Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Feenstra "Klanten" benadering

Geplaatst door: sjd020 op: 15-02-2010 15:14
Hallo Allemaal, Ik ben erg benieuwd hoe jullie over het volgende denken / of advies hebben. Omdat het "zo handig" leek, hebben wij 3 jaar geleden, bij de plaatsing van een CV ketel, een contract afgesloten bij Feenstra. Gelukkig tot afgelopen vrijdag zonder er gebruik van hoeven te maken. Maar helaas: afgelopen vrijdag bleek er geen warm water te zijn en de kachel deed het niet. Geen leven in te krijgen, alsof de ketel helemaal dood was. Zekeringetje dacht ik, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus gebeld, om 8 uur in de ochtend, met Feenstra. Ik kwam er overigens snel doorheen, geen enkel probleem. Toen begon echter de ellende.... Ik vroeg of er enig zicht op was hoe laat ze zouden komen. Nee, dat was er niet. U moet thuis wachten mevrouw. Nu wil het toeval dat ik 8 maanden zwanger ben en alhoewel er meer mensen zijn die het koud hebben, heb ik heel vriendelijk gevraagd of het mogelijk was daar rekening mee te houden. Het antwoord was bizar: mevrouw, gaat u lekker shoppen bij de Albert Heijn, daar is het warm. En als u moe bent, kunt een cafe opzoeken hoor, we bellen wel. (dit is serieus echt waar!!). Om 1500 uur kreeg ik harde buiken van de kou en nog een keer gebeld; nogmaals het advies in een cafe te gaan zitten. Zelfs gedaan... Uiteindelijk kwamen ze om 19.00 uur zonder te bellen. Na 2 minuten begon de monteur een verhaal te spuien over ondeugdelijke plaatsing (door Feenstra nb), koolmonoxide en dat de woning onbewoonbaar was. Ik moest maar naar een hotel, maandag zou er weer iemand komen. Maandag voor de zekerheid maar even gebeld, en jawel, men wist inderdaad van niets. Toch kwam er iemand, die 10 minuten heeft gerommeld, er bleek niets mis te zijn met de plaatsing, ik moest 170 euro cash betalen en toen ik dat had gedaan zei hij: er zijn nu wel 3 zekeringen doorgebrand, maar dat is een andere divisie van Feenstra, u moet even bellen voor een afspraak. Het is me gelukt om niet te vloeken, en gewoon te bellen. Waarna ik te horen kreeg dat de agenda vol zat en er morgen wel iemand zou langs komen. Waarna ik huilen uitbarstte en die *&^ van een telefoniste zuchtend verklaarde dat zwangere vrouwen zo emotioneel zijn en dat ik maar moest genieten van nog een nachtje hotel. Ik had het helemaal gehad en opperde dat ik het contract maar moest beëindigen. De reactie: nou, dan is er morgen weer een gaatje in de agenda... Wat vinden jullie hier nu van? Ik ben zo ontzettend boos en wil een schadevergoeding! Nee, geen geld, dat hoef ik niet, maar een brief(je) met excuses, dat eis ik wel degelijk!! Wat zouden jullie doen?
Reactie door read op 15-02-2010 15:40
sjd020 Is het de onderstaande firma Feenstra, die je zo onbeschoft hebben behandeld? [url: http://www.feenstra.com/asp/pagina.asp?subject=pagina&keuze=home[/url: Sterkte en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door sjd020 op 15-02-2010 15:42
Ja klopt, het is een en dezelfde.
Reactie door read op 15-02-2010 16:15
sjd020 Dan zou ik op de volgende vervaldatum toch echt de overeenkomst opzeggen en een ander onderhoudsbedrijf nemen. Groeten, ReadAC. Note: verstuur de opzeggingsbrief wel aangetekend en met bewijs van ontvangst, want gewone brieven komen bij dit bedrijf natuurlijk nooit aan.
Reactie door feenstramede op 18-02-2010 14:54
Geachte mijnheer/mevrouw, Wij hebben kennis genomen van uw klacht aangaande serviceverlening door Feenstra. Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op termijn telefonisch contact met u op willen nemen om de klacht te bespreken. Zou u mij hiertoe uw telefoonnummer kunnen geven? Wilt u mij persoonlijk een e-mail sturen? medewerker@feenstra.com Alvast bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet, De Feenstra Medewerker
Reactie door stacey op 18-02-2010 15:12
Hoi, Ik zou je aanraden een klantvriendelijker firma te zoeken ! Je bent niet de enige die ze in de kou laten zitten, laatst al eerder klacht hier over deze firma geweest en zeker niet de enige ........... Ik heb zelf ook een avond/nacht en ochtend met een baby in de kou mogen zitten dankzij deze firma die mij telefonisch steeds als ik belde aan het lijntje hield (en later onbereikbaar was) dat storingsmonteur zou komen............. Ik zou ze nog niet eens meer gratis willen contracteren !
