Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Family Shoots Rotterdam

Geplaatst door: sara1973 op: 09-01-2012 20:37
Vorige week gingen wij met 6 kinderen (jongste 9 maande, oudste 18 jaar) voor een fotoshoot voor opa en oma naar FAMILY SHOOTS in Rotterdam. Ik wil hierbij iedereen waarschuwen dit niet te doen!! De eigenaar en fotograaf van dit bedrijf runt ook [edit redactie: . Hij geeft aan op zijn website dat hij prachtige familiereportages voor het hele gezin verzorgt die niet standaard en te geposeerd zijn. Dat klopt. De foto's zijn namelijk niet om aan te zien. We betaalden via een aanbieding 55 euro voor een fotoshoot met een dvd van 100 foto's en een afdruk van 30 bij 40 op canvas. Tevens was er voor 1 persoon professionele visagie. De fotoshoot was voor 4 personen en per extra persoon betaalden we 10 euro bij, dus totaal 75 euro. Tijdens het telefoongesprek waarin we de afspraak maakten gaf ik duidelijk aan dat we geen 100 foto's wilden van steeds de 6 kinderen, maar ook van de aparte broers en zussen. Dit was geen probleem volgens de mevrouw die mij te woord stond. Echter op de locatie aangekomen vertelde de eigenaar dat we drie kortingsbonnen nodig hadden, omdat we met drie verschillende gezinnen waren en van aparte foto's van de kinderen kon geen sprake zijn, dat koste nog eens 15 euro pp extra, Ook was er deze dag geen visagie aangezien het vakantie was. Na een discussie ging de eigenaar akkoord met 1 aanbiedingsbon en mochten we 15 euro extra bijbetalen per 2 kinderen i.p.v. per kind. Aangezien we veel moeite hadden gedaan de kinderen in hun mooie kleding op 1 dag bij elkaar te brengen gingen we toch verder met de shoot. Het oudste nichtje mocht zichzelf opmaken met de make-up van de HEMA. (hoezo professioneel?) De fotograaf luisterende niet naar onze wensen, zette de kinderen op een bankje, de een half achter de ander, en begon zijn plaatjes te schieten. Praatte niet met de kinderen, riep ze niet om te kijken en klikte maar door. Wij vroegen om een andere positie. Met tegenzin vond hij dat ze wel mochten gaan staan, maar hoe zei hij er niet bij, dus plaatsten we de kinderen zelf een beetje in positie. En hij ging weer door met klikken. Daarna moesten ze bij een oude muur gaan staan en zette hij een bellenblaas machine aan. De kinderen werden wederom niet in positie gezet en hij keek niet eens of ze wel goed stonden. Daarna kwam de wind machine. De kleine kreeg deze recht in haar gezicht en begon meteen te tranen. Toen waren de 100 foto's klaar. De foto's zijn echt om te huilen. Het is jammer dat ik ze hier niet kan laten zien. Er zijn welgeteld 3 foto's waar de kinderen een beetje leuk op staan, maar dan passen ze ook nog niet eens allemaal op het witte decordoek. De foto's met bellenblaas, daar zijn de bellen scherp en niet de kinderen. Bij de windmachine staan ze als een zooitje door elkaar te knijpen tegen de wind.Je ziet het schilderskrukje op de voorgrond, die hij gebruikte om op te gaan staan. Het oudste meisje mist een half been. De oudste en langste staat half naast het decordoek.Lampen poten op de foto, gescheurd kleed en zo kan ik nog wel even doorgaan. We hebben afgezien van de individuele foto's van de kinderen, gelukkig!! Als we zijn prijs hadden betaald had dit zonder aanbieding zo'n 750 euro gekost. De eigenaar was de volgende dag niet voor rede vatbaar en vond dat er heel veel mooi foto's bijzaten. Nou, er is er echt geen 1 op de dvd die je zonder flink te fotoshoppen kan laten afdrukken. Ik hoop hiermee andere gezinnen te waarschuwen!
