Feenstra brandgevaar
Geplaatst door: spoedkoerier op: 17-01-2010 17:25
Sinds 2005 plaatsing van nieuwe ketel hebben wij alleen maar problemen met de firma Feenstra na plaatsing hadden wij al lekkage maar was al geen spoed volgens firma Feenstra.
Komen er nu pas achter in 2010 dat het welicht Wellicht levensgevaarlijk is er bleef namelijk water in de afvoer pijp staan die door het dak gaat dit alles komt omdat er geen stormbeugel was geplaatst waardoor de pijp zakte.
Dus bij de eerste controle is er een afsluiter vervangen die dus niks met het probleem te maken had.
Monteur vond het vreemd dat de pijp niet goed zat en heeft hem op zijn plek geduwd.
Hij had toen al moeten melden dat er een stormbeugel had moeten zitten wel wordt er gemeld dat er een snoer in de ketel te lang is en dat het knullig was van de collega die de ketel heeft geplaatst.
Verder heeft hij daar niks aan veranderd.
Nadat wij besloten hebben om een onderhoud contract te nemen en een afspraak hadden gemaakt met centra is er een monteur gekomen om alles te controleren dit is goed gegaan maar daarna handelwijs weer lekkage in de badkamer.
Nu hebben wij jl een storing gehad E5 daar is netjes een monteur geweest deze jongenman heft zijn werk goed gedaan maar toen hij ontdekte dat de afvoer door het dak niet goed zat en hem op zijn plek duwde kwam er een bak water uit zetten zo de ketel in hij was zich rot geschrokken en vertelde dat dit wel heel gevaarlijk was.
We hadden sluiting kunnen hebben en misschien wel brand gelukkig was dit niet het geval en hij heeft keurig alles droog gemaakt echter kwam het water weer door ons plafond de badkamer in.
We hebben tijdelijk een oplossing gevonden om die afvoer op zijn plek te houden wat mijn vrouw niet erg prettig vond vanwege het gevaar. Hij heeft ook keurig de afstelling van de ketel gedaan die ook niet goed was.
De monteur zou zijn best doen om het kantoor te bereiken om een nieuwe afspraak te maken dit is hem niet gelukt omdat het al tegen 17.00 uur was.
Als wij niks hoorde van Feenstra dan moesten wij zelf even bellen na twee dagen belde mijn vrouw op
De juffrouw aan de telefoon vertelde dat zij niet kon vertellen waarneer er een monteur zou kunnen komen omdat zij op dat moment niet in de planning kon kijken en dat het pas volgende week kon gebeuren.
Mijn vrouw vond dat niet acceptabel omdat er nog steeds gevaar was bij ketel de juffrouw aan de telefoon vond niet dat er spoed bij was.
Mijn vrouw zei als jullie niet vandaag kunnen dan morgen dat kon niet maar mijn vrouw wees er op dat ze zelf moest werken en dat het niet anders kon.
Nadat mijn vrouw in de wacht stond en na 1 min er toch was toegezegd dat er de volgende dag een monteur zou komen was ze al weer wat gerust gesteld.
De volgende dag ontdekte de monteur dat het expansievat niet goed was aangesloten was voor mij een reden om nu maar eens een brief te schrijven .
De stormbeugel geplaatst vat vernieuwd maar de ketel niet vullen is wel weer erg jammer.
Nu op 17 januari weer een storing E 4 weer gebeld even reset doen weer bellen kan weer geen monteur langs komen ( twee kinderen 3 jaar in huis geen warm water geen warmte of ik even ketel wil bijvullen en wordt terug gebeld.
Nou storing verholpen stond maar 0p 1,2 bar keurig terug gebeld. Juffrouw vertelde dat de druk te laag was.
Waarom heeft de eerste juffrouw mij dat niet aan de lijn verteld.
Hoelang gaat het nog duren voor er weer een storing is ??? En onze kinderen in de kou zullen zitten.
Nou dit is precies 5 min geweest en zullen maar weer bellen.
Wij zullen de ketel laten her keuren door andere vak mensen en een raport laten maken door brandweer kennemerland hoe veel gevaar er had kunnen zijn als het helemaal mis was gegaan.
Ook is mij opgevallen dat de firma feestra niet al te best komt uit klachten van andere mensen zoals bij het programma kassa en tros radar ook komt deze brief bij de nuon terecht en de consumentenbond .
Reactie door valerius op 17-01-2010 19:01
Ja u heeft het dan wel slecht getroffen met u installateur, het zal je maar gebeuren dat het zo'n slechte afmontage is maar ja iedereen die dit leest zal wel meerdere malen nadenken voordat hij hier aan begint. Begrijp niet dat ze een slchte indruk niet wegwerken het is wel een anti reclame. Ik dacht dat Feenstra in eigendom was bij nuon en door het Eigen huis woprd voorgedragen.
Met vr.groet Valerius
Reactie door erik008 op 17-01-2010 20:05
Het is wel een duidelijk geval van klungelen.
Wat was er mis met het expansie vat, hij zat toch wel in de retour leiding ?