Reactie door tdehond op 18-02-2010 15:16
Als ik in een huurhuis woonde en daarom problemen met de verwarming bij Feenstra zou moeten neerleggen... dan belde ik diezelfde dag nog mijn woningbouwvereniging. Ik zie dat het een "dochter" is van nuon, dus had ik dezelfde dag een klacht gedeponeerd bij Nuon over gedrag dochter. Ik raad u aan dit alsnog te doen. Ik zou alle schade: kosten verblijf in café + de onnodige boodschappen gedaan bij AH declareren bij Feenstra. Deze zou ik verwerken op het klachten formulier van Feenstra. Klik op hier omdat u het in uw toestand zorgelijk koud kreeg. hier
Reactie door sjd020 op 18-02-2010 15:22
Geachte mijnheer/mevrouw, Ik waardeer het zeer dat u middels deze weg contact met mij zoekt, het getuigt er in ieder geval van dat er ook bij Feenstra, mensen zijn die in oplossing willen denken. het vervolg van het verhaal was echter in mijn ogen zo dramatisch dat inmiddels gerechtelijk stappen heb ondernomen. Op dinsdag namelijk, toen de beruchte zekeringen zouden worden vervangen, wist de chef monteur mij te vertellen dat ketel helemaal stuk was (de hele bedrading zou zijn verroest) en ik een nieuwe moest kopen. Kon bij Feenstra, voor een vriendenprijsje. Ik vertrouwde het niet en heb een andere monteur laten komen. Deze kwam na een half uurtje, heeft er nieuwe zekeringen ingezet en kon geen enkele reden vinden waarom de ketel vervangen zou moeten worden. De reden dat de zekeringen van Feenstra steeds klapten was dat ze steeds die met een te laag ampere er in hadden gezet. Vanzelfsprekend heb ik Feenstra hiermee geconfronteerd en die hielden bij hoog en bij laag vol dat ze zekeringen van 3 komma nog wat hadden geplaatst. Leugen nummer zoveel: ik had alle zekeringen bewaard die bij hun steeds stuk gingen en allemaal 2,1. Gewoon een oplichters truc dus. Dus nogmaals: bedankt dat u reageert, maar uw collega's hebben het volledig verpest. Feenstra is een groot bedrijf en ik ben er van overtuigd dat het gros van de medewerkers ter goeder trouw is, maar mijn ervaringen zijn te slecht.
Reactie door read op 18-02-2010 15:57
sjd020 Het ziet er naar uit, dat we hier met een klassiek voorbeeld van oplichting en misleiding te doen hebben. Om precies te weten wat dat inhoudt, kun je even de zoekfunctie van de rubriek Tips raadplegen. Vooral het voorbeeld van de foute zekeringen valt onder de titel: het hanteren van oneerlijke handelspraktijken. Steeds vaker blijkt, dat er aan de betrouwbaarheid van het bedrijf NUON nog veel verbeterd kan worden. Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door bollongino op 22-04-2010 13:12
Brief aan Feenstra 22-04-2010 Amstelveen, 22 april 2010 Feenstra Service en Onderhoud Postbus 92 1700 AB Heerhugowaard Onderwerp: Het Full Service Direct Contract in de praktijk Geachte mevrouw, mijnheer, Op 14 januari 2010 om 11:15 uur bel ik 09008455 met de mededeling dat mijn Vaillant ketel, geleverd door Feenstra, water lekt. Op 21 januari 2010 komt er een monteur. Na het zien van de klacht, constateert hij dat hij de ketel niet kan maken op dit moment. Het betreffende onderdeel, een condens pakking, moet even worden besteld. Weg monteur en het blijft angstvallig stil. De kachel lekt gewoon door. Na ongeveer een maand wachten, bel ik op 17 februari om 13:23 uur Feenstra om te vragen wanneer men denkt mijn ketel te gaan repareren. De dame aan de andere kant antwoord dat de monteur, die bij mij is geweest niet meer in dienst is bij Feenstra en dat het onderdeel gisteren op 16 februari “opnieuw” is besteld. “Opnieuw” betekent dat het onderdeel al was besteld en wat heb ik met het personeelsbeleid van de firma Feenstra te maken. Ik heb een Full Service Direct Contract en verwacht dat mijn ketel binnen redelijke tijd wordt gemaakt, Het gesprek krijgt een vervelende toon en ik wordt eigenlijk behandeld als een lastige klant, die zijn mond moet houden. Ik hoor zo spoedig mogelijk van Feenstra, aldus deze medewerker van u. Op 5 maart 2010 om 11:45 bel ik maar weer eens uw firma