Reactie door family shoots op 19-01-2012 17:20
Ik wil puntgewis reageren op dit stuk omdat het volstaat met onjuistheden. Het enige wat klopt is dat er geen visagist was en dit niet was gecomuniceerd bijtijds. In ruil hiervoor hebben we de foto's in groot formaat gedaan en meer geschoten, maar dat wordt helaas niet vermeld. Ook het feit dat een extra canvas is bijgeleverd voor dezelfde prijs omdat we niet tevreden waren met de manier van afsnijden wordt nergens vermeld. 1 De fotoshoot was voor 4 personen en per extra persoon betaalden we 10 euro bij, dus totaal 75 euro. Dit staat in de bon als hem koopt duidelijk vermeld. Deze prijs is incl een canvas van 30 bij 45 cm en incl btw. Jullie kunnen kijken bij concurenten en informeren over normale tariefen voor soortgelijke shoots 2:Tijdens het telefoongesprek waarin we de afspraak maakten gaf ik duidelijk aan dat we geen 100 foto's wilden van steeds de 6 kinderen, maar ook van de aparte broers en zussen. Ook dit staat duidelijk vermeld in de bon die u koopt. wilt u aparte portretfoto's dan betaal je 15 E extra en heb je 40 extra fotos. Ik heb dit aangeboden per 2 kinderen dus goedkoper dan wat op de bon staat. 3:De fotograaf luisterende niet naar onze wensen, zette de kinderen op een bankje, de een half achter de ander, en begon zijn plaatjes te schieten. Praatte niet met de kinderen, riep ze niet om te kijken en klikte maar door. Wederom onjuist, want communiceer altijd tijdens shoots. Het was bij deze keer wel lastig, aangezien mijn aanwijzingen werden tegen gesproken door de overige moeders. Iets wat ik nog nooit heb meegemaakt overigens. Het wordt lastig werken, maar ga ervan uit dat ze een bepaald beeld voor ogen hadden liet ze daarom het beeld bepalen. Het is dan wel laag omdat te zeggen dat ik niks zei, als ze door mijn shoot heen alles willen bepalen. 4: Met tegenzin vond hij dat ze wel mochten gaan staan, maar hoe zei hij er niet bij, dus plaatsten we de kinderen zelf een beetje in positie. En hij ging weer door met klikken. Daarna moesten ze bij een oude muur gaan staan en zette hij een bellenblaas machine aan Tegenzin? Hoe komen ze erbij, welk belang heb ik erbij om ze niet te laten staan. We hebben van locatie gewisseld in ons grote pand met diverse studio's, waardoor er meer verschillende foto's zijn om uit te kiezen. Ze gingen bij een muur staan omdat dit een mooi effect geeft en de bellen duidelijk te zien en niet wegvallen in de achtergrond. Tevens zijn de kinderen dan even afgeleid en blijven ze het leuk vinden. 5: De foto's zijn echt om te huilen. Het is jammer dat ik ze hier niet kan laten zien De foto's heb ik nogmaals bekeken en ook met andere klanten en we zijn tot de conclusie gekomen dat het volstrekte onzin is en dat er geen over of onder belichting te constateren is. Op sommige foto's zie je een stuk van de lampen of grond, maar dit kan je makkelijk wegsnijden bij de drukkerij. Als je 6 mensen bij elkaar op de foto wilt zetten met een normale achtergrond constructie van 2,11 meter zie je dat namelijk altijd. 6:De foto's met bellenblaas, daar zijn de bellen scherp en niet de kinderen. De kinderen vonden de bellenblaas heel leuk, zoals jullie kunnen zien en zijn ook scherp te zien op de foto. En dat was niet alleen bij deze foto, maar op 90 % van de bellenblaas fotos. 7: Daarna kwam de wind machine. De kleine kreeg deze recht in haar gezicht en begon meteen te tranen. Toen waren de 100 foto's klaar. Zie foto 2 de kleine was juist meer gefocust, omdat er wat gebeurde en de oude muur geeft veel contrast tegen de witte kleding. Ook is er geen traan te zien en waren dit niet de laatste fotos. Er zijn sowieso meer dan 100 fotos geschoten namelijk 122. Deze waren in raw en jpeg geleverd en ter grote van 1,45 GB. Er zijn geen extra kosten voor de extra fotos berekend dit lees je helaas nergens terug. 8: Bij de windmachine staan ze als een zooitje door elkaar te knijpen tegen de wind.Je ziet het schilderskrukje op de voorgrond, die hij gebruikte om op te gaan staan. Het oudste meisje mist een half been. De oudste en langste staat half naast het decordoek.Lampen poten op de foto, gescheurd kleed en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zie antwoord 5 9: Als we zijn prijs hadden betaald had dit zonder aanbieding zo'n 750 euro gekost. Hoe ze bij deze berekening komen is mij een raadsel. Ze hebben 75 E betaald en ook nog eens meer fotos dan op de bon staat maar nog steeds is men niet content.
