Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

FiNBOX

Geplaatst door: adk op: 15-02-2012 14:50
Het betaalgemak geldt alleen voor de banken. Om te weten of je een digitale nota hebt ontvangen kan de bank je voor 0,20 € een sms of e-mail sturen. Gequote van de RaboBank: "Kosten Voor het ontvangen van FiNBOX Alerts hoeft u geen abonnementskosten te betalen. U betaalt per ontvangen bericht € 0,20. Deze kosten worden automatisch van rekening xxx.xx.xxx afgeschreven." Dit zou voor mij dus de eerste keer worden dat ik voor een e-mail moet betalen!. Dan maar geen RABO - FiNBOX. Wie wil er een deurwaarder op zijn dak krijgen omdat hij niet wist, dat er een rekening bin nengekomen was ???????
Reactie door cococat op 15-02-2012 15:43
Ik las net iets op de ING site over de FiNBOX. Daar stond volgens mij niet bij dat er een bedrag voor wordt gerekend. Je moet zelf aanvinken van welke bedrijven je digitale rekeningen wil ontvangen, dus een deurwaarder op je dak zal niet gebeuren.
Reactie door turnhout op 15-02-2012 15:57
Voor wie doen de banken dit eigenlijk? Ik denk voor hun eigen gemak. Ik lees een reactie van iemand die voor de mailtjes moet betalen en op TV was een heer aan het woord van een bank die hoopt daarmee minder post te hoeven versturen. Financieel gewin voor de banken dus!! Mocht je een probleem hebben met je internetaansluiting (en storingen zijn aan de orde van dag) dan kun je je rekeningen niet zien en betalen. Bovendien vraag ik me af hoe ze dit gaan doen met mensen die helemaal geen internet of computer hebben. Ziggo rekent overigens nu al woekerprijzen voor een acceptgiro, namelijk 3,50 per kwartaal. Dit om je te pressen automatisch te betalen. Verder vind ik dit bericht ook wel erg strijdig met de actuele reclamespot van ING, waarin ze je juist vertellen dat alle manieren van betalen mogelijk blijven bij ING. Getuigen een oudere heer die zijn acceptgirootjes ondertekend. Hoe reeel is dit beeld en wat voor prijskaartje zit aan blijven betalen met de acceptgiro (ik vind dat nog steeds prima!!!!!) of alles via de mail (wat kennelijk ook geld kost).
Reactie door cococat op 15-02-2012 16:45
Quote: turnhout schreef op woensdag 15 feb 2012, 15:57: Verder vind ik dit bericht ook wel erg strijdig met de actuele reclamespot van ING, waarin ze je juist vertellen dat alle manieren van betalen mogelijk blijven bij ING. Getuigen een oudere heer die zijn acceptgirootjes ondertekend. Hoe reeel is dit beeld en wat voor prijskaartje zit aan blijven betalen met de acceptgiro (ik vind dat nog steeds prima!!!!!) of alles via de mail (wat kennelijk ook geld kost).einde Quote Bij ING wordt het NIET verplicht, je KAN ervoor kiezen om ze digitaal te krijgen.....