op, om wederom te vragen wanneer mijn lekkende ketel wordt gemaakt. De verbinding wordt verbroken en ik bel om 11:46 uur nogmaals. Dit keer wordt ik verbonden met een medewerker in Arnhem. Deze dame heeft er niets mee te maken, doet erg onvriendelijk en verbreekt de verbinding. Ik heb nog een oud nummer van uw verkoop dienst, dus probeer ik dat maar een keer. Deze dame heeft begrip voor mijn verhaal en vindt dat ik een leidinggevende moet spreken. De leidinggevende, naar ik meen meneer de Winter komt niet maar ik wordt doorverbonden met de Service afdeling. Hier meldt men dat de monteur is ontslagen en het onderdeel nog moet worden besteld. Ik constateer dat haar collega op 17 februari tegen mij gelogen heeft door te zeggen dat het onderdeel op 16 februari “opnieuw” is besteld. Excuses van uw kant en nu zal het spoedig in orde komen. Nog diezelfde dag wordt ik teruggebeld dat men niet weet welk onderdeel er besteld moet worden en dat er een monteur komt om te kijken wat er besteld moet worden. Op 8 maart 2010 komt Monteur Mo pers.nr 1040 en weet eigenlijk niet goed wat er moet gebeuren. Hij vraagt naar de kopie van de bon van de vorige monteur, maar die is nagenoeg onleesbaar. Weer teken ik een bon en wacht af. Vandaag is het 22 april. Ruim drie maanden geleden ben ik begonnen om mijn ketel gerepareerd te krijgen. Natuurlijk ziet die er niet erg best meer uit. Grote roestplekken op de mantel. En ondanks dat er een bak onderstaat om het water op te vangen, is mijn laminaat vloer niet meer in goede staat. Bellen doe ik niet meer, dat heeft geen zin. Gesprekken van meer dan € 6,00 en lange wachttijden. Vandaag probeer ik het nogmaals per brief. Het zal niet liggen aan een tekort aan monteurs, want ik lees dat op de site van het FNV dat de directie van Feenstra Verwarming denkt door teruglopend omzet in 2010 een overcapaciteit in arbeidsplaatsen te hebben en dus circa 150 man te veel heeft. Gaarne ontvang ik per omgaande een spoedige reactie. Kopie van dit schrijven stuur ik aan VARA’s Kassa. Ik hoop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd en verblijf, Hoogachtend, W.H. Bollongino
Reactie door grootvader op 22-04-2010 14:13
Kom nou Feenstra!! Jullie zijn niet voor niets door Ymere aan de kant gezet! Wat een bedrijf! De Vrije vogel
Reactie door stacey op 22-04-2010 14:52
Quote: grootvader schreef op donderdag 22 apr 2010, 14:13: Kom nou Feenstra!! Jullie zijn niet voor niets door Ymere aan de kant gezet! Wat een bedrijf! De Vrije vogeleinde Quote Onze woningbouw heeft Feenstra er destijds ook uitgeschopt na grote hoeveelheid aan klachten waaronder ook de mijne ;-) Er is nu een betrouwbaar en klantvriendelijk bedrijf in de arm genomen gelukkig.
Reactie door arno smeets op 14-11-2010 20:11
Ik ben geen klager maar Feenstra....echt. De klant is de vijand?Ik ben in het bezit van Service contract. Ketel kapot, 's-morgens gebeld, er zou een medewerker die dag komen (ergens tussen het moment van bellen en 10 uur 's-avonds! Men kan geen planning maken zelfs een uur van te voren bellen kan niet! Dat is toch echt niet meer van deze tijd. De hele zaterdag gewacht, niemand gezien. De volgende ochtend nog maar een keer gebeld. Het telefoongesprek wat volgde was is met geen pen te beschrijven. Zo lomp ben ik nog nooit te woord gestaan door een "service medewerker" van een bedrijf! Men had mij 3 keer gebeld werd er vertelt, bleek het verkeerde nummer te zijn. Geen excuus nee er werd zelfs de suggereerd dat ik dan wel het verkeerde nummer genoemd zou hebben!!! huh? Ik vroeg of het toch mogelijk was om een uur van te voren gebeld te worden zodat ik niet het hele weekeinde op een monteur hoefde te wachten, en gezien het toch niet uit te sluiten was dat zij het verkeerde nummer hadden genoteerd kon mij toch wel tegenmoed komen? Wat volgde was een gesprek zo bizar en onbeschoft dat ik er nog kwaad om kan worden. Ik zeg mijn contract met Feenstra op. En wil de vereniging eigen huis toewensen dat zij de partners zorgvuldiger kiezen!
Reactie door eleveld op 23-12-2010 20:44
En zo gaan wij een derde (kerst)weekend in zonder verwarming en/of warm water! Ja, het is echt waar: wij zijn inmiddels al 2,5 week bezig met onze vrienden van Feenstra om een ketel gerepareerd te krijgen. Het verhaal start op 7 december, geen verwarming of warm water op een koude decemberochtend. Gebeld naar het servicenummer en er komt die dag een monteur. Wanneer? Dat weten ze niet, het is namelijk erg druk dus het kan ergens tussen 09.00 uur 's ochtends en 22.00 uur 's avonds zijn. Rond 14.30 komt een monteur en gaat lekker rommelen aan CV, de CV is schijnbaar in een slechte staat ondanks het feit dat de ketel pas 5 jaar oud is (tijdens laatste controle door Feenstra in oktober geen melding van gemaakt). Er worden verschillende onderdelen vervangen maar schijnbaar is er ook een nieuw gasblok nodig. Deze wordt besteld en we worden teruggebeld voor een afspraak. De monteur voelt al nattigheid en raad mij aan om zo snel mogelijk electrische kachteltjes aan te schaffen. Inmiddels is het 14 graden in huis. Het terugbellen blijft uit, na vele telefoontjes worden we op vrijdagochtend gebeld. Het huis is afgekoeld tot 12 graden. Het bestelde gasblok is binnen! Feest! Dezelfde monteur verschijnt en gaat aan de slag. Wat blijkt, de het verkeerde gasblok is "geleverd" danwel "besteld". De monteur vertrekt met de mededeling dat we worden teruggebeld na het weekend. Na het weekend worden we niet teruggebeld. Zelf weer gebeld, we worden teruggebeld, niet gebeurt. Weer gebeld, nu komt er een monteur van Nefit, de fabrikant van de CV ketel. We krijgen zelfs een direct telefoonnummer van Nefit, die ons netjes laten weten hoe laat de monteur langskomt. Monteur Nefit heeft een 2e gasblok bij zich maar geeft aan dat de ketel in een slechte staat is en een nieuw gasblok niet de oplossing is. Geeft dit ook door aan Nefit. Eind van de middag komt er een 2e monteur van Nefit langs. Hij laat me zien in welke staat de ketel is, overal hangt de ketel aan elkaar met tape, losse contacten en draden, geheel ontwricht en verbogen. Hij geeft aan dat het lijkt alsof Feenstra de ketel eerst van het dak heeft geflikkerd voordat deze geinstalleerd is. De monteur geeft het op, de ketel is ook niet meer met tape te redden. De ketel is nu officieel overleden. Hij geeft aan dat we door Feenstra worden teruggebeld. We worden niet teruggebeld en gaan een 2e weekend de kou in. Op maandag bellen we weer, op dinsdag komt er weer een monteur van Feenstra langs. Niemand weet waarom. Ik dacht dat de ketel overleden was? Tussen 14.00 - 17.00 uur. Ik neem weer een middag vrij. Om 17.00 uur niemand gezien en weer gebeld. Ik geef aan dat ik verwacht dat we inmiddels een spoedgeval zijn, TWEE weken inmiddels geen verwarming en/of warm water. De dame van het call center meldt mij dat ik begrip moet hebben voor de drukte en de vrijheid van de monteurs om eigen route te bepalen. Want zeg nou zelf, van Parijs naar Londen naar Parijs, dat is toch niet efficient? Om 18.00 komt een monteur, hij weet niet wat hij komt doen. Kijkt naar de ketel gaat wat rommelen. Komt tot de conclusie dat de ketel is overleden. De ketel is een slechte staat. Installatie en onderhoud zijn de afgelopen 5 jaar door Feenstra verzorgd. We worden teruggebeld zegt de monteur. We worden niet teruggebeld. Na vele telefoontjes mogen wij met hoofd call center spreken. Ze vindt het heel vervelend voor ons en neemt contact op met chef monteurs. Er wordt aangegeven dat er een nieuwe ketel moet komen en we kunnen worden doorverbonden naar het verkoopafdeling. Ze zijn ervan op de hoogte dat het lijkt alsof de ketel van het dak is geflikkerd door Feenstra voordat deze is geinstalleerd en onderhouden. We accepteren dit niet. Er wordt beloofd dat we worden teruggebeld door chef monteurs. Vandaag zijn we niet teruggebeld door Feenstra chef monteurs of de manager van het call center. Wij hebben gebeld en kregen een dame van de landelijke storingsdienst aan de telefoon. Ze vond het heel vervelend maar kon niets voor ons betekenen. De ketel is overleden. En zo gaan we een 3e (kerst) weekend in zonder verwarming en of warm water. Ik kan het bijna niet geloven. En o ja, gisteren kwam de 1e rekening binnen van 2.5 week geleden: 170 euro....
Reactie door feenstramede op 18-01-2011 16:30
Geachte Eleveld Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u erg lang in de kou heeft gezeten en dat u ontevreden bent over de behandeling van uw storing. Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u hiervoor een email sturen naar info@feenstra.com? Alvast bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet, Naam medewerker Feenstra Webcare
Reactie door hansyvonne op 18-01-2011 17:15
Wat vreemd dat Feenstra reageert op uw mail met: een Feenstramedewerker. ?Huh? Er staat toch duidelijk 'naam medewerker'! Durft er nu niemand zijn naam te zetten onder een excuusbrief? Ook ik ken Feenstra langer dan vandaag en heb het niet zo begrepen op de technieken en truc's die zij hanteren. Als het een bedrijf is dat ballen heeft en zich werkelijk inspant voor z'n klanten, zouden zij er hun voordeel mee kunnen doen. Tevreden klanten, dan loopt je bedrijf ook goed.