Reactie door mahadma op 19-01-2012 19:01
En wat is nu de reactie van TS?
Reactie door sara1973 op 19-01-2012 21:10
Beste Family shoot, Bedankt voor uw reactie. Uiteraard wil ik hier weer even op regeren. Allereerst heb ik hieronder de tekst van de tegoedbon gezet, zodat we precies weten waar we het over hebben. Familiefotoshoot + mooiste foto op canvas, -77% Waarde: € 249.00 Uitgelicht Uw familie professioneel op de foto Leuk en origineel familie uitje 100 foto’s op DVD Inclusief canvas foto 45 x 30 leuk als decoratie of cadeau Gratis koffie, thee of frisdrank Duur van de fotoshoot is 75 minuten Gratis visagie voor 1 persoon Extra visagie bij te boeken voor EUR 15 p.p. Voor 15 euro extra ook een portretshoot van 40 foto’s Maximaal 4 personen, voor ieder persoon extra EUR 10 p.p. Dan wil ik nu graag reageren op uw punten. 1 Ik benoem hier alleen maar wat we betaald hebben. Daar heb ik verder helemaal geen commentaar op. 2 De definitie van een portretfoto volgens het woordenboek is: Uitspraak: pɔrˈtrɛt het -woord portretten Zelfst. Naamw. afbeelding van je gezicht `portretfoto` `een geschilderd portret` Wij wilden geen foto's van alleen het gezicht, maar van de gehele kinderen. Ook uw medewerker was niet op de hoogte dat de kinderen niet apart op de foto mochten zonder bij te betalen. 3 Tja, ik begrijp u wel, maar hier valt over te discussiëren. U heeft geen 1 keer de kinderen geroepen om te kijken, u heeft niet eens gevraagd hoe ze heten. Wij hebben onze wensen uitgesproken en u heeft daar niets mee gedaan. Wij wilden graag losse, ontspannen foto's van de kinderen. Dit krijg je naar onze mening niet door ze stijf op een bankje te zetten. Vandaar dat wij de kinderen een andere houding hebben laten aannemen, nadat u, om precies te zijn, 26 foto's in dezelfde houding op het bankje had genomen. 4 Het was duidelijk dat u geïrriteerd was door onze inbreng. Mijns inziens blijven kinderen het leuk vinden door grapjes met ze te maken, met ze te communiceren. Iets waar geen sprake van was. En smaken verschillen natuurlijk, maar wij vinden zo'n oude muur niet mooi. 5 Ja, natuurlijk kan je van alles bijsnijden en ik begrijp ook heus wel dat dat gedaan moet worden bij een fotoshoot. Sommig foto's waren echter echt overbelicht en als de oudste en langste met zijn hoofd buiten het decordoek valt is er weinig bij te snijden ben ik bang. 6 De kinderen vonden de bellenblaas leuk? 7 Ja, je kan er over discussiëren, maar de windmachine deed het alleen leuk bij het grote meisje. Ja, er zijn inderdaad meer foto's geschoten en ik zal uitleggen hoe dat komt. We hadden duidelijk aangegeven dat de kinderen allemaal iets bij zich hadden wat met hen te maken had. De een zijn gitaar, de ander een volleybal etc. We wilden ook graag foto's waarbij de kinderen hun spulletjes vast hadden. Dat hadden we duidelijk gezegd. Echter na de windmachine was u klaar met de 100 foto's en had u nog geen foto's gemaakt met de attributen. Dat kunt u ons kwalijk nemen, maar wij hebben niet bijgehouden hoeveel foto's u al gemaakt had en ik vind ook dat als we dat duidelijk gezegd hebben we u daar niet aan hadden hoeven te herinneren. U vond kennelijk toch al dat we ons er teveel mee bemoeiden. En dan nog even dit: Wij kregen inderdaad de foto's mee in hoge resolutie. Nergens staat echter dat dat niet de normale gang van zaken is. (Zie de bon boven) U bood inderdaad aan de portret foto's voor 15 euro te doen voor 2 kinderen. Maar hier hebben we geen gebruik van gemaakt, vandaar dat ik dat verder niet vernoemd heb. Ik heb inderdaad ook de verkeerd gesneden canvas foto mee naar huis gekregen. Maar wat doe je met een canvasfoto waar je aan de bovenkant het eind van het doek ziet en aan de onderkant het gescheurde eind van het decordoek? Ophangen? Dit lijkt me zeker geen goede reclame voor uw fotostudio. Dan mijn prijsberekening: We hadden dankzij de bon 77% korting op de shoot. Een shoot zonder korting kost dus 249 euro. Aangezien u eigenlijk vond dat we drie bonnen nodig hadden omdat we met drie gezinnen waren kom ik tot het bedrag van 747 euro. Ik neem aan dat u dat met me eens bent. Verder wil ik er eigenlijk geen woorden aan vuil maken. Als u tevreden bent met het werk dat u afgeleverd heeft dan vind ik dat fijn voor u. Wij zullen uw fotostudio echter niet bij anderen aanbevelen. Ik vind het ook fijn dat uw andere klanten onze foto's mooi vonden. Dat komt dan waarschijnlijk door de leuke kinderen die erop staan.
Reactie door mahadma op 19-01-2012 22:46
Wat opmerkingen: 2. Wat de defenitie van een "portretfoto" betreft: of je nu als fotograaf een "portretfoto" maakt met een wat langer brandpunt optiek of een "ten voeten uit" met een wat korter brandpunt optiek op de zelfde afstand van "het model" maakt niet uit. Voor een "ten voeten uit" foto kan de fotograaf ook wat naar achter gaan. Je moet alleen even je verlichting (lees schaduwen) in de gaten houden. Het maakt dus niet uit voor een vakfotograaf of hij/zij een ten voeten uit of een portret maakt. Het "heet" in de volksmond een portretfoto. 3. Als de vakfotograaf zijn werk doet en de aanwezige moeders instrueren de kinderen anders dan de fotograaf, wordt het door het NIET samenwerken maar één ding: een zooitje. En dàt komt de sfeer en de foto's niet ten goede. 5. "Sommig foto's waren echter echt overbelicht en als de oudste en langste met zijn hoofd buiten het decordoek valt is er weinig bij te snijden ben ik bang. " U heeft alle foto's gezien en ook een vakfotograaf maakt wel eens een fout. Maar als een moeder aan het koken is en de aardappels zijn nog half gaar moet je ook niet gaan proeven, terwijl moeder best aardappels kan koken. U heeft het/alle werk matriaal gezien, dus ook de missers, die u normaal niet ziet en dus ook niet mist. "U vond kennelijk toch al dat we ons er teveel mee bemoeiden." Sprekend uit persoonlijke ervaring heb ik altijd zoveel mogelijk het aantal mensen wat in de studio aanwezig is tot het minimale beperkt, dat geeft rust voor de modellen en de fotograaf. Nee, ik werk niet bij famiuly shot, voordat mij dat weer voor de p***n wordt gegooid en was er niet bij, maar ik heb sterk het idee dat u zich inderdaad er mee bemoeid heeft. Op een schip is er één kapitein en in de studio is maar één fotograaf waarvan wordt verwacht dat hij/zij een goed product neerzet en als er meerdere kapiteins op één schip zijn, krijg je dit soort verhalen. En een mindere kwaliteit fotosessie.
Reactie door sara1973 op 20-01-2012 11:52
Beste Mahadma Bedankt voor uw bijdrage aan deze discussie. Ik heb geen idee wie u dan bent en u werkt niet voor familyshoot. Bent u fotograaf? Heeft u de foto's gezien? Wellicht is het voor u dan ook niet mogelijk een goede kijk op dit verhaal te geven. Ik ben heus wel reeel genoeg om te weten dat er ook missers tussen kunnen zitten en reeel genoeg om te weten hoe het resultaat van een fotoshoot mag zijn. De shoot voldeed absoluut niet aan onze reeele verwachtingen.