Reactie door groovebooster op 15-02-2012 19:21
Dit slaat werkelijk alles! Het is niet te geloven en volstrekt onacceptabel. De Rabobank durft geld te vragen voor het verzenden van een e-mail alert als er een digitale faktuur is binnengekomen in de FINBOX. Ik dacht vandaag: goh, ik meld me aan, da's misschien handig, en heb meteen alle bedrijven geselecteerd waarmee ik zaken doe. Toen kwam ik erachter dat je nog een extra alert moet instellen om een notificatie te krijgen zodra er een faktuur binnenkomt, en zie daar de onaangename verassing. Het kost €0.20 per ontvangen bericht. Toen kwam ik erachter dat ik me twee jaar geleden al voor één partij (de Gemeente) al voor FINBOX (toen heette het nog geen FINBOX) had opgegeven. Al twee jaar lang ontvang ik aanmaningen van de gemeente, mij steeds afvragend waarom ik geen normale faktuur en herinnering heb ontvangen. En nu weet ik dus waarom... ik was vergeten om in mijn FINBOX te kijken (ik veronderstelde toen ook al automatisch dat ik tenminste een e-mail notificatie zou krijgen). Kortom, FINBOX Alerts zijn een onlosmakelijk onderdeel van FINBOX en het is geen luxe. Ik kijk niet iedere week of twee weken in telebankieren maar wil wel mijn fakturen op tijd betalen. Het gevoel van onrechtvaardigheid wordt nog groter wanneer je bedenkt dat Telebankieren vooral is opgezet vanuit het motief dat we zelf onze eigen bankmedewerker zijn geworden. Wij als klant nemen de Rabobank veel werk uit handen door zelf onze overboekingen etc. te doen. Dit voelt als weer een poging om de klant 'op te lichten' (misschien niet helemaal de juiste term, maar ja, het voelt wel even zo). Kortom, ik ben echt ontzettend kwaad. Ik klaag niet snel, eigenlijk nooit, maar ik heb een klacht ingediend bij de Rabobank waarin ik heb aangegeven dat ik verwacht dat de kosten hiervoor worden ingetrokken. Ik houd jullie in deze thread op de hoogte. Ze bellen mij terug. Groet, Marco Zie hieronder de e-mail die ik ontving: ______ FiNBOX Alerts NotaBox.alerts@rabobank.nl 6:09 PM (59 minutes ago) to marco U heeft zich aangemeld voor FiNBOX Alerts per E-mail. Hieraan zijn kosten verbonden. Kies FiNBOX Alerts in Rabo Internetbankieren voor meer informatie. De Rabobank kan niet instaan voor de tijdigheid, juistheid en volledigheid van de berichtgeving. Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. U kunt hierop niet per e-mail reageren. ====================================================== Rabobank disclaimer: http://www.rabobank.nl/disclaimer _____
Reactie door diumenge op 15-02-2012 19:28
Quote: groovebooster schreef op woensdag 15 feb 2012, 19:21: ... De Rabobank kan niet instaan voor de tijdigheid, juistheid en volledigheid van de berichtgeving. ...einde Quote Dat is helemaal fraai zeg, je moet dus betalen voor iets waarvan ze niet instaan voor de tijdigheid, juistheid en volledigheid? Enige waar ze voor instaan is dat je moet betalen dus?
Reactie door erik wannee op 15-02-2012 23:03
Als een bedrijf een acceptgiro moet versturen naar een klant, kost het dat bedrijf ruim meer dan 20 cent. Dus reken maar dat dat bedrijf best bereid is 20 cent aan de bank te betalen als het daarmee het drukken en verzenden van een acceptgiro uitspaart. Welke zieke geest heeft dan bedacht dat die kosten aan de klant worden berekend? Ik zou als klant wel gek zijn om me bij deze 'service' aan te sluiten als het me elke keer onnodig extra geld kost. Mijn voorstel: Laat gewoon de bedrijven zelf een signaal aan hun klanten geven als ze een acceptgiro klaargezet hebben, of laat hen anders die 20 cent betalen. Als dat gebeurt doe ik meteen mee; tot die tijd tik ik gewoon de papieren acceptgiro's over.
Reactie door nomen op 16-02-2012 11:44
Ook bij de RABObank hoef je je niet persé voor die FINBOx alerts aan te melden. Kijk gewoon regelmatig onder de kop FINBOX bij Nota-overzicht.
Reactie door tdehond op 16-02-2012 12:32
De bank weet aan dienen te verdienen. Ik houd het maar bij het oude - ook al is dat spannend vanwege de fouten die gemaakt worden bij bezorgen van o.a. facturen door PostNl. Dan plukt het bedrijf me voor de kosten van betaling per acceptgiro i.p.v. de bank voor het zenden van e-mail. Quote: groovebooster schreef op woensdag 15 feb 2012, 19:21: zie daar de onaangename verassing. Het kost €0.20 per ontvangen bericht. Groet, Marco Zie hieronder de e-mail die ik ontving: ______ FiNBOX Alerts NotaBox.alerts@rabobank.nl 6:09 PM (59 minutes ago) to marco U heeft zich aangemeld voor FiNBOX Alerts per E-mail. Hieraan zijn kosten verbonden. Kies FiNBOX Alerts in Rabo Internetbankieren voor meer informatie. De Rabobank kan niet instaan voor de tijdigheid, juistheid en volledigheid van de berichtgeving. Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. U kunt hierop niet per e-mail reageren. ====================================================== Rabobank disclaimer: http://www.rabobank.nl/disclaimer _____einde Quote
Reactie door zwaardvis op 16-02-2012 16:10
Technology push. Wie zit hier op te wachten?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!