Reactie door karreman op 14-02-2012 09:43
Op 8 februari 2012 hadden wij kortsluiting door lekkage aan de pomp van onze vloerverwarming. Omdat wij al jaren al onze CV zaken bij Feenstra hebben dus opgebeld. Een klantonvriendelijk dame zei ons dat wij geen klant waren en dat wij in de kou zaten dat was dan maar zo. Wij hebben in 2009 een nieuwe CV ketel bij Feenstra gekocht. In 2010 de pomp voor de vloerverwarming. In 2011 hebben wij 3x een rekening van Feenstra gehad voor werkzaamheden. Garantieperiode was nog niet verstreken. Hoezo geen klant? Noodgedwongen hebben wij een andere leverancier moeten zoeken voor het oplossen van ons probleem. Onbegrijpelijk optreden van Feenstra.
Reactie door hutch op 14-02-2012 11:50
Hr./mevr. Karreman, indien u kunt aantonen dat deze 'lekkere' firma verplicht was om uw CV-ketel te repareren, en zij dit hebben nagelaten, waardoor u (uiteraard op korte termijn i.v.m. de vorst) een ander bedrijf hebt moeten laten komen, kunt u alle kosten op Feenstra verhalen. Feenstra.com is aangesloten bij de branchevereniging UNETO-VNI. Om die reden kunt u, indien u er niet samen uitkomt, een klacht indienen bij de Geschillencommissie Installatie. U moet wel schriftelijk (en uiteraard aangetekend !!) een klacht indienen bij Feenstra. U moet hen 4 weken de tijd geven om te reageren. Komt u er dan (nog) niet uit, dan pas naar de Geschillencommissie gaan. Wel duidelijk maken, dat u een ander bedrijf heeft moeten inschakelen, vanwege de (mogelijke) hoge urgentie (vorst). Voor verdere info verwijs ik u naar de volgende website: http://www.degeschillencommissie.nl/home# Gr. Hutch
Reactie door tdehond op 14-02-2012 12:05
Hopelijk kunt u uw servicecontract bij Feenstra beëindigen en een bedrijf in de arm nemen die wel bereid is uw problemen op te lossen. Quote: karreman schreef op dinsdag 14 feb 2012, 09:43: Op 8 februari 2012 hadden wij kortsluiting door lekkage aan de pomp van onze vloerverwarming. Omdat wij al jaren al onze CV zaken bij Feenstra hebben dus opgebeld. Een klantonvriendelijk dame zei ons dat wij geen klant waren en dat wij in de kou zaten dat was dan maar zo. Wij hebben in 2009 een nieuwe CV ketel bij Feenstra gekocht. In 2010 de pomp voor de vloerverwarming. In 2011 hebben wij 3x een rekening van Feenstra gehad voor werkzaamheden. Garantieperiode was nog niet verstreken. Hoezo geen klant? Noodgedwongen hebben wij een andere leverancier moeten zoeken voor het oplossen van ons probleem. Onbegrijpelijk optreden van Feenstra.einde Quote
Reactie door traporgel op 14-02-2012 13:36
Quote: sjd020 schreef op maandag 15 feb 2010, 15:14: Omdat het "zo handig" leek, hebben wij 3 jaar geleden, bij de plaatsing van een CV ketel, een contract afgesloten bij Feenstra. Gelukkig tot afgelopen vrijdag zonder er gebruik van hoeven te maken. einde Quote Uit de wijze waarop u het vertelt een vraag: is er sinds de plaatsing van de ketel nog nooit iemand langsgeweest voor het jaarlijkse onderhoud?
Reactie door feenstramede op 14-02-2012 15:05
Geachte sjd020, Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u lang in de kou heeft gezeten en een factuur heeft gekregen voor reparaties, terwijl u een contract heeft. Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u hiervoor een email sturen naar info@feenstra.com? Alvast bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet, Feenstra medewerker Feenstra Webcare
Reactie door deinert op 14-02-2012 16:31
@Feenstramede: na t w e e jaar???
Reactie door tot15karakters op 14-02-2012 17:02
Hoewel in een groot bedrijf vaker iets mis gaat dan plaatselijke, best redelijke service en helaas een beetje stevig aan de prijs. Ik werd wegens lopende contract van Lease bij aankoop woning gedwongen, duur afkopen of contract voortzetten helaas. Maar als die 12 jaren over zijn nooit meer! Wel vind ik dat de forums als deze en Radar het voor hun erg moeilijk maken omdat de klachten soms jarenlang blijven hangen. Maar door eerder actie te ondernemen en niet alleen die hier klagen zouden ze veel problemen kunnen voorkomen. Vele goede monteurs maar enkele rotte appels die het verpesten en bij een groter bedrijf als deze zul je altijd vrij veel logge medewerkers en slechte service kunnen vinden.