Reactie door mahadma op 20-01-2012 12:28
"Bent u fotograaf?" Ik heb maar 30 jaar studiofotografie gedaan. "Heeft u de foto's gezien?" Zoals ik eerder heb geschreven, ik werk niet voor dit bedrijf en was niet bij de opnamen en heb de foto's niet gezien. Maar ik heb wel de ervaring dat "de aanwezigen" niet zien wat de fotograaf op zijn zoekerbeeld ziet en welk beeld hij/zij wil maken. Ik heb ook de ervaring dat als de ouders/verzorgers zich niet met de opstelling enz. bemoeien dat er er uitkomt wat de fotograaf "ziet". Als "men" zich bemoeit met de opstelling, dan denk ik waarom maken ze de foto's zelf niet? Ze kunnen het kennelijk beter. Bovendien worden de resultaten bewerkt en als je uit gaat van het onbewerkte resultaat, is dat niet maatgevend. Al met al vind ik dat u zonder dat u de resultaten kunt laten zien hier u ook geen bewijs heeft dat de foto's slecht zijn. Ik kan ook niet bewijzen dat ze goed zijn, ik heb ze ook niet gezien. Wat u schrijft is dat u ze niet goed vindt, maar gelet op de situatie, geschetst door u en het wederhoor van de fotograaf, is dat niet meer als UW mening en is dat niet maatgevend voor het werk van deze fotograaf. "Wellicht is het voor u dan ook niet mogelijk een goede kijk op dit verhaal te geven." Gelet op de discussie tussen u en de fotograaf wordt mij wel duidelijk dat het geen rustige sessie was. "De shoot voldeed absoluut niet aan onze reeele verwachtingen." Wat uw reeële verwachtingen waren is door niemand te peilen, echter u had ook op een rustige manier naar de fotograaf kunnen gaan en het uitpraten. Nu stelt u openlijk: "Ik wil hierbij iedereen waarschuwen dit niet te doen!! " en dat alleen op basis van uw ervaring. Wat er waar ook fout gegaan is, maakt u nooit een fout?
Reactie door family shoots op 20-01-2012 21:16
Beste Sara, U blijft onrechtmatig mijn bedrijfsnaam in een verkeerd daglicht zetten en ben daardoor genoodzaakt jurisdische stappe te ondernemen, indien u het rectificeerd. U geeft nu weer aan dat het besproken is, maar dat is onjuist. Op de dag zelf heb ik niks vernomen van jullie. Pas een week later ben ik door u gebeld en heb ik u netjes te woord gestaan en de foto's rustig doorgenomen. Ik kwam tot de conclusie dat ze goed waren op een enkele na, wat heel normaal is bij een shoot. Normaliter krijgt een klant er een paar mee die bewerkt zijn en worden de mindere eruit gefilterd, wat bij u niet is gebeurd omdat de kortingsactie anders in elkaar zat. Mijn vraag is waarom heeft u niet zelf op die dag na de shoot toen je achter mijn pc de foto's bekeek iets heeft gezegd? Ik vind dit namelijke een laffe actie en u betrekt er ook nog eens een ander bedrijf bij wat hier niets mee te maken heeft. Waarom wilt u mijn bedrijf waar ik keihard elke dag voor werk zwart maken. Als de foto's om te huilen waren, waarom heeft niemand van de 11 mensen dan ook maar iets negatiefs gezegd toen ze de foto's bekeken. Ik heb vorig jaar 800 shoots gedaan, waarom bent alleen u zo ontevreden en de rest niet. En waarom besteed u zoveel tijd aan het zwart maken aan hard werkende mensen, heeft u niks beters te doen op een vrijdag avond.
Reactie door mahadma op 20-01-2012 21:54
"Ik begrijp echter goed dat u het voor uw mede fotograaf op wilt nemen." Ik heb herhaaldelijk gezegd (want anders wordt ik weer door medeforumleden op de vingers getikt) dat ik er niet bij was en dat ik de foto's ook niet gezien heb. Maar niemand hier op dit forum. De kwaliteit wordt dus alleen en uitsluitend door u beoordeeld zonder dat er derden (en dan bedoel ik het gehele forum en niet alleen mijn persoon) er ook hun visie over zouden kunnen geven. Dit is nogal eenzijdig in mijn visie. Ik wil het niet opnemen voor deze fotograaf maar wat voor mij zeker is, dat de interactie tussen de "modellen" en de fotograaf en de invloed door de andere familieleden tijdens de sessie bepaald niet ideaal waren, zeker niet qua rust in de studio. "Misschien komen er in de toekomst nog meer mensen bij deze discussie die goede of minder goede ervaringen hebben met deze fotograaf. U zou wellicht ook eens bij de discussie over J M kunnen kijken. Dit gaat over dezelfde fotograaf." Er zullen zeker mensen tevreden zijn, anders houdt een fotostudio snel op te bestaan. Maar wat uw gedachten met een modellenbureau wat u absoluut onnodig aanhaalt te maken heeft in deze discussie over UW probleem met Family Shoots snap ik niet. Persoonlijk vind ik dat een teken van onmacht.
Reactie door pino123 op 20-01-2012 23:19
@mhadma, is is voor jou, als voor mij onmogelijk hiervanuit te bepalen: - Of de foto's goed zijn gemaakt. - Wat de gang van zaken was bij de fotograaf. Wat ik wel wil aangeven.... Als ik een fotoshoot wil, waarbij ik van te voren enkele (reële eisen) stel, deze ingewilligd kunnen worden. Als wil ik foto's van mijn kinderen, staande achter een muur. Soms is klant ook wel koning... Verder heeft de fotograaf zelf ingestemd met het aantal personen! invloed door de andere familieleden tijdens de sessie bepaald niet ideaal waren, zeker niet qua rust in de studio. Zonder dat je erbij bent... Kan jij aangeven dat de invloed van de familie van invloed is geweest, Bullshit, een camera scherp stellen, heeft niks te maken met drukte.... Je stelt het ding scherp en neemt de foto? Het is niet gek, dat iemand hier deze discussie aangaat over de gemaakte foto's, jij vindt een teken van onmacht... Ik vind het persoonlijk een recht... Daarnaast wil ik wel aangeven dat ik het sportief vindt dat de fotograaf hier reageert. Ik vind ook dat de fotograaf correct reageert. En het recht heeft om hier zijn kant van het verhaal te vertellen. @Sarah, De foto's komen onbewerkt op dvd mee en dat is dus het eindresultaat. Ik begrijp echter goed dat u het voor uw mede fotograaf op wilt nemen. Mag je voor een prijs van €75,-- Honderd bewerkte foto's verwachten, persoonlijk denk ik het niet. Persoonlijk denk ik dat de informatieverschaffing over wat je mag verwachten bij zo'n 'shoot' niet duidelijk gecommuniceerd. Klant heeft duidelijk andere verwachtingen dan fotograaf.
Reactie door mahadma op 20-01-2012 23:41
Pino, "Kan jij aangeven dat de invloed van de familie van invloed is geweest, Bullshit, een camera scherp stellen, heeft niks te maken met drukte.... Je stelt het ding scherp en neemt de foto?" Je kan een amteur kiekje op een automaatje niet vergelijken met een studiosetting met meerdere flitsers en een handinstelde kamera, Pino. Daar komt echt weliets meer bij kijken voordat je een goede studiofoto maakt. Als je (als voorbeeld) de modellen net in de juiste situatie en gezichtsuitdrukking hebt en het model wordt even door "publiek" toegesproken kan je als fotograaf weer opniuw beginnen. Fotgraferen is vak. "Het is niet gek, dat iemand hier deze discussie aangaat over de gemaakte foto's, jij vindt een teken van onmacht... Ik vind het persoonlijk een recht..." Om te klagen, oké. Maar om er een ander bureau van dezelfde fotograaf bij te halen, dàt vind ik een teken van onmacht. Lezen aub. "Mag je voor een prijs van €75,-- Honderd bewerkte foto's verwachten, persoonlijk denk ik het niet." "Als je zo denkt, mag je voor een prijs van €75,-- Honderd bewerkte foto's verwachten, persoonlijk denk ik het niet." Los daarvan voor de prijs van € 75,00 krijg je niet alleen 100 foto's op cd maar ook een canvas van 30x45 cm, zie in het startverhaal van TS. Dit moet je wél even meenemen in je verhaal. En daar komt bij dat alleen TS en de fotograaf de foto's gezien hebben en wij er wegens nonzichtbaarheid geen commentaar op kunnen geven, alleen dat TS vasthoud als een hikkende cd speler dat ze niet mooit zijn, maar géén bewijs levert. Zodra inzage is kunnen wij er iets over zeggen. Niet eerder.