Welk type cv ketel betreft het ?
Reactie door 25757 op 17-01-2010 20:24
Feenstra heeft goede en slechte monteurs en ook soms slecht opgeleide schoonmakers die met ruw gereedschap de brander kapot maakte dus ik was blij dat Feenstra wegens tekort mensen het 12 jaar lopende lease contract nu elders laat uitvoeren.
Deze firma ontdekte ook fouten die gemaakt zijn tijdens plaatsen en na deze keer nooit meer Feenstra.
Maar als iedereen die lid is van eigenhuis kenbaar maakt dat er veel klachten zijn...?
Eigenhuis geeft korting op onderhoud en reparatie maar helaas niet op lease overeenkomsten die ze vaak sluiten.
Wel dom dat ze een matige ketel plaatsen die storingsgevoelig is en bekend bij hun monteurs want een iets duurdere ketel zouden ze over deze 12 jaren ruim terug verdiend hebben.
Bij de meeste merken is de goedkoopste instap model rotzooi vertelde meerdere die voor storingen kwamen.
Zij verkopen niets en kwamen daarom extra eerlijk over.
Reactie door wimkoornneef op 17-01-2010 20:30
Dit is wellicht niet zo'n moeilijke situatie als het lijkt
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, het is niet anders.
En fouten moeten worden opgelost. De missende dakbeschot beugel is een fout en die is inmiddels hersteld als ik e.e.a goed lees.
Het expansievat dat is vervangen staat los van de fout en daar geld de normale garantie voor maar die is geen 4 jaar....
Wilt u meer weten over uw rechten dan zou ik kontakt opnemen met de branche vereniging Uneto-VNI (Feenstra is daarbij aangesloten) en vraag dan naar de Consumente Voorwaarden.
http://www.uneto-vni.nl/index.asp?directory=50%20Consumenten
Success !
Reactie door spoedkoerier op 17-01-2010 21:22
Quote: erik008 schreef op zondag 17 jan 2010, 20:05: Het is wel een duidelijk geval van klungelen.
Wat was er mis met het expansie vat, hij zat toch wel in de retour leiding ?
Welk type cv ketel betreft het ? Het vat zat dus niet op de retour leiding !!!! dat heeft de monteur gezien die de nieuwe plaatsen heeft ook op de buizen gezet aanvoer afvoer ps bedankt voor je reactie
einde Quote
Reactie door raadgever op 18-01-2010 08:45
Wat mij opvalt dat Feenstra vaak negatief in beeld is binnen deze site. (Kijk maar eens bij zoeken).
Kan dat komen doordat het een (te groot) groot bedrijf is?
Heb zelf geen ervaring met dat bedrijf.
Reactie door erik008 op 18-01-2010 12:14
Het vat op de verkeerde leiding zetten is een hele domme beginnersfout.
Ik zou de hele installatie door een goede installateur laten keuren.
Let er ook op, of jouw ketel nog fabriekswijzigingen nodig heeft.
Reactie door rw17a op 16-03-2010 20:05
Wat een ellendig bedrijf dat Feenstra. Net een lekkage ontdekt onder de ketel (we hebben bij hen een service abonnement) die zoveel water veroorzaakt dat het door het plafond van onze babykamer heenkomt. Net gebeld, en een monteur zou meteen terugbellen. Na een uur maar weer eens gebeld, en ze konden niets vinden van de melding..... en nu kan de eerstvolgende monteur pas morgenmiddag komen! En oh ja, ik moest de ketel dan maar leeg laten lopen. Natuurlijk, geen verwarming en warm water, en dat met een baby in huis. Waarvoor heb ik dan een abonnement? Bah, wat een rotbedrijf. Lees er sowieso veel klachten over. Ik ga morgen mijn abonnement opzeggen. Moet nu andere 24-uurs dienst bellen en ga schade/kosten proberen op Feenstra/Nuon te verhalen.
Reactie door erik008 op 17-03-2010 11:45
Het bedrijf kenmerkt zich dat de kwaliteit per regio verschilt.
Ook heb je hele goede en heel erg slechte monteurs.
Blijkbaar hebben ze bij feenstra geen landelijke kwaliteitsbewaking.
Lijkt wel lotto
Reactie door jftm op 17-03-2010 23:42
Als ik het goed begrepen heb is Feenstra ook de leverancier van de ketel.
Ik heb zelf juist goede ervaring met Feenstra, maar de pest is dat dit een bedrijf is dat her en der kleinere, vaak op springen staande bedrijfjes, heeft overgenomen.
Inmiddels groot gegroeid qua hoeveelheid mensen en diensten maar niet qua service dus. Ik zeg altijd maar zo; als je groot groeit moet je je ook groot gedragen.
U heeft een servicecontract dus blijf bellen bij problemen. Heeft u al een andere regio gebeld of het hoofdkantoor?
Misschien is het ook fijn om steeds dezelfde monteur te krijgen. U heeft er een gehad die aardig van wanten wist. Is die al eens teruggekomen? U kan daarom verzoeken.
John
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!