Fout advies via configurator Packard Bell
Geplaatst door: michelw op: 07-02-2010 18:01
In september 2009 heb ik een nieuwe laptop van Packard Bell aangeschaft. Deze werkt niet echt snel dus via de configurator op de site van Packard Bell heb ik mijn serienummer en typenummer ingevuld. Hieruit kwam de mogelijkheid om bij deze computer extra intern geheugen te kopen. Advies op maat! Deze heb ik besteld. 10 dagen na ontvangst heb ik mijn comuter opengemaakt en kwam tot de ontdekking dat er helemaal geen plaatst is voor extra intern geheugen. Na vele pogingen hulp te krijgen via de betaalde telefonische helpdesk uiteindelijk maar een brief geschreven. Mijn verzoek om een oplossing werd niet ingewilligd. Ik had binnen 7 dagen moeten reageren en was dus na 10 dagen te laat. Hier ben ik het niet mee eens. Het advies is niet juist geweest. Je kunt je dan in mijn ogen niet beroepen op deze 7 dagen. Mijn vraag aan de lezers is, voorzie mij van advies. Sta ik in mijn recht?
Reactie door read op 07-02-2010 18:23
michelw
Het klinkt vervelend, maar je had jouw computer van te voren open moeten maken (dat is je eigen onderzoeksplicht). Die 7 dagen zijn natuurlijk best lullig, maar dat kun je verwachten van de firma Packard Hell.
Pedro.
Reactie door michelw op 07-02-2010 18:40
Pedro,
Bedankt voor je reactie. Inderdaad stom dat ik dat niet heb gedaan. Via de configurator geef je typenummer en serienummer op. Je krijgt dan alleen uitbreidingen in beeld welke bij deze specifieke computer passen. Volgens mij is er sprake van een fout advies en kun je je als leverancier niet beroepen op deze 7 dagen wanneer je aantoonbaar fout advies hebt gegeven. Packard Bell maakt zich hier op deze wijze wel heel gemakkelijk van af.
Reactie door jscholtes op 26-02-2010 11:11
Hallo Michel,
Je kunt wellicht je geheugen uitbreiden door bestaande geheugenmodules eerst te verwijderen en dan nieuwe te plaatsen?
Zonder 'vervelend' te willen zijn; ik kan bij een elektrische tandenborstel ook losse tandenborstels kopen. Dat betekent toch ook niet dat ik op diezelfde borstel bv met zijn 2-en tegelijkertijd kan poetsen! Zorg dat je tijdig advies inwint en doe geen aannames.
Reactie door sonjaatje op 26-02-2010 20:03
Je mag er toch van uitgaan dat PB de juiste info geeft.
Ze kunnen niet van iedereen verwachten dat ze veel verstand van de hardware hebben.
Je bent verkeerd ingelicht, en hebt dus een verkeerde koop gedaan op hun advies.
Kijk op de site van consuwijzer of neem contact met ze op.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!