Reactie door pino123 op 21-01-2012 00:09
@ Mahadma, Het meeste wat je aangeeft vind ik persoonlijk giswerk: 3. Als de vakfotograaf zijn werk doet en de aanwezige moeders instrueren de kinderen anders dan de fotograaf, wordt het door het NIET samenwerken maar één ding: een zooitje Onzin, ik geloof dat ik als klant in dit soort zin koning ben, al laat ik ze achter een muur fotograferen. Als de ouders het zo willen, neem die foto, wat let je... Daarna kan je pas als fotograaf aangeven, luister goed het was jullie eigen verantwoordelijkheid. Ten tweede is het nog steeds een aanname van jouw, de waarheid ligt in het midden... Deze begrijp ik niet zo: "Mag je voor een prijs van €75,-- Honderd bewerkte foto's verwachten, persoonlijk denk ik het niet." "Als je zo denkt, mag je voor een prijs van €75,-- Honderd bewerkte foto's verwachten, persoonlijk denk ik het niet. Volgens mij geven we hetzelfde aan... Mag je los van de canvas, verwachten van een fotograaf dat hij 100 foto's gaat bewerken, nee, dat mag je als klant niet verwachten. Ik blijf er bij dat de fotograaf van te voren duidelijke informatie had moeten verstrekken en misschien deze hele klus niet had moeten aanvaarden, dit aangezien hij de capaciteit niet er niet voor had. Faluwekul argument: En daar komt bij dat alleen TS en de fotograaf de foto's gezien hebben en wij er wegens nonzichtbaarheid geen commentaar op kunnen geven, alleen dat TS vasthoud als een hikkende cd speler dat ze niet mooit zijn, maar géén bewijs levert. Zodra inzage is kunnen wij er iets over zeggen. Niet eerder. Je impliceert hier door je manier van schrijven dat TS zeurt, stel je nu voor dat de foto's echt niet mooi zijn...... Dit aangezien zij een hikkende cd-speler is, daarna kan je er niets over zeggen, geen bewijs... Inzage.... niets ervan. Ook hier ligt de waarheid echt wel in het midden. Om te klagen, oké. Maar om er een ander bureau van dezelfde fotograaf bij te halen, dàt vind ik een teken van onmacht. Lezen aub. Je hebt gelijk dat TS hierbij het andere bedrijf er niet behoort bij te halen.
Reactie door mahadma op 21-01-2012 10:02
Pino, je hebt eerder geschreven : "Bullshit, een camera scherp stellen, heeft niks te maken met drukte.... Je stelt het ding scherp en neemt de foto?". Als dit jouw defenitie van een vakfotograaf is,. ben ik uitgel***.
Reactie door sara1973 op 20-01-2012 20:26
Beste Mahadma, Fijn dat u als specialist uw mening geeft. Als u het niet erg vindt blijf ik erbij dat u in deze kwestie geen goede mening kunt geven omdat u de foto's niet gezien heeft en niet bij de fotoshoot aanwezig was. Ik begrijp dat u de foto's bewerkt voordat u ze aan de klant geeft. Dat is hier niet het geval. De foto's komen onbewerkt op dvd mee en dat is dus het eindresultaat. Ik begrijp echter goed dat u het voor uw mede fotograaf op wilt nemen. Het is echt niet zo dat ik zomaar iets op deze site zet. Ik ben me ervan bewust dat dit nogal een grote stap is. U trekt de conclusie dat we niet met de fotograaf over het resultaat hebben gesproken. Vreemd. Wij hebben met de fotograaf gesproken over het resultaat van de foto's en kwamen niet tot dezelfde conclusie. Als ik uw reactie als buitenstaander zou lezen, dan begrijp ik dat mensen tot de conclusie komen dat ik nogal een zeikerd ben met hele hoge eisen. Dat is jammer. Misschien komen er in de toekomst nog meer mensen bij deze discussie die goede of minder goede ervaringen hebben met deze fotograaf. U zou wellicht ook eens bij de discussie over [edit redactie: kunnen kijken. Dit gaat over dezelfde fotograaf.
Reactie door sara1973 op 22-01-2012 14:09
Ik heb mij inderdaad vergist in de discussie over [edit redactie: , Deze discussie is niet aanwezig, maar ging over een ander modellenbureau. [edit redactie: wordt daarin aangegeven als een betrouwbaar bureau.
Reactie door bollekepiek op 29-02-2012 07:07
Ook wij zijn op 25 februari naar Rotterdam gereden voor een shoot met onze 2 gezinnen met 5 kinderen. Bij het aanzetten van mijn mobiele telefoon 's ochtends had ik de avond ervoor een sms ontvangen dat de visagiste niet aanwezig zou zijn op de afgesproken tijd van 10 uur. Ik heb daarop via de voicemail aan de fotograaf laten weten dat we al onderweg waren en dat we de visagie dan wilde laten vallen voor eventuele korting. Toen we al in Rotterdam reden kreeg ik een telefoontje van Germaine, dat hij ( de fotograaf ) niet aanwezig zou zijn om 10 uur. Ik was natuurlijk verbaasd gezien ik hem niet had gesproken en we samen tot een andere afspraak waren gekomen. Voor ons stond de afspraak om 10 uur. Hij bleef volhouden,maar ook ik bleef bij mijn stand punt en heb hem een ultimatum gesteld van uiterlijk 10.30. Wat in mijn ogen te doen was gezien we om 9.15 aan de telefoon waren. Eenmaal aagekomen op locatie waren we echter wederom niet blij verrast. De "studio" waar de foto's gemaakt werden was gewoon een bouwval met een vies keukentje, overal gruis en stof en niet eens stoelen voor ons om op te zitten. Ook heb ik geen bellenblaasmachine,luchtmachine of andere atributen om de foto's aan te kleden. De koffie,thee en frisdrank is dan ook niet tevoorschijn gekomen. Gelukkig kwam Germaine netjes om 10.30. Waar we helaas weer moesten wachten tot hij de lampen en zijn achtergrond nog moest opstellen. Hij moest dit zoals hij vertelde iedere keer meeslepen vanwege wisseling van pand. Dat kan, maar dan zorg je dat binnen een paar tellen alles staat. Tijdens ons wachten kwam een mevrouw haar dvd met foto's ophalen. Haar shoot was de week ervoor. Maar ook die had hij niet klaar terwijl dat wel was afgesproken. Nu eenmaal begonnen heeft Germaine zijn best gedaan mooie foto's te maken en dat is naar onze mening gelukt. Hij heeft zeker het oog van een fotograaf en ons en de kinderen mooi op de foto gezet. Wel had hij een matje voor zijn papieren achtergrond moeten leggen zodat we onze voeten hadden kunnen vegen voor het papier betraden en er dus geen voetstappen op het papier zouden staan zoals dat nu wel het geval is. We zijn ook met verschillende samenstellingen op de foto geweest en daar heeft hij niets extra's voor gerekend. Zeer netjes van hem. De canvas is betaald en gaan we nog ophalen. Gemaine, Wat ik je nog graag mee wil geven. Als je nu zo'n kans krijgt van zowel Marktplaats als Groupon om je naamsbekendheid nog groter te maken zou ik zorgen de zaakjes beter op orde te krijgen. Je kunt dan wel tussen twee locatie zijn op het moment,je bent nu deze aanbieding aangegaan en dan zorg je dat alles op orde is. Het feit dat je te laat was en ook je volgende klant van die dag hebt laten wachten heeft niets met je verhuizing te maken. Je weet dat je spullen mee moet nemen en nog op moet stellen en dat dat extra tijd kost. Je hebt een oog voor mooie plaatjes en dat is je kwaliteit!!! Die wordt nu ondergenseeuwt door je gang van zaken en dat vind ik jammer. Ik gun je een goed lopende zaak,want de kleine ondernemingen verdrinken bijna in deze maadschappij. Dus zorg dat je bij je volgende klanten alles op orde hebt en dan weet ik zeker dat je alle negativiteit zo van je kunt krijgen. Wij vinden dan je foto's ondanks schoonheidsfouten erg mooi zijn. De opa van onze kleinkinderen is ook erg blij met het resultaat. Groetjes Sabine

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor