw zoon.
Reactie door tovia1 op 31-07-2011 10:19
voor wat betreft de Ipod van mijn zoon....hij heeft van Dixons toch nog een nieuwe gekregen. Men had alles nog eens grondig bekeken en was toch tot de conclusie gekomen dat het defect wel onder de garantie viel. Eind goed al goed!!
Reactie door diumenge op 31-07-2011 10:41
Heel mooi dat Dixons hier voor 3 mensen hun problemen heeft opgelost, maar als ik alles zo lees hadden deze mensen in alle gevallen daar gewoon recht op. Wat doet Dixons? In eerste instantie afwijzen en dan als de assertieve mensen het op een consumentenforum plaatsten een oplossing bieden waar ze al die tijd al recht op hadden. Ik begrijp dat de mensen met problemen uiteindelijk blij zijn met de oplossing, maar het is schandalig dat het op deze manier moet. Voor mij een reden niets te kopen bij Dixons. Ik zag ook nog een opmerking staan van iemand die drie keer iets heeft gekocht, alle drie de apparaten hadden een defect en in alle gevallen werd het gelijk goed opgelost. Dat is mooi, maar het had nog beter geweest als de apparaten gewoon niet defect waren. Ik weet dat Dixons daar ook niets aan kan doen, maar ik zou er niet blij van worden. Het is net als mensen die heel tevreden zijn met de service van Aldi bij defect, ze ruilen dan zonder problemen om. Volgens mij worden de producten van Medion gewoon niet getest voor ze de fabriek uitgaan en laten ze het "testen" dus aan de eindgebruiker over en ruilen ze zonder problemen om. Ik koop liever een wat duurder apparaat met een veel grotere kans dat het apparaat niet defect is.
Reactie door grootvader op 31-07-2011 14:07
Het is ook daarom (op een beeldscherm en eventueel een keyboard en muis na) dat ik een PC door zo'n computerboer naar mijn wens laat samenstellen. Dichtbij, tot nu toe nooit problemen ('k heb geen oud hout in de buurt,dus afkloppen gaat niet) maar als ik een probleem zou hebben/krijgen dan is dit in ieder geval een stuk sneller geregeld dan wat ik hier vaak tegen kom. De Vrije vogel
Reactie door remuko op 21-12-2011 20:40
Ik heb ruim 2 jaar geleden een nieuwe hp pavilion gekocht bij Dixons. Binnen 1 jaar was het moederbord al defect. Toen ik bij de winkel aankwam, werd ik door verwezen naar hp, die toen mijn pc heeft gerepareerd. Nu kom ik erachter dat dat niet de normale gang van zaken is. ( Dankzij een medewerkster van HP, die dus wel een goeie klantenservice heeft. ) Nu is pas geleden weer mijn pc kapot gegaan, met weer hetzelfde defect. Ik eerst met hp gebeld, toen werd ik doorgestuurd naar de dixons. Nu heeft Dixons mijn pc ingenomen, maar kreeg ik vandaag hun rekening: Ruim 600!!! euro, omdat er zogenaamd schade in de kast zit, en de powerknop is afgebroken. Ik heb die kast nog nooit open gehad, dus dan moet het gebeurd zijn bij de reparatie van hp, waar zij mij naar toe hebben gestuurd. Ik weet 1 ding zeker: Ik koop NOOIT meer wat bij dat mafiabedrijf genaamd Dixons. Morgen in iedergeval nog even flink de klantenservice daar op stelten zetten.
Reactie door hutch op 22-12-2011 09:35
Remuko, ik heb Dixons een mailtje gestuurd. Zij hebben een Webcare (bij monde van Jeroen). Zij zullen vermoedelijk wel hier reageren. Even geduld. Gr. Hutch
Reactie door petrov op 22-12-2011 15:27
Had voor mijn zoon een mp4 gekocht met diefstal verzekering. Hij werdt gestolen, met alle bewijzen etcm nee hoor geen rooie cent werdt er vergoed. Ze gaan er gewoon vanuit dat je de zaak belazerd .
Reactie door hutch op 23-12-2011 10:27
Ik kreeg een mailtje terug, dat het emailadres van Dixon's Webcare niet meer in gebruik is. Derhalve alsnog een verzoek gestuurd naar het normale (info) emailadres van Dixons. Daar is het nu wachten op. . . . . . Gr. Hutch
Reactie door hutch op 11-02-2012 11:17
En maar wachten. . . . . . . Wel vreemd! Waarom heeft Dixon's de webcare uit gebruik genomen??? En waarom reageert Dixon's helemaal niet meer????
Reactie door fel1963 op 12-02-2012 14:37
Quote: hutch schreef op zaterdag 11 feb 2012, 11:17: En maar wachten. . . . . . . Wel vreemd! Waarom heeft Dixon's de webcare uit gebruik genomen??? En waarom reageert Dixon's helemaal niet meer????einde Quote ik denk omdat "Dixons" al zodanig niet meer bestaat. de organisatie is overgenomen in het najaar en al het personeel van het hoofdkantoor is naar huis gestuurd. waarschijnlijk inclusief webcare team. wel erg jammer.
Reactie door festinger op 13-02-2012 02:47
Wat veel Dixons pleasers hier. Echter ik kreeg het advies van de verkoopmachine de schade aan de digicamera net gekocht maar te verhalen op de reisverzekering, want hoewel alle wettelijke garantie van toepassing was is niet te praten met Dixons. Heb uiteraard garantie geclaimd maar en mijn bevindingen doorgestuurd naar Hoofdkantoor. Echter daarop reageert men niet. Afgescheept en niet mans genoeg met middelen gelijk te halen. En het is niet alleen Dixons tal van ondernemingen gebruiken soortgelijke bluf omdat men weet dat 99 van de 100 er wel genoegen mee neemt. Die paar die wel strijden voor gelijk zijn ingecalculeerd . Heb wel 1 tip voor alle mensen die garantie willen krijgen. Ga klagen en neem het verborgen op mobiel.Plaats al deze op You Tube en het duurt niet lang dat alle commerciele mooipraters door de mand vallen.
Reactie door colin35 op 08-07-2013 16:04
Ik ben redelijk Apple gek. De keuze viel dan ook al snel op Dixons. Die is immer officieel Apple verdeler! * 3-jaar garantie op alle Apple producten! * Verzekering bij Dixons afgesloten, zodat mij echt niks meer kan gebeuren, toch? * Kassa bon, van de kontant betaalde Apple Iphone5 780 euri bij me *17 dec 2012 gekocht.... Apple Care een en ander uitgelegd, en men geeft aan, ja dat is gewoon de batterij en u krijgt gewoon een nieuwe als u even 29,50 betaald... Maar goed ik geef aan, ik heb hem bij Dixons gekocht die geven immers 3 jaar garantie en het is nog maar een half jaar geleden dat ik hem heb gekocht. Men gaf mij gelijk dat ik beter eerst even langs de winkel zou gaan... Ik de andere dag naar de winkel waar ik mijn Iphone heb gekocht, Dixons in de Lange Vorststraat in Goes. Mijn klacht uitgelegd. Ik netjes mijn verzekeringspapieren, aankoopbon etc. bij me. Vervolgens pakt de winkelbediende een kwastje, en begint in het gat van de lightningconnector te kwasten. Nou ik geef nog eens aan dat er nooit wat met die telefoon is gebeurd geen water geen vuil niets. Nog eens kwasten... "Ja, toch vreemd inderdaad" zegt meneer, "Apple doet daar altijd erg moeilijk over, als er ook maar een ietsjepietsje vocht bij komt krijg je helemaal niets vergoed!" Dit drukt de stemming enigzins.. Anyway maar goed dat ik een verzekering hier gelijk in de winkel heb afgesloten, toch?! De winkelbediende pakt de huistelefoon, belt het nummer wat op mijn kassabon staat, en zegt: "Hij belt..." (HUH?!) Nu moet ik dus, in de winkel van Dixons, bellen naar de verzekering, die ik bij Dixons heb afgesloten?! Na een kwartier verbaasd aan de lijn te hebben gehangen terwijl er nogsteeds vijf wachtenden voor mij waren, tussendoor een andere medewerker weer het kwastje tevoorschijn haalt en ook begint te kwasten, heb ik aangegeven dat ik hier toch echt geen tijd voor had en dat ik dit absoluut een slechte service vond! Nu zit ik zelf ook in het zakenleven, en weet dat je tegenwoordig alles via internet kunt bestellen, de enige reden dat je dit niet zou doen en je producten bij een winkel zou kopen is volgens mij de service, waar je vanuit mag gaan, of zie ik dat verkeerd?! Nu hoop ik dat dit een incident is, dat dit niet de normale gang van zaken is in de Dixons winkels?! KAN IEMAND MIJ AUB VERDER HELPEN?! IK HEB DUS NOGSTEEDS GEEN TELEFOON!
Reactie door colin35 op 08-07-2013 16:12
Inmiddels voor de tweede keer gebeld naar Dixons. De vraag gesteld: Waarom ik 3 jaar Garantie heb? Het antwoord was ja dat is inderdaad voor dit soort gevallen (productdefecten). Maar of ik toch even de verzekering wou bellen voor een schadeclaim.. (ER IS GEEN SCHADE!!) Ik gebeld en in tegenstelling tot een nieuwe telefoon die mij was beloofd bij het afsluiten van de verzekering, is er geen telefoon beschikbaar en al helemaal geen smartphone.. De reparatie kan vervolgens dus let op 3 tot 8 weken duren!! Wat kan je dus gebeuren met: 3 jaar garantie een verzekering Dixons een aankoop die binnen 6 maanden defect is?! Alles! Dat je dus 8 weken zonder telefoon zit !
Reactie door ikbenik op 08-07-2013 19:13
Quote: colin35 schreef op maandag 8 jul 2013, 16:12: 3 jaar garantie een verzekering Dixons einde Quote Wat zeggen de garantievoorwaarden en de verzekeringsvoorwaarden?
Reactie door zoekster op 09-07-2013 08:41
Quote: colin35 schreef op maandag 8 jul 2013, 16:12: Inmiddels voor de tweede keer gebeld naar Dixons. De vraag gesteld: Waarom ik 3 jaar Garantie heb? Het antwoord was ja dat is inderdaad voor dit soort gevallen (productdefecten). Maar of ik toch even de verzekering wou bellen voor een schadeclaim.. (ER IS GEEN SCHADE!!) Ik gebeld en in tegenstelling tot een nieuwe telefoon die mij was beloofd bij het afsluiten van de verzekering, is er geen telefoon beschikbaar en al helemaal geen smartphone.. De reparatie kan vervolgens dus let op 3 tot 8 weken duren!! Wat kan je dus gebeuren met: 3 jaar garantie een verzekering Dixons een aankoop die binnen 6 maanden defect is?! Alles! Dat je dus 8 weken zonder telefoon zit !einde Quote Zet je klacht op klacht.nl en de klachtenkompas, facebook, twitter. Dixons is heel gevoelig voor klachten op het internet.
Reactie door froukje3 op 06-06-2014 12:24
Mijn dochter heeft na lang sparen een ipod touch gekocht bij Dixons in Emmeloord in februari 2013.. Ze was er heel erg zuinig op. Omdat Dixons 3 jaar garantie bood op Apple producten heeft ze de Ipod daar gekocht. In mei j.l. werkte de aan/uit knop niet meer goed en bracht ze hem naar Dixons. Mijn dochter had hem aangeleverd in de originele verpakking. Maar die kon ze retour nemen want Dixons had hun eigen verpakking. Begin juni kwam het reparatiecenter (Harmony Service Center) met een reactie. De ipod was heel erg beschadigd (valschade) en dit viel niet onder de garantie. Ze stuurden foto's van de ipod van mijn dochter die heel erg beschadigd was (terwijl toen hij ingenomen werd op 23 mei de Dixons medewerker op het afgiftebewijs schreef dat er 0 grote en kleine beschadigingen waren). Hoe nu te handelen? Dit lijkt een set-up om onder de garantie uit te komen.
Reactie door zoekster op 06-06-2014 12:41
Quote: froukje3 schreef op vrijdag 6 jun 2014, 12:24: Ze stuurden foto's van de ipod van mijn dochter die heel erg beschadigd was (terwijl toen hij ingenomen werd op 23 mei de Dixons medewerker op het afgiftebewijs schreef dat er 0 grote en kleine beschadigingen waren). Hoe nu te handelen? Dit lijkt een set-up om onder de garantie uit te komen.einde Quote U moet naar Dixons gaan en vertellen dat u in de zeik wordt genomen en dat u een kosteloos herstel wenst of anders een nieuwe iPod. U heeft ook nog eens bewijs met dat afgiftebewijs dat er niets aan de hand was, toen de iPod werd opgestuurd via Dixons. Dixons is ook nog eens verantwoordelijk voor de verpakking, aangezien zij daar zelf voor hebben gekozen. Wil Dixons niet meewerken, dan uw klacht op klacht.nl zetten en de klachtenkompas. Veel herrie maken op internet is vaak de beste methode.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor