foutieve BKR-registratie
Geplaatst door: mpeeters op: 21-05-2010 21:55
Mijn partner staat onterecht als wanbetaler bij BKR geregistreerd op zijn oud mobiel nummer wat 7 jaar geleden af is gesloten bij Telfort en inmiddels is beeindigd in 2005. Een fout bij de administratie zorgt ervoor dat wij op dit moment geen hypotheek kunnen krijgen omdat er een A2 melding bij het BKR staat. Een nieuwe klant met dit nummer zou namelijk een wanbetaler zijn en een deurwaarder op de stoep hebben gehad alleen staat dit bij BKR op mijn partner's naam gerigistreerd. Wij hebben nog nooit een aanmaning gezien laat staan een deurwaarder, dus het is erg duidelijk dat hier een fout is gemaakt. De fout is inmiddels toegegeven alleen kan Telfort niets melden over de duur van het herstel van deze fout. Leuk voor ons aangezien wij over vier weken de sleutel van ons nieuwe huis krijgen en tijdig de financiering rond moeten krijgen. Echt schandalig dat er geen spoedprocedure is of in ieder geval geen wil is bij tefort om dit binnen 1 dag te regelen zoals BKR stelt dat mogelijk is. Waar een wil is is een weg maar Telfort kiest er blijkbaar voor om geen directe aktie te ondernemen zelfs niet als overduidelijk is dat gegevens van de BKR registratie niet meer op naam van mijn partner staan. Echt te belachelijke voor woorden dat zo'n melding je toekomst zou kunnen verzieken. Telfort kan maar beter zorgen dat ze dit snel herstellen anders hebben ze een claim aan hun broek hangen! Een fout maken kan altijd gebeuren maar zorgen dat dit snel hersteld is en ieder geval op papier erkennen dat dit gebeurd is, is wel het minste dat je dan kan doen. Blijkbaar is dit teveel gevraagd van Telfort.
Reactie door read op 22-05-2010 12:59
mpeeters
Als je onderstaande site opent, staat daar exact wat de procedure is als je het niet eens bent met de bkr-notering.
Adres BKR:
Bezoekadres: Dodewaardlaan 1
Tiel
Postadres: Stichting Bureau Krediet Registratie
Postbus 6080
4000 HB Tiel
Telefoon: 0900 - 257 84 35 of 0900 – BKR TIEL (€ 0,15 per minuut)
Bent u van mening dat de gegevens die u heb ingezien onjuist zijn? Dan kunt een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.
Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB, Tiel. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 (€ 0,15 per minuut).
[url: www.bkr.nl[/url:
Pedro.
Reactie door mpeeters op 22-05-2010 14:14
Beste Pedro,
Dank voor uw reactie. Deze procedure hebben wij inderdaad inmiddels doorgelopen. BKR heeft in deze situatie geen enkele schuld, integendeel, u bent juist heel behulpzaam geweest. Ik begrijp ook dat er een standaardprocedure is zodat niet iedereen zomaar een registratie kan laten verwijderen als wordt gepretendeerd dat deze fout is. In ons geval is overduidelijk dat er een fout is gemaakt bij Telfort. Mijn partner is al 6 jaar geen klant meer en de A2 registratie dateert uit 2009. Hier kan mijn partner dus nooit verantwoordelijk voor zijn. Zij kunnen een spoedprocedure starten en binnen 24 uur de fout herstellen. Het vreemde is dat pas na 3 telefoongesprekken de juiste stappen worden genomen terwijl in alle gesprekken wordt gezegd: Meneer, het wordt geregeld. Dat wordt het dus niet, en het is maar afwachten of het nu wel geregeld wordt. In ons geval heeft iemand anders wanbetaald en wordt het op naam van mijn partner geregistreerd. Dit zou ten eerste niet mogen gebeuren en ten tweede moet dit gewoon snel hersteld worden als het gaat om het wel/niet kunnen kopen van een huis!Wij hebben nog maar een week om de offerte tijdig te tekenen en het is dus noodzakelijk dat er snel gehandeld wordt. We kunnen naar de geschillencommisie lopen, en dit gaan we ook zeker doen als het niet opgelost wordt, maar er gaat teveel tijd overeen om nog tijdig een financiering voor ons huis rond te krijgen. We hebben inmiddels een aangetekende brief naar Telfort gestuurd met nogmaals het verhaal op papier. Het zou voor de bank al helpen als Telfort bijvoorbeeld een email stuurt dat ze de fout erkennen en bezig zijn met de procedure om de registratie te verwijderen. Met deze brief kunnen we in ieder geval de bank laten zien dat het niet onze schuld is en we gewoon kredietwaardig zijn. De medewerker van Telfort die we na drie lange gesprekken aan de telefoon kregen heeft beloofd dit te sturen, alleen zijn we inmiddels zo wantrouwig na alles wat ons verteld is dat we ook hier niet meer in geloven. Het kost ons nu al twee slapeloze nachten en als we pech hebben verliezen we het huis van onze dromen door een fout in de administratie. Dit zou gewoon niet mogen gebeuren.