Reactie door hutch op 14-02-2012 17:06
Beste Feenstramedewerker, heeft u ook een antwoord/oplossing op/voor het probleem van dhr/mevr. Karreman???
Reactie door pars op 02-03-2012 19:02
Ik had een meningsverschil met Feenstra over een plaatwisselaar die in de CV geplaatst werd waarvan ik ervan overtuigd was dat dat niet nodig was geweest. Na redelijk wat gesprekken en niet niet teruggebeld te worden bleef ik volhouden, had nog een kort mailtje gestuurd naar de klachtenservice of ze mij terug wilden bellen. Ik werd teruggebeld en had het probleem duidelijk uitgelegd. Ik kreeg te horen dat het overlegt zou worden en dat ik nog een reactie zou krijgen. Per brief kreeg ik een reactie dat het bedrag dat ik betaald had van het tweede bezoek, teruggestort zou worden op mijn rekening en dat ik dan het 3e bezoek die onder garantie viel dan wel wilde betalen. Dit had ik dan gedaan, ik kreeg dan ongeveer €150,00 teruggestort. Het zou helemaal mooi geweest zijn als ik het bezoek van de eerste keer ook niet hoefde te betalen, want dat bezoek had helemaal niets uitgehaald. Tot zover ben ik er redelijk goed uitgekomen met Feenstra, het had beter gekund maar als ik de berichten zo lees is het al beter aan het worden met hun service.
Reactie door marjon1 op 03-03-2012 17:07
sjd020 startte deze discussie toen ze zwanger was, kind gaat inmiddels al bijna naar school. Mag hopen dat de ketel in de tussentijd heeft gewerkt!!!
Reactie door ferozemir op 26-04-2012 11:08
Ik heb ook zojuist een aanvaring gehad met F*ckstra. Ik kocht mijn huis in 2008, bleek dat er al een onderhoudscontract bij feenstra liep. Wist ik niet eens, kwam er vorig jaar achter dat er een achterstand was in de betalingen van de kwartaalbijdrages. Goed dat probleem opgelost en ik moest een formulier ondertekenen en terug sturen omdat ik de nieuwe eigenaar was. Mijn huis stond inmiddels bijna 4 jaar leeg en nu er iemand in is gaan wonen blijkt dat de ketel kapot is. De CV monteur kan hem niet repareren omdat de Rode Bal niet te vinden is, vreemd want deze monteur was dezelfde monteur die ook 4 jaar geleden de laatste onderhoud had gedaan. Ik geef aan dat ik vandaag na werk kan kijken en volgens mij weet ik wel waar die is, dit zal ik morgen aangeven en bellen voor een nieuwe afspraak. Ik wordt terug gebeld door een onbeschoft jongetje die zegt nou omdat het achterstallig onderhoud is moet je zelf de kosten betalen en de kwartaalbijdrages hebben daar niets mee te maken. (Achterstallig onderhoud zou volgens deze jongetje zijn opgenomen in het contract: Welke contract?? heb ik die dan??) . Ik vraag of ik gek of achterlijk ben krijg ik een heel brutaal antwoord: Dat weet ik niet maar je moet gewoon betalen want wij gaan geen 4 a 500 euro aan kosten betalen om de ketel te repareren. Ik geef aan waarom heb ik een contract dan, zegt ie weet ik niet in ieder geval hebben we meer malen een brief gestuurd dat we onderhoud moeten doen, leuk dat ik die brief maar 1 x heb ontvangen, ik wist niet eens dat de ketel bij feenstra onder contract zat, tot ik geconfronteerd werdt door de voormalige eigenaar van een betalingsachterstand. Een contract heb ik niet gezien waarin dit alles vermeld staat. Ik zou me hebben aangemeld met terug werkende kracht vanaf 2010, dus dan ben ik theoretisch gezien sinds 2010 een contractant, dat betekend dat ik binnen 2 jaar onderhoud laat doen. Dus niet ik geef aan dat ik zn leiding gevende wil spreken zegt ie mag maar zijn antwoord blijft t zelfde. Ik geef aan dat ik een klacht ga indienen en zo brutaal dat deze jongen is zegt doe dat maar ga je gang maar je wint toch niet. Kan iemand mij vertellen hoe dit opgelost dient te worden, los van het feit dat ik een andere servicebureau moet nemen? De ketel moet gerepareerd worden want er zit nu een gezin in dat huis met kleine kinderen en een babay van 25 dagen oud? Alvast bedankt
Reactie door tdehond op 26-04-2012 12:16
Heeft u een zakelijk contract of een contract als consument? Op de site kunt u de contracten vinden en nalezen. Ik ben het met u eens dat u ten tijde van het sluiten van de overeenkomst als bijlage de a.v. toegestuurd had moeten krijgen of minimaal een verwijzing naar de site waarop u digitaal de contracten kunt inzien. Mogelijk valt uw overeenkomst onder het kopje: oude overeenkomsten. klik hier Helaas zie ik niet de klachten procedure bij dit bedrijf of dat u met uw klacht als een geschil naar een geschillencommissie kunt. U kunt wel ook via de site een klacht indienen. Ik zou daar de klachten procedure opvragen + of u naar een geschillencommissie kunt mocht u er met dit bedrijf niet uitkomen. Schriftelijk aangetekend een klacht indienen bij F*ckstra :). U kunt in de brief aangeven dat mocht niet binnen 24 uur contact met u opgenomen worden om tot een spoed overeenkomst m.b.t. betaling van de kosten gekomen worden u per direct de overeenkomst met F*ckstra beëindigt en het onderhoud uitbesteedt aan een ander bedrijf omdat u een zorgplicht heeft t.a.v. de bewoners. Copie brief + verzendbewijs bewaren. Quote: ferozemir schreef op donderdag 26 apr 2012, 11:08: Ik heb ook zojuist een aanvaring gehad met F*ckstra. Ik kocht mijn huis in 2008, bleek dat er al een onderhoudscontract bij feenstra liep. Wist ik niet eens, kwam er vorig jaar achter dat er een achterstand was in de betalingen van de kwartaalbijdrages. Goed dat probleem opgelost en ik moest een formulier ondertekenen en terug sturen omdat ik de nieuwe eigenaar was. Mijn huis stond inmiddels bijna 4 jaar leeg en nu er iemand in is gaan wonen blijkt dat de ketel kapot is. De CV monteur kan hem niet repareren omdat de Rode Bal niet te vinden is, vreemd want deze monteur was dezelfde monteur die ook 4 jaar geleden de laatste onderhoud had gedaan. Ik geef aan dat ik vandaag na werk kan kijken en volgens mij weet ik wel waar die is, dit zal ik morgen aangeven en bellen voor een nieuwe afspraak. Ik wordt terug gebeld door een onbeschoft jongetje die zegt nou omdat het achterstallig onderhoud is moet je zelf de kosten betalen en de kwartaalbijdrages hebben daar niets mee te maken. (Achterstallig onderhoud zou volgens deze jongetje zijn opgenomen in het contract: Welke contract?? heb ik die dan??) . Ik vraag of ik gek of achterlijk ben krijg ik een heel brutaal antwoord: Dat weet ik niet maar je moet gewoon betalen want wij gaan geen 4 a 500 euro aan kosten betalen om de ketel te repareren. Ik geef aan waarom heb ik een contract dan, zegt ie weet ik niet in ieder geval hebben we meer malen een brief gestuurd dat we onderhoud moeten doen, leuk dat ik die brief maar 1 x heb ontvangen, ik wist niet eens dat de ketel bij feenstra onder contract zat, tot ik geconfronteerd werdt door de voormalige eigenaar van een betalingsachterstand. Een contract heb ik niet gezien waarin dit alles vermeld staat. Ik zou me hebben aangemeld met terug werkende kracht vanaf 2010, dus dan ben ik theoretisch gezien sinds 2010 een contractant, dat betekend dat ik binnen 2 jaar onderhoud laat doen. Dus niet ik geef aan dat ik zn leiding gevende wil spreken zegt ie mag maar zijn antwoord blijft t zelfde. Ik geef aan dat ik een klacht ga indienen en zo brutaal dat deze jongen is zegt doe dat maar ga je gang maar je wint toch niet. Kan iemand mij vertellen hoe dit opgelost dient te worden, los van het feit dat ik een andere servicebureau moet nemen? De ketel moet gerepareerd worden want er zit nu een gezin in dat huis met kleine kinderen en een babay van 25 dagen oud? Alvast bedankteinde Quote klik hier
Reactie door sch.uw op 26-04-2012 13:28
het "probleem" bij Feenstra zit in hun helpdesk... heb dat ook eens aan de hand gehad... een aantal keren gebeld met vermelding van de foutcode en ik werd steeds afgescheept met het verhaal dat ik moest bijvullen, resetten en wachten tot... uiteindelijk zelf op het internet gezocht wat de foutmelding betekende, bleek dat het ging over een kapotte ventilator. Dus weer bellen, kreeg weer het verhaal over resetten maar toen ik hen maar vertelde dat de foutcode betekende dat de ventilator kapot was was de reactie: o.... ik zoek het even op, aha... u heeft gelijk meneer, morgen bent u de eerste.... well, de monteur kwam dus tegen 5 uur in de middag en het eerste wat hij zei was: waarom heeft u de foutcode niet doorgegeven, dan had ik een nieuwe ventilator kunnen meenemen. Daar zakt je broek toch van af....Overigens alle lof voor die monteur en ook de monteur die toevallig net weg is na een onderhoudsbeurt, maar hun helpdesk??? heb daar een e-mail over gestuurd, een boze en ik werd gebeld door iemand met duizend exuces.....
Reactie door mulin8 op 03-06-2013 12:41
Voor mij nooit geen Feenstra, niet dat ik er nu voor gekozen heb, Feenstra laat ons opdraaien voor de afspraken van de vorige bewoner van mijn koopwoning (die is overleden). Kortgezegd, nabestaanden komen afspraken niet na en daar laten ze dan anderen voor opdraaien. Ik krijg een zeer nare bijsmaak van al dat ik hier lees en door mijn eigen ervaringen met hen. Een tip, ze geven aan dat er telefonisch contact wordt opgenomen. Dat is bij mij ook het geval geweest waardoor ik nu niets op papier heb van de eerste telefoongesprekken. Zorg dat e.e.a. dat besproken is schriftelijk wordt bevestigd zodat je in geval van juridische stappen de afspraken ook hard kunt maken.
Reactie door feenstra warmte op 03-06-2013 14:58
Geachte mulin8, Wat vervelend om dit van u te vernemen. Graag zouden wij dit op de afdeling klachtenregistratie in behandeling nemen. Zou u hiervoor het volgende formulier willen invullen: [url=www.feenstra.com/thuis/klantenservice/heeft-u-een-klacht-.htm: www.feenstra.com/thuis/klantenservice/heeft-u-een-klacht-.htm[/url: Bij het vermelden van uw klacht, zouden wij het op prijs stellen als u aangeeft dat u contact heeft gehad met een medewerker via dit forum. Mocht deze klacht al in behandeling zijn dan zal een webcare medewerker de klacht als nieuwe in behandeling nemen. Met vriendelijke groet, Feenstra Webcare
Reactie door arno smeets op 03-06-2013 15:43
indien u een koop ketel heeft kan men met inachtname van de opzegtermijn het onderhouds contract direct opzeggen via een e-mailadres dit kunt u vragen aan de helpdesk van feenstra 0900- 84 39 (ca. € 0,10 p/m). Voor de regio tilburg is het: B2Cservice.tilburg@feenstra.com
Reactie door mulin8 op 09-06-2013 20:51
Onze klacht is naar wens opgelost!
Reactie door panton op 05-11-2013 18:54
Ik wil mijn huurcontract voor een 30-jarige keukengeiser bij Feenstra opzeggen. Ik stuur een email, krijg ik vier opties: 1. Het huurcontract wordt overgedragen. De nieuwe eigenaar/bewoner neemt in dat geval alle rechten en plichten van het huurcontract over. U kunt hiervoor bijgevoegd overdrachtsformulier gebruiken. Graag door beide partijen laten ondertekenen en daarna zo spoedig mogelijk naar ons terugsturen. 2. Het contract wordt afgekocht. De afkoopwaarde bedraagt € 75,00. Het toestel gaat dan in uw eigendom over en u ontvangt hiervoor dan een factuur. 3. Nalaten. Het toestel wordt nagelaten voor de nieuwe bewoner(s). U dient een kopie van het wijzigingsformulier op het toestel te plaatsen voor de nieuwe bewoner(s). 4. Het toestel dient afgehaald te worden. U dient hiervoor zelf contact op te nemen met de serviceafdeling telefoonnummer 055-5330356. Nadat het toestel is afgehaald zal uw huurcontract worden beëindigd. Voor het afhalen worden demontage- en afhaalkosten berekend. Kan dit eigenlijk zomaar? Ik kan als consument toch gewoon per maand kostenloos een overeenkomst met een leverancier beëndigen? Optie 2 begrijp ik, als ik het ding wil overnemen, maar ik heb geen 75 euro over voor een keukengeiser van 30 jaar. Dat ze hem tegen kosten (die ze niet meteen maar even vermelden) dat ding wel willen verwijderen en ophalen vind ik alleen wel heel raar. Dat apparaat is hun eigendom dus als ze hem willen hebben mogen ze hem ophalen, en anders laten ze hem maar hangen. Ik ga alleen niet betalen om alsjeblieft van een contract af te mogen.
Reactie door tijger1 op 05-11-2013 20:24
Van wie is die geiser en hoe lang loopt dat contract nog?
Reactie door panton op 06-11-2013 13:59
De geiser is van Feenstra en het contract wordt jaarlijks per 1 januari automatisch voorgezet. Ik wil gewoon van dat ding af. Ik vind het absurd dat ik er voor zou moeten betalen als ze hun eigen apparaat hier van de muur af komen halen.
Reactie door tijger1 op 06-11-2013 14:04
Ik ken uiteraard de verdere inhoud van het contract niet en of daar iets in staat over de tegels bij beëindiging. Ga met het contract langs het Juridisch Loket, zie Google voor het adres, zij helpen u graag en gratis. Zij kunnen u dan zeggen wat uw rechten en plichten zijn.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor