Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Free Record Shop belazert klanten!

Geplaatst door: boneka op: 14-03-2012 15:27
Op 21 februari heb ik een bestelling geplaatst van 2 cd's en 1 blu ray bij Free Record SHOP. De cd's werden binnen een week geleverd, voor de blu ray moest ik een weekje wachten. Na 3 weken nog steeds niet de besteld blu ray. Afgelopen maandag gemaild, waar mijn blu ray disc bleef. Ik kreeg gelijk een mail terug. Is vertraagd naar 20 maart aanstaande. Vandaag 14 maart kijk ik mijn account even door op FRS; staat er ineens niet meer leverbaar. Ik had de disc gekocht voor 7 euro. Wat zie ik verder op hun site??? Is wel leverbaar maar nu voor 12 euro. FRS wil dezelfde bd niet meer leveren voor de oude prijs. Volgens het burgerlijk wetboek boek 6 onder het artikel. Aanbod en aanvaarding 6.217 MOET Free record shop hetzelfde artikel onder dezelfde voorwaarden leveren. FRS geeft niet thuis. Ze storten het bedrag van 7 euro terug en verder moet ik het maar zien. :evil: :evil: :evil:
Reactie door freya op 14-03-2012 15:32
Conclusie: Nooit meer naar Free Record Shop..... (zeg het voort!) Maarre..... waren ze niet al, op een oor na, failliet? Freya
Reactie door jim85 op 14-03-2012 16:20
@freya rare reactie van je. Op de eerste plaats heeft deze persoon het via internet besteld en is deze site uitbesteed aan ECI. Dus de winkels van FRS hebben hier niets mee te maken. Overigens heeft frs.nl juist gehandeld en de klant zijn geld teruggestort zonder problemen
Reactie door boneka op 14-03-2012 16:21
Volgens de wet niet 6.217. Aanbod en aanvaarding en aangezien het artikel gewoon te leveren is moeten ze het leveren.
Reactie door freya op 14-03-2012 16:36
Quote: jim85 schreef op woensdag 14 mrt 2012, 16:20: .... Overigens heeft frs.nl juist gehandeld en de klant zijn geld teruggestort zonder problemeneinde Quote Nee, ze hebben niet juist gehandeld. Uit de vraagstelling blijkt dat de blu-ray juist geprijsd was en dat er alleen een vertraging was in de levering. Het gaat dus niet om een verkeerd geprijsd artikel, waarvan de koper kon vermoeden dat die verkeerd geprijsd was. En als de blu-ray helemaal niet meer leverbaar zou zijn, dan zouden ze juist gehandeld hebben door het geld terug te storten, maar dat is niet het geval. De blu-ray blijkt gewoon nog leverbaar te zijn, alleen tegen een hogere prijs. Kortom, de FRS kan wel leveren, maar wil niet leveren vanwege de nu hogere prijs. Een zeer slechte klantenservice dus. Freya
Reactie door boneka op 14-03-2012 17:58
Precies Freya helemaal juist geformuleerd.
Reactie door boneka op 15-03-2012 08:24
Quote: vrouwtjenel schreef op donderdag 15 mrt 2012, 00:46: boneka, wel juist geformuleerd, helaas klopte haar formule niet (klantonvriendelijk) neeltjeeinde Quote Hoezo niet, de klant heeft recht op geld terug + verzendkosten of hetzelfde artikel voor dezelfde prijs. Klant in dit geval ik ben een overeenkomst aangegaan met hun. Ik kan als klant niet ruiken wat voor voordelen hun bedingen met leveranciers. Daar heb ik geen boodschap aan. Dus als het artikel niet meer leverbaar is dan is het artikel niet meer leverbaar en moet het niet toch op de site staan voor een andere prijs. Die andere prijs mag, maar niet voor mij. Stel je voor je koopt een auto en betaald hem af voor 20.000 euro. Dan blijkt dat hij ineens 22.000 kost. De auto dealer zegt jammer hij kost nu 2.000 euro meer, maar u kunt wel die 20.000 euro terug krijgen. Kijk zo werkt het natuurlijk niet. Nogmaals kijk Aanbod en aanvaarding nog maar eens terug boek 6 artikelnummer 6.217. Wat ik wel merk bij FRS is dat ze een andere (strengere) administratie hebben gekregen. Als ze fatsoenlijk waren geweest hadden ze me gewoon gecompenseerd en dan ook niet op de cent afgemikt. Vanmiddag krijg ik een telefoontje van Consuwijzer. Houd jullie op de hoogte.
Reactie door jorisw op 15-03-2012 10:10
Overigens vind ik het gebruik van het woord "belazert" in de titel een beetje overdreven. We hebben het hier over iets relatief kleins, waar de klant geen schade aan heeft overgehouden. Geld is terug, dus de blu-ray kan nu ook ergens anders gekocht worden.
Reactie door eva369 op 15-03-2012 10:16
is het dezelfde die nu op de site staat? geen special edition ofzo?
Reactie door freya op 15-03-2012 10:20
@boneka: Let maar niet op de reacties van vrouwtjenel. Hij is sinds gisteren een hetze begonnen tegen Kassa (is inmiddels al twee keer van de website geschopt) en heeft het nu blijkbaar (onder een derde accountnaam) op mij gemunt door mijn antwoorden af te kraken. Kortom, negeer gewoon zijn reacties. Freya
Reactie door boneka op 15-03-2012 10:33
Nee het is geen special edition precies dezeflde ean nummer. Dus exact hetzelfde product. Ik krijg het geld wel terug, maar zonder het artikel. Dan moet ik bij betalen dus heb ik wel degelijk schade. En dan moet ik nog achter de verzendkosten aan. Kijk het is allemaal niet netjes wat FRS doet. Ze hadden het gewoon kunnen oplossen met een bon. Opnieuw bestellen met een voucher. Nu moet ik gaan klagen en zeuren en mijn rechten opvragen. Bepaald niet klantvriendelijk. Daarnaast wacht ik er al ruim 3 weken op. En in eerste instantie werd ik gewoon afgescheept via mail en telefoon. Als je klanten wil wegjagen moet FRS het zo doen. Inmiddels heb ik een bericht gekregen dat ze het alsnog gaan compenseren. Ze zijn kennelijk geschrokken van mijn acties. Ik hoop dat ze voortaan dit gewoon doen bij iedere klant. Scheelt een hoop ergenis.
Reactie door boneka op 15-03-2012 10:35
Over belazeren gesproken. De prijs was maandag nog 7,99 nu 12 euro en dan staat er doodleuk bij van 14,95 nu voor 12 euro. Tja hoe naai ik klanten! Er had moeten staan. Eerst voor 7.99 nu voor 12 euro!!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!