Reactie door read op 23-05-2010 14:27
mpeeters
Ik hoop oprecht, dat alles nog op tijd geregeld kan worden, maar...................
de firma Telfort blinkt niet uit wat klantvriendelijkheid betreft.
Nogmaals sukses en groeten, Pedro.
Reactie door mpeeters op 27-05-2010 17:14
Wij mogen uw collega bij het BKR ontzettend dankbaar zijn, en dat zijn we ook!!! Na 6 telefoontjes en eentje waar de hoorn erop is gegooid door een Telfort medewerker en een aangetekende brief kregen wij eindelijk gisteren een vage mail met daarin de melding dat de afdeling klant acceptatie geen registratie zag staan op de naam van mijn partner. Ik was erg benieuwd of die registratie dan toch verwijderd was en ze zich aan hun woord hadden gehouden dus belde ik voor de zekerheid BKR. Maar nee hoor, de A2 codering stond er nog steeds. Ook uw collega wist inmiddels dat het hier ging om een foutieve BKR-registratie door een mutatiefout. Dankzij haar heeft Telfort dan toch eindelijk de fout hersteld. Maar dat dit pas kan na talloze valse beloftes, en talloze telefoontjes waar geen enkele medewerker bij de afdeling incasso je de hulpt verleent die ze zeggen je te verlenen, vind ik ronduit schandalig. Wij hebben er 6 slapeloze nachten van gehad en heel wat nare scenario's voorbij zien vliegen. Ik ben echt blij dat er bij het BKR personeel rond loopt dat in staat is zich in te leven in situaties van anderen. Iets waar ze bij Telfort niet toe in staat zijn. Wij kunnen nu eindelijk gaan genieten van de aankoop van ons eerste huisje. We zijn blij dat het opgelost is, maar wat ons betreft is Telfort nog niet klaar met ons. Een fout maken is menselijk (al had dit nooit mogen gebeuren), maar geef deze fout dan gewoon toe, sta mensen te woord, kom beloftes na en doe je best om de fout te herstellen. Geen van alles is gebeurd. De impact van deze fout gaat veel verder dan Telfort beseft en wat ons betreft moeten ze dan ook op het matje worden geroepen. Een klacht bij de Opta of de ombudsman zal dus zeker volgen.
En BKR, bedankt voor jullie hulp. Zonder jullie hadden wij dit nooit (zo snel) kunnen regelen.
Reactie door mpeeters op 27-01-2011 16:28
Aangezien het bij Telfort niet werkt ga ik mijn beklag hier maar weer even doen. Een hele nette klachtenbrief geschreven waarin vermeld is dat we Telfort verantwoordelijk houden voor de opgelopen schade (uitstel van passeren van de akte door foutieve bkr-registartie zie hierboven). Eerst geen reactie, toen nogmaals een brief gestuurd, kregen we als antwoord:
WIJ KUNNEN UW REGISTRATIE NIET MEER TERUG VINDEN IN HET SYSTEEM. WIJ HOPEN U HIERMEE VOLDOENDE TE HEBBEN GEINFORMEERD. Wat voor mensen werken daar......natuurlijk weet ik dat de registratie verwijderd is anders hadden wij geen huis kunnen kopen. Dat heeft BKR voor Telfort geregeld.
Je moet hemel en aarde bewegen om gehoord en begrepen te worden en dan nog lijken er ..... rond te lopen die niet eens een klachtenbrief kunnen lezen!!!
Reactie door invalide op 27-01-2011 17:31
Als U bewijs heeft dat Uw oude nummer is weggegeven aan wanbetaler en hiermee een fout is gemaakt kun je alle ondervonden schade claimen.
Stuur eerst een rekening en vraag of ze dit binnen 1 maand willen betalen.
Als ze dit niet doen kan je verdere stappen nemen.
Omdat zij zo traag dit afhandelde heeft U onterecht door hun fout schade opgelopen en zomaar iemand een BKR notering geven mag niet dus zijn zij verantwoordelijk voor alle geleden en bewijsbare schade.
Het kan een dure advocaat kosten, en hopelijk heeft U een goede rechtsbijstandsverzekering want het kan wel een jaar of 2 duren, maar gezien Uw verhaal is de kans op volledige vergoeding, inclusief alle kosten van Uw advocaat erg groot.
Door bij de rekening als zij niet reageren of betalen te dreigen met advocaat en de kosten mag je dit doorzetten en ik hoop dat ze ooit verliezen.
Zo pak je dit soort grote bedrijven aan, want U mag hier ons op de hoogte houden en dat vinden ze niet leuk.
Ook vermelden dat U hier op forum geheel Nederland op de hoogte houd mag, Youp van ;t Hek is net zoveel Nederlander als U tenslotte!
Reactie door mpeeters op 28-01-2011 13:26
Goed idee,
Ik stuur ze gewoon de rekening.
Rechtsbijstand is inmiddels op de hoogte. Zij willen eerst de reactie van Telfort afwachten maar zijn bereid om de zaak voor de rechter te laten verschijnen indien Telfort niet betaald.
Dat is dus al mooi!
Bedankt voor de tip